СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 10

  • 128 072
  • 749
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 6 926


Осмите класове са по 28 деца.
Струва ми се, че пак са над норматив. До колкото помня регламента е 22 деца+10% при разрешение от РУО.
В утвърдения план-прием пише 26 деца. Има надпланови регламентирани деца. Например близнаци. Т.е. 28 е възможно да са и без "парашутисти".

# 646
  • София
  • Мнения: 2 768


Осмите класове са по 28 деца.
Струва ми се, че пак са над норматив. До колкото помня регламента е 22 деца+10% при разрешение от РУО.
В утвърдения план-прием пише 26 деца. Има надпланови регламентирани деца. Например близнаци. Т.е. 28 е възможно да са и без "парашутисти".
\
Може би има разлика в етапа на образование, моите спомени са в начален етап, където паралелките също са безумно раздути.
Но и регламентирано да са 28 деца, пак ми се струва множко...

# 647
  • Мнения: 864
звездица, както навсякъде и тук нещата са относителни. В стария клас на детето ми бяха стигнали до 34 деца - умни, възпитани, знаещи къде се намират и защо са там, с две думи разкошен клас. Беше удоволствие да се ходи по родителски срещи и всички да ги хвалят.
В сегашния клас са по-малко на брой и 3-4 ученика от РЕДОВНО приетите създават достатъчно проблеми, та понякога да стане невъзможно провеждането на нормален час. Няма как да правим обобщения много ли са, малко ли са, кои са лоши и кои добри.

# 648
  • Мнения: 6 926


Осмите класове са по 28 деца.
Струва ми се, че пак са над норматив. До колкото помня регламента е 22 деца+10% при разрешение от РУО.
В утвърдения план-прием пише 26 деца. Има надпланови регламентирани деца. Например близнаци. Т.е. 28 е възможно да са и без "парашутисти".
\
Може би има разлика в етапа на образование, моите спомени са в начален етап, където паралелките също са безумно раздути.
Но и регламентирано да са 28 деца, пак ми се струва множко...
Нали за осми клас е коментарът? Начален етап в смг няма. В прогимназията са повече деца. В старото училище на дъщеря ми са 29 деца в клас (и от 1-4 клас и сега в 6ти клас) без да е с прием.

# 649
  • София
  • Мнения: 2 768
звездица, както навсякъде и тук нещата са относителни. В стария клас на детето ми бяха стигнали до 34 деца - умни, възпитани, знаещи къде се намират и защо са там, с две думи разкошен клас. Беше удоволствие да се ходи по родителски срещи и всички да ги хвалят.
В сегашния клас са по-малко на брой и 3-4 ученика от РЕДОВНО приетите създават достатъчно проблеми, та понякога да стане невъзможно провеждането на нормален час. Няма как да правим обобщения много ли са, малко ли са, кои са лоши и кои добри.
Принципно съм съгласна, че всичко е относително. Въпроса е, че когато се работи с по-малко деца, е по-лесно да се овладяват единиците, които създават проблеми. И пак казвам, зная, че с условности и най-вече зависи от учителя и какво може и какво не може. Може и с две проблемни деца да не се оправи, а може и с 20 проблемни да се оправи  Peace

# 650
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Ето материал и за :
МГ Пловдив  . Има в статията имейл , на който можете лично да напишете мнението си по темата за нерегламентирания прием, ще го коментират.

# 651
  • Мнения: 26
Aз загубих леко логиката:
Значи едни учители дават всичко от себе си (5-7 клас)
Същевременно който и да е ще ги научи (предполагам децата ще научи)
Очевидно логическо противоречие в двете изречения, авторът да реши коя от двете тези застъпва и да кара по тази линия.
Обаче от представянето на матурите зависел напливът в частните курсове... Аз пък наивно си мислех обратното - от курсовете зависи представянето на матурите. И ако тези учители искат да има наплив в частните им курсове, защо дават всичко от себе си в ДУ, така че да подготвят децата, за да нямат нужда от тези частни курсове. Изключително объркана съм...

За неразбралите:
-Всички учители ,които водят часовете по математика от 5-ти до 7-ми клас са добри и ще научат децата ви ,за да се представят добре на матурите след 7-ми клас. Какво не е ясно ?
Учителите дават всичко от себе си за да може децата на матурите след 7-ми клас да получат възможно най-високите оценки. Какво не е ясно ?
От представянето на децата на матурите след 7-ми клас зависи реномето на съответният учител . Какво не е ясно ?
Колкото по-добре са се представили децата ,толкова по-добър е съответният преподавател и като такъв, съответно повече родители на деца от 3-ти до 7-ми клас ще се опитат да запишат децата си в съответният курс на този преподавател. Какво не е ясно ?
Преподавателите работят на още поне 1-2 места след училище ,нали ? Така ли е ?  Та  един преподавател с успехи на матурите в частния си бизнес ще е много по-търсен ,нали ? Какво не е ясно ?   
Какво се случва след 7-ми клас ? Вече не е толкова важно ,представянето на матурите след 12-ти клас не водят нови 3-то класници или 7-мо класници в частната им школа и преподавателя си върши работата така ,както му плащат. Това ,че 12-то класници представили се добре на матура  са били научени от даден преподавател ,няма да му доведе курсисти 11 и 12 класници в частния му курс.  Затова след 7-ми клас внезапно интересът на преподавателите към знанията на учениците спада. Къде е противоречието ?

# 652
  • Мнения: 4 250
Къде ходят децата да си доучават това,което не са ги научили, след като интересът на преподавателя спада след 7 клас? Частни курсове, където преподават други преподаватели,чийто интерес е спаднал в друго училище ли?Какви учители запълват нишата при положение, че след 7 клас намалява заинтересоваността в училището?

# 653
  • София
  • Мнения: 1 285
Не обичам да съм лош вестител, но.... Никакви учители не запълват нишата след седми клас. От осми до дванадесети клас учат (затихващо) все по-малко деца. И то само по предметите, които са им интересни, или необходими, или са случили на строг учител. Най-мотивираните деца, които знаят към какво се стремят, излизат в чужбина. В нашите ВУЗ-ове такива деца са малко и се забелязват.

Основната група деца (студенти), с които се срещам в първи курс е, меко казано, неграмотна. Децата са отдавна отвикнали да учат, сблъскват се с висшето образование неспособни да се справят. И...гроздето става кисело.

За щастие, учителите на дъщеря ми са способни, всеотдайни и комуникацията с децата е добра. От опит знам, че когато се работи със силни ученици, мотивацията за работа е по-добра. Но от тези учители всяко дете ще вземе колкото иска и може, насила хубост не става.

# 654
  • София
  • Мнения: 5 014
В интервю от април 2016 https://trud.bg/article-5446630/ Антони Стоянов казва: "След завършване на гимназията около 1/3 от зрелостниците отиват да учат в чужбина".
Две години по-късно Антоан Тонев в свое интрвю https://www.standartnews.com/mneniya-komentar/30-na-sto-ot-medal … detsa-378119.html казва: "За съжаление, наистина над 60 на сто отиват в чужбина".
Интересно след още две години каква ще бъде статистиката.

# 655
  • Мнения: 4 250
То е въпрос и на средства на семейството, колкото и да е умно детето.Каквато и стипендия да вземе детето, ако не се осигури издръжка на месец в чужбина, е невъзможно.Вече последните курсове, ако обучението позволява ще поработва, но в началото не ми се вижда добра идея.

# 656
  • София
  • Мнения: 5 014
Разбира се. От една страна има специалности, които много зрелостници избират да учат тук (веднага се сещам за медицина). От друга страна някои от най- успешните ни национални състезатели (тук се сещам и за информатици, и за математици, и за биолози, сигурно има и от други области) учат в момента в СУ и имат много сериозни (вкл. и международни) успехи като студенти.
Коментарът ми беше за общата тенденция на база двете интервюта и беше отнесен към поста на Yana.

Последна редакция: сб, 08 дек 2018, 17:55 от Prizma

# 657
  • Мнения: 4 250
Да, съгласна съм.Още повече, че има тенденция след бакалавърството да заминат да учат магистърска програма в чужбина и отново не остават в България. А при  медицината заминават на специализации.

# 658
  • Мнения: 864
Ето и мнение на бивш възпитаник на СМГ и медалист от международни олимпиади.
https://www.standartnews.com/balgariya-obshtestvo/maniyata-za-ed … myava-380258.html

# 659
  • Мнения: 822
За съжаление остават единици от добрите, някой поради  финансови  причини, други поради езикови бариери, трети защото са заложили само на един университет, пък той не е оценили постиженията им подобаващо..
Не е приблем, че децата избират да учат в супер елитни университети извън България, проблема е че няма защо да се върнат или поне на този етап  е така.

Общи условия

Активация на акаунт