Ако реномираният магазин е Айко, XXXL в Германия или нещо подобно, методът е следният:
ВМФ поръчват в Китай изработката на голяма партида ‘‘спестовно‘‘ изработени комплекти тенджери, които носят фирменото лого. Качеството не е нещо особено, но марката ‘‘носи‘‘. Продава се из гореспоменатите вериги, във всички реномирани магазини, по аутлетите и т.н.
От друга страна в амазоните също е около 300 лв
Маркетингова стратегия. Все един и същ комплект е. Разчетен, че ще носи печалба при цена 300 лева. Пуска се във фирмения магазин на UVP (незадължаваща, препоръчителна цена). По закон тази цена не те задължава да продаваш точно на нея. Това е един вид котва, която се закотвя в съзнанието на потребителя.
Например 459 е котва. Като видиш после същия комплект за 300 лева, получаваш усещането за суперизгодна за теб сделка. Фирмените магазини са в играта, те всъщност не печелят от продажбата на тези комплекти. Те служат за манипулиране на потребителя да купува тези комплекти от Айко, Комо и подобни на уж промоционални цени.
Всичко има взаимовръзка с търговските закони.
Стратегията е резултат от промяна на законите за рабат-а (отстъпките), която промяна за Германия доколкото знам, е била направена преди около 20 години.