Математически турнири 1-4 клас. Тема №50

  • 86 033
  • 737
  •   1
Отговори
# 45
  • Пловдив
  • Мнения: 996
Не разбирам защо толкова се вълнувате как се справят другите деца. Не е ли важно дали вашето дете се справя със задачите? Колко задачи са го "победили" и колко то е "победило".
Какво значение има кой на кого помагал, коя баба ги решила, коя учителка ги прочела. Толкова си могат хората.
Едва ли някое от тези деца ще е на челно място, а и дори и да е така - да са живи и здрави.
Това сравнение с другите ни е останало от комунизма, социализма или каквото там е било и никога не е носило позитиви, не е помагало за изграждане на личността или за справяне с живота.Stuck Out Tongue Winking Eye

# 46
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 079
Не разбирам защо толкова се вълнувате как се справят другите деца. Не е ли важно дали вашето дете се справя със задачите? Колко задачи са го "победили" и колко то е "победило".
Какво значение има кой на кого помагал, коя баба ги решила, коя учителка ги прочела. Толкова си могат хората.
Едва ли някое от тези деца ще е на челно място, а и дори и да е така - да са живи и здрави.
Това сравнение с другите ни е останало от комунизма, социализма или каквото там е било и никога не е носило позитиви, не е помагало за изграждане на личността или за справяне с живота.Stuck Out Tongue Winking Eye

обяснявам сигурно за стотен път.
не ме интересува дали детето Х или У е на първо, трето, десето място.
това, което е важно за мен е къде е моето дете. къде, а не колко точки има.
защото може да има 90 от 100 точки и това да изглежда супер резултат, но да се окаже, че всички други да имат над 90 - значи не се е справил добре.
или да има 20 от 50, но другите да имат под 20 и тогава значи, че се е постарал и се е справил отлично.

бабата помагачка коментирам не за друго, а за това, че подобни прояви демотивират всички присъстващи деца и изкривяват резултата.
как смяташ, колко концентрирани са били големите деца в тази конкретна стая, като баба и внуче (не първолаче) си говорят и си обсъждат начина на решаване?
а първолачетата?
и какви послания се отправят към децата?


Последна редакция: пт, 30 мар 2018, 13:27 от st. Dobri

# 47
  • Мнения: 2 352
Моето чудене е колко несериозно от страна на възрастните е подобно нещо.  
Вълнува ме детето ми да се интересува от и да харесва нещата, които учи.
П.П. В училището на детето ми на зададени въпроси по време на състезания, квесторите им казвали да си прочетат отново условието.

Последна редакция: пт, 30 мар 2018, 12:07 от Ами сега

# 48
  • София
  • Мнения: 1 103
Не разбирам защо толкова се вълнувате как се справят другите деца. Не е ли важно дали вашето дете се справя със задачите? Колко задачи са го "победили" и колко то е "победило".
Какво значение има кой на кого помагал, коя баба ги решила, коя учителка ги прочела. Толкова си могат хората.
Едва ли някое от тези деца ще е на челно място, а и дори и да е така - да са живи и здрави.
Това сравнение с другите ни е останало от комунизма, социализма или каквото там е било и никога не е носило позитиви, не е помагало за изграждане на личността или за справяне с живота.Stuck Out Tongue Winking Eye

 Ами нали затова се нарича състезание, а не просто някакво събитие свързано в решаване на задачи по математика и обсъждането им. Децата се готвят и отиват да премерят сили с другите именно на състезателен принцип. Подобни бабини и учителски изцепки опорочават състезанието като такова и омаловажават труда на децата, които наистина разчитат на собствените си сили и възможности.
Виждате на международно ниво как се преследва допинга при състезанията и какви сериозни последствия има. По-скоро това е остатъка от соца - да сме първи или поне да изпреварим съседите на всяка цена, пък дори и заобикаляйки правилата. Май трябва при такива доказани случай да се забрани на съответното дете с бабата или на училището с четящите квестори последващо участие или провеждане на това състезание догодина. Не че ще стане, но хубаво би било.

# 49
  • Мнения: 3 049
Моето чудене е колко несериозно от страна на възрастните е подобно нещо.  
Вълнува ме детето ми да се интересува от и да харесва нещата, които учи.
П.П. В училището на детето ми на зададени въпроси по време на състезания, квесторите им казвали да си прочетат отново условието.
Слава богу, тези идиотии са изключения, не правило.
5 клас е моето дете. Един единствен път сме видели такава простотия, но това беше на най-първото му състезание - Коледното в първи клас. Супер по детски се чудеше, защо госпожата в стаята е показвала на едно дете какво да отбелязва, а на другите никой не им е показвал. Обяснихме се и толкова. St. Dobri e права, че посланията към децата са важни. Не знам как би звучало това при малките, ако детето е от един клас с подпомогнатото дете и гледа как го награждават после, хвалят и т.н.
Прочетох в наборната тема, че случката от 27 на 88 е разстроило другите деца, защото са усетили несправедливостта. Не мисля, че отношението ни трябва да е: абе, какво толкова.

# 50
# 51
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 079
Моето чудене е колко несериозно от страна на възрастните е подобно нещо.  
Вълнува ме детето ми да се интересува от и да харесва нещата, които учи.
П.П. В училището на детето ми на зададени въпроси по време на състезания, квесторите им казвали да си прочетат отново условието.

Simple Smile нямах предвид твой пост, а поста на Ашли.
поправих се за да е ясно и някой друг да не се почувства засегнат.
и ашли не съм искала да засегна. Simple Smile

# 52
  • Мнения: 2 352
st. Dobri, аз Ашли репликирах без да се интересувам тя кого точно е имала предвид, защото не видях някой да акцентира върху децата в случая.

# 53
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 079
децата не са виновни, никой  няма претенции към тях.
или поне аз нямам.
Simple Smile но мога да помечтая училище, което не се справя с организацията и не спазва правилата да не бъде домакин на състезания, нали.
Simple Smile

# 54
  • Пловдив
  • Мнения: 996
Не разбирам защо толкова се вълнувате как се справят другите деца. Не е ли важно дали вашето дете се справя със задачите? Колко задачи са го "победили" и колко то е "победило".
Какво значение има кой на кого помагал, коя баба ги решила, коя учителка ги прочела. Толкова си могат хората.
Едва ли някое от тези деца ще е на челно място, а и дори и да е така - да са живи и здрави.
Това сравнение с другите ни е останало от комунизма, социализма или каквото там е било и никога не е носило позитиви, не е помагало за изграждане на личността или за справяне с живота.Stuck Out Tongue Winking Eye

обяснявам сигурно за стотен път.
не ме интересува дали детето Х или У е на първо, трето, десето място.
това, което е важно за мен е къде е моето дете. къде, а не колко точки има.
защото може да има 90 от 100 точки и това да изглежда супер резултат, но да се окаже, че всички други да имат над 90 - значи не се е справил добре.
или да има 20 от 50, но другите да имат под 20 и тогава значи, че се е постарал и се е справил отлично.

бабата помагачка коментирам не за друго, а за това, че подобни прояви демотивират всички присъстващи деца и изкривяват резултата.
как смяташ, колко концентрирани са били големите деца в тази конкретна стая, като баба и внуче (не първолаче) си говорят и си обсъждат начина на решаване?
а първолачетата?
и какви послания се отправят към децата?



Съжалявам, явно аз разсъждавам различно. Защо 40 деца не могат да са едновременно добри? Извинявам се, но тези разсъждения ми звучат доста глупаво. Единствената база за сравнение е колко от колко задачи е решило детето. А не колко деца са решили колкото него. Явно сме далеч от глобалното и толерантно мислене и можем да се зарадваме, само ако другите са по-зле.

Аз не искам да засягам никого. И не визирам никого. Просто наблюдавам терзанията в темата и реших да се включа с друга гледна точка.
Състезание за мен е детето да отиде и да се състезава със себе си. Да предизвика себе си и да се подобрява всеки път. А не да се гледа къде е спрямо другите.
И не се сърдя и не завиждам на други, на които им помагат. Или които имат предварително задачите. Всеки си носи кръста и си получава заслуженото. А факт е, че в живота няма нищо честно. Защо точно за състезанията да се променят фактите Stuck Out Tongue Winking Eye
Спирам да пиша извън темата, че много задълбах и аз.

Последна редакция: пт, 30 мар 2018, 21:26 от *ashley*

# 55
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 079
явно.

# 56
  • Мнения: 21 455
Детето може да се състезава само със себе си и вкъщи. Разпечатваш темата, засичаш време, проверяваш колко от колко задачи е решило.
Състезанието с други участници е важно и заради мястото, на което се намираш сред тях. Даже и НВО в седми клас е състезание без да се нарича така. Някой се удивлява на това, че има деца, които се вълнуват от мястото си, друг - че има участващи на олимпийския принцип. Да искаш да видиш класиране не означава нездрав интерес към резултатите на останалите. Означава, че просто искаш да знаеш къде си. И няма лошо да се зарадваш, ако си награден. Или да се възмутиш от постъпки, нарушаващи или заобикалящи регламента.

# 57
  • Varna
  • Мнения: 439
Четох регламента няколко пъти за Пмс 2018 за 4ти клас, но така и не разбрах резултатите кога трябва да излязат. От написаното оставам с впечатление че контесрации няма да има, но може и аз да не съм разбрала. Някой дали има информация кога да очакваме задачите и резултатите тази година.

# 58
  • Мнения: 44
Ние се запалихме по състезанията благодарение на "Малкият принц".   За щастие всяка година имаме грамота или медал. При тях награждаването е много тържествено. Освен това при челно място и децата имат подарък участие в школи или лятно училище. Всеки обича да е оценяван добре и награждаван. Естествено имаме и лоши резултати....Надявам се да запази ентусиазма и догодина. Лично за мен като родител това е начин да се измъкнем от сегашното ни училище. Признавам понякога се паля повече отколкото трябва.

# 59
  • Мнения: 21 455
Четох регламента няколко пъти за Пмс 2018 за 4ти клас, но така и не разбрах резултатите кога трябва да излязат. От написаното оставам с впечатление че контесрации няма да има, но може и аз да не съм разбрала. Някой дали има информация кога да очакваме задачите и резултатите тази година.
В регламента е посочен срок до пет работни дни от състезателния ден за заверка на протоколите от началника на РУО. Срок за публикуване не е посочен, въпреки че е задължително това да стане на страницата на РУО и училищата - домакини. Странното е, че отново ще е по входящ номер. Миналата година задачите излязоха бързо, но тогава четвъртокласниците не се състезаваха само по места. Гледам, че тогава Пловдив са изкарали резултати за 4. клас още на следващия ден,а Шумен - три дни по-късно.

Общи условия

Активация на акаунт