Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 53 631
  • 758
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 24 467
Цитат
Judy, явно не се разбира. Пиша, че може.
Понеже си писала изрично "по профилиращ", затова съм го и подчертала. Защото ако е само така, възможността се губи.
...
"В случай че избраният учебен предмет по ал. 1 не е изучаван от ученика като профилиращ, държавният зрелостен изпит се полага върху учебното съдържание, изучавано в задължителните учебни часове в средната степен на образование."
Ако предметът не е бил изучаван в горната степен, това ще да означава, че ДЗИ ще се държи върху учебното съдържание от първия етап, когато вече е бил изучаван. Предполагам, че тежестта на двата вида ДЗИ ще е различна. Не знам това как ще се отрази на кандидатстването в университети, които имат изисквания за полагане на матури по даден предмет.
За чуждия език, при допълнителен ДЗИ, се изисква изрично да е бил изучаван и във втората степен като профилиращ.

В темата за МОН въпросите за дипломите и ДЗИ доста са обсъждани, ако на някого му се чете.
Ще гледам да вляза, виждам, че има и нова има.

Цитат
По-голям проблем ще са свободните места в желаните училища и профили, ако някой иска да се премести.
Мен това ме гложди - доколко ще има такава възможност човек свободно да се премести, след като е зависим от брой свободни места. На практика си остава изборът от седми клас при липса на такива.
А бе възможно да се предвиди след 10-ти учениците да избират сами профилиращи предмети, предлагани от училището им, без такива ограничения, в рамките на няколкото задължителни за всички предмета.

Последна редакция: вт, 02 окт 2018, 11:52 от Judy

# 391
  • Мнения: 47 981
Да ви кажа, аз станах от тия, дето вече нищо не им се чете. Бутаме училището, ходим си на курсове по каквото искаме, и това е...а хем училището е хубаво...И дипломите по език се взимат звън училището, дори и езика да е учен в училище. и за матури и състезания пак извън училище...какво ме интересува какво са измислили в училище...вече ми е все тая. Няма да ходим във Харвард, за добро или лошо, та не треперя от страх какво ще пише в дипломата- дали матура по физика или по френски...каквото такова. Ще избутаме, каквото и да са измислили...

# 392
  • Мнения: 8 228
Аз съм като Happy. Гледам да приемам нещата по-спокойно. Важното е децата да са живи и здрави и да им се учи, другото ще се нареди. Ще комбинираме, подготовка в училище, вкъщи, когато се налага по уроци. Желание да има. Достатъчно примери имам около себе си на деца от провинциални, а не супер-дупер елитни училища, успешно завършили, приети със стипендии по чужди уневерсити. Единият дори на курсове по език беше ходил. Подготовка от училище плюс здраво учене вкъщи и си взе С1. Та само да искат да учат.
С всички тия промени претръпнах още в моите гимназиални години. Тогава толкова много неща непрекъснато променяха, че нашият випуск например до последно не знаеше, ще има ли втора матура, ще има ли възможност за освобождаване от първа, как ще се кандидатства. Сега като си спомня само мога да се радвам, че не е имало интернет за да не изтрещим съвсем и ние, и родителите ни.

# 393
  • софия
  • Мнения: 25 457
И аз съм във вашия отбор. Училището е, защото трябва да се ходи, а не защото там ще получи знанията, които трябва. Как успяха? Как успяха така да прецакат системата и да трябва да се ходи на допълнителни уроци за нещата, които искаш да научиш? Няма идея. Лошото е, че е за сметка на психиката на децата. Нас родителите не искам да ни слагам в уравнението.
Въпреки твърдото ми мнение преди години, че моето дете ще ходи на уроци само ако се налага и само в 7-ми клас, ето ни сега - 6-ти клас, уроци по БЕЛ и математика, за да може да е конкурентно. Защото материалът и времето в училище не покриват тестовете за матурите. Още сме в началото и е леко напрегнато. Не ми се мисли като мине втора смята, втория срок, как ще е.

# 394
  • София
  • Мнения: 1 570
То хубаво нито ни се чете, нито ни интересува (слагам и себе си), но лека-полека децата губят доста ценно време в училище, което се отразява после на времето и средствата на родителите. А родителите трябва да имат време И да работят, за да доплащат за безплатното образование.

# 395
  • Мнения: 24 467
На нашето образование от години гледам по начин, по който отчитам при него единствено необходимостта от издаване на легална диплома. Другото или хайде да речем едно 75% от него, не става за нищо. Все пак децата трябва да се дипломират и то с възможно най-малко щети за тях, самите, в процеса на т. нар. "образование".
Нашите тази седмица правят всеки ден по две входни нива. Даже единия ден щели да са три. В контролните има големи подробности, които човек няма как да помни - конкретни цифри, например, като промили на световния океан, които, ако не прочетеш сега, преди изпита или не си подготвил пищовите, вкл. тетрадки от миналата година под чина, няма как да помниш от преди 4, че и от преди много повече месеци. Тази година мисля да си събирам всички контролни и да ги пусна после, ако има такива смешки, като в някои от миналогодишните. Ще ги пусна накрая в МОН, за да попитам, дали сериозно се очаква след 3 месеца и половина ваканция децата да помнят такива подробности по всички предмети и да ги възпроизведат в рамките на една седмица, по 2-3 на ден. И какъв е смисълът от такива входни нива изобщо. Вкл. по музика и по домашен бит дори. Да, ще питам и откъде се очаква да се готвят, без да ми изтипосват платени интернет платформи и просене на учебници от настоящите петокласници. Въобще не се впрягам, просто смятам да опитам да се позабавлявам. Знам, че няма кой и какво адекватно да ми отговори. Отдавна съм ги отписала. Това не значи, че човек не бива да ги ръчка. Без ръчкане съвсем ще се вкатмарят /или както се пише тази дума, но им подхожда/.

# 396
  • Мнения: 8 228
Вкъщи контролни работи така и не се появяват, така че нито има на какво да се смея, нито да се възмутя. Уж може да ги снимат, но моят синковец редовно забравя да свърши тази работа.

# 397
  • Мнения: 24 467
Тази година разбрах, че щели да се предоставят задължително по къщята. Дори не помня къде го прочетох /то едно ли е и само това ли е, че да го помня, а ми се пада периферно спрямо интересите/, но при нас се носят, общо взето.
Има много странни въпроси понякога. Това - за разказвателните.  Имам чувството, че понякога се чудат какво да си изсмучат от пръстите. Още помня едно - кое било най-важното свойство на водата и изброени няколко, все важни, от които детето трябва да се сети, дали авторът на учебника е избрал някое от тях за "най-" и го записал като такова.
Математиката, БЕЛ и АЕ са си наред. По АЕ дори са и забавни.

# 398
  • Мнения: 5 234
Тази година разбрах, че щели да се предоставят задължително по къщята. Дори не помня къде го прочетох /...
1:1 и аз това чух, но не го виждам написано в наредба, та малко инфото ми е като от ЕЖК.

# 399
  • Мнения: 6 926
Защото беше поместено като проект в заключителните разпоредби на Наредба 10, нищо че е от Наредба 11. Та този проект беше на обществено обсъждане до 14.09, но още не е обнародван. Така, че засега контролните не се връщат, но предстои промяната (освен ако след обсъждането не е отпаднало).

Последна редакция: вт, 02 окт 2018, 16:24 от maria77bg

# 400
  • Мнения: 24 467
Сигурно там съм го чела, но няма значение - при нас, както писах, до сега ни ги дават за подпис и после децата ги връщат. Което си е добре - поне виждам какво се случва. За мен е задължително писмените работи да се върнат, дори и за ден, вкъщи.

# 401
  • Мнения: 6 587
При само дават само по определени предмети. УЧителката по немски цяла година не ни даде нито едно контролно, ама в началото на шести клас е решила все пак да им даде три броя контролни от миналата година. За какво са ми, след като едното е от началото на пети клас, когато децата са учили азбуката...Изходните от миналата година не ги е дала, за да си сверя часовника.
Подготвила съм си точки и само чакам да насрочат родителска среща! ИНаче претенциите им големи ! КАто ги слуша човек ще рече , че в Харвард преподават! ooooh!

# 402
  • софия
  • Мнения: 25 457
При нас миналата година съм видяла няколко контролни само по математика. Нито едно по друг предмет. Карах детето да снима с телефона, за давидим какво е сбъркала и не е ясно. На една РС ни обясниха, че не ги били давали, защото после не се били връщали, а ако им дойдела проверка от Министерството, трябвало да ги има.

# 403
  • София
  • Мнения: 8 932
Нито едно контролно не са ни върнали още. Днес е РС ще питам. А и са направили някакви часове по БД, 4 дати са за първия срок, но почват от 7.00. Пълно безумие ми се струва. Айде ние сме на 2 минути от училището, ама има деца, които си пътуват доста.

# 404
  • София
  • Мнения: 2 437
При моят миналата година ги носеше за подпис и после връщаше та съм в течение на нещата. Сега все още не са върнали нито едно входно, а единият ден имаха точно три! така и не седна да преговаря, каза че всичко помни. Дрън-дрън помни друг път. Довечера съм на РС и ще видя дали ще кажат нещо интересно. Имоят син е от тези с допълнителните школи за съжаление. Не може да се разчита на безплатното ни образование - там е едно диво препускане по материала без грам затвърждаване.

Общи условия

Активация на акаунт