Четвъртокласници 2020/2021

  • 34 671
  • 776
  •   1
Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 5 960
A в колко часа сутрин ви започват часовете на третокласниците?
7:30 трябва да са в двора, часът започва в осем без нещо. Малоумщина.

И моята е в частна занималня, 2 пъти седмично на балет от 19-20:30, един път седмично на курс по програмиране (уикенда). Взимам я в 17:10, работя на пет минути от занималнята. Има време и за парка после с мен и кучето, и за всичко. Домашни вкъщи не се пишат, всичко е в занималнята. Ляга преди 21 часа, освен когато е на балет. Сънят е супер важен за психическото и физическото здраве на децата и недоумявам как може да има родители, които оставят деца в малките класове да висят пред тиви-то или на таблета до 11 часа, а после да го вдигат в шест-седем. Безумие.
Подобна работа при нас. Поне съм благодарна, че понеже са втора смяна, мога сутрин да я водя в частната занималня в 9 часа. Това ни спасява донякъде, но пак
Два пъти вечер ходим на английски , до 20 часа
Събота на Арт ателие само
Неделя на школа "Междучасие"- математика
Абе натоварени са... толкова .. виждам го на лицето й.
И много си забравя тетрадки и учебни тетрадки в шкафа в училище, а те са нужни за домашните й в частната занималя
Без глава е направо. Инак само 6-ци, как ги изкарва като е толкоз разсеяна,  не знам ....

# 376
  • Мнения: 1 463
pazpadila, поздравления за усилията и труда.

Недостатъци: Много деца се разсейват, губят интерес поради продължителното стоене в училище. Като човек, учител бих намалила драстично обема на информация, сложност на материала и времето за прекарване в училище, НО много родители се възползват от това, че има кой да се грижи за децата им в работното им време и буквално не им обръщат внимание вкъщи.
След 10 часа в училище и вечер ли е нормално да продължат да учат?
Разбира се, че няма как, ако детето се взима в 18 00, говоря принципно, от опит. Дете без домашно, поне при нас не остава, НО, има  деца, които трудно се справят. Ние следобед не може да предаваме отново уроците. За това можете да работите с детето дори и половин час, събота или неделя. Това е, ако желаете. Всеки родител решава сам, за своето дете. Не можете да изисквате всичко по неговата подготовка да се ограничи само в границите на училище. За това съм писала и по-горе, че според мен от 8 до 18ч.,децата са много уморени и този принцип детето да е перфектно потготвено като си го вземете в 18ч.,не функционира при всички.

# 377
  • Мнения: 2 020
Дребната няма умения за работа с настолен компютър...клавиатура и мишка...трудно се ореантира с латинските букви....и това сега се оказа проблем.
Ако някой е минал през нещо подобно ще се радвам да сподели опит.Rolling Eyes
Пускайте я настолен компютър с мишка, ще свикне много бързо.
Моят син все гледа да се намърда на моя компютър да потърси нещо в Гугъл по тема която го вълнува, последно бяха делфините. Таблет има, забравя да го зарежда и се изненадва че му е паднала батерията. И така от немай къде сяда на настолен компютър. Иначе му засичам да не стои повече от 20 мин и то ако не е гледал телевизия, а и аз съм покрай него и виждам какво търси в интернет, засега ме слуша ...

Последна редакция: чт, 17 окт 2019, 10:28 от Sparkles

# 378
  • Мнения: 11 569
Ох, моето дете може да не е отличник, но компютрите много го влекат. Две лета подред ходи на програмиране, има си канал в тубата, снима и качва клипове, за секунди си прави пощенски кутии, фейсбук профили- хакерче. Баща му се занимава с това и явно е генче. Гледам в детската при баща му си има лаптоп, отделно екран, геймърски стол, таблета вече не му е интересен. През ден сме в един магазин за техника и джаджи- да не би да е излязло нещо ново. Не е изобщо ок за очите, но като го влече.

# 379
  • Русе, България
  • Мнения: 1 491
Моят третокласник е първа смяна - часовете започват в 7:30 ч. Радвам се, че в темата учител от ЦДО е споделил своя ред. Нашата занималня в пълна скръб и се радвам, че синът ми вече не ходи. В началото на тази учебна година, само след три или четири дни, имаше още отказали се. Иначе, чисто информативно, децата излизат от занималнята в 16:45 и жив-умрял трябва да ги посрещнеш; по-рано обаче не може да се вземе, освен ако не ходи на извънкласна дейност.
За моя и тази учебна година избрахме пиано (въпреки че виртуоз няма да стане), два дни в седмицата, + бразилското джиу-джицу, на което ходи от началото на пролетта, три пъти седмично. Днес беше и на първото си състезание!
С уроците се справя, макар че му е все още трудно да свикне, че времето за игра няма как да е същото като през лятото. Родителска среща не сме имали, едва сега в понеделник ще бъде.

# 380
  • Мнения: 815
Спортът, независимо какъв, е много важен за децата. Ако попаднат на точното място е глътка въздух за тях! Ако не, сменяйте, докато им хареса. Спорт = постоянство, дисциплина и стабилна нервна психика + отлив от игра на плейстейшъни, онлайн игри на таблети, лаптопи и компютри или зомбиране от модерните им мобилни телефони чрез всякакви социални приложения.

Последна редакция: пн, 21 окт 2019, 07:08 от petenka1983

# 381
  • Мнения: 1 207
И при нас от миналата година не ни разрешиха взимане от занималня за извънучилищни занимания. Това беше и една от причините да я отпиша от занималня, другата беше, че се изморяваше наистина много. Вечер беше като парцал, беше почнала да я боли главата, няколко пъти ми се обаждаха да я взимам, защото и станало лошо. От началото на 2-ри клас се подготвя сама вкъщи и се справя, много по-отпочинала е и се чувства по-добре и по-жизнена; вечер само проверяваме и коригираме, ако нещо се налага.
При нас събираха класове, бяха по над 30 деца на занималня, шумно, едните се справят набързо, другите се налага да се изчакват, да им се помага допълнително, съответно не остава време за излизане навън и игра. И, изобщо, толкова малки деца по цял ден заклещени на едни чинове, никак не е добре.
Другото, което си мисля е, че училищната занималня е някаква опция за деца, които се справят сравнително добре и самостоятелно. При тези, които имат някакви обучителни затруднения или просто се справят по-бавно и имат нужда от индивидуално внимание, просто не се получава. Учителите не успяват да обърнат внимание на всяко едно дете и на индивидуалните му особености, особено при 30+ деца в клас; отделно, че след 15-15:30 ч. децата са вече преуморени, не могат да се концентрират и се налага повече да ги укротяват, отколкото да се свърши нещо смислено. И след целия учебен ден се налага да се продължава и в къщи с домашните, което си е мъчение и за деца и за родители; влиза се в един омагьосан кръг, резултатът от който е изнервени и стресирани деца и още по-стресирани родители (тези, които изобщо ги е грижа, де).

Последна редакция: пн, 21 окт 2019, 14:24 от Lúthien

# 382
  • Мнения: 1 561
Класът ни започва първи час в 08.20ч, първа смяна са,  втората смяна повече ни допада, тъй като може да отиде по всяко време, бързо си пише домашните. Главния проблем в занималнята е шумът, главно от  'гадните' момчета/ мамите на момченца да не се обиждат, моля/, които вечно крещят, викат и все още опитвам да не я спра. Не знам как издържа, но вечер видимо е ок, не й се спи дори в 22.30ч, сутрин обаче трудно става. Често казва, че иска д ай намеря училище без момчета. Толкова пък да са диви, не знам как се оправят госпожите ни с толкова деца.

Засега има само отличен, и често се питам дали по-голямата част от децата са така или все пак има и с по-ниски качествени оценки.
В класа на голямата ми дъщеря наблюденията ми бяха такива, че и по-зле  справящи се деца завършват с отличен, а по време на годината имат доста пропуски и ниски оценки.

Тъй, че оценките ни за мен не са водещи и се опитвам да получа информация как се справя, спрямо другите в класа как е, но отговорите са винаги обобщени, без нищо конкретно, и това вече трета година, което много ме притеснява.

При вас как е обратната връзка с госпожата?

# 383
  • Мнения: 1 207
При нас госпожата пише смело всякакви оценки, изобщо не се церемони. Майка на дете от нашия клас миналата година даже сподели, че щяла да го мести, защото другаде изобщо не учели по толкова, пък им пишели само шестици... Rolling Eyes Е, каква е ползата от 2-ри клас да му пишат само шестици и като стане в 5-и клас да се чудиш какво се случва, защо на детето му е толкова трудно и да се окаже, че наред с много по-обемния материал, трябва да запълваш и дупки от началния етап. Изобщо, интересна логика, ама хора всякакви...
Иначе от тази година сме със Школо и учителката им нанася всичко на деня. Дъщеря ми има вече общо 20 оценки и 14 отзива. Статистиката там дава доста добра възможност да се види къде сред другите е детето като резултати.

# 384
  • София
  • Мнения: 12 374
Обратната връзка с класната е добра. Винаги когато я питам конкретни неща, получавам изчерпателни отговори. Дъщеря ми много я обича, аз я харесвам също.

С госпожата по английски се старая да избягвам контакт, че паля бързо и ще вземем да се сдърпаме. Напълно излишно, и без това преподавам английски на щерката у дома.

# 385
  • Мнения: 11 569
И ние сме със Школо от тази година, отделно имат и бележник, и там също нанася оценките и отзивите. Двойна работа.
Ако има нещо фрапантно- звъни по телефона на родител.

# 386
  • София
  • Мнения: 5 960
Контакта с Гжата ми е сведен до минимум вече в 3ти клас. Има си електронен дневник, тя там пише често, пуска информация, пише оценки, пише отзиви, има си класация, родителска среща имаше. И какво има да я питам? Само ако специално нещо има.
Засега ( пък и от 1ви клас) щерка ми повечето време 1ва в дневника и класацията, и доколкото сме говорили с Гжата по някакви поводи, казва че детето е , цитирам "перфектно". Ми какво да се вра и питам за щяло и нещало?  Пък и аз съм малко интроверт в тези неща. Таткото я взема вечер, той е още по- зле от мен Flushed
При нас така се получава, че част от вечерите децата ги сдават други Гжи, по английски, спорт и т.н. Та излиза, че не я виждаме Гжата даже много . Като е там, всички се скупчват и става лудница. Ние избягваме. Thinking

# 387
  • Мнения: 1 561
Именно, и нашата госпожа казва, че е нормално всичко, няма забележки, статистиката обаче ме притеснява, 1 място в класа, паралелка и училище. Тя си е прилежна, имат и  предмети, по които й преподават други учители, но и там засега е бетон.

Затова не съм сигурна колко реално е това като цяло с качествените оценки.

# 388
  • Мнения: 2 156
Нашите часове започват в 7:30, което според мен е много рано, но няма друг начин, тъй като се съвместяват 2 смени в това училище. Математиката върви трудно, но върви, по БЕЛ и английски е отлично.

# 389
  • Мнения: 815
Интересно ми е на какъв етап е едносменния режим в София. В Стара Загора наблюдавам редуциране на първокласните паралелки. Малко училища имат база, позволяваща една смяна. В нашето училище ще трябва да премахнат 1/4 от паралелките за да има достатъчно стаи.

Общи условия

Активация на акаунт