Частни училища - информативна тема 22

  • 50 429
  • 804
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 1 622
Предполагам, че дали един родител/дете е доволен от частното образование, има смисъл само ако детето или другото дете е учило в държавно училище и може да се направи сравение.  Но въпреки всичко, таксата в Англо-Американското училище ми се струва безумна. Поне за българския стандарт, Софийския стандарт, не знам какво друго ограничение да сложа. Племенниците на моя колежка учат там и според нея децата не се справят особено добре с учебния материал и нивото на обучение било посредствено. Въобще не искам да се заяждам, даже бих искала да чуя обратното, затова има ли в темата родители, чиито деца учат в това училище и са доволни от учебния процес, като предполагам, че в тксата влизат и сериозни суми за неучебния, наистина не знам.

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 11:18 от Ripple

# 136
  • Мнения: 7 160
Предполагам, че дали един родител/дете е доволен от частото образование, има смисъл само ако детето или друго дете е учило в държавно училище и може да се направи сравение.  

Абсолютно вярно. Имам възможността да сравнявам СМГ с ПЧМГ за периода 5-7 клас и СМГ с АК за периода 8-12 клас. Плюсовете са в полза на частното образование. Никога не съм вярвала, че ще напиша това!

Племенниците на моя колежка учат там и според нея децата не се справят особено добре с учебния материал и нивото на обучение било посредствено.

Аз нямам дете в това училище, но споделям същото за 4-ти клас от това, което и е споделяла позната. Детето й ходеше на частни уроци по български език за да не изостава спрямо съучениците си в другите училища.

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 11:11 от Фран Ческа

# 137
  • София
  • Мнения: 12 156


Племенниците на моя колежка учат там и според нея децата не се справят особено добре с учебния материал и нивото на обучение било посредствено.

Аз нямам дете в това училище, но споделям същото за 4-ти клас от това, което и е споделяла позната. Детето й ходеше на частни уроци по български език за да не изостава спрямо съучениците си в другите училища.

Това с българския е в реда на очакваното, но останалото наистина за тези пари е трагедия като ниво на знания. Имам повече от едни познати с дете/деца там и мисля, че до голяма степен информацията ми е обективна. Въпреки това имат доста кандидати, от ФЛ също всяка година има деца, които се местят там. Аргументите са английския и доброто отношение към децата, работели много върху самочувствието им. Това ми казват като питам защо избират ААУ. Вероятно е чудесно място за родители с много пари, които искат децата да знаят английски и да не се напрягат много. Такова е моето впечатление.

# 138
  • Мнения: 5 425
Предполагам, че дали един родител/дете е доволен от частото образование, има смисъл само ако детето или друго дете е учило в държавно училище и може да се направи сравение.  

Абсолютно вярно. Имам възможността да сравнявам СМГ с ПЧМГ за периода 5-7 клас и СМГ с АК за периода 8-12 клас. Плюсовете са в полза на частното образование. Никога не съм вярвала, че ще напиша това!

Фактите, за съжаление, са факти:

10-ти клас ? Моето отроче не си спомня дали са имали час по БЕЛ  до тоя момент . А учебници има само по някои предмети. Пълно безхаберие на управата, постоянни заместници, даскалите бичат частно , Стойчо им води литература.... Това е положението ,майка !

# 139
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Най-нормалното е плюсовете да са на страната на частното. Но то си има цена. И въпросът е дали плюсовете са толкова големи, че да покрият цената.
В 10-и клас моето не само имаше часове по БЕЛ, но и си хареса учителката. Странно. Добре, че има заместници, а не свободни часове. Като бичат частно, гледат ли си зле работата в училище? Това не го разбрах. Драма няма. Географията е ултра зле, и кво? Английския не ми е в картинката, и кво? Със спестените пари не учител, училище ще си купя. Да оставим хората да мислят свободно, без да им втълпяваме мантри.
И, между другото, толкова мило отношение от административен персонал, с което се сблъсках в СМГ, в АК не видях. А съм никой, без връзки, без някой да е врътнал телефончето за мен, без да познават детето и въпреки това една камара хора (вкл. директор и зам. директор) си посветиха време да ми обяснят специфики и да ме посъветват в избора. Най-човешко отношение. За сравнение, аналогичното в АК бе надменно и без никакво желание за диалог.
A, oще нещо "в името на академичната честност", детето ми оценяваше много по-високо учителите по история и химия в Св София, от тези в колежа. Както беше казано преди - добри преподаватели има, но за съжаление те не могат да стигнат за всички. Това важи за всички училища, вкл. и за АК.

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 12:09 от Тинкърбел

# 140
  • Мнения: 7 160
Както вече уточнихме за едни плюсовете са минуси за други.

На мен не ми е ОК да търся/или детето да търси учители, които да наваксват пропуски. А това е неизбежно по БЕЛ и английски език.
Не ми е ОК да има свободни часове и да няма заместници.
И т.н и т.н.
Отказах се отдавна да бъда прекалено конкретна в темите..

Към момента цената покрива МОИТЕ очаквания и изисквания и не съжаляваме и за миг за избора, който направихме, нито пък някога сме имали колебания за преместване. Аз и децата ми са доволни, не искам нищо повече.

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 12:18 от Фран Ческа

# 141
  • София
  • Мнения: 5 020
Тинки, обаче има и друга гледна точка. Не вярвам да е имало свободни места, т.е. паралелката да е била с 27 ученици и твоето сега новоприето дете да е 28-то. Старата паралелка на хлапето вече е с 31 деца. Някъде да е имало обявени свободни места в СМГ?  В НПМГ имаше обява на сайта им. Така че любезното отношение при вас върви ръка за ръка с нарушаване на правила.

# 142
  • Мнения: 7 160
Тинки, обаче има и друга гледна точка. Не вярвам да е имало свободни места, т.е. паралелката да е била с 27 ученици и твоето сега новоприето дете да е 28-то. Старата паралелка на хлапето вече е с 31 деца. Някъде да е имало обявени свободни места в СМГ?  В НПМГ имаше обява на сайта им. Така че любезното отношение при вас върви ръка за ръка с нарушаване на правила.

Охо, подхващаш тема,която не исках да засягам вчера. Благодаря ти!
Паралелките се пукат по шевовете. Нарушават се купища правила. Чудя се до кога ще си траят, най-вече родителите на редовно приетите деца, които и търпят в стаите да няма ни въздух, ни място.

# 143
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Как става преместването се регламентира от наредба 10 на МОН. Нарушение на наредбата няма, гарантирам за това. Точно поради тази причина прехвърлянето не можеше да е в произволна паралелка, а само в определени. Ако ви се рови и дълбае - правете го, ще е загубено време.
Също не ме кефи използването на  "редовно приети" в контекст, който може да засяга моето дете. Приемът е редовен, съгласно наредба 10. А освен това в годината на завършване на 7-и клас детето бе прието в СМГ, паралелка с немски език, от която освободи място при записване в Колежа. Това по въпроса дали е "честно". Ако АК е прецакал толкова много нещата за 2 г., само тогава няма да е "честно", а той не е.

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 12:23 от Тинкърбел

# 144
  • Мнения: 19 307
Мен повече ме тревожи дали учителите подхождат с уважение към децата. За НЕГ са ми разказвали за какви ли не обиди от сорта дебел, нисък и пр. Също така, че някои учителите имат любимци и го показват по грозен начин. Например учителка по немски беше позволила само на някои деца да се явят на изпита за Лайстунг.
И другото притеснително е пропуски по основните предмети. Примерно в НЕГ по немски, мат.,БЕЛ.
В СМГ за географията не би ме било грижа, но свободни часове по БЕЛ не са ок.
Това учене по всичко, което нон-стоп се изтъква като позитив в АК, го намирам за точно обратното. Кой нормален човек се интересува от всичко? Вие като ученици по всичко ли учехте старателно или където не ви беше интересно, гледахте да минете метър, без да си разваляте оценката? За мен си е чиста загуба на време да се хвърлят усилия в свръхприлежание по всичко.

Много ми е полезна дискусията. Благодаря много на Тинки, че споделя впечатленията си за АК и новото училище.

# 145
  • Мнения: 6 302
Към момента цената покрива МОИТЕ очаквания и изисквания и не съжаляваме и за миг за избора, който направихме, нито пък някога сме имали колебания за преместване. Аз и децата ми са доволни, не искам нищо повече.

Фран, преди няколко месеца ти пишеше в друг тон и уклон. Съвсем бегло съм надзъртвал в темите за АК, но с такова впечатление останах.

# 146
  • Мнения: 7 160
Уклон е едно, мнение и впечатления са друго.

Опитвала съм се да покажа негативите на АК, защото и там ги има. И най-вече да смекча захаросването на това или онова. Нещо, в което много пъти редовно-пишещите в темата са били обвинявани.

Правя равносметка на финала, в 12-ти клас. И понеже имам и една девойка, завършила 12-ти клас в СМГ, мога да направя и сравнение.

П.П. Призма, сигурна съм, че документите на всички ученици, които се местят в определена държавна гимназия, без обаче да са обявени свободни места в същата, за изрядни.
Изрядни са и документите на всички извънпланово и нерегламентирано приети петокласници в СМГ/по около 30 всяка година/.

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 13:06 от Фран Ческа

# 147
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Фран, спри да употребяваш "парашутист" в контекста на мен и моето семейство.
Не знам дали са ни изрядни документите, ако Колежът ги е подготвил изрядни - такива са. Не разбирам желанието да се заплитат интриги на тази тема, където интрига няма. Детето напуска по собствено желание елитно училище с добра подготовка. Оценките в това елитно училище са отлични. Преди това е кандидатствало и е прието в училището, където иска да отиде. Да виждаш причина на молбата ни да се сложи резолюция "не"?
 Щото ако виждаш такава, то тя би дискредитирала най-вече елитното училище, от което идваме.
И, между другото, моето дете е късмет за всеки клас, в който ще попадне, не щото е мое, а просто щото си е и умно и разумно.

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 13:04 от Тинкърбел

# 148
  • Мнения: 197
Фран, спри да употребяваш "парашутист" в контекста на мен и моето семейство.
Не знам дали са ни изрядни документите, ако Колежът ги е подготвил изрядни - такива са. Не разбирам желанието да се заплитат интриги на тази тема, където интрига няма. Детето напуска по собствено желание елитно училище с добра подготовка. Оценките в това елитно училище са отлични. Преди това е кандидатствало и е прието в училището, където иска да отиде. Да виждаш причина на молбата ни да се сложи резолюция "не"?
 Щото ако виждаш такава, то тя би дискредитирала най-вече елитното училище, от което идваме.
И, между другото, моето дете е късмет за всеки клас, в който ще попадне, не щото е мое, а просто щото си е и умно и разумно.
Вашето дете желаеше ли промяната и какви са първите му впечатления?

# 149
  • Мнения: 5 425
Тинки,
Много е спорно, дали с парите от таксата за АК можеш да "купиш" недостигащото преподаване. (За училище да не говорим).
И е безспорно, че няма как да купиш времето, което са загубили на детето ти.

ПС Фран специфично посочи проблемите с приема в 5-ти клас. Корупцията при приема в СМГ е пословична обществена тайна. Но не мисля, че някой тук твърди (или намеква), че вие сте участвали в нея. ППС Максималния брой на учениците в паралелка не беше ли 24?. По колко са в СМГ? Да, знам, че може да се направи изключение с разрешение от РУО. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт