Какво от "моята чужбина" бих приложила в България?

  • 34 150
  • 612
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 5 197
Имам срещи с чужденци (от Европа )  , и ми прави впечатление , точно надменното отношение към българите ( може би не е лично отношение) , но се забелязва.
Или е просто манталитет и самочувствие , знам ли ?

# 61
  • Canada
  • Мнения: 3 358
Лиляна, не сме в системата и не можем да ти отговорим на въпросите. Мисля, че е ясно. Факт е обаче, че 'вашата' система не струва. Като почнеш от учебниците, та до взаимоотношенията в училище.

# 62
  • Мнения: 7 951
Имам срещи с чужденци (от Европа )  , и ми прави впечатление , точно надменното отношение към българите ( може би не е лично отношение) , но се забелязва.
Или е просто манталитет и самочувствие , знам ли ?

На мен пък точно обратното ми се случва - и колкото по-нагоре в йерархията е даден човек, по-любезно се държи.
А, може след като приключи срещата да въздъхват с облекчение, че са се отървали от уайт траша, но възпитанието им е желязно.

# 63
  • Мнения: 22
Интересни неща разказвате Flowers Hibiscus

Чувала съм, че в Англия може да имаш няколко коли, но застраховката ГО се прави на собственика и е една, не на всяка кола поотделно, както е у нас. Звучи ми много добре и много логично, все пак собственикът не може да шофира всичките си коли едновременно. Моля някой запознат да каже дали наистина е така.

За съжаление не е така.
Застраховката е на кола и шофьор. Ако имаш повече от една кола трябва да бъде включена в застраховката. Същото важи и за допълнителен шофьор.

Пример:
1- Имаш 2 коли - правиш си застраховка на твое име и добавяш двете коли в застраховката което рефлектира на цената (Ако е застрахована само една кола е по евтино).
2 - Имате една семейна кола но се налага да бъде управлявана от друг член на семейството. В този случай си правиш застраховка на основния шофьор и добавяш автомобила + вторият шофьор. Това също рефлектира на цената.

# 64
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Полар, още в другата тема се опитвах да обясня, че няма как да се пренесе нещо чуждо у нас, защото при нас почвата е друга. Ще стои като кръпка, която бързо ще се унищожи. За да са такива чуждите системи, то те през практиката и опита си са стигнали до определено ниво, но според тяхната основа. Нашата основа е друга и с нашите практики трябва да стигнем до нещо поносимо.
Хубаво е да го гледаме, че нещото в чужбина е добро, но бихме го заимствали, само ако и условията тук са подобни или същите.
Иначе розовите очила са в другата тема Wink

# 65
  • Мнения: 22
В "моята" чужбина го няма спокойствието и тишината описани по-горе. Адски е шумно и пренаселено. Хеликоптерите и линейките, имам чувството, че кръжат в коридора, не някъде навън. Бой на котки, лисици, румънци ...  И вечните партита на чернокожите и придвижването им от/към тях - невероятно шумни хора, няма други такива.

Това не може да бъде критерий за цяла Англия. Вероятно си в кофти квартал при чернилките. И вероятно си в Лондон. Simple Smile

# 66
  • Мнения: 5 262
Интересни неща разказвате Flowers Hibiscus

Чувала съм, че в Англия може да имаш няколко коли, но застраховката ГО се прави на собственика и е една, не на всяка кола поотделно, както е у нас. Звучи ми много добре и много логично, все пак собственикът не може да шофира всичките си коли едновременно. Моля някой запознат да каже дали наистина е така.

За съжаление не е така.
Застраховката е на кола и шофьор. Ако имаш повече от една кола трябва да бъде включена в застраховката. Същото важи и за допълнителен шофьор.

Пример:
1- Имаш 2 коли - правиш си застраховка на твое име и добавяш двете коли в застраховката което рефлектира на цената (Ако е застрахована само една кола е по евтино).
2 - Имате една семейна кола но се налага да бъде управлявана от друг член на семейството. В този случай си правиш застраховка на основния шофьор и добавяш автомобила + вторият шофьор. Това също рефлектира на цената.


Вероятно имат в предвид членството в автоклуба, който е на човек, а не на кола. Те предлагат доста услуги св. с колата , като взимат в предвид членството, а не коя и каква кола караш в момента.

# 67
  • Canada
  • Мнения: 3 358
Настройката и на самите хора е друга, Лиляна. Новото се възприема като нещо страшно и излишно и се отхвърля. Аз бих организирала някакви програми за обмяна на опит с учители от европейски училища. Друго е да видиш и да изпиташ как работи чуждестранна програма. Така, може би, желанието за промяна ще дойде отвътре и няма да ви се струва насилствено наложена.

# 68
  • Мнения: 5 286
И във Франция не става бързо откриването на банкова сметка. Тук за всичко ти е нужно рандеву, демек звъниш, вземаш час за среща и се говори какво,къде,кога,колко. Но пък като си влезеш в ритъма нещата са ок. Здравеопазването е отлично,от личния ми опит. Е, за специалист се чака,но то навсякъде е така. Но след теста ми за бременност следващата седмица имах преглед при АГ и като си тръгвах, ми дадоха часове за следващите ми три планови прегледи, талони за изследвания и екземпляр от отразеното в картона ми от прегледа, с подпис и печат. Така до раждането.
Никъде не е идеално,но нашето семейство се чувства добре тук.

# 69
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
Интересни неща разказвате Flowers Hibiscus

Чувала съм, че в Англия може да имаш няколко коли, но застраховката ГО се прави на собственика и е една, не на всяка кола поотделно, както е у нас. Звучи ми много добре и много логично, все пак собственикът не може да шофира всичките си коли едновременно. Моля някой запознат да каже дали наистина е така.

За съжаление не е така.
Застраховката е на кола и шофьор. Ако имаш повече от една кола трябва да бъде включена в застраховката. Същото важи и за допълнителен шофьор.

Пример:
1- Имаш 2 коли - правиш си застраховка на твое име и добавяш двете коли в застраховката което рефлектира на цената (Ако е застрахована само една кола е по евтино).
2 - Имате една семейна кола но се налага да бъде управлявана от друг член на семейството. В този случай си правиш застраховка на основния шофьор и добавяш автомобила + вторият шофьор. Това също рефлектира на цената.


Вероятно имат в предвид членството в автоклуба, който е на човек, а не на кола. Те предлагат доста услуги св. с колата , като взимат в предвид членството, а не коя и каква кола караш в момента.

В много от случаите на добавяне на втори шофьор (  с повече опит и безаварийно шофиране ) застраховката пада като цена. Примерно - моята е по-скъпа ако не сложа ММ като втори шофьор.

# 70
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Настройката и на самите хора е друга, Лиляна. Новото се възприема като нещо страшно и излишно и се отхвърля. Аз бих организирала някакви програми за обмяна на опит с учители от европейски училища. Друго е да видиш и да изпиташ как работи чуждестранна програма. Така, може би, желанието за промяна ще дойде отвътре и няма да ви се струва насилствено наложена.
Не, не се отхвърля. На мен ми е много удобно да работя в електронна платформа, но не и да го правя два пъти - и на хартия. Или едното, или другото. На хартия ми отнема 5 пъти повече време.
Освен това не ме блазни идеята да съм осем часа в училище като в офис. Работата извън часовете, си я върша прекрасно от всяко място и в удобно за мен време.

# 71
  • постоянно
  • Мнения: 7 123
В "моята" чужбина го няма спокойствието и тишината описани по-горе. Адски е шумно и пренаселено. Хеликоптерите и линейките, имам чувството, че кръжат в коридора, не някъде навън. Бой на котки, лисици, румънци ...  И вечните партита на чернокожите и придвижването им от/към тях - невероятно шумни хора, няма други такива.

Това не може да бъде критерий за цяла Англия. Вероятно си в кофти квартал при чернилките. И вероятно си в Лондон. Simple Smile


Или в по-големите градове .
Аз съм в провинцията и нищо такова не съм видяла за 20 години.
Навсякъде си има проблеми.

# 72
  • Мнения: 1 336
От австрийците научих как се пазят и съхраняват традиции и култура, как се възпитава любов към природата и животните, как ревностно се отстояват семейните ценности.

Ето нещо приложимо в България - веднъж месечно децата от началното училище ги водят в местната библиотека. Така хем не ми се налага да купувам книги (при 3-ма ученика си е направо печалба), хем и децата обменят опит.

И още нещо, за съвсем малка сума фермерите наоколо снабдяват училището с пресни плодове и винаги в коридора има паниери с ябълки.

Последна редакция: чт, 22 ное 2018, 12:36 от Leonie

# 73
  • Canada
  • Мнения: 3 358
Настройката и на самите хора е друга, Лиляна. Новото се възприема като нещо страшно и излишно и се отхвърля. Аз бих организирала някакви програми за обмяна на опит с учители от европейски училища. Друго е да видиш и да изпиташ как работи чуждестранна програма. Така, може би, желанието за промяна ще дойде отвътре и няма да ви се струва насилствено наложена.
Не, не се отхвърля. На мен ми е много удобно да работя в електронна платформа, но не и да го правя два пъти - и на хартия. Или едното, или другото. На хартия ми отнема 5 пъти повече време.
Освен това не ме блазни идеята да съм осем часа в училище като в офис. Работата извън часовете, си я върша прекрасно от всяко място и в удобно за мен време.

Не става въпрос за електронната платформа, говорехме за системата като цяло. Ако си на 8 часов работен ден си отработваш 8те часа в 'офиса', т.е. в училище.

# 74
  • Мнения: 14 499
Скрит текст:
От австрийците научих как се пазят и съхраняват традиции и култура, как се възпитава любов към природата и животните, как ревностно се отстояват семейните ценности.
Ето нещо приложимо в България - веднъж месечно децата от началното училище ги водят в местната библиотека. Така хем не ми се налага да купувам книги (при 3-ма ученика си е направо печалба), хем и децата обменят опит.

И още нещо, за съвсем малка сума фермерите наоколо снабдяват училището с пресни плодове и винаги в коридора има паниери с ябълки.


Това го има и при нас - водят ги и в градската библиотека, и в училищната. От лятната занималня също.

Плодове се дават в училищата, безплатно, по някакви европейски проекти.

Общи условия

Активация на акаунт