Плюсове и минуси на кварталите в София - 5

  • 41 746
  • 768
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 11 223
Нищо общо нямам със Спаси София. За безразборното строителство е ясно, никой не го оспорва. Другото е стандарт в целия цивилизован свят. Има градски центрове в Европа, в които въобще не се допускат автомобили (да влизат! не да паркират). Много от тях са строени и проектирани по-рано от София. Не че има надежда да стане тук, но все някакви малки стъпки са необходими Simple Smile
"Да се затруднява трафикът" не значи да се движат по-бавно колите и да седят в задръствания, че да имат файда бензинджиите Stuck Out Tongue Това е нормата в момента. Означава да има регулации къде и кога могат да се движат, къде и кога могат да паркират и т.н. Точно това би намалило и задръстванията, и престоя на градския транспорт в задръстване.

Зоната реши доста проблеми в центъра, знам с точност, защото и живея, и работя в зона (а преди 10 години пред къщи не беше зона и само дето един върху друг не спираха). Единственият спорен казус с нея е, че парите не се отчитат като приход в общинския бюджет, а потъват в черна дупка.

# 661
  • Мнения: X
Попе, данъците са вдигнати за колите още от тази година, нещо си изтървала тази информация. Някои коли са с 300% увеличение дори.
Нали разбираш от зоните, как тогава пък не си видяла, че реално със зоните се правят много повече места за паркиране, от колкото, когато е нямало зона? Това видяла ли си го или да те светна и за това? Реално със зоните проблема с паркирането ще се засили, защото там където е било забранено да се паркира, като дойде зоната и вече е разрешено да се паркира. Ще дойдат повече коли, но ще плащат.
Аз съм убеден, че ти работиш в паркинги и гаражи и по цял ден разнасяш фишове за паркиране.
Пич, ще светваш баба си на село,  за разлика от теб, моят постоянен адрес е в зона, живея на това място отдавна, помня и преди да бъде зона, и за мен няма "ще", аз всички ефекти на зоната съм ги преживяла. Колите, откакто е зона, намаляха в пъти, да не говорим, че мога да ходя по тротоара, което беше невъзможно преди. Явно не им се плаща, а и ограничението в часовете за паркиране си казва думата - което е прекрасно. И както виждаш, не само аз съм ги преживяла, и други пишещи тук и живеещи в зона, споделят същото. Зоната може да е проблем само за автоталибаните, които смятат, че колата им е рождено право и никой няма право да ги свали от нея.
Последното е толкова тъпо, че изобщо няма да го коментирам. Аз благославям общината, че направи зона при нас, преди е имало моменти, в които не съм можела да си вляза във входа от паркирали до самата врата коли. Сега целият тротоар е свободен, да не говорим, че на 10 парко-места има поне 1-2 свободни около нас, това в работното време на зоната само. Затова смятам, че зоната трябва да е 24/7.

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 10:17 от Анонимен

# 662
  • София
  • Мнения: 6 039
И нещо за разведряване. Grinning Мой приятел китаец ми разправя за Бейджин ( Пекин) ,че човека живее там от дете, има книжка, има кола , но не кара вече над 10 години. Има специална томбола на която се раздават регистрационни номера. Да речем на месец 20тина хиляди номера се раздават. кандидатите са 1,5 милиона.
Това е ограничението им. 23-24 милионен град е вече. Смога е ужасен. Над 5 милиона автомобили
Той си кара колелото лятото и ползва метрото зимата. Но целия град е плосък, в равнина е,  и колело се кара лесно. Има електрически колелета навсякъде, които се наемат чрез приложение в телефона, отключваш колелото и ползваш , като Спарк-а в София.
Сега е дошъл в София, ще живее няколко години тук, не може да се нарадва на новата си кола и "чистия" въздух Grinning

# 663
  • Мнения: 1 718
Значи не ме разбирайте погрешно, аз нямам нищо против да се подобрява инфраструктурата за пешеходци и ГТ, но не и това да става за сметка на и без това вече усложнения трафик! Ако трябва да сме точни би трябвало да става и в трите посоки - пешеходци, ГТ и автомобили. Само така може да се намри някакво решение на проблемите. Направо не ми го побира акъла как хората искат да се утежнява още повече трафика... Вероятно не сте шофьори, ама много ви моля, недейте така едностранно - едното за сметка на другото. Това е само задълбочаване на проблема в едната насока, а не решение на проблем!

# 664
  • Мнения: 11 223
Трябва да се тръгне от градското планиране. Как едно време е било проектирано в кой квартал колко души да живеят и на тази база са били изграждани училища, детски градини, болници, булеварди и т.н. и си е имало място за всичко???
Да ти кажа ли как? Щото ти може и да не помниш, но аз съм понавъртяла годинки и ще ти кажа: имаше място, щото колата беше лукс, чакаше се по 10-15 години на вноска и по булевардите имаше 3 москвича и лади накръст. Сега има по 3 коли само в рамките на едно семейство.
И даже общественият транспорт се е подобрил стократно оттогава (не че няма какво да се желае), но те на - кола, та кола.
Има една порода, дето ако слязат да вървят 15 минути пеша, го считат кръвна обида за стандарта и репутацията си.
П.П. Шофьори сме, но си намерихме паркомясто в двор (за центъра става въпрос) и вече в София излизаме с кола примерно в неделя до Икеа или при болнични ситуации. Последните десетина години просто няма никакъв смисъл от шофиране в тази част на града. Аз например ходя пеша по около 40-60 минути на ден - това са обичайните ми маршрути, до Бизнеспарка, където понякога имам работа - с метро, и т.н.

# 665
  • Мнения: 48 074
Ми като си права, права си. Ние си имаме карти, но без кола с деца няма как. Добре е, че поотраснаха и ползват ГТ самички. По няколко коли си е излишно и мерки трябват. Въпросът е да са подходящи
Като бяхме в Атина бегло споменаха смога и киселинния дъжд, който е разяждал Акропола. Как са го преборили, сякаш си имаше коли и не помня някакви ограничения.

# 666
  • Мнения: X
Мда, баща ми още повтаря с носталгия, как е отивал до ЦУМ и си е паркирал колата като пич, щото било празно. Обаче ситуацията нито тогава, нито сега намирам за нормална! Колата е необходимост, просто трябва да се направи нещо, за да се ползва по предназначение, а не да замества краката.

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 10:45 от Анонимен

# 667
  • Мнения: 11 223
Имаше ограничения, и то глупави, щото не знаеха как да се справят - един ден се пускаха в движение колите с четни номера, на следващия нечетни.
Ама Атина е класически пример за ужасяваща инфраструктура и прекалено много коли, та не ги соча като положителен такъв. Гърците просто и до кенефа ходят с кола, а по отношение на закона са като нас, не ги търси Simple Smile

# 668
  • Мнения: X
Напълно споделям написаното от Параход
Трябва да се тръгне от градското планиране. Как едно време е било проектирано в кой квартал колко души да живеят и на тази база са били изграждани училища, детски градини, болници, булеварди и т.н. и си е имало място за всичко???
Да ти кажа ли как? Щото ти може и да не помниш, но аз съм понавъртяла годинки и ще ти кажа: имаше място, щото колата беше лукс, чакаше се по 10-15 години на вноска и по булевардите имаше 3 москвича и лади накръст. Сега има по 3 коли само в рамките на едно семейство.
И даже общественият транспорт се е подобрил стократно оттогава (не че няма какво да се желае), но те на - кола, та кола.
Има една порода, дето ако слязат да вървят 15 минути пеша, го считат кръвна обида за стандарта и репутацията си.
П.П. Шофьори сме, но си намерихме паркомясто в двор (за центъра става въпрос) и вече в София излизаме с кола примерно в неделя до Икеа или при болнични ситуации. Последните десетина години просто няма никакъв смисъл от шофиране в тази част на града. Аз например ходя пеша по около 40-60 минути на ден - това са обичайните ми маршрути, до Бизнеспарка, където понякога имам работа - с метро, и т.н.
Абослютно! И ние колата си я държим в двора и я изкарваме за извънградско или за пазар.
Имаше ограничения, и то глупави, щото не знаеха как да се справят - един ден се пускаха в движение колите с четни номера, на следващия нечетни.
Ама Атина е класически пример за ужасяваща инфраструктура и прекалено много коли, та не ги соча като положителен такъв. Гърците просто и до кенефа ходят с кола, а по отношение на закона са като нас, не ги търси Simple Smile
Точно така е.

# 669
  • Мнения: 48 074
Стана ми интересно, не съм запозната, защото въздуха ми се видя ок, особено след нашата кошмарна зима тука
Благодаря

# 670
  • Мнения: 11 223
Там си подухва от морето, различно е от тукашната затворена високопланинска котловина, а и градът е построен на хълмове. Но пак е доста замърсено. В Атина не ходя често, но в Солун - да, и да ти кажа, много е мръсен въздухът зиме и там (градът е съизмерим по население със София - малко по-малък, а Атина е близо 2x по-голяма). Същото като тука го усещам. Но кръчмите са по-хубави Stuck Out Tongue

# 671
  • Мнения: 9 919
ГТ в София
- разписания без капка мисъл за координиране и удобно прекачване от едно превозно средство на друго.
- превозни средства на 20-25-40 мин. интервал
- спирки безумни - информационните табла са зад спирките с рекламите, ако си седнал, трябва да станеш и да заобиколиш навеса, за да видиш кога ще ще дойде твойто превозно средство. Както и да е, важното е да се наемат рекламните площи на навесите, удобството за пътуващите не е важно.
- новите автобуси са с автоматично затваряне на 3-4 врата с фотоклетка, която явно е някъде по-високо, защото ако възрастен и по-бавен човек или майка с дете се забавят с 2 сек. да тръгнат да се качват, и вратите започват да се затварят. Слизащият/качващият се не може да натисне копчето за отваряне на вратата нито отвътре, нито отвън.
- шофьорите цЕлят средата на широките врати за детски колички точно пред колчета/кошчета за боклук на спирката, трудно се маневрира в тази ситуация с детската количка
- на спирки с повече спиращи превозни средства никога не знаеш, като спрат 2-3 рейса/тролея един след друг, какво да правиш - да тичаш назад или да чакаш да спре на място. Тъкмо си се затичал назад и си стигнал 2-3 рейс, предният тръгва, твоят също и търчиш обратно. И е осигурен кефът за шофьора, хлопва ти вратата точно под носа.
- спирки на острови - трасето по Константин Величков е очевиден пример. Островът е около метър и половин макс широк, има и спирка с навес и пейка. На този метър и половина трябва да се разположат чакащите да се качат в трамвая/рейса, който е дошъл, чакащите да се качат в следващия (който още не е дошъл) и слизащите, които пък отиват към кръстовището. Ако в този момент дойде и следващия, потоците напред-назад на този метър и половина широк остров стават невъобразими. Представете си, че сте трудноподвижен възрастен или майка с малко дете, как ще се справите? То дори млад и енергичен човек се затрудниява.

За кръстовищата - така са програмирани светофарите, че да дават предимство на колите, за да се намалят задръстванията. Зеленото за пешеходците свети толкова, че енергичен човек, който е на ръба на тротоара, да пресече подтичвайки, но не и бавно придвижващи се хора, както и тези на 2-3-4 линия, чакащи зеленото.
Пешеходците чакат дълго да се източат колите във всички посоки, а след това за тях са 20-ина секунди да притичат. Като трябва да минеш през 2 светофара - примерно на Константин Величков, стоиш и чакаш 4-5 минути на двата.
Това са част от причините да пресичат на червено. За пенсионерите не говоря - при тях си има възрастови изменения в психиката, няма оправия, каквото и да се направи.

Защо не пресичат през подлез, примерно на Оборище и Ситняково - ами защото трябва да слязат 30-ина стъпала надолу и след това още толкова нагоре. Пенсионерът с бастуна и майката с количката трудно се справят с това. Между другото навеси над стълбите на този подлез има от 2-3 години, преди това нямаше. Аз с малко дете за ръка изпадах в истерия през зимата - стълбите с киша и лед, трябва да се държиш с 2 ръце за парапета, за да не паднеш, как да слезеш и с детето за ръка? Затова и аз 1-2 пъти съм пресичала там отгоре - с всичките рискове от минаващите коли.

Нали някакъв холандец беше консултирал Данчето за градската среда? Та той се учудил, че предимството при планирането на инфраструктурата е за колите, не за пешеходците и ГТ.
Ако средата се планира така, че ГТ да е удобен за придвижване, тогава повече хора ще го ползват, ерго - ще има по-малко коли. Това е логиката. Само вижте метрото, планират се спирките за моловете (дето си плащат на когото трябва за това), не за жилищните квартали. С новото разширение към Ботевградско шосе няма да има спирка на гара Подуене. По цял свят метрото има спирка до ж.п. гарите, има си причина за това.
Ако се действа като до момента, ГТ в София ще продължи да е за бедните/учениците/студентите (бедните)/пенсионерите, останалите ще предпочитат с кола.
Не си спомням кой беше споменал при предишно обсъждане на темата  ГТ, че качил детето си на новите трамваи да се повози за сефте, и че били много хубави. От известно време ползвам всеки ден трамвай по Христо Ботев, та да кажа - да, трамваите са много комфортни вътре, но откакто почнаха жегите, климатиците ги пускат само в ~50% от мотрисите, по мои лични, непредставителни наблюдения. В останалите случаи пестят ток явно. Същото е положението и с новите автобуси.

-

# 672
  • Мнения: X
Метрото в Овча купел (че и в Красно село) е планирано така, че спирките да са на празни пространства, които докато го пуснат, ще се застроят и някой ще прибере парите. Много, много има да се подобри градския транспорт, преди голяма част от хората да оставят колите си и да се качат на автобусите. Винаги ще има хора, за които думата трамвай е мръсна, те да си карат колите и да си плащат. Просто трябва да се мисли за останалите!

# 673
  • София
  • Мнения: 19 406
Не е вярно? Толкова хора около мен се оплакват от същия феномен, но явно ни се привижда.
Според мен тя има предвид, че и по соцвреме хората си пресичаха на червено. Има нещо такова, но тогава колите бяха в пъти по-малко. Аз съм пресичала бул. България отгоре на Ручей, но тогава жилищата бяха до Каблешков, сега не бих го и помислила.
Откакто вдигнаха глобите за неспиране на зебра преди 6-7 години:
1. шофьорите спират почти винаги
2. НЯКОИ пешеходци започнаха да злоупотребяват с правата си и да пресичат едва-едва с нос в телефона

ММ казва, че пред Ректората пресичат безсмъртните - без да се огледат или ускорят поне малко крачка, стъпват от тротоара на улицата.

# 674
  • София
  • Мнения: 6 039
Аааа за Ректората съм склонна да споря. Тази пешеходна от моите студенски години ( прекарани плътно 5 години в Ректората) си е такъв тип. Колите пъплят, всеки стъпва и преминава. Много моля ( единствената такава пешеходна в София). От много години. И всички шофьори знаят. Grinning

Общи условия

Активация на акаунт