Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 30

  • 90 951
  • 876
  •   1
Отговори
# 810
  • Мнения: 1 400
Ако неврологът е Щилиянов, в частния му кабинет със сигурност има часове. Детето няма ли ТЕЛК?

# 811
  • Варна
  • Мнения: 170
Да,той е. Днес ме отряза,че нямал часове. Мисля да звънна пак следващата седмица или да пробвам без час.

# 812
  • Мнения: 1 400
Ако не попитате специално за частния кабинет, няма сам да ви предложи.

# 813
  • Варна
  • Мнения: 170
Пак ни отказа. ММ ще ходи без час да се моли в сряда.

# 814
  • София
  • Мнения: 17
Пак ни отказа. ММ ще ходи без час да се моли в сряда.
Няма незаменими лекари. Пробвай да погледнеш в https://superdoc.bg/. Там пише кои работят със НЗОК.

# 815
  • Варна
  • Мнения: 170
ММ сега излиза от частния му кабинет и е взел направление. Даже каза,че не е имало хора.Чудя се за какво беше този цирк  по телефона.

# 816
  • Мнения: 353
Здравейте група Simple Smile
Реших да споделя и с вас че ще отлагаме синко с 1 година за училище,просто не го чувствам готов,държи се все по хиперактивен и детински ( според свекито той е готов защото знаел буквите ,числата)...а вече в групата не иска да пише въобще,бяга от учебниците и тетрадките,не знам на какво се дължи това.Но и вкъщи се опитва да бяга. Разпитваме го,но не казва какво става в градината,.освен че приятелчето му въобще не сяда да оветява или пише, а си играе. Дали го имитира не знам...но вчера докато писахме числата ми каза...Мамо,госпожата ми хвърли тетрадката в коша....
Защото не искал да пише...Щях да припадна,до вчера проблема беше че не говори,а сега проблема че е хиперактивен и с госпожите  прави каквото си иска. Иначе с ресурсно няма проблем,работи с тях в групата за 30 минути...но учителките в градината ги побърква...Реве ми се че не знам от къде идва проблема. То не бе наказания,след това поощряване с награди...но пак не се получват нещата. Дайте съвет какво да правя Simple Smile

# 817
  • Мнения: 125
Тина, как така ще хвърлят тетрадката в коша ?? Значи госпожите го стресират и той им прави напук.
Имате ли възможност септември да го пуснете в у-ще на предучилищна група, за да не е при тях и да свиква с училището?
Едно нещо от твоя пост обаче много много ме зарадва. Това, че си има приятелче и го копира, ама това си е супер постижение, браво. Успех и за напред! 

# 818
  • London
  • Мнения: 6 732
Тези учителки имат ли някакви курсове, обучение, квалификация за работа с такива деца? Ако нямат проблема си е техен, в 21 век всеки следва да упражнява тази професия с ясното познаване на такъв род деца и начина по който следва да ги третират. Като не му се пише да му измислят друго занимание, което му се прави, някакви сензорни упражнения, нещо подходящо за него. Упражненията не бива да са по калъп, явно не са чували за Монтесори тези.

# 819
  • Мнения: 1 401
Не са чували и още как. Когато записах моето дете, след два месеца имахме разговор, в който и двете учителки казаха, че не са минавали такова обучение и че не знаят как да се държат с този тип деца. Казаха, че основно внимават детето да не падне, защото се катери по един от шкафовете (на най-високото място са поставили атрактивни играчки и като си е наумило, че ги иска, детето не се отказва и това е - катери се).

# 820
  • Мнения: 125
Катрал, никой педагог в масова детска градина или масово училище не е обучен да се занимава с такива деца. Нали се сещаш, че това трябва да бъде държавна политика, а държавата по отношение на децата от спектъра нищо не прави. Дава се един ТЕЛК и тва е, оправяй се сам. То специалисти психолози и логопеди обучени за работа с деца от спектъра няма. Има толкова много семейства, които пътуват стотици километри, за да си водят детето на терапия, защото в повечето населени места (вкл. и някои областни градове) не може да намериш такива.
Реално не са виновни учителките, но при добро желание от тяхна страна могат да се опитват да съдействат на родителите или да търсят съвет за определени ситуации как да работят с детето, особено ако детето е вербално и разбира какво му се говори, както е детенцето на Тина

# 821
  • London
  • Мнения: 6 732
И моя го мина периода с катеренето.....типично е за нашите малчугани, стават за катерачи определено. Ще го израсте катеренето, но тези учители следва да застанат до него, да посочат дадената играчка и да го стимулират да си каже, че я иска.....това че са нависоко може да е от полза. Явно обаче на Пена и Мара им е само до това, ден да мине, друг да дойде. Там в България не минава ли номера с някое уиски, бонбони, кафе? Нещо да им се мазниш, че да обърнат повечко внимание на детето и да се ангажират, за жалост там май още това са стимули за някои възпитатели......


Учителя нали има интернет, ютуб…. ами там нагледно има филми как протичат такива класове, какви задания им се дават, как например се преснимат определени картинки и закачат за определени места, че да се подпомогне транзакцията от една дейност към друга на детето. Колко малко се иска.... едното желание да видиш, погледаш, понаучиш. До 10 години на тоя учител половината му клас ще е такъв, такива са тенденциите..... тогава ще ми е интересно да го видя.

# 822
  • Мнения: 353
Отговор адекватен от госпожата нямахме затова че тетрадката му била изхвърлена, дори се оправдала че я е търсила днес. Явно сина ми се бил объркал,така казала на таткото..
Отлагаме го защото не мислим че е готов и е израснал за първи клас. Мисля че за още една година можем да постигнем повече откъм поведение. За две години по стигнах този резултат с говоренето с много труд от моя страна. Надявам се и плуването да го успокои за писахме го преди две седмици,,
 ходи и на баскетбол в градината. Харесва му засега.
Обмислям и барокамера, но се чудя да не му дойде в повече.

# 823
  • Мнения: 723
Здравейте мами Герой ,чета ви доста отдавна и бих искала да ви попитам какво и как бихме могли да помогнем на племенника ми 5 годишен аутист невербален.Живеем в Италия ходи на логопед от 2 години също и детски психолог редевно ,три пъти в седмицата идват момичета в къщи и работят с него АВА но никакъв напредък ,напротив детето върви назад.И ако може да ми кажете за изследване на тежки метали ,как и каде можем да направим ,тук казват че няма нужда.Ще ви бъда безкрайно благодарна.

# 824
  • London
  • Мнения: 6 732
 Изобщо ли не е контактен? Остави го говора, изпълнява ли команди, разбира ли какво му говориш, очен контакт, грижа за себе си или тотално се е потопил някъде другаде? Това е много важно за да се има предвид горе долу дали може нещо да се направи..... тоест нещо с което да се разбере дали има съхранен интелект.

Общи условия

Активация на акаунт