Частни училища - информативна тема 22

  • 50 476
  • 804
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 2 076
За Ерих Кестнер - децата са по 20-25, разделени на две групи. Учителите по немски са българи, няма нейтив спикъри. Материалната база е мизерна, умерено доволни сме. За кой клас се интересувате?

# 211
  • Мнения: 98
А за това училище нещо повече знае ли се? Къде ще и т.н., то е много рано, но може да има изтекла информация.
https://www.dnes.bg/obrazovanie/2018/07/27/britanskite-uchilisht … inans-grup.383467

# 212
  • Мнения: X
ВМ Финанс - о Боже!!! Хахахаха.
Васил Мирчев, Флорина, инвеститори, източване, облигационери... хахахаха, който им се върже, сериозно да помисли преди това.

Ежко, това ли беше училището, за което намекваше? Голям смях е. Знаеш - Великия комбинатор.

Тези от Repton дали са проучили репутацията на партньора си в страната, в която се опитват да осъществяват дейност?

Последна редакция: пн, 19 ное 2018, 09:13 от Анонимен

# 213
# 214
  • Мнения: 25
Бих искала и аз да се включа.
Във форума се регистрирах в отчаян опит да намеря изход от ужасна ситуация- да махна детето си по спешност от Веда, като преди това бъда насочена от родители във форума къде да го преместя, надявайки се те да споделят ЛИЧНИ впечатления от другите частни немски училища.

Ще се радвам да бъда полезна със събрана информация и на други родители, като максимално запазвам обективност и се надявам информацията да е синтезирана добре! (ХИЛЯДИ БЛАГОДАРНОСТИ на тези, които откликнаха и ми писаха. Вие много ми помогнахте!):

1. Защо Веда НЕ е вариант за детето ви, ако то не е агресивно?

Защото трудно ще оцелява в тази среда, вероятността да страда от физически и психически тормоз е голяма, както и вероятността да ви потрябва детски психолог, който да се бори със щетите.

Относно нивото на образование във Веда- аз го оценявам като незадоволително.
По отношение на немския: учителите по немски са българи, НЯКОИ от тях със скандално ниски познания и лошо произношение.

Материална база- много мизерна база- много старо общинско училище в много лош район. Не знам за друго, вкл. квартално държавно училище, което да е в такова състояние. Срещу такса от около 10 000 лв. годишно (с храната, която хайде да не ви казвам къде я сервират!) просто е недопустимо! Няма условия за спорт. В сградата в момента е студено. Парното например го изключват за уикенда, за да икономисат някой лев... Не питайте каква е температурата в момента в стаите при тази стара несменена духаща дограма...

2. Относно алтернативите:
НИКОЙ родител на дете в Увекинд и Ерих Кестнер не сподели с мен за проблем с насилие в тези две училища. В това отношение проблем там явно няма!

Нивото на немски не е лошо и на двете места, но може би и няма да надвиши кой знае колко очакванията ви... тук вече наистина зависи какво и колко бързо очаквате да получите.
Относно базите: има какво да се желае, но все пак и двете училища са много по-добре от Веда, обстановката е по-ведра вътре, по-топло е някакси, по-приветливо... Споделям личното си усещане и това, което съм видяла. Разбира се, това е субективно!

Всички родители на деца в тези две училища споделиха с мен, че децата им са спокойни там, а това, повярвайте ми, е най-важното!!!

С две думи: аз поставям Увекинд и Ерих Кестнер, горе-долу на едно ниво, като като предимство на Ерих Кестнер мога да изтъкна личният подход на ръковоството- някакси по-личен е контактът, малко повече отзивчивост виждам.

И още нещо: има и едно държавно училище, което е алтернатива с немски- 20.-то уч-ще. Ако някой не е решил твърдо за частно, може да обмисли и тази опция.

Дано да съм била полезна!

# 215
  • на път
  • Мнения: 2 804
С риск да стана досадна (толкова много пъти съм писала за ДШ и Увекинд) ще споделя моя опит, въпреки че децата от тази година са в други училища.
Насилие не е имало в двете училища. И в двете децата ми бяха обичани и обгрижени. Немски децата ми научиха в ДШ (досега немският на сина ми е по-добър от българския). Всичко останало в Увекинд. Там обаче немски не се проговаря. Има една много симпатична преподавателка - немкиня, но тя е за класовете до 5 включително.
Синът ми ходеше допълнително в Гьоте на летни курсове за да поддържа езика. За жалост там има изискване за В2 курсистът да е на навършени 16 години. Сега е в Алианса с десетокласници и единадесетокласници от немските езикови гимназии (той е в 8ми клас).
В ДШ родителите не получават адекватна и своевременна обратна връзка. Увекинд изпраща подробни "профили" на децата на 3-4 месеца и няма даже какво да се пита допълнително. Има добра обратна връзка с у-щето. Проблемът там е, че интересът към него нарасна твърде много и това се отрази на резултатите .

# 216
  • София
  • Мнения: 1 573
Увекинд къде обучава децата от  6 и 7  клас и гимназия? Прочетох тук, че са се преместили някъде до хотел Родина, но на сайта им нищо не пише. Нова сграда ли имат?

# 217
  • София
  • Мнения: 1 635
Гимназията, 6 и 7 клас са в нова сграда около хотел Родина.  Не съм ходила обаче и не знам точно къде. Възможно е да преместят и 5 клас там в някакъв момент и в Княжево да оставят само основното училище. Тази година има три първи класа.

Като цяло обучението по немски е от българи. Не си спомням дали до момента са имали часове с чужденци. Около 10 часа седмично. Аз лично имах по-високи очаквания от немския, но нещата си зависят и от детето. Не сме имали проблем с насилие или нещо подобно. Чувала съм за един-два изолирани случая, но не знам подробности. Класът на каката е много хубав. Всеки ден са навън. Обстановката е спокойна.

Последна редакция: пн, 19 ное 2018, 21:34 от Jillian

# 218
  • София
  • Мнения: 6 697
Интересно ми е - какво правят родителите, ако имат 2 деца в едно училище, което е в различни сгради. Ако ползват транспорт вероятно не е проблем, но ако сами се справят с превоза на децата сигурно е сложно.

# 219
  • Мнения: 75
Като лингвист и родител, моля имайте предвид: ДШ и всяко друго "немско" училище нямат много общо.
В ДШ говорят, ядат, спят на немски. Повече часове по немски, дори да се водят само на немски, не могат да компенсират немско говорящата среда. МОН не "мажат" там, което за мен е голям +. Но ако след в години искате ДУ, или скок в лицея, или училище с много английски, или.... Сигурно има варианти, но ще е стрес за детето и семейството.
Децата в 4 клас говорят като германчета. А деца от 6 клас в Ерих и Веда не разбират като им се говори, тествах ги лично. Мен чужденци и германци ме разбират без проблем, винаги. Ако търсите несмки само с БГ училищата, дори НЕГ и без помощ по езика в някакъв момент, вероятно ще го докажете до моето ниво на немски-трети език ние. Ползвам го, работя на него, по хотелите са убедени, че съм германка, но да следвам точни науки в Германия или да говоря без граматически грешки или с лексика на Германец ......
Това важи и за френския лицей с френски.

# 220
  • София
  • Мнения: 18 091
Смехотворно е да обобщавате кой докъде ще го докара с обучение по немски извън ДШ. Има слаби ученици по немски и в НЕГ, и в 73-то, и във Веда , и в Ерих Кестнер със сигурност. Но има и такива със сигурност, за които е грехота да се определят като знаещи го на ниво трети език просто за справяне с работа  или за разбиране  в хотелите, тоест без достатъчно лексикален багаж и с граматически грешки... Деца от тези училища и БЕЗ допълнителна подготовка по езика следват медицина в Германия, тежки инженерни специалности при изключително режещо оценяване, някои от тях дори стават тютори в Германия, а който е запознат със системата там,  знае че за такива се канят само студенти с изключително високи постижения...  Да не говорим, че още на училищно ниво печелят проекти и състезания, за които ситото е много голямо, понеже последните кръгове от надпреварите  на национално ниво са винаги в немското посолство, изпитващите са само германци. Като добавим и как тези  немски "балами" отпускат  ДААД стипендии на деца от тези училища, които възлизат сигурно на 30-40 000 Евро (ако не и на повече) и  им покриват цялото обучение като Semesterbeitrag, наем на общежития и  карти за градски транспорт, едва ли нивото им е като описаното от Вас. Simple Smile Наличието на слаби елементи в което и да е от коментираните училища не дава право да на никого да принизява  нивото на останалите по езика. В ДШ със сигурност говорят като германчета, но общообразователната подготовка куца. Ако беше иначе, нагоре нямаше толкова деца да се местят, нали?

# 221
  • Мнения: 8 285
Разбира се, че има разлика при изучаване на език в среда и такова извън нея.
Естествено е децата в ДШ да разбират  и говорят на немски - защото учат и по немската програма. Тоест изцяло часовете са на немски. Докато деца в другите немски училища учат по 10-12 часа на седмица.

При положение, че с далеч по-елементарният английски език децата в училища с разширено изучаване проговарят след 2-3 години. То е логично тези с немски да проговарят доста по-късно ако изобщо го проговорят. И не заради знанията им а защото масово около нас е в употреба английският който е в пъти по-лесен.
Нашето семейство също много залагаше на езика при избор на градина и училище преди няколко години. Към днешна дата ще кажа ,че вече чудеса не очаквам. А и технологиите в света така се развиват ,че само след няколко години система с превод в ефир ще бъде в масово производство.

# 222
  • Мнения: X

Нашето семейство също много залагаше на езика при избор на градина и училище преди няколко години. Към днешна дата ще кажа ,че вече чудеса не очаквам. А и технологиите в света така се развиват ,че само след няколко години система с превод в ефир ще бъде в масово производство.
Като родител на отдавна изкласило дете, в момента в Германия, моето мнение е, че в началния курс е най-важно да се добият основните навици за учене, дисциплина и отговорност, и да се поставят основите на общообразователната подготовка, особено ако математиката е фокус. На тази възраст е наивно да се очаква, че детето ще научи добре чужд език в българска среда, изключвам училищата към посолствата,където средата не е българска (ДШ, руското към посолството и т.н.) - но там пък проблемите са други и вече са казани. Разбира се, заниманията с език на тази възраст не са излишни, но те само поставят някаква основа за сериозното учене на езика, което е най-добре да се случи между 5 и 12 клас.
Но това не значи, че езиците не са нужни - а за нас, като носители на малък и слаб език (в смисъл говорен от малко хора и без влияние), в условията  на глобалния свят са още по-нужни. Преводът в ефир не знам как ще помогне за живот и обучение в Германия на немски.
Смехотворно е да обобщавате кой докъде ще го докара с обучение по немски извън ДШ.
+1000
Като лингвист и родител, моля имайте предвид: ДШ и всяко друго "немско" училище нямат много общо.
Мен чужденци и германци ме разбират без проблем, винаги. Ако търсите несмки само с БГ училищата, дори НЕГ и без помощ по езика в някакъв момент, вероятно ще го докажете до моето ниво на немски-трети език ние. Ползвам го, работя на него, по хотелите са убедени, че съм германка, но да следвам точни науки в Германия или да говоря без граматически грешки или с лексика на Германец ......
Това важи и за френския лицей с френски.
Синът ми без ДШ и дори без НЕГ успешно завършва точни науки в Германия. Негови приятели също завършиха в Германия, някои инженерство, други Ай Ти., и работят. Не знам дали имат лексиката на германци, но определено се реализират повече от успешно в средата. Важното е да имаш знания и подготовка по специалността си, а езикът е само помощно средство да ги покажеш и докажеш. Така че и без ДШ е напълно възможно, но се иска целенасочена стратегия и усилия. От НЕГ предполагам, че примерите са още повече, Русалка е дала някои от тях..

Последна редакция: вт, 20 ное 2018, 12:04 от Анонимен

# 223
  • Мнения: 5 425
"най-важно да се добият основните навици за учене, дисциплина и отговорност, и да се поставят основите на общообразователната подготовка"
Споделям горното на 100%. С допълнение, че държа изграждането на тези качества да става на базата на любознателност, а не на страх. В състезание със себе си, а не с другите.
Не съм съгласен с долното:
"На тази възраст е наивно да се очаква, че детето ще научи добре чужд език в българска среда."
Специално за английски език, убедено твърдя, че е възможно и полезно. И открива много нови хоризонти пред детето. Както в общуването, така и в източниците на информация.

Последна редакция: вт, 20 ное 2018, 15:18 от Ezhko

# 224
  • Мнения: 184
Организацията на евреите в България "Шалом" открива частно основно училище (I-VII клас вкл.) в София от следващата учебна година.

През есента на 2019 година в клас ще влязат ученици от I до IV клас.

Във втората фаза на проекта е заложено и обучение за по-големите деца.

Ще се работи съобразно изискванията и стандартите на българското образование, като акцентът ще е изучаването на иврит и еврейска история. Но училището не е само за еврейски деца, подчерта Цветина Кънева, пиар на ОЕБ "Шалом", потърсена от OFFNews.

Партньор по проекта е международна организация с ноу-хау за еврейското образование по света, чието име тя не разкри. Целта на създаването на училището е да бъдат интегрирани най-иновативните подходи от сферата на формалното и неформалното образование.


„Организацията ни винаги е инвестирала много усилия и ресурси в образованието. Вярваме, че това е един всеобхватен процес, който включва както любовта към знанието, така и изграждането на ценности. Това е причината ние никога да не спираме да мечтаем и да градим бъдещето на поколения български деца,“ заяви доц. д-р Александър Оскар, председател на ОЕБ „Шалом“.

Предстои избор на директор, а в процеса на създаването на училището са ангажирани членовете на еврейската общност в България, както и високо квалифицирани български и чужди образователни експерти.


 
В момента "Шалом" и партньорски световни еврейски организации подпомагат изучаването на иврит в столичното 134 Средно училище "Димчо Дебелянов". През 1997 г. The Ronald S. Lauder Foundation става основен спонсор и партньор на училището. През 2003 г. още една еврейска образователна фондация – World ORT, се присъединява към спонсорите на училището. Създава се модерни компютърни кабинети, научни лаборатории, студия, оборудвани с мултимедийна техника. Обучението по информационни технологии започва от 1. клас, а езиковото образование се допълва от изучаването на английски език от 3. клас.

От 1926 г. до 1939 г. в България се създават и функционират 26 еврейски училища. С приемането на фашистките закони всички те са затворени, а сградите са конфискувани от държавата. През есента на 1944 г. еврейските училища са възстановени и съществуват до 1951 г. Тогава е закрито и последното еврейско училище в София.

Общи условия

Активация на акаунт