МОН - промените продължават (2)

  • 55 600
  • 755
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 12 051
Garamela, става въпрос за трети и четвърти профил, които ще се изучават в 11-ти и 12-ти клас. Езиците /в езиковите/ са първи и втори профил.

# 721
  • Майничка
  • Мнения: 12 586
Ясно, сега видях в сайта им, че са оставили БЕЛ само като ФУЧ, т.е., +2 часа седмично.

# 722
  • Мнения: 1 557
Здравейте!
Моя приятелка заминава да живее в Германия, заедно с двете си деца, които са ученици в 1-ви и 6-ти клас. От училището в което учат, обаче отказват да им издадат отпусните свидетелства. Оправданието е, че не могат да им го издадат без да имат документ, че са записани в съответното училище в Германия, което било някакво изменение от месец април. Те няма как да бъдат записани в немско училище без документите от българското. Въпросът ми е как трябва да се процедира в случая и дали наистина има такава промяна, която им забранява издаването на въпросното отпусно, без предварително да са записани в друго училище?

# 723
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 5 426
Здравейте!
Моя приятелка заминава да живее в Германия, заедно с двете си деца, които са ученици в 1-ви и 6-ти клас. От училището в което учат, обаче отказват да им издадат отпусните свидетелства. Оправданието е, че не могат да им го издадат без да имат документ, че са записани в съответното училище в Германия, което било някакво изменение от месец април. Те няма как да бъдат записани в немско училище без документите от българското. Въпросът ми е как трябва да се процедира в случая и дали наистина има такава промяна, която им забранява издаването на въпросното отпусно, без предварително да са записани в друго училище?

Това е много странно, на мен не са ми искали такъв документ преди 4 години. Синът ми трябваше да бъде първи клас и го бях записала в училище, после само се обадих на класния ръководител и казах, че детето няма да започва училище и това е. В Германия не са ми поискали никакъв документ. Дъщеря ми трябваше да бъде 5ти клас, записахме я в гимназия, само бях превела свидетелството за завършен 4ти клас, погледнаха го и толкова. От училището в България я отписа дядо и, отиде и каза, че детето ще учи в чужбина и това е.
Германците изобщо не ги интересува документ отпусно от България, за тях е важна адресната регистрация (но не съвсем, децата бяха записани в училище и на следващия ден се регистрирахме в Ратхауса).

# 724
  • Мнения: 2 558
Привет! Имате ли представа къде мога да намеря проекта на Наредба за физическата среда и информационното и библиотечното осигуряване, за който се пише през последните дни? Нито в сайта на МОН го откривам, нито в този за обществено обсъждане...

# 725
  • European Union
  • Мнения: 1 395
Мисля, че наредбата не е качена за обществено обсъждане. Не съм категорична, но мисля, че е разпратена до някои училища и детски градини, като пише, че ще се вземат предвид мненията на учителите, преди да бъде качена за обществено обсъждане.

# 726
  • Мнения: 21 455
Писмо на зам. министъра на образованието Карина Ангелиева за участие на ученици в ХI клас в изследване, свързано с четенето и четивната грамотност. Има приложен списък на училищата. По-голямата част са в София.

# 727
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Здравейте!
Моя приятелка заминава да живее в Германия, заедно с двете си деца, които са ученици в 1-ви и 6-ти клас. От училището в което учат, обаче отказват да им издадат отпусните свидетелства. Оправданието е, че не могат да им го издадат без да имат документ, че са записани в съответното училище в Германия, което било някакво изменение от месец април. Те няма как да бъдат записани в немско училище без документите от българското. Въпросът ми е как трябва да се процедира в случая и дали наистина има такава промяна, която им забранява издаването на въпросното отпусно, без предварително да са записани в друго училище?
Не е съвсем така, трябва документ (легално преведен на български език) от училището в Германия, че ще приемат децата и. Всичко е свързано с механизма за обхват, от нас (училищата) очакват потвърждение, че децата действително са учащи в съответната държава.
Иначе за първокласника ще и е лесно, там има удостоверение за завършен клас, ще си го преведе на немски. За шестокласника ще е по- трудно, но отново може да вземе удостоверение за завършен клас, такова не могат да и откажат. Сега се замислих, че за шестокласника в момента не могат да и издадат удостоверение за преместване, тъй като до края на учебната година има 10 дни.


По предишната тема за учебните планове- учебни планове за целия цикъл на обучение вече правят само иновативните училища, другите училища изготвят такива година за година.

# 728
  • Мнения: 8 231
Последната информация ми е полезна. Нашето училище е иновативно (каквото и да означава това) и явно затова толкова подробно са разписани всички профилиращи предмети за гимназиалните паралелки. От чисто любопитство разгледах информацията за прием в други училища и никъде не видях описани окончателно 3-и и 4-и профил.

# 729
  • Мнения: 6 926
По предишната тема за учебните планове- учебни планове за целия цикъл на обучение вече правят само иновативните училища, другите училища изготвят такива година за година.
Това в кой нормативен документ го пише? Защото гледам например 32 СУИЧЕ, София, което е иновативно и няма план за целия цикъл, нямат дори посочени трети и/или четвърти цикъл. И други примери мога да дам, но е излишно разводняване.
Много ми се ще информацията в тази тема да я подкрепяме с линк към официална информация.

# 730
  • Мнения: 21 455
Наредба № 4 от 30 ноември 2015 г. за учебния план

Чл. 14. (1) Всяко училище при спазване на разпоредбите на тази наредба разработва свой училищен учебен план въз основа на избран рамков учебен план или типов учебен план, който отговаря на вида на образованието и на спецификите на обучението. Избраният рамков или типов учебен план се прилага за целия етап, съответно цялата степен на образование.
(2) Училищният учебен план се утвърждава за всяка учебна година за всяка паралелка с изключение на училищните учебни планове на иновативните училища, които може да се утвърждават и за всички класове от определен етап от степента на образование.

# 731
  • Мнения: 6 926
Е, да но "може", което не значи, че е правило.

# 732
  • Мнения: 3 049
Е, да но "може", което не значи, че е правило.
Така е. При това вратичката е за случаите, когато "иновативността" касае учебните планове за повече от година.
Иновативно (взе да ме дразни тази дума) може да стане училище, което въведе някаква си административна новост, незасягаща конкретно учебните планове.
Иначе, според мен, трябва да задължат училищата да обявяват профилите и да са задължени да ги следват за конкретния набор, пък ако искат да ги сменят ежегодно.
Това профилиране много ограничава по-нататъшните избори на децата (за чужбина със сигурност, за българските университети още не е ясно), а го правят лотария - избира детето сега училище, пък после ще видим.
И каквото и да си говорим, че който иска ще учи самостоятелно, ще намери начини да положи изпити и прочие, това ще са изключения големи. Ако детето няма досег с предмет Х в 11 и 12 клас, ще трябва да му падне нещо на главата, та да установи че това му е призванието.

# 733
  • София
  • Мнения: 12 051
Загледах се пак в процедурата за разпределение по профили на 73-то /нали само те са обявили такава и няма в кой друг да се вглеждаме/ и чак се забелязах, че освен ВО/НВО по съответните за профила предмети, за всички профили балообразуващо е и НВО по БЕЛ. Това, при положение, че няма нито един профил с БЕЛ. Smirk Много е мислено по въпроса в 73-то, мно-го!

# 734
  • София
  • Мнения: 7 063
Санака, а аз се чудя, до колко е съгласувана тази процедура, където трябва, защото най-отдолу са си оставили вратичка, че това може да не е окончателно. Евентуално предписания чакат от институции...

Общи условия

Активация на акаунт