Шести клас 2018/2019 - тема 3

  • 44 712
  • 746
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 3 049
Нашият учебник по математика е на издателство Longman. Имаме 5 часа математика (с 1 ИУЧ) и по моето усещане в условията на пълна лежерност и ние сме на цилиндър вече. Не са се разрешавали кой знае колко, тормози го моя милост, защото  усещането ми за учебниците по математика още от 1 клас е, че в заданието за съставяне има изискване да не предизвикват кой знае какво замисляне.
Раздадоха им лист с формули, който му изхвърлих. Обясних, че ако не е осмислил защо, например, околната повърхнина на права призма е периметъра на основата по височината, няма смисъл да ми търси P.h с пръст в таблицата.
Не сме изработвали триизмерни тела, отделих му време, за да се научи да ги изчертава, нещо, за което при нас в училище не беше предвидено време.

Mama TAZ, много готина идея с тази "тиха стая". Не могат ли да си разпространяват тези добри практики училищата (реторичен въпрос) Simple Smile

# 61
  • София
  • Мнения: 1 022
Солничка, на Лонгман или на Санпро? Нашите също на на Санпро и аз ги харесвам, но за първи път чувам, че ги ползват и в друго училище, освен в МГта. Математичката беше особено доволна, че имали мнооооого задачи в тях Simple Smile

Последна редакция: чт, 01 ное 2018, 15:52 от esma

# 62
  • Мнения: 3 049
Да, да Санпро е. Препращат да търсим отговорите на Лонгман сайт, затова се обърках. Свивам перките Simple Smile с оценката за учебника, щом СМГ учител го е харесал. Ще го разгледам пак нататък, но още на първите уроци за лице на кръг ме загубиха, че ми се сториха много лесни задачите. Даже от А група в сборника на Просвета и на Архимед имаше по-хубави примери. Може нататък да не е така.

# 63
  • София
  • Мнения: 2 437
При моят е препускане в материала, никакво затвърждаване, домашното нищожно (2-3 задачи), сборник никакъв не е препоръчан и часовете са само 4 седмично. И после се чудя защо детето се оплаква и не разбира. Днес ще ходи на урок при една госпожа, която е начална учителка, но и миналата година му помогна накрая на срока. Но не ми е вариант за постоянна учителка по математика, така че ако имате препоръка за някой учител моля пишете. Ще изчакам с школата засега и ще видим как ще продължи. А най ме е яд, че с триста зора го кандърдисах да отиде днес на урок. Ваканция бил!!! Толкова го мързи, че чак го боли.

# 64
  • Мнения: 17 987
Изпуснала съм ви. На Архимед е учебника ни по математика.
Шкафчетата- имаме и ние, но голяма глупост. От пожарната не са позволили да са в коридорите и сега са в една стая, която се отваря сутрин и на обяд. Отбий номер цялата работа. Да не им раздавали ключове, щото щели да ги изгубят, деца 6-ти клас....

# 65
  • София
  • Мнения: 1 022
Солничка, за да сме честни, трябва да кажа, че освен този учебник, имат и два сборника и общо взето решават всички задачи - и от учебника и от сборниците Wink. Домашното изглежда като: три страници от учебника и четири страници от сборника. От днес за утре. Много рядко си идват с домашно примерно 20 задачи.  Но то нали идеята е да започнеш с лесни задачи и всяка следваща да е по-трудна. Така се затвърждават знанията и се надграждат. Иначе ако скочиш направо на трудни задачи, децата се объркват.
Мама Мони,  мисля си,  ако децата не се справят, може ли да им давате вкъщи вие допълнително задачи от сборник. Повечето сборници започват с по-лесни задачи, които се усложняват. Така децата и сами започват да разбират неща, които може да не са обяснени от учителката.

# 66
  • Мнения: 3 049
Преди в учебниците имаше и задачи означени със звездичка, указваща по-висока сложност.
Ясно е, че се започва с по-лесни задачи и се минава към по-трудни. Ясно е, че МГ с 9 часа математика ще позадълбаят по-надълбоко от тези с 4-5 часа математика, които без допълнителна помощ са загубени, но усещането, че програма и учебници се правят без мисъл за развитието на децата си го имам.
Не говоря за състезатели по математика, а за многото възрастни, които имат сумата с ДДС и не могат да си сметнат цената.

# 67
  • София
  • Мнения: 1 022
С това съм напълно съгласна. Ученето е теоретично-абстрактно и много малко свързано с практическото използване на придобитите знания. Някак липсва общия контекст на всички науки. И това се влошава сякаш с годините. Особено си личи в учебниците по история например

# 68
  • у дома
  • Мнения: 7 141
Моето няма проблем с математиката-обаче аз мога и помагам -ако не го ръчкам да решава,просто няма да стане...На последното контролно за кръг и многоъгълник имаше единствената пълна шестица без нито една грешка-ама ако можеше това да става ,без допълнително да се решава-ами не може и това е...Иначе те имат 7 часа седмично математика и са на обем на пирамида-др седмица ще правят контролно на призма и пирамида,та съботата ще си порешаваме.

# 69
  • Мнения: 2 837
Моят син има прекрасна математичка, дава много домашни, изисква, но и е много емоционална и готина. Той перфектен не е, но се справя засега и тази година на математика не планирам да ходи. Проблем му е литературата, но там застъпвам аз.
Да пусна и тук един речник на непознатите думи в българската класика, случайно го открих, но според мене е полезен.

# 70
  • Мнения: 46
И аз помагам по математика. Госпожата в училище дава много малко домашна – по 2-3 задачи и ако не я карам да решава задачи, едва ли ще се справи, тъй като препускат скоростно през материала – вече са на обем на цилиндър, a имат само 4 часа седмично. На 25.10. правиха контролна на ръбести тела – отлично се е справила. Учат по учебника на Булвест – не ми харесва. Свалих учебниците на Просвета и на Архимед, сравнявам с тях и давам задачи и оттам.

# 71
  • Мнения: 6 587
А проверяват ли при вас домашните?  Аз не виждам смисъл от 1500 задачи за дом. работа  и после да не се провери, за да се коригират грешките.

# 72
  • София
  • Мнения: 1 022
При нас системата е следната: в училище проверяват дали домашното е написано, а след това решават заедно всички задачи, които са ги затруднили. Децата вкъщи, след като напишат домашното, сами сверяват с отговорите (в сборниците има отговори, в учебника също). Т.е. виждат си грешните задачи, опитат пак да ги решат и ако не стане, обсъждат в час.

# 73
  • Мнения: 6 587
Браво на вас! ПРи това положение има смисъл от домашната работа. При нас домашното е от учебната тетрадка и само се показва, че е написано...

# 74
  • Мнения: 6 926
Това с учебните тетрадки по математика в прогимназията всеки път ме шокира! Как е възможно да има дори един учител, който е счел, че са полезни?!?

Общи условия

Активация на акаунт