Наказания за липса на униформа

  • 11 516
  • 94
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, не, това си е чиста пропаганда! Но е факт, че всеки или почти всеки иска да е в хубаво училище и това не се определя от униформата, а от това, че училището е с добра репутация. Половината най-желани училища нямат униформи, ама не можеш да се доредиш до тях.

# 46
  • Мнения: 3 887
Най-добре представящите се деца са в най-желаните училища, а повечето такива нямат униформа.

# 47
  • София
  • Мнения: 1 062
Най-добре представящите се деца са в най-желаните училища, а повечето такива нямат униформа.

В нашата мила Родина е така, спор няма Simple Smile

# 48
  • София
  • Мнения: 38 530
Ползата от наложена униформа е никаква или определено по-малка от вредата.
Иначе те децата сами си ходят като с униформи - седмокласничките вече са всичко в черно и това е.😎

# 49
  • Мнения: X
Пак питам, какви са ползите?
Не знам за след години, но за годините, в които моите деца преминават през системата, виждат от възрастните в тази система  повече нарушаване на правила и погазване на принципи, че с една ми ти униформа това не се коригира. Няма как да се иска спазване на униформа от деца, когато възрастните не спазват елементарни принципи и не спазват такива правила. Рестриктивен модел може да се приложи ако поне една част от нещата в едно училище са постигнати. И да, едно чудесно начало е недопускането на гримирани и лакирани ученички, и пияни ученици. Защото такива с униформи-бол.
Ама това, че Вие не разбирате нещо, то не означава, че няма смисъл. И понеже Вие не виждате смисъл - значи следва тотално отричане.
Че е бизнес с униформите - бизнес е. Но ако всички мислеха, че има полза от униформите, нямаше да има такива въпроси като тези, които непрестанно задавате. Това, че дадено действие за Вас е нелогично или неправилно, не означава, че за другите е такова. Като Ви чета, вече съвсем ми се затвърждава мнението за липса на ред в тази държава.

# 50
  • Мнения: 3 887
Аз разбирам прекрасно.
Не виждам е по-точното определение.
Разбирам какви биха могли да бъдат евентуално едни ползи.
Не виждам да има начин да се случат.
Липсата на ред е заради липса на униформи явно.

Иначе, че ред няма-няма. Добре е да има някакъв ред, така е.
Първо е кашата в цялата образователна система - промени в учебен план, разместване на предмети, печатане на притурки, не усвояване на цели групи материал по набори, пропуски. Най-добре би било да започнем от там.
Второ е нивото на корупция. Делегирани бюджети, надпланов прием и подигравка и обезсмисляне на труда на нормално приетите-това поражда и онази велика, прословута среда, за която всеки родител лелее за детето си. Класове-сардели-децата са нанизани плътно на чиновете в невъзможност да мръднат с часове, защото има още 5-6 ученика вкарани след класирането.
Трето-неграмотността на студентите, които поемат пътя на учител, или пък застарели, уморени и отегчени вече учители-това ни е човешката база.
Четвърто-разделяне на училищата на елитни и квартални, съсредоточавайки в школите и уроците едни други пари. Влизайки в заветното елитно училище, се вижда, че или уроците продължават, или оставаш в масата неграмотници. Тези училища злоупотребяват доста с факта, че по-голямата част от децата са се трудили много, и родителите им са вложили много в уроци, за да са там, и на собствен ход продължават така, та всъщност, заслугата на училищата да са такива, е повече в децата вече. Повечето деца се гордеят, че се справят въпреки липсата на условия за това.
Няма по-уморен и отегчен сякаш от българския ученик, та точно униформата му е най-последния проблем.
Така едни хващат блондора, гелиш и наргилето, и това униформа не го спасява.
Наказани биват в случая онези, учили, трудили се и може би дори по-бедни-нямащи излишни 80 лв за сако с емблема.
Да стигнем до униформа, ама по ред май е по-добре да вървим, иначе става малко каруца пред кон, наистина.
Мразя я тази Финландия, бяха ми надули главата с техния модел. Явно обаче и там ред няма, никакъв, щото от деца са без униформи.

Последна редакция: вт, 27 мар 2018, 13:31 от smetanapalata

# 51
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Против униформите съм, но не ми пречат в другите училища. Нито ми пречат правилата, по които са определили да дават стипендии. При нас ограничението е само за отсъствия.
От друга страна вс се питам редно ли е да се слагат ограничения, при положение, че в закона пише, че ученикът има право да получава стипендия при постигнати образователни резултати. Никъде няма други условия. Редно ли е училището да поставя допълнителни условия?

# 52
  • Мнения: X
Аз разбирам прекрасно.
Не виждам е по-точното определение.
Разбирам какви биха могли да бъдат евентуално едни ползи.
Не виждам да има начин да се случат.
Липсата на ред е заради липса на униформи явно.

Иначе, че ред няма-няма. Добре е да има някакъв ред, така е.
Първо е кашата в цялата образователна система - промени в учебен план, разместване на предмети, печатане на притурки, не усвояване на цели групи материал по набори, пропуски. Най-добре би било да започнем от там.
Второ е нивото на корупция. Делегирани бюджети, надпланов прием и подигравка и обезсмисляне на труда на нормално приетите-това поражда и онази велика, прословута среда, за която всеки родител лелее за детето си. Класове-сардели-децата са нанизани плътно на чиновете в невъзможност да мръднат с часове, защото има още 5-6 ученика вкарани след класирането.
Трето-неграмотността на студентите, които поемат пътя на учител, или пък застарели, уморени и отегчени вече учители-това ни е човешката база.
Четвърто-разделяне на училищата на елитни и квартални, съсредоточавайки в школите и уроците едни други пари. Влизайки в заветното елитно училище, се вижда, че или уроците продължават, или оставаш в масата неграмотници. Тези училища злоупотребяват доста с факта, че по-голямата част от децата са се трудили много, и родителите им са вложили много в уроци, за да са там, и на собствен ход продължават така, та всъщност, заслугата на училищата да са такива, е повече в децата вече. Повечето деца се гордеят, че се справят въпреки липсата на условия за това.
Няма по-уморен и отегчен сякаш от българския ученик, та точно униформата му е най-последния проблем.
Така едни хващат блондора, гелиш и наргилето, и това униформа не го спасява.
Наказани биват в случая онези, учили, трудили се и може би дори по-бедни-нямащи излишни 80 лв за сако с емблема.
Да стигнем до униформа, ама по ред май е по-добре да вървим, иначе става малко каруца пред кон, наистина.
Мразя я тази Финландия, бяха ми надули главата с техния модел. Явно обаче и там ред няма, никакъв, щото от деца са без униформи.

Всичко, което сте написала е чудесно, кристално ясно.... Не разбирам връзката с униформите каква е?!? Едното не пречи на другото. Все от някъде трябва да се започне. И като имате виждане за образователната система, което повечето хора споделят, защо не организирате хората да се направи нещо конструктивно? На теория всичко е чудесно - но къде са делата? В своя чист вид униформите са нещо прекрасно - за мен най-важното е, че не отнемат от вниманието на децата кой с какво, как и кога е облечен. Сутрин и вечер могат и да те взимат с Майбах, но при условие, че в училището сте с униформи и не са разрешени телефоните, децата се занимават с игри и уроци, а не с дрехите. Извращенията - къси поли, грим и прически, не ги коментирам. За това трябва строг контрол. НО само по себе си липсата на контрол и допускането на тези простотии не обезсмисля носенето на униформа и предназначението на униформата!

# 53
  • Мнения: X
Против униформите съм, но не ми пречат в другите училища. Нито ми пречат правилата, по които са определили да дават стипендии. При нас ограничението е само за отсъствия.
От друга страна вс се питам редно ли е да се слагат ограничения, при положение, че в закона пише, че ученикът има право да получава стипендия при постигнати образователни резултати. Никъде няма други условия. Редно ли е училището да поставя допълнителни условия?

Не е редно! Това противоречи на всички правни норми и може много лесно да бъде оборено. Такива недомислици раждат глави на хора, които нямат и елементарна правна култура.

# 54
  • Мнения: 3 887
Всичко, което сте написала е чудесно, кристално ясно.... Не разбирам връзката с униформите каква е?!? - връзката е, че нали уж униформата беше принадлежност, гордост? Няма как да имаме ученици с принадлежност, докато не бъдат решени основни проблеми. Това обезсмисля у ниформата.

Едното не пречи на другото. Все от някъде трябва да се започне. -Пречи, за съжаление. Не може грубо да бъдат погазвани едни правила, като например тези по приема на учениците, и грубо да бъдат налагани други-такива за униформа. Някак много избирателно възрастните следват този модел, а децата не са тъпи, виждат. Не може възрастен да погазва права, да показва демонстрация и липса на принципи, но да налага и рестриктира за друго нещо принципно-униформата.  Задължително е иначе да се започне от някъде, но то далеч не е униформа, тя е на финала, за разкош евентуално.

И като имате виждане за образователната система, което повечето хора споделят, защо не организирате хората да се направи нещо конструктивно? На теория всичко е чудесно - но къде са делата?  - делата ми няма как да ги знаете, защото не сте ми в къщата, но да го кажа така-удрят на камък, защото стигат до Министерството, където е гнило, много гнило.

В своя чист вид униформите са нещо прекрасно - за мен най-важното е, че не отнемат от вниманието на децата кой с какво, как и кога е облечен.  - това не е вярно. Внимание отнема всичко. В момента най-много внимание отнема нещо, наречено желе, слайм, и скуиши-който е с най-готините и многобройните-печели. Винаги има с какво да се премериш и униформата няма как да го скрие. Освен това успешно се делят и на такива, които могат да си позволят да отидат на Коледното тържество, предложено от някаква фирма и такива, които не могат.

Сутрин и вечер могат и да те взимат с Майбах, но при условие, че в училището сте с униформи и не са разрешени телефоните, децата се занимават с игри и уроци, а не с дрехите. Извращенията - къси поли, грим и прически, не ги коментирам. За това трябва строг контрол. НО само по себе си липсата на контрол и допускането на тези простотии не обезсмисля носенето на униформа и предназначението на униформата! - простотията е облечена в униформа. Изрусена и гримирана ученичка, с къса униформена пола няма да бъде рестриктирана. Нали е с униформа. Спокойно.


Връзката, цялата връзка е, ако се върнем в началото на темата, че в едно училище, ще лишат отличниците от стипендия, ако два пъти са без униформа. Останалите-неотличниците-си ходят както си искат.
Мразя я тази Финландия, бяха ми надули главата с техния модел. Явно обаче и там ред няма, никакъв, щото от деца са без униформи.

Последна редакция: вт, 27 мар 2018, 15:38 от smetanapalata

# 55
  • Мнения: X
Явно някои хора обичат спора заради самия спор, а не да дадат нещо конструктивно!
Не мисля, че е има смисъл да се хаби енергия за излишни спорове и доказвания.
Категорично обаче мога да заявя, че това, което се случва в моето 119-то училище, което съм завършила и обичам, не само не е редно, но и противоречи на всички правни норми и принципи. Родителите следва да сезират столичния инспекторат, МОН и КЗД. Ако те не вземат мерки следва да заведат дело пред съда.

П.С. В училището на моето дете всички са с униформи и си гледат ученето, а и игрите.

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво е това продуктивно, което трябва да се случи в темата? да се съгласим, че униформите са нещо хубаво? Ми, няма как да се съглася, защото не виждам нищо положително в униформите.

# 57
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 287
Дъщеря ми ходи с униформа на училище и аз съм доволна.
Ако бях против униформите,щях да я запиша в училище в което няма униформи.
Обаче след като сме избрали училище в което униформата е задължителна,значи трябва да я носи.
Такива са правилата в училището и трябва да се спазват.

# 58
  • Мнения: X
Какво е това продуктивно, което трябва да се случи в темата? да се съгласим, че униформите са нещо хубаво? Ми, няма как да се съглася, защото не виждам нищо положително в униформите.
Забелязала съм, че си на всяка манджа мерудия и обичаш да се "изказваш", ей така,  за спорта. Има разлика между придуктивно и конструктивно.

# 59
  • София
  • Мнения: 62 595
Хубаво, на всяка манджа мерудия съм! Опита да се защитиш с атака, регистрирам го, а сега по същество.  Какъв е отговорът на въпроса ми? Да го напомня - кое е това продуктивното, което трябва да се случи в темата? Ок, кое е конструктивното, което трябва да се случи в темата?
Да очаквам ли да напишеш още нещо по мой адрес само и самода не отговориш на въпросите ми?

Общи условия

Активация на акаунт