Първи клас.Проблемно ли е детето ми?

  • 21 721
  • 144
  •   1
Отговори
# 90
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 321


Да го има предвида, да им прибере ножиците, да наостри внимание и т.н.
Като им вземе ножиците, да им вземе и зъбите, щото с тях може да се хапят.

Вяра, що за глупости пишеш?
Ми да ги остави да си извадят очите...що не....

Не разбирам идеята, някой да влиза в опозиция само за да си чешем клавишите....с такива глупави писания.
Не, утре може да отиде в къщата да им нареже лук за манджата, за да не им отиде някой пръст по невнимание.

Дете в училищна възраст трябва много добре да знае за какво служат ножиците. Е, споко, твоето знае - за подстригване са ги използвали, не за да си вадят очите с тях.

Веси, успокой топката. Нямам никакво лично отношение към теб. За мен ти си един от хубавите хора в този форум. Опитвам се да разсъждавам от своя гледна точка по твоя казус, защото и аз съм минала през подобна сага. Това е. И аз се предоверих на учителската преценка. И аз се чувствах зле от поведението на моето. И на мен ми идваше да вия, когато трябваше вкъщи да се обсъжда конкретен проблем от училище. И моето е мълчало като пукал. И аз съм се чудила какво точно е станало, за да се намеся адекватно. И аз съм била раздирана от съмнения, че може да ме лъже в моментите, когато си е отварял за малко устата, за да не му се карам. И аз съм търсила подкрепа или поне елементарни обяснения и насоки от учители. Стигнах сама до извода, че и да се блъскам за правда, да правим анализ на ситуации и да му търся подходяща почва за развитие, няма смисъл. Много напрежение - резултат затворено и озлобено дете. Промених няколко пъти подхода си, докато намеря подходящия начин за общуване.

Последна редакция: чт, 25 окт 2018, 12:19 от Вяра

# 91
  • Мнения: 12 016
Ааа, не! Не съм съгласна, че защитата е агресия. Агресия е да нападнеш пръв, без причина/повод. И какво да прави детето подложено на агресия? Да си свива, да мълчи и да чака някой да забележи? Хора, зад онези случаи на убийства в Америка и Канада стоят младежи, подлагани системно на тормоз! В училище! На едни им писва и се самоубиват, а на други им пада пердето и трепят. А някой се е правил, че не вижда какво се случва. Ами ако дете, научено да не отвръща, те много се и стъписват, бъде нападнато на улицата? Да се моли да остане живо и да се оплаче в полицията ли? Или да вика "Не ме бий, това не е хубаво"?
Ако вместо да се оплакват и обвиняват родителите за несвършена работа, учителите изразят загриженост и поискат в екип с родителя да се справят повече родители ще откликват и резултатът ще е по-добър.

# 92
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 321
Агресия е и да отвърнеш на провокацията с ритник. Обикновено това става. Такива идеални ситуации, каквито си описала, няма. Който отвръща с бой, е готов и да провокира в даден момент онзи, който го е спънал преди две седмици.

# 93
  • sofia
  • Мнения: 8 937
Как е редно да реагира, ако провокацията продължи и се повтаря?
Ритнат те веднъж, "айде разкарай се", обиждат те и то не един, ами група.....какво следва да направи едно дете?
Околната среда с липсващата или нереагираща на оплаквания учителка я уточнихме.

# 94
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Вяра мога да ти кажа какво се получава когато не отвръщаш с агресия. Обиждат го, мачкат го, а той се свива, свива (като по-малък плачеше и ставаше още по-зле положението) докато един ден не издържа и изпадна в истерия.Разхвърля си учебници и тетрадки, след което класната много загрижена и изненадана, че нещо се случва с това дете, намекнато може би в къщи, защото там всичко било наред.

# 95
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 321
Как е редно да реагира, ако провокацията продължи и се повтаря?
Ритнат те веднъж, "айде разкарай се", обиждат те и то не един, ами група.....какво следва да направи едно дете?
Околната среда с липсващата или нереагираща на оплаквания учителка я уточнихме.
Научава се да избягва провокаторите. Те го следват по петите, за да го дразнят. Понякога не е и необходимо да правят нищо, защото в един момент самото им присъствие е дразнещо за твоето. Е, докога ще се дразни? Стигнах до извода, че учител няма да тръгне да им трепери над егото и да ги предпазва от подобни ситуации. В един момент те се сбиват и за него всички са виновни - факт. Помисли как да помогнеш на своето да не влиза в подобни отношения. Другите си имат родители, а те може да са всякакви, както вече е известно от форума.

Глухарче, спомням си, че твоя случай сме го разисквали. Грозеше ви наказание и аз ти казах там някои неща. Мога да се върна да намеря линк и да ти опресня случката.

# 96
  • Варна
  • Мнения: 10 493


Глухарче, спомням си, че твоя случай сме го разисквали. Грозеше ви наказание и аз ти казах там някои неща. Мога да се върна да намеря линк и да ти опресня случката.

Да тема бях пуснала, но не си спомням какво си ми отговорила, вероятно си ме начесала Joy

# 97
  • sofia
  • Мнения: 8 937
Как е редно да реагира, ако провокацията продължи и се повтаря?
Ритнат те веднъж, "айде разкарай се", обиждат те и то не един, ами група.....какво следва да направи едно дете?
Околната среда с липсващата или нереагираща на оплаквания учителка я уточнихме.
Научава се да избягва провокаторите. Те го следват по петите, за да го дразнят. Понякога не е и необходимо да правят нищо, защото в един момент самото им присъствие е дразнещо за твоето.
Обърка местоимението...самото му присъствие ги дразни. Той се отдръпва, те след него, той пак се отдръпва, те пак след него....освен да избяга от училище и така ще избягва и провокаторите. Що да не реши в един момент да се държи като тях? Щом на тях им е позволено, защо на него да не е?
Не е ли работа на учителя да секне провокациите?
Помогнах му да не влиза в подобни отношения, като го преместих. Пак се е случвало, но когато "спиралата" на подобен тип отношения е пресечена навреме, няма драма.

# 98
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 321
Съгласна съм. Ти знаеш най-добре през какво сте минали.

Провокациите в началото са открити. Учителят взима отношение и това може да ги спре за момента. Нищо обаче не може да ги спре да си  устройват забавления по техните правила на неутрални места, където няма да има учители и възрастни да им се пречкат.

На твое място бих се заинтересувала с кого общува активно моето и как са отношенията там. Често и между приятелите възникват конфликтни ситуации.

Давам ти пример с вербална агресия. Приятели са и си говорят на калъф, бай х@й и педер@ст. Проблем няма. В момента, в който някой от дразнителите ги нарече така - о, шоГ, ужаЗ! Същото е и с тукатите. Приятелски си разменят по някое кроше, но недай си боже някой от другите да ги докосне без да иска. Майко мила! Това вече е сериозна драма за един подрастващ мъж. Толкова много ги е търпял, че вече не може да търпи поредното унижение.

# 99
  • sofia
  • Мнения: 8 937
За неутралните места има други начини за действие и няма "кошаревски свидетели" от серията "ама госпожо той направи това, онзи каза онова" и гракнали в хор родителки.
Съотнасяш ситуацията към друга възраст - там действията са други и учителят не е само един, и изобщо няма тази роля като за началните класове.

# 100
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 321
Само последният пасаж те пренася в друга възраст. Всичко преди него си съответства на детството в началните класове.

# 101
  • Разград
  • Мнения: 10
Сякаш виждам светлина в тунела.Малчо днес беше много спокоен бих казала дори щастлив.Много въодушевено ми разказа как е минал денят му.Сутринта по време на закуска седнал с "истинските си приятели"те искали да извикат при тях и момчето с пушката..."Защо той само ни бие,приятелите не се бият"Леле имах чувството ,че цяла вечност му набивах това в главата и не само това...Приятелчетата му се съгласили.По време на баскетболната тренировка въпросното момче му е предложило да направят някаква щуротия(тъка и не разбрах каква,срам го е да ми каже,не настоявах).След отказа на синът ми следва опит за стискане по слабините.Моичкият го е бутнал и извикал треньора.Всичко е разказано на класната.Сега това дете сяда на първият чин до нея ,само.А,моето дете с "най-добрият" си приятел на последния.Определила тях двамата за отговорници на реда в клас."Отговорниците трябва да са най-отговорни..."им обяснила тя.Тъка ще се редуват по двама.На всичкото отгоре ми обяснява ,че си имал гадже😨.И то с момиченце с което имахме пак проблем,(незначителен)но доста бързо го разрешихме.Една малка лудетина със свестни родители.Тия родители искат да се съберем и да вземем някакво решение за въпросното дете.И пак изпадам в размисли и страсти...Дайте ни идеи момичета...какво можем да направим?

# 102
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 321
Учете, бре! Остава ли ви време и енергия покрай тези междуособици?

# 103
  • София
  • Мнения: 3 291
Стига бе, и баскетбол в първи клас?

Толкова много обрати в тази история, и толкова малко правопис!
Не можах да се сдържа, извинете ме.

# 104
  • София
  • Мнения: 38 498
И моят син има баскетбол вместо физическо един път седмично.

Аз предлагам - хващаш лично /с другуте родители зад гърба/ родителя на онова дете и му казваш да му каже да спре да стиска ташаците на момчетата. Ако почне да ти се оправдава нещо, казваш с мега спокоен тон, че нищо друго не те интересува, само искаш стискането да спре!

Общи условия

Активация на акаунт