Второкласници 2018/2019

  • 91 503
  • 787
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 5 960
Мен друго повече ме интересува, как и къде е детето спрямо другите деца в класа, защото у дома нямам база за сравнение, на мен ми се струва че е добра по БЕЛ, ама дали е истина това? Т.е. не някакви си оценки там, ама те половината деца имат само 6ци, понеже само високите оценки се пишат, а ако има някаква лоша , да речем Г-жата не винаги я пише... и т.н.
Нашата Г-жа никога не дава списък кой с какви точки е, и къде е детето ти. Виждаш само своето си дете, в Школо се разбра, че са по азбучен ред, ама колко още деца са само с 6-ци не е ясно. Thinking
Как са се справили другите на входящите не разбрах и няма да разбера. А това би ми показало къде сме ние и върху какво да работим
Кой в какво е изявен и куца в друго , не знам и няма да разбера. Моето си гарже само, тук там 6ци, рейтинг, Браво в тетрадката и толкова. Иди се ориентирай. Г-жата никога не казва подобни неща, ни на родителска ни изобщо, може би е патила от амбициозни родители които мразаят да чуват класации, знам ли
Та недай Боже да похвали някой публично, друг ще изпищи веднага що неговото дете не е споменато... така си мисля вече...
Едно време не беше така, казваха тези и тези са отличниците на класа, този и този се стараят ама е нужно още, онзи и онзи са калпазаните.... (сега само общи приказки)

# 616
  • Мнения: 2 285
И с какво ще ми помогне на мен ако на всеослушание кажат, че "Янаки" е калпазанин? Напълно излишно ми се струва слагането на етикети, както и съществуването на училищни класации, особено за начален курс.
Моят чужбински опит е от родителски срещи "на шест очи" -  учител - родител + детето. Само на такива срещи се прави много внимателна, градивна критика. Мисля, че и в българските училища вече практиката е такава (или поне се върви в тази посока) и на общи родителски срещи конкретни деца не се обсъждат пред останалите родители.

# 617
  • София
  • Мнения: 5 960
И с какво ще ми помогне на мен ако на всеослушание кажат, че "Янаки" е калпазанин? Напълно излишно ми се струва слагането на етикети, както и съществуването на училищни класации, особено за начален курс.
Моят чужбински опит е от родителски срещи "на шест очи" -  учител - родител + детето. Само на такива срещи се прави много внимателна, градивна критика. Мисля, че и в българските училища вече практиката е такава (или поне се върви в тази посока) и на общи родителски срещи конкретни деца не се обсъждат пред останалите родители.
Аз съвсем друго нещо говорех... да има начин да знаеш къде е детето в сравнителен план, а не че величая опозоряването на 1 дете, това не съм го писала от къде ви хрумна незнам .. беше пример от миналото без оценка , че така трябва да е и сега Grinning просто се говореше конкретно без страх и свян някак, това е което казах само...  ( апропо в някои частни случаи това може да има повече ефект за някои лоши, пък и за добри прояви , а не да се шушука и недоизказва , знам ли и аз )

# 618
  • Мнения: 5 234
Това лепене на етикети, че примерно Янаки е калпазанин и аз не го одобрявам.
Ако искате персонално мнение за детето си - пита се лично учителката след родителската среща или дори може всеки ден като се води/прибира детето или в часа за консултация с родители.
Във 2 клас и според мен е рано да се прецени добро ли е, зло ли е, гений ли е по БЕЛ и мат. Може би по изобразително вече може да се е изявило.
Няма какво да се сравяват и класират, едни да се възгордяват, а други да се депресират. Бута се там учебното съдържание и това е. Който има изявен интерес, доразвива вкъщи или на школи.

# 619
  • София
  • Мнения: 5 960
Да , ясно е че всички го одобряваме, че и да не го одобряваме , то така си върви
Резултата е пълна неяснота на родителите за това къде и как е детето спрямо съучениците, дори Г-жата като я питаш и тя пак няма да ти каже, "другите деца повечето се справят по - добре, вижте там защо така куца".... ще каже "ами горе - долу се справя, старае се, нужно е повече усилие, умен е , ама го мързи " Което за мен е различна оценка и не ми носи много информация ( мързи го, разсеян е, че то на тази възраст 90% от децата са леко разсеяни, или само моето е блейка , има разлика ?)
Не знам защо решихте че одобрявам порицанието пред всички и го очаквам даже.... това е забавно донякъде... Grinning
Говоря че прекалено общото изказване взе да ме дразни, все пак сме 2 ра година
С кака й така патихме, писала си била домашните и нямало проблеми щом си пише, ..... и олеле в 5 ти клас, се установи че механичното писане на домашните не е добре, защото материалът по математика стана ужасно много и труден, и хайде паника и частни уроци ( ние бяхме най - изненадани) грешки се влачат с години

# 620
  • Мнения: 2 285
Yangdze, коментирах последното ти изречение, как беше едно време... и как е сега.
Сега поне има толкова много състезания. Ако искаш да сравниш способностите/знанията/нивото на твоето дете и останалите, за една година активно ходене по състезания, можеш да добиеш доста добра представа.

# 621
  • Мнения: 1 561
Аз пък съм ЗА порицанието публично и това обсъждане на 4,6,12 очи няма смисъл след като това дете е в клас, а не на индивидуално обучение. След като сте преценили, че то е част от общото редно е всички родители от този клас да са наясно кой учи, кой пречи, кой е агресивен и т.н. Защо трябва вичко това да става на схемата- аз разбра от еди къде си..., аз чух от еди кой си .....
Който го е срам, че ще "етикират" детето му да го обучава у дома,  ще ме извините, но леко ми идват в повече подобни коментари. И не бих се извинила, оправдала думите си   пред никой на обратното мнение.

Пресен пример, РС на дъщеря ми в 6 клас/ учи в Столично училище, с добри отзиви и водещо се за елитно/ , родител на момиче от класа, който е и учител в тяхното училище споделя сред познати родителки как видял момчето на еди коя си от класа, как постоянно виси пред вратата, защото е изгонен, и вместо да се засрами от поведението си, този , същия отваря и затварял вратата по време на часа на въпросната госпожа и редовно й провалял часовете. Друг ден пък го видял как се провесил над парапетите на стълбите и заплюл друг учител, стоящ етаж по-надолу.  Въпросната, леко обидена даже, майка й прави забележка, че било редно това да го сподели с нея, насаме, а не пред всички. Родителката/учител/ се смути леко, въпреки че изказваше това в ролята си на родител, а аз пък и обясних как трябва да реагира в тази ситуация и да не се засяга от истината, а да предприеме мерки, защото сина й пречи на целия клас ежедневно!!!! Не посмя да се прави на важна повече!
 
И ако си мислите, че сме далеч от подобни сцени, ще ви кажа-НЕ, скоро ще опрат до вашия клас след като така разсъждавате и криете постъпките на децата си!!!!!!

И в резултат на това ще водите децата си в училище не за да учат, а за да не трупат отсъствия, а успоредно ще плащате на други учители за да влеят малко знания в детето ви.
Не знам колко от вас имат по-големи деца, но ще ви кажа.
Това "шушукане"  между родител и учител доведе до масовия хаус, който ще наблюдавате след 4 клас. Децата осъзнават, че няма  санкции, както и да се държат/ за по-палавите става въпрос, съвестните и възпитаните си остават прилежни докрай. макар и те да залитат настрани за да не излеждат "зубъри"/ и както в повечето класове при нас повечето бяха момчета, обучението е под всякаква критика. Изкуствено завишени оценки, масово не учене, тестовото изпитване и леснотата в преписването също е лост за затъпяване на децата ни, и след 6 клас когато се окаже , че детето има много пропуски, се почват школи, уроци за да може след 7 клас да се представи добре на НВО. Излишно напрежение на родители, рев и стрес за децата.

Така че, добре е да се предприемат мерки навреме, криенето на всякаква реална информация след това ще ви коства МНОГО! И винаги не съм имала нищо против да чуя мнение от учител за детето ми пред другите родители.


Бях споделила, че имаме агресивно дете, което от 1 клас тормози определени деца, е, преместиха го в друго училище.  Учителките ни разцъфнаха, бяха се отказали, че такова нещо ще се случи.
Подадохме около 16 жалби към директорката ни, явно единия родител беше благоразумен и взе по-доброто решение, майката отказваше. А покрай тази история за какви неща чух, направо ми се изправи косата.

Моят съвет е изисквайте информация  и на РС питайте и разпитвайте. Имаме право на тази информация и реагирайте адекватно за да не бъде късно.


# 622
  • София
  • Мнения: 1 022
Yangdze, каката на занималня ли ходеше? Питам, защото има една много вредна практика сред учителите, които водят занималня, да пишат домашното на дъската и децата само да го преписват. Така им е по-лесно, защото на всички домашното е правилно, обаче както се сещаш, децата са го преписали без да го осмислят и всъщност е едно напълно безсмислено действие. Та ако е имала такава учителка, нищо чудно, че се е забатачила работата. То нали целта на упражнението е да го направиш сам и така да го научиш.

Алисса, напълно съм съгласна за състезанията. Само дето напоследък с тези номерца мен лично много ме дразнят. Нали именно идеята на състезанието е да се види кой какво е постигнал с името си, а не къде спрямо анонимно множество от номера. Това са криворазбрани правила за защита на личните данни, ама...

# 623
  • Мнения: 11 569
Нашата класна мълчи като партизанин- според нея е недопустимо да се обсъжда друго дете пред трети човек. Аз завоалирано я питам Теди как се движи- сравнявайки първите и последните в класа той къде се намира- по средата, по- напред, по към опашката- дори и това не споделя. Говори само за него и това е.
Сега покрай РС я чакам да поговори с родителите поотделно, за да ми издиктува какво да пиша в протокола и последния път седнах до катедрата. Подслушах, без да искам разговорите с двама родители. Ами едното момиче е имало същите като нашите проблеми мин. година- агресия към други деца и т. н., а аз не го знаех, мислех, че моя е най-  черния.
Вчера децата четоха изречения от книжка- ами две си сричаха направо, без да имат някакви здр. проблеми- аз останах изумена. По родителските все казва, че всички се справят с четенето и класа върви добре.
Та така с казването за другите деца пред нас.

# 624
  • Варна
  • Мнения: 2 097
Нашата класна ето така дава ориентир кой къде е след самостоятелна работа:
"Математика-работили 29 деца от които с 20т.-4;19т.-9;18,5т.-2;18-3;17,5-2;17-3;15,5т-2;12,5-1;12-1;11,5-1 или 23 Отличен.3-Мн.добър,3-Добър.
Български език-работили 28 деца,от които с 20т-7;19т-5;18,5-1;18-3;17,5-1;17-1;16-2;15-2;14-1;13-1;11,5-1;11-2;6-1 или Отличен 18,Мн.добър-6;Добър-4."

Моят заплес днес без линия се оказал, а са на обиколка на фигури по математика. И без помагало за ЧК.
Върна се с 2 забележки и с обещание да е по-внимателен и отговорен към приготвянето на чантата.
Миналата седмица имаше забележка "Неподготвен за час по ТП", а ножицата, поради чиято липса е забележката му стои в шкафа от първия учебен ден...
Вече пише на широки редове, вчера добре му се получи, дано това го мотивира да се старае повече, че по едно време гаргите бяха убийствени.

esma, и мен ме дразнят, но смятам, че причината е някои хора да си вкарват отрочетата по втория начин.

# 625
  • Мнения: 80
Аз също бих желала да знам къде е детето ми спрямо средното ниво в класа, но като се замисля, и това не е особено точен ориентир.
В училище с по-занижени критерии едно дете може да се оцени като отлично справящо се.  Същото дете може да бъде в групата на добрите, че даже и по-надолу в друго училище, където изискванията са по-високи.
На този етап си го преценявам аз - да чете гладко, по БЕЛ и математика следя материала и давам някое и друго допълнителни упражнение от разни помагала( ако има време). Знам и какво му куца - разказването, и не е необходимо класната да ми го казва. Работим по въпроса с недотам добри резултати засега.
Нашата класна също не коментира другите деца.

# 626
  • София
  • Мнения: 1 022
Mar4ela5, ами то това важи, когато става въпрос за приемни изпити, ама за състезания от типа на Математика без граници например, не мога да схвана какво е причината.

# 627
  • Мнения: 11 569
Моя пък вчера беше ударник. Сам си гласи раницата, и понеже уикенда беше с баба си, му бях сложила в раницата всички учебници- ако му се доучи / хаха/. А познайте дали ги беше извадил, и аз се чудя вчера що тежи така раницата / аз я нося/.

# 628
  • Мнения: 762
Това със сравнителните статистики май го практикуват повече в частните училища, за тази практика поне в нашия град не съм чувала, а познавам майки и деца в доста от училищата.
Нашата класна също няма навика на родителски да говори с имената на конкретни деца, а само поглежда към конкретния родител/родители и ако си по-наблюдателен име на дете не е необходимо.
Имаме приемен ден и час за консултации с родители. За мен пък и не е особенно важно да знам къде се намира в скалата (групата на отличниците) в клас. Нашата класна има практиката обаче на нивата/входно, междинно и изходнио/ да пише по 1-2-3 изречения за справянето на самото дете, като "Пише вярно под диктовка, разбира и се справя с условията на поставените задачи и т.н.".

# 629
  • Мнения: 12 065
Искам да ви споделя ето това. Написано е от една учителка. Моля ви, прочетете го.
https://www.gnezdoto.net/izkustvoto-da-si-roditel/2149-otkrito-p … -za-trudnite-deca
Наистина ли мислите, че ако родителите на проблемното дете чуят колективната критика колко не се справят децата им или колко пречат, след публичният линч те ще се върнат у дома дълбоко засрамени, ще размахат вълшебната пръчица и от следващия ден детето им ще стане образец за подражание? Дано не го мислите сериозно. За всички е трудно, когато в класа има различно дете. Но знаете ли кое е най-трудното - да протегнете ръка и да го приемете. Да го приемете такова, каквото е. Да обясните на своето здраво, умно, обгрижено дете, че не всички имат неговия шанс в живота да се родят здрави, умни, желани, обгрижено, богати. Че зад лошото поведение на съучика, често се крие една причина - страх. Страх, че ще бъде отблъснато, подиграно, неразбрано. Може би си струва да отделите малко време и сили и да помислите какво можете да направите вие и вашите деца, за да се успокои ситуацията и детето да бъде интегрирано в класа. И тогава, едва тогава проблемното дете ще престане да бъде проблемно. То няма да стане отличник, няма да спечели състезание, но няма и да пречи. Промяната започва отвътре, от самото дете. Не защото така трябва, така изискват другите, за да не го накажат. Повярвайте ми, то вече толкова е било наказвано, че е претръпнало, повярвала че е лошо. И едва когато повярваш, че не е, че може, че ще се справи, че е прието, едва тогава ще поиска да се промени. И ще се адаптира, ще се социализира, едва когато стане един от колектива.

Общи условия

Активация на акаунт