Петокласници - 2018/2019- Тема 1

  • 69 208
  • 776
  •   1
Отговори
# 585
  • Варна
  • Мнения: 3 897
Забелязвам и една мноого дразнеща тенденция. Понеже той не ходи на занималня (до 6 клас вкл имат), пише домашните у дома. И ги започва, без да е прочел поне веднъж урока. Бил го запомнил в час. Ами не е запомнил, проверих го. Или поне не е достатъчно. С две думи - ако мине номера. Обаче номерът не му минава. След бурен ропот се връща на прочитането. Ама това е ежедневна борба. Ще има крути мерки на финала.
Имам същия проблем. Като седнем заедно да учи, го карам първо да прегледаме урока и после да пише домашни. Но оставя ли го сам, пак хваща директно тетрадката. И ако няма домашно, нямал да учи. 5 клас е, не знам докога ще продължава така...

# 586
  • Русе
  • Мнения: 1 523
Моето дете е много стресирано тази учебна година. Тя не е изпитвана още по нищо, има оценки само от входящите контролни, преобладаващо 5-ци, но целият клас масово имат двойки от изпитвания. Само някой да гъкне веднага го изпитват и децата масово не знаят, не учат вкъщи и получават 2. Вследствие на 4 години ходене на занималня децата нямат никакъв навик да учат сами, въобще не могат да отсеят кое е важното в един урок и кое не, много са й грудни тези дългите уроци по География и ЧП например. Макар, че по ЧП правят някакви опити, което пък й е супер интересно, но и там е стресирана, защото едно дете счупило епруветка без да иска и госпожата му вдигнала голям скандал.

# 587
  • София-Младост
  • Мнения: 23 375
Кому е нужен подобен тормоз...за една епруветка Sad
По ЧП в момента са на раздел Физика, уви това не е интересен предмет за всеки. Изведнъж им се изсипаха доста разказвателни сякаш, а те наистина не са свикнали да разказват...просто защото ги изпитват на тестове.
Но за мое голямо учудване снощи учи по география, дойде да го изпитаме и преспокойно си разказа всичко от урока...просто защото му е интересно.

# 588
  • Plovdiv, Bulgaria
  • Мнения: 745
При нас нещата са много напрегнати. Направо се притеснявам за моето момче да не стане "burn out". Тетрадките и помагалата закъсняха с 1 месец и сега започна едно писане и препускане, срокове. Много материал, почти по всичко имат да наваксват по около 25 страници на предмет и е ужас.Успоредно с това започна уроци английски и по математика,  госпожата им напусна И дисциплината при заместничката е никаква.  Иначе има само една  5-ца по математика на входното, по всичко друго и от изпитване  6-ци.

Последна редакция: чт, 25 окт 2018, 11:24 от шушито

# 589
  • София
  • Мнения: 979
Аз скоро писах, но пак да се отчета по музика - 2 на входящо ниво Cry( досега не са учили и писали теория. По физическо 3 не е покрила норматив. Има деца с 2-ки заради не вързана коса и с бяла тениска с картинка / трябвало да е чисто бяла/ Imp
География и История са и много интересни, ЧП също. Български и математика се справя, само езика понакуцва с добър, но я преместихме в паралелка с засилено изучаване на немски език, а досега беше в училище с английски и немския го учеше за удоволствие. И мисля, че там ще навакса.
По технологии има 6, но ако видите учебника и там е много теория ...
Та явно ще вървят напред с трудните предмети, а тези за разпускане ще са ни трън в очите. Само да споделя, че само три деца са имали високи оценки -5 -ци по музика

# 590
  • Русе
  • Мнения: 1 523
И нашите до сега по Музика не бяха учили никаква теория, а сега дори трябваше да пишат текст по определени ноти и да го свирят на пианото на госпожата и да го пеят пред целия клас. Госпожата й писала 6, защото само 5 деца от класа направили това домашно, макар че й казала, че текстът й нямал много рима и не подхождал напълно на нотите.

# 591
  • Мнения: 4 461
Интересно ми е, как уж се оплаквате, колко натоварена е програмата и как се приема тежко от децата (с което съм съгласна), но не спряхте да коментирате оценки. Със сигурност това се усеща и предава и на самите деца.

# 592
  • София
  • Мнения: 8 286
Интересно ми е, как уж се оплаквате, колко натоварена е програмата и как се приема тежко от децата (с което съм съгласна), но не спряхте да коментирате оценки. Със сигурност това се усеща и предава и на самите деца.
Защо едното да изключва другото?
Каква е правилната реакция?
Ние и срещу тежките чанти мрънкахме.

Оценката освен знания/умения е показателна и за други неща, особено по т.нар. разтоварващи предмети.
Натоварването не е само в училищ, имат и "бонус" - школи (в това число езици), спорт. При равномерно натоварването през седмицата, наборката се оказва, че е с 9,5 учебни часа/седмица.
Проблем за натоварването е и:
- нов начин на преподаване, 
- различни учители/изисквания
- кабинетна система
- класният да е винаги наоколо.
- за много и ново училище.
- психиката също играе роля.

- за родителите по-трудния контакт с учителите/училището

Като цяло мнението ми е, че е късно в 5 клас да се въвеждат тези неща, както и в 7 клас към 2 те НВО да им "въвеждат" нови предмети.

# 593
  • Мнения: 10 998
Моят син за сега се справя. Има четворка по английски, което не ми хареса, но аз не изисквам много. Спряхме спорта, защото вечер учим заедно математика и не може да ходи на тренировки. Младежът не страда.

# 594
  • София
  • Мнения: 2 768
Интересно ми е, как уж се оплаквате, колко натоварена е програмата и как се приема тежко от децата (с което съм съгласна), но не спряхте да коментирате оценки. Със сигурност това се усеща и предава и на самите деца.
Защо едното да изключва другото?
Каква е правилната реакция?
Ние и срещу тежките чанти мрънкахме.

Оценката освен знания/умения е показателна и за други неща, особено по т.нар. разтоварващи предмети.
Натоварването не е само в училищ, имат и "бонус" - школи (в това число езици), спорт. При равномерно натоварването през седмицата, наборката се оказва, че е с 9,5 учебни часа/седмица.
Проблем за натоварването е и:
- нов начин на преподаване, 
- различни учители/изисквания
- кабинетна система
- класният да е винаги наоколо.
- за много и ново училище.
- психиката също играе роля.

- за родителите по-трудния контакт с учителите/училището

Като цяло мнението ми е, че е късно в 5 клас да се въвеждат тези неща, както и в 7 клас към 2 те НВО да им "въвеждат" нови предмети.
Напълно съм съгласна с теб, особено последната част-аз се пека на седмокласния огън също та съм бонус “две в едно” 😂

# 595
  • Мнения: 571
Охх, голям зор. Нямам сили вече, а тя как е ... Та като говорим за музика ... един пресен случай с нас. Имат да учат песен и ще ги изпитват, 1 ден пожелание, 2 ден всички останали... Та става моята щерка пожелание, като преди това цял ден сме пели "Дее България". По моя преценка я знае и пее чудесно. Та става, изпява 2 реда, притеснява се, затреперва   цялата и се разплаква.... Госпожата я пита защо се е разплакала, но тя милата толкова притеснена, не могла и да говори. На следващия път я изпитват отново. Държейки ръката на съученичка за кураж изпява песента по думите на госпожата за отличен, но заради предната случка и поставя 5. Не ми е до конкретната оценка, но... при видим проблем с детето вместо да бъде поощрено, то е потъпкано Sad Тъжно ми стана, малко се ядосах, но и казах Браво!
Притеснява ме факта, че не иска да става пожелание да я изпитват по разказвателните предмети , защото се притеснява и когато всички 30 деца от класа се вторачили в нея, забравяла всичко...

Последна редакция: пт, 26 окт 2018, 13:12 от tini4ka

# 596
  • Русе
  • Мнения: 1 523
И моята госпожица супер много се притеснява да я изпитват устно. Когато я питам, от какво се притеснява, тя ми отговаря, че ако кажела някоя глупост, децата щели да й се смят. Затова предпочитала да не казва нищо, ако не е на 100 % сигурна. Самата тя ми каза, че децата били много жестоки в обидите си. И в същото време ми разказва за едно друго момиче от класа, което на всеки въпрос вдигала ръка, знае не знае, вдига ръка, обикновено обаче не знаело. Обяснявам, че и в живота ще е така, понякога може да й се наложи да говори пред много хора и трябва да свиква, но нямаме успех поне за сега.

# 597
  • София
  • Мнения: 5 202
Попадал ли ви е онзи клип за япончето, дето все не успяваше да прескочи някакво високо препятствие.  Никой родител от публиката в салона не шавна и не гъкна. След поредния неуспешен опит съучениците направиха кръг, редом с него и му дадоха подкрепата си, по някакъв техен си обичай.
Детето пак се затича, по същия начин, все толкова мъничко пред голямото препятствие. И успя. А всички учители и родители експлоадираха от радост,  както и аз.
Има ли такава радост в българските училища?

# 598
  • offshore & overseas
  • Мнения: 3 426
По стара българска традиция в нашето училище няма никаква радост (счита се, че тя няма място там). Това ми напомни един майтапчийски надпис, на който попаднах вчера във ФБ. Споделям го, за да се посмеем:
Скрит текст:

# 599
  • София
  • Мнения: 17 592
Кому е нужен подобен тормоз...за една епруветка Sad
По ЧП в момента са на раздел Физика, уви това не е интересен предмет за всеки. Изведнъж им се изсипаха доста разказвателни сякаш, а те наистина не са свикнали да разказват...просто защото ги изпитват на тестове.
Но за мое голямо учудване снощи учи по география, дойде да го изпитаме и преспокойно си разказа всичко от урока...просто защото му е интересно.


Дай го това, дето не им е интересно. Все ще измисля начин да го направя интересно / забавно / интригуващо. Вълшебно... може би не за всеки. Но поне интригуващо - или в краен случай логично и "лесно".
Сериозно си предлагам услугите - не съм педагог, ама май Господ ми е дал таланта да правя физиката интересна и... знам ли, "близка" за малки деца. Ама не за големи класове, за учител не ставам - просто по всяка вероятност мога да измисля примери / подход, с който да можете да го направите интересно за 1 (собственото си) дете (множественото число е понеже предложението е към всички / всеки, който би имал полза от конкретен пример за нещо конкретно).


Охх, голям зор. Нямам сили вече, а тя как е ... Та като говорим за музика ... един пресен случай с нас. Имат да учат песен и ще ги изпитват, 1 ден пожелание, 2 ден всички останали... Та става моята щерка пожелание, като преди това цял ден сме пели "Дее България". По моя преценка я знае и пее чудесно. Та става, изпява 2 реда, притеснява се, затреперва   цялата и се разплаква.... Госпожата я пита защо се е разплакала, но тя милата толкова притеснена, не могла и да говори. На следващия път я изпитват отново. Държейки ръката на съученичка за кураж изпява песента по думите на госпожата за отличен, но заради предната случка и поставя 5. Не ми е до конкретната оценка, но... при видим проблем с детето вместо да бъде поощрено, то е потъпкано Sad Тъжно ми стана, малко се ядосах, но и казах Браво!
Притеснява ме факта, че не иска да става пожелание да я изпитват по разказвателните предмети , защото се притеснява и когато всички 30 деца от класа се вторачили в нея, забравяла всичко...


Това си е класическа сценична треска.
Мога да ти дам хиляди съвети (взети от, примерно, книгите на Карнеги) по въпроса и... абе, да ти кажа честно, накрая... поне при мен... нищо не работи. Все пак е добре да се пробват. Особено ако почне от сега, може пък да има ефект.

ПС
Мяуче, много е сладко, що си го скрила?

Последна редакция: пт, 26 окт 2018, 21:05 от katiABV

Общи условия

Активация на акаунт