Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 53 678
  • 758
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 8 230
Донесе ми вчера входното ниво по БЕЛ. Вече щели да им ги дават и дори няма да ги събират обратно. Друг е въпросът, че по ЧП не са им го върнали все още, но си знаят оценките. А по математика правиха преди седмица и още не е проверено.
По БЕЛ имаше 5. Допуснал е грешки на някои въпроси за граматиката. Така и нищо не преговори преди това, на принципа "Аз знам всичко!". Та уроците по БЕЛ са си съвсем навременни и той го разбра. И не мисля, че в училище не им обясняват добре или малко се упражняват, просто моят синковец ученето по български го минава между другото, набързо. Еми, няма как да има трайни знания там без да се упражнява повечко. Лично за мен излишно задълбават дълбоко в граматиката, но програмата е такава, изпит ще държи, та иска, не иска, трябва да научи тези неща.

# 406
  • Мнения: 24 467
Донесе ми вчера входното ниво по БЕЛ. Вече щели да им ги дават и дори няма да ги събират обратно. Друг е въпросът, че по ЧП не са им го върнали все още, но си знаят оценките. А по математика правиха преди седмица и още не е проверено.
По БЕЛ имаше 5. Допуснал е грешки на някои въпроси за граматиката. Така и нищо не преговори преди това, на принципа "Аз знам всичко!". Та уроците по БЕЛ са си съвсем навременни и той го разбра. И не мисля, че в училище не им обясняват добре или малко се упражняват, просто моят синковец ученето по български го минава между другото, набързо. Еми, няма как да има трайни знания там без да се упражнява повечко. Лично за мен излишно задълбават дълбоко в граматиката, но програмата е такава, изпит ще държи, та иска, не иска, трябва да научи тези неща.

Аз се радвам, че част от задължителната граматика /абсолютно излишна/ отпадна. При големия син програмата беше още по-безсмислена в тази й част.
А можеш ли да споделиш какво правите на тези уроци по БЕЛ и дали ползвате някакво допълнително помагало.

# 407
  • Мнения: 3 877
При нас РС мина,  казаха ни резултати на някои от входните и обясниха, че ще ги задържат, защото имат да правят статистика за МОН къде са грешките, кое ги е затруднило и тн..Ще ги дадат на децата следващата седмица

# 408
  • Мнения: 8 230
Judy, той започна миналата седмица с уроците. Ще споделя като минат поне 3-4 урока. Сега общо взето се запознаха. Тя искаше да види по кои учебници работи в училище. Като си говорихме с нея предварително каза, че първо ще установи какви пропуски има. Беше доволен след първия урок. Надявам се да вървят добре нещата. Тя подготвя доста ученици за седмокласните изпити и за матури и се ползва с добра репутация.
Всички тези въпроси, които  е сбъркал на входното ниво, ги знаеше през пролетта за класното. И са му изфирясали ор главата за три месеца. Не мога да го виня, че ги е забравил. Щеше да е чудо, ако помнеше всички тия видове възвратни местоимения, повече там му бяха грешките. Всеки, с роден език български, може да спрегне чудесно глагола "чета", примерно и изобщо не му е необходимо да помни правилото, според което да определи в кое спрежение е този глагол. Няма проблем, че тези неща се споменават и учат в училище, проблем за мен е, че трябва да се мъчиш на всяка цена да ги запомниш, ако искаш да изкараш висок резултат на изпита в седми клас.

# 409
  • Мнения: 24 467
Именно. А когато има безумното очакване, че трябва да се запаметил целите учебници, особено по зубрашките у нас "разказвателни предмети", при които изпитването най-често се свежда до механична памет за дати, термини и числа, картинката става сюрреалистична. Затова смятам да събера и копирам тестовете, които децата полагат в рамките на само една седмица по минимум два на ден /днес имат три, за разнообразие/ и да запитам в МОН кой сътвори и поддържа това безумие., с какви цели и какви са очакванията им за последиците.
Когато имаш повече информация и впечатления за уроците, моля сподели за тях.

# 410
  • Мнения: 9 874
Да ви се оплача. Лятото му спряха тиковете, но от няколко дена се върнаха с пълна сила. Очи, вратлето, издава звуци. Явно стресът му се отразява. Иначе е кротко и обичливо дете, доста спокоен за моя темперамент. Дори мързеливичък. Няма да го тормозя с допълнителни неща, само на плуване ще го запиша но там ходи с желание.

Някое друго дете с тикове има ли, провокирани от учебната обстановка Sad

# 411
  • Мнения: 3 877
Да, моето.. се тикоса, сега се успокои .. Разпитай и дали не е тормозен в училище, както и дали не скрива/лъже за нещо ..
При нас няма учебно/неучебно време - при стрес веднага избива и отминава за 2 седмици, но вече е само на очето, преди и хъмкаше като заспива

# 412
  • Мнения: 8 230
Моят син мига, когато е превъзбуден. Не е свързано само с неприятни емоции, когато е много радостен, пак мига. Обикновено се случва докато говори - обяснява нещо много бързо и започва да мига. Не е свързано и с училището, случва му се и през лятото. Обикновено като се поуспокои и преминава. Заради тези тикове не може даже да излъже за нещо качествено. Сгафил ли е, замисля ли нещо, което знае, че няма да одобрим и започва да мига.
Сякаш колкото повече пораства тези мигащи периоди се разреждат и са по-кратки.

# 413
  • София
  • Мнения: 8 932
Миналата година щерката беше така в началото на пети клас. Явно стресът и дойде в повече. Тя си кривеше лицето, нещо средно между мигане и усмивка на една страна. Отшумя постепенно. Тази година го няма.

# 414
  • Мнения: 3 877
ston, aз точно затова написах да провери дали не лъже/крие за нещо.. И ние забелязахме, че крие ли нещо започва да мига и вече направо го разпитвам и решаваме проблема, явно самото напрежение, че трябва да крие/лъже за нещо също му е в повече

# 415
  • Мнения: 24 467
Нашите входни по БЕЛ вчера ги направиха, днеска са готови. Има една грешка, забравил е наименованието на литературната фигура "риторичен въпрос". Изобщо няма спомен за това, както и целият клас. Далечни са им литературните похвати, явно. Въпросът е точно отворен тип - даден е цитат с такъв въпрос от стихотворение на Ботев и да напишат сами, без готови отговори. Така поне няма да има налучкване, което лично аз винаги съм одобрявала.
Най-вероятно не помни и метафора и епитет какво са. Другите отговори са си наред. Трябва да извади учените литературни фигури и да си ги припомни, очевидно.
По този повод открих това:
http://akademika.bg/2009/10/%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BD … 1%82%D0%B8%D1%8F/

Да ви се оплача. Лятото му спряха тиковете, но от няколко дена се върнаха с пълна сила. Очи, вратлето, издава звуци. Явно стресът му се отразява. Иначе е кротко и обичливо дете, доста спокоен за моя темперамент. Дори мързеливичък. Няма да го тормозя с допълнителни неща, само на плуване ще го запиша но там ходи с желание.

Някое друго дете с тикове има ли, провокирани от учебната обстановка Sad
Нещо очевидно го притеснява, когато е в училище. Не е добре така. Опитайте се да разберете какво е. И да решите проблема.

Последна редакция: ср, 03 окт 2018, 14:37 от Judy

# 416
  • у дома
  • Мнения: 7 141
В нашия град има Природо математически профилирана гимназия-сега в 9 кл децата,които са хардуер и софтуер имат 4 часа история,3 часа биология,др разказвателни не запомних ,тези ми бяха предостатъчни и изненада-информатика -1 час,а ИТ-пак 1 час,а математика-3 часа-направо нямам думи...Дали и в 9 кл в ЕГ е така нямам представа,ама ми се струва безумно...Знам,че по проект профилиращите са след 10 кл ама чак пък толкова...

# 417
  • Мнения: 3 877
svetlaem,  това не е от вчера, в подгответо не се учат разказвателните и сега трябва да наваксат за 8 и 9 клас едновременно, съответно свиват часовете по предметите, изучавани в 8 клас. По мое време за да е по-леко оставяха все пак в 8 клас по един час на седмица от разказвателен и пак в 9-ти наваксвахме.
Спомням си, че музика, ИИ и трудово бяха свити до минимум, за да може все пак да се вместят в 30-те часа/ седмица

# 418
  • Мнения: 3 049
В нашия град има Природо математически профилирана гимназия-сега в 9 кл децата,които са хардуер и софтуер имат 4 часа история,3 часа биология,др разказвателни не запомних ,тези ми бяха предостатъчни и изненада-информатика -1 час,а ИТ-пак 1 час,а математика-3 часа-направо нямам думи...Дали и в 9 кл в ЕГ е така нямам представа,ама ми се струва безумно...Знам,че по проект профилиращите са след 10 кл ама чак пък толкова...

Е, как в ПМГ ще има 3 часа математика и 4 часа история?!?!??! А, и крупните 2 часа информатика и ИТ за профил софтуер и хардуер?!??! AstonishedAstonishedAstonished
Тия ме довършват направо.....
Да вземат като цяло да изместят кандидатстването в 10 клас. Ще спестим седмокласната суетня и в десети клас ще имат по-ясна идея какво искат.

# 419
  • Мнения: 9 874
доколкото мога да отговоря - малкото задължителни часове се компенсират със СИП и ЗИП по математика.

Благодаря ви за съветите. Вчера и онзиден с баща си си поговориха. Оказа се, че има едно дете в класа, което е започнало да се държи агресивно. Но не мисля, че това е единствената причина. Струва ми се, че и хормоните си казват думата, и много вероятно ранното ставане.
Защото той е 1ва смяна целия срок. Става в 6,45 сутрин. Вечер си ляга - ами след 22 часа. А безсънието на всички се отразява. Дори - днес като го събудих сутринта в 6,45 - детето си е продължило да спи. И в 8 без нещо като отидох да събуждам по-малкото ми момченце, нашият батко си хъркаше сладко-сладко.

1. Мисля, че трябва да се работи в посока по-ранно лягане
2. Мисля, че трябва да се работи в посока отпускащи мероприятия - пр. плуването при нас.
3. И вероятно - да го изпращам при някоя баба поне събота или неделя. Бабите много добре обгрижват внучетата Wink

Ако имате идеи Wink

Общи условия

Активация на акаунт