Пубертет при момчетата - Тема 3

  • 44 718
  • 769
  •   1
Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 9 129
Аз не се задълбочавам по кой предмет как ги изпитват. Предпочитам да има разнообразие, за да свикват с различните форми. На дъската се предполага, че си развиват презентационните умения. Не после като почнат работа и да изпадат в ступор като трябва да направят и представят една презентация. Иначе за мен няма много връзка между това могат ли да се изразяват и дали ги изпитват устно. Това по-скоро идва от четене на книги и разговори с други хора.

# 706
  • София
  • Мнения: 1 897
 При младежа има и двата вида изпитване. Благодарна съм на учителката му до 5 клас, че още от трети ги караше да разказват. Е, премахването на паразитни думички като "някакъв" и "там", са сериозно предизвикателство, но полека го преодолява.
Моя чете, ама не е като да не се е случвало значението на елементарни думи да не бърка- оня ден ми казва "ти ме подиграваш", вместо подстрекаваш, та не е като да се изказва гладко и разбираемо.
Днес е на олимпиада по история- единствен от класа изразил желание да участва (и май, още един-двама от петите класове). Всички останали мразят историята, но той я харесва. Ще видим какво ще направи... а започна учебната година с една перфектна тройка Simple Smile Въпрос на преподавател да "запали" децата.

# 707
  • Мнения: 2 837
Устно изпитване и изпитване на дъската не са едно и също нещо все пак. Аз си изкарвам с хляба и говорейки пред голяма аудитория и се справям доста добре. Но на устни изпити пред комисия (случва ми се и досега, част от работата ми е) и до днес успявам да покажа не повече от 20 % от възможностите си, паникьосвам се, на елементарни въпроси, които не съм очаквала, не успявам да отговоря, все едно някой е изтрил с гумичка онова, което знам или което имам като позиция). Та явно не се свиква.
Много е важно учениците да се научат да разказват и  да се аргументират, за тази цел трябва да се чувстват комфортно, за да покажат по-голяма част от възможностите си.

# 708
  • Мнения: 15 746
Едно време при нас беше така - на контролното учителката казва на кой урок ще е контролното, всеки вади лист и преразказва урока писмено. Така се учехме да преразказваме. Аз това обяснявам на синковеца - че предметите са разказвателни и трябва да разказва уроците. А той ми казва - госпожата задава въпроси и ние отговаряме с по 1 дума. Теста е същата работа

# 709
  • София
  • Мнения: 6 201
За "разказвателните" предмети според мен би било най-добре да се дискутира върху уроците. Естествено при големите класове, в дискусията не могат да вземат участие всички, някой отзад все ще се скатава. А дискусия може да се оформи както на вече взет урок, така и при преподаването на новия и така да няма пропуски, а напротив затвърждаване. В този ред на мисли, тестове с отворен отговор от по няколко изречения са добър вариант за препитване. Могат да включват както определения, правила, формули, които трябва да се знаят наизуст, така и да има по-разчупени въпроси за осмисляне и логика. Сигурна съм, че реакцията на второто ще е: "ама това не сме го учили"  Grinning
Едно преразказване на дъската пред целия клас би могло както да засрами по-неуверените, така и някой да си е назубрил урока и да си го изпее без грам разбиране.
 За съжаление помня от моите ученически години, как се снишавах докато вървеше изпитването първите 20 мин. (за да не се набивам в очите на учителя), а почнеше ли преподаването на новия урок само преписвах плана от дъската, а в останалотро време си драсках на последната страница в тетрадката Wink В шести клас бях много изненадана като разбрах, че едната ми приятелка слуша по време на преподаването на нов урок. Аз по заглавието, което съм преписала в тетрадката, откривах кой урок сме взели, за да го уча от учебника Laughing  Е в гимназията нещата се промениха, ама видях зор докато свикна.

# 710
  • Мнения: 9 905
В чужбина в някои системи компенсират тестовете с презентации. И те не са само забавление, а с увеличаване на класовете стават все по-сериозни.

# 711
  • Мнения: 2 420
При синчето има и тестове и устни изпитвания по разказвателните предмети.Там рядко дават контролни,по-често включват проекти.Според мен е хубаво да разказват,така се вижда словоред,изказ.....От друга страна поне моето диване така придоби увереност и чак гордост,че вече не се срамува да говори пред много хора.В началото много се смущаваше,че чак червенееше,не вдигаше ръка,въпреки,че си учеше уроците добре.Сега ,както той казва е над тези неща и чак се чуди защо е бил такъв.
За зодиите ММ е Дева.

# 712
  • Мнения: 9 152
В чужбина в някои системи компенсират тестовете с презентации. И те не са само забавление, а с увеличаване на класовете стават все по-сериозни.
Точно същото е и при моя син. Още от 1 клас имат презентации. Преразказ на книга, проект на зададена тема, разбработване на идея за нещо..и се представя пред всички в класа...в началото беше по -скоро разказвателно, после стана доклад, тип реферат. Сега е презентация. С онагледяване -картинки, източници, цитати...плакати...
Тази седмица му е презентацията по география, темата е " Природни феномени ". Подготвя се от преди НГ  - пише всичко на компютър. Днес ходи до магазина за фолио, картони, маркери, за да е всичко изрядно.

# 713
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Ние правихме картини от семена преди 2 седмици по биология, не можем да се разберем с папагалите Joy

# 714
  • Русе
  • Мнения: 11 924
 Често проектите са такива, че просто преписват някакъв текст изваден с търсачката от интернет без да вникнат особено.Но като цяло е стъпка в посока развиване на интерес. Сина ми много харесва преподавателя си по география, който освен че явно е изключително ерудиран и информиран човек има и подход към тях. Понякога пише висока оценка на този, който се включи в някое разискване по време на урока и покаже голяма информираност по даден въпрос. Моят син, много харесва часовете с него и въпреки че иначе хич не се стряска от оценки, беше разочарован от себе си, въпреки че имаше отлична оценка, защото е сбъркал 1 от 20 въпроса. В основното училище рядко правеха проекти. Слава богу, защото сигурно аз щях да ги правя, тъй като беше минимум 5 часа на ден в залата. Обаче в английската им дават интересни проекти, където трябва да приложат и собствено виждане и да събират информация от различни източници.Но са вече и по-големи.

# 715
  • Пловдив
  • Мнения: 40 858
При нас класната по литература беше върху Косачи,преразказ...моят се е справил зле.Дано поне 3ка хване...Викаше то няма кво да му уча,а ето...

# 716
  • Русе
  • Мнения: 11 924
Косачи - за съвременно 12 годишно момче е доста нелепо подбрано произведение. То е прекрасно, обаче как на тази възраст биха могли да разберат недоизказаните чувства на зрели мъже в една такава далечна и сложна епоха. А задачата за преразказ в такъв случай е едно ялово упражнение. Езикът е средство за споделяне - на информация и на чувства.Литературата е форма на това споделяне. Рядко има учители, които разбират това. С преразказите гонят формата на НВО, прилагайки го механично.

# 717
  • Пловдив
  • Мнения: 40 858
Така е,Амбър...затова и не съм му се карала. Хич не е уместно.

# 718
  • Мнения: 11 969
Учителите си гонят програмата, самите те не са виновни.
За 6 клас-първи срок Косачи, втори-Серафим, сбит преразказ, това беше при нас. Може да е от полза на 6 класниците

# 719
  • Мнения: 48 034
И на нас Косачи. Преразказ на откъс. С цел преразказ на пряката реч. Явно механичен, не знам. Защото определено въпреки че дълго се обсъжда в училище и у дома, изобщо трудно го схвана точно този разказ. Думи, смисъл, а за нюанси на общуване между героите- абсурд.
Тестовата част без грешка, преразказа в края претупан, и общо 4. Много беше разочарован.

Общи условия

Активация на акаунт