Детето не иска да учи

  • 29 724
  • 410
  •   1
Отговори
# 150
  • Русе
  • Мнения: 11 925
Целодневното училище в началните класове се въвежда мисля по-скоро заради родителите. Децата са малки за да останат сами, а малко родители могат да осигурят присъствие на възрастен. Занималните у нас не са добре организирани сякаш на повечето места. Нямам впечатления, защото моето дете не е ходило. За щастие нямаше и много домашни. Най-вероятно аз щеше да се наложи да ги пиша, защото тренираше на индивидуална програма с поне 4 часа тренировки на ден. Въпреки тренировките,проблемите му с математиката и неговата дистанцираност и нежелание да се готви по който и да е предмет  - по математика не искаше да решава задачи, защото му били трудни, по български не искаше да чете, защото четял най-гладко в класа и пишел най-вярно и нямало нужда и тъй нататък и изобщо ако не напомнях, не проверявах, не обяснявах, не знам до къде щяхме да я докараме. Сега в 9 клас , въпреки че влезе на второ класиране в езикова гимназия, се справя на средно ниво, без особени усилия, въпреки че изискванията са височки .Трудно ме допуска да помагам с изключение на математика. Но и там съм с лимитирана намеса, когато се увери, че не може да се справи сам и му предстои контролно. Езици му вървят с голяма лекота и без  усилия. То и затова избрахме това училище точно. А и училището е почти пред нас и има безкрайно време да се занимава с неговите интереси. Винаги е имал интереси, в които за разлика от училището постига голяма концентрация , в някои начинания и забележителни успехи. Неведнъж съм сравнявам вниманието му като фар с насочена светлина, който се движи и огрява тесен участък, където всичко му е ясно и  постига лесно, обаче останалото тъне в мрак. Опитвала съм се да поразредя този мрак и да не остане място в непрогледен мрак , за да може един ден сам да реши какво може да използва.

# 151
  • Мнения: 12 494
И моето дете ходи на занималня, но редовните часове (5 на ден) са в едната смяна, а занималнята - в другата. Тази година съм на смени и когато имам възможност не я пускам на занималня, а помагам аз. Заради обучителните трудности, съпроводени и с трудна концентрация и бърза уморяемост сядам до нея и помагам, подканям, контролирам. ( 1-2 дни седмично). В някои дни сутринта преди занималнята пишем по руски или БЕЛ/ мат. Така за занималнята остава по-малко за писане. Ходи на занималня към 9,15-9,30 и свършва часовете в 16,30ч, което й остава достатъчно време за отдих и игра. В събота и неделя ходи на салса и в единия ден има урок по рисуване. Т.е извънкласните занимания са за удоволствие, задължително е само посещението при логопед 1х60минути, от което има нужда. Домашните им не са прекалено много, не им дават и допълнителни за събота и неделя. Учителката в занималнята добре ги организира и им обръща достатъчно внимание щом и моето успява да напише, остава им и време за игра. Ако обаче системата беше час , занималня, час, занималня...т.е ако редовните часове и самоподготовката не бяха в различни смени, този вариант щеше да е невъзможен. Сега някои родители имат избор дали детето им да посещава занималня, в другия случай ще бъдат лишени от този избор.

# 152
  • Мнения: 19 351
И аз се интересувам от това - къде са тези полуграмотни до 4 - 5 клас.
В България на много места и до 7ми клас остават неграмотни.
В Германия учещите по системата писане по слух.

Децата се изморяват и от цялото стоене в училище, а не толкова от самото учене-шумно е, няма къде да полегнат, трябва да стоят на едно място и т.н.

С навлизането в 5ти клас наблюдавам при моето дете, че интересът към училище и ученето рязко спадна. Преди имаше любими предмети, сега всичко е досадно.

Дъщеря ми учи една година в чужбина. По американска програма с техни учебници,ами честно казано ако не бяхме учили всеки ден по нашите нищо нямаше да научи. От учебника по математика,който беше огромен 300 страници, взеха 1/4 и преминаха всички с шестици. Не стига ,че седмицата преди финалните тестове им ги дадоха,ами взеха че им дадоха и отговорите. Добре че си ходехме на бг училище ,за да им признаят годината. Още като свършихме учебната година и решихме ,че там не искаме да продължава. Верно е че, тук се учат много излишни неща. Ама пък се надявам че най- важното остава в главата.
Проблемът на българската система е, че е направена за бързоуспяващи деца, на които има кой да удари по едно рамо вкъщи при някакво неразбиране. Всички останали просто нямат шанс без сериозна външна намеса, тоест направо паралелно преподаване.

# 153
  • София
  • Мнения: 5 547
Да ,и ние сме в 5 клас и някак нещата са разхвърляни в много предмети.
Учим по география за планетите и сл.система ,след няколко седмици пак за същото по човек и природа.
Не са систематизирани нещата.
Дъждец ,права си. Редно е след всеки урок да имат 1 час за задачи и практически приложения, за да осъзнаят децата ,за какво го учат и къде биха могли да ползват знанията, но не става така, всеки час е нов урок и след 3 дни не помни нищо от старите.

Последна редакция: ср, 05 дек 2018, 11:52 от Миленски

# 154
  • Мнения: 1 961
Не знам къде стоят полуграмотни до 4-5 кл..Точно изнемогване си е с часове до 16ч...Баланс е друго нещо..но пък щом с добавки може да се оправят нещата

Иронията Ви е крайно неуместна, още повече че не познавате ситуацията.
Така е, най-вероятно сте права, отстрани винаги всичко изглежда по-различно, но не се сдържах. От предния ми пост в който пиша, че чета книга за бърн аут при децата (на темата не може да се махне с лека ръка) вие отговаряте и това което прочетох беше международно у-ще, осъзнат избор, извънкласни занимания, престижни университети, два вида спорт и часове до 16ч..и накрая пишете за баланс, аз лично на 6 год ако бях щях да се сбъркам и не писането на домашни след у-ще ми се струва най-нормалното на света на тази възраст при тези услови.

Че кой маха с лека ръка на бърнаут?! Има два нагледни примера около мен с възрастни хора. Ами страшно е! Но няма повече да се обяснявам, защото темата е за друго.

А на въпроса за полуграмотността - германската система е такава. В първи клас се учат да разпознават буквите, числата до 20 и евентуално да сравнят две числа.



Аз от тази тема си извлякох изводите за мен от БГ системата тип  "дават на нас родителите проекти и домашни". Няма нищо общо с това което беше по мое време.   
Иначе без да съм учила с детето си след точно два месеца в първиклас се научи да чете по немската система и предпочитам тогава ако ще сравнявам тази система на полуграмотност. Всичко с времето си.

# 155
  • Мнения: 4 817
Съгласна съм, че всяко нещо с времето си. Затова и не се притеснявам кой знае колко от нежеланието на сина ми да пише домашни. Все пак е само на 6 години. Рано ми е да мисля за по-нататък. И въпреки това доста често си мисля за бъдещето му, дали ще успее да си намери добра работа, дали ще иска да отиде в университет. Имам много близки деца, които учат в London School of Economics. Казват, че конкуренцията е ужасяваща, особено от азиатците. Аз самата смятам, че пазарът на труда става все по-голяма джунгла и ме е страх какво очаква детето ми. И както всеки един родител се опитвам да му дам възможно най-добрия старт според моите разбирания и при настоящите обстоятелства. В тази връзка има една книга, напоследък много популярна 21 lessons for 21st century. Името на автора не мога да цитирам в момента. Не съм я чела, но ще го направя в обозримото бъдеще.

# 156
  • Мнения: 19 351
Аз от тази тема си извлякох изводите за мен от БГ системата тип  "дават на нас родителите проекти и домашни". Няма нищо общо с това което беше по мое време.   
Аз не виждам кой знае каква разлика с едно време. Просто тогава не се говореше за децата с някакви дефицити или ги пращаха в помощни училища. Останалите си се справяха по същия начин, както и сега. Няма нищо по различно в разказвателните например от мое време. Единствената разлика е огромната истерия в София след 4ти и след 7ми клас. В другите градове не е в такава степен.

# 157
  • Мнения: 4 817
Съгласна съм, че всяко нещо с времето си. Затова и не се притеснявам кой знае колко от нежеланието на сина ми да пише домашни. Все пак е само на 6 години. Рано ми е да мисля за по-нататък. И въпреки това доста често си мисля за бъдещето му, дали ще успее да си намери добра работа, дали ще иска да отиде в университет. Имам много близки деца, които учат в London School of Economics. Казват, че конкуренцията е ужасяваща, особено от азиатците. Аз самата смятам, че пазарът на труда става все по-голяма джунгла и ме е страх какво очаква детето ми. И както всеки един родител се опитвам да му дам възможно най-добрия старт според моите разбирания и при настоящите обстоятелства. В тази връзка има една книга, напоследък много популярна 21 lessons for 21st century. Името на автора не мога да цитирам в момента. Не съм я чела, но ще го направя в обозримото бъдеще.

Да се допълня, момичета. Сега видях, че въпросната книга вече е преведена и на български, а писателят е Ювал Ноа Харари. Това е третата му книга, а в момента чета първата за историята на човечеството. В началото съм и не мога да изкажа кой знае какво мнение освен че книгата се чете лесно, преводът е добър и няма правописни и пунктуационни грешки (сори, ама ми е професионална деформация).

# 158
  • Мнения: 24 467
А къде видя неговата книга на български?
Не "Кратка история на човечеството", а другата?
Намирам само тези двете:
http://iztok-zapad.eu/books/author_books/%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%B … %D1%80%D0%B8/1131

Последна редакция: чт, 06 дек 2018, 09:45 от Judy

# 159
  • Мнения: 1 437
Само Сапиенс и Хомодеус са преведени, уроците не съм ги виждала.

# 160
  • Мнения: 24 467
Точно, много рових и само тези двете намирам.
Другата, за която стана реч, дали я няма онлайн поне на английски?

# 161
  • Мнения: 4 817
Ами прочетох това и реших, че е преведена, при положение че долу седи ''Превод:...'' Но сега, като се замисля, може би преводът се отнася за краткото резюме, а не за книгата като цяло.

https://lira.bg/archives/145497

Сори, подвела съм ви! Снощи късно разглеждах и хич не си направих труда да се замисля.

В Белгия излезе точно за началото на учебната година и предизвика доста коментари, положителни. Предполагам, че и в България ще се появи скоро. Ако не се появи, през лятото ще си идваме в България и мога да донеса на английски, френски или немски. А ако някой държи, мога по пощата да пратя.

Успешен ден ви пожелавам!

# 162
  • Мнения: 24 467
Нединка, а имаш ли идея, дали го има онлайн на английски?
Ако го имаш на английски, много те моля - прати ми го по електронна поща. Имам голямо желание да го прочета.

# 163
  • Мнения: 4 817
Нединка, а имаш ли идея, дали го има онлайн на английски?
Ако го имаш на английски, много те моля - прати ми го по електронна поща. Имам голямо желание да го прочета.

Нямам идея. Не съм много на ''ти'' с електронните книги. Гледам, че в амазон го има за киндъл, но това надали ти помага много. Аз все още на никакъв език нямам книгата. Мисля Дядо Коледа да ми донесе Киндъл и тогава може да си я сваля, но по-скоро на френски - по-лесно ми е да възприемам подобни писания на френски или български, отколкото на английски.

# 164
  • Мнения: 12 494
Може би ще е полезно на родителите на второкласници - предстои таблицата за умножение.
https://youtu.be/MDx7D4IW3l0

Общи условия

Активация на акаунт