Отговори
# 30
  • Мнения: 6 926
Употребата на х може да не се приеме от проверителя...
Има ли го това някъде официално написано? И къде.

Щото ако детето се явява на пробен/конкурсен изпит за МГ или ОМТ например, се толерира всяко едно решение, което е вярно и не вярвам да се отнемат точки. Абсурд.
Ако става въпрос за някое състезание, вероятно да, въпреки, че не би трябвало.
Имаше пак някакви проблеми скоро около това.
Фран, незная да го има официално. Знам го от учител от смг в неформален разговор. Ставаше дума за пробните при тях. Нямам идея въобще къде публикуват критериите при оценяването на омг, но според мен става дума за втората част - там, където описват решения.
Пълен абсурд точно в СМГ да не признаят вярно решение! Моята дъщеря тези отсечки не ги схвана, винаги си решаваше с х и никога, ама никога не е била порязвана на пробни или на самото омт за използване на друго решение (а при нея вечно са "други" решенията). Виж, на СМТ в кварталното училище 3 години се явява и 3-те години не ѝ признават вярно решената последна задача, защото не е по критериите.

# 31
  • Мнения: 4 941
В 3.клас има задачи и с празно квадратче и с Х. Но за сега знаят със + и - , не са учили умножение и деление.

# 32
  • Мнения: 7 159
Знам го от учител от смг в неформален разговор. Ставаше дума за пробните при тях. Нямам идея въобще къде публикуват критериите при оценяването на омг, но според мен става дума за втората част - там, където описват решения.

Звучи ми абсурдно и не го вярвам. В трети клас много малко деца са "узрели" да работят с "х". Моето поне късничко схвана този тип задачи.
Но съм сигурна, че има деца, които се подготвят от по-рано и могат да решават с "х".
Луди трябва да са да ощетят дете, решило дадена задача по различен начин.
Освен това, сега е пълно с школи, някои деца посещават и частни учители. Няма ред в преподаването на материала и изказването от рода: Това решение не го приемаме, защото материалът не е взет, може да важи някъде другаде, но не и на пробен изпит в СМГ.
Ако пък е така, защото не знам и нямам досег със СМГ от години, да се вземат в ръце и да го променят!

# 33
  • Мнения: 8 077
С третокласничка по новата програма съм. Още във втори клсс учителката им по математика им въведе х, или а, или "която буквичка си намислите" за да могат да отбелязват ясно неизвестното при задачи с думи. Това с чертичките и е неясно и "мъгливо" Hands V

# 34
  • Мнения: 2 285
С третокласничка по новата програма съм. Още във втори клсс учителката им по математика им въведе х, или а, или "която буквичка си намислите" за да могат да отбелязват ясно неизвестното при задачи с думи. Това с чертичките и е неясно и "мъгливо" Hands V

Мога да потвърдя. И при нас още първият срок на 2-ри клас са обяснени неизвестните а, b, c или х. Има няколко странички със задачи с неизвестни в тетрадката му за работа в клас, но дотам. Иначе синчето казва, че ги разбира. Но от решаване на задачи като коментираната по-горе чрез уравнение, все още е безкрааайно далеч, разбира се.

Задачата за меда на Баба Меца той я сметна наум (само той си знае по каква система  Wink), но после му обясних за отсечките и мисля, че и тях ги схвана. Сега остава да упражним метода с други подобни задачи. Мисля, че ще му е от полза и е много по-достъпен и разбираем от умножаване с Х.

# 35
  • Мнения: 2 502
Задачата е за 6 клас, но не схващам разликата между цяло и естествено число.
Кое число трябва да извадите от сбора на най-малкото трицифрено цяло число с най-малкото трицифрено естествено число, за да получите числото  -1000?

# 36
  • Мнения: 6 926
Задачата е за 6 клас, но не схващам разликата между цяло и естествено число.
Кое число трябва да извадите от сбора на най-малкото трицифрено цяло число с най-малкото трицифрено естествено число, за да получите числото  -1000?
Естествените числа са цели и положителни (без нула). Целите числа могат и да са отрицатилни. В случая най-малкото трицифрено цяло число е -999, а най-малкото трицифрено естествено число е 100. Та задачата става:
(-999+100)-х=-1000

# 37
  • Мнения: 2 502
Задачата е за 6 клас, но не схващам разликата между цяло и естествено число.
Кое число трябва да извадите от сбора на най-малкото трицифрено цяло число с най-малкото трицифрено естествено число, за да получите числото  -1000?
Естествените числа са цели и положителни (без нула). Целите числа могат и да са отрицатилни. В случая най-малкото трицифрено цяло число е -999, а най-малкото трицифрено естествено число е 100. Та задачата става:
(-999+100)-х=-1000

Мария, много ти благодаря! Винаги ми отговаряш ясно и разбираемо. Чак ми дойде самочувствие, че ще започна да разбирам от математика! Grinning

# 38
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
И аз се колебая дали като завърша училище да не кандидатствам с математика. 30 години по-късно Simple Smile

Много благодарности и от мен!!!

# 39
  • Мнения: 14
x^4+x^3+x^2+x+1 Да се разложи на множители.Благодаря предварително

# 40
  • Мнения: 5 160
x^4+x^3+x^2+x+1 Да се разложи на множители.Благодаря предварително
Шегуваш се  Twisted Evil

# 41
  • София
  • Мнения: 18 043
Защо  да се шегува? Не е написал кой клас/курс е. Може да е профил мат някъде, може да е студент.. Макар и супер хамалско (ще е с разни кореняци) многочленът  може да се разложи примерно с метод на неопределените коефициенти.

# 42
  • Мнения: 501
Все пак кажи за кой клас е задачата или курс, въпреки че не ми се вярва студенти по математика да разлагат нещо такова, за да знаем какво да използваме за разлагането.

# 43
  • Мнения: 127
x^4+x^3+x^2+x+1 Да се разложи на множители.Благодаря предварително

https://math.stackexchange.com/questions/1262474/how-to-factorize-x5-1-0

Погледни 2-рият отговор - струва ми се ще помогне.

# 44

Общи условия

Активация на акаунт