Математически турнири 1-4 клас. Тема №48

  • 118 669
  • 738
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 3 390
Може ли някой да ми просветли понеже профилирани паралелки има тепърва в 4 клас, от къде освен от частни уроци и школи се очаква учениците да научат тези задачи, които са на ОЛИ? Или в някой училища е различен преподаваният материал? Чрез сип ли се взема допълнително?
Освен от школи и от СИП, могат да решават сами вкъщи като ползват български и чуждестранни източници. Има вече сборници с теория и решения, така че често могат и сами да се справят като бъдат насочвани от родителите.

# 496
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 045
Не искам да предизвиквам спорове, просто споделих какво ми прави неприятно впечатление.
Скрит текст:
Вече писах за скоростите, може ли да кажете някое дете от 4 клас учило ли е този материал в клас?
Не в школа и не в къщи.

# 497
  • Мнения: 19 296
При нас взеха формулата за скорост миналата година в училище и решаваха прости задачи. Тази година са им обяснявали минаване през мост и покрай уличен фенер, но нямам представа какви точно. С настигане не са решавали.
За оли ми се струва, че има огромна разлика в трудността на задачите между отделните години. Миналогодишната не е била толкова трудна. Тази за краля е доста по-сложна. Има ли някъде задачи от по-стари години?

Последна редакция: чт, 01 фев 2018, 19:32 от Пролетен дъждец

# 498
  • Мнения: 34
РУО Варна - разпределение по стаи на учениците класирани на обл. кръг по математика:
http://ruo-varna.bg/index.php?option=com_content&view=articl … 18&Itemid=106

# 499
  • Мнения: X
При нас (СС) учиха скорости отдавна, май наистина в 3 клас започнаха. В часовете решават и олимпиадни задачи. Много съм доволна!

# 500
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 045
3. Учебното съдържание за областния кръг за IV – VI клас е от общообразователната/задължителната подготовка за задача 1 и за задача 2 и допълнителната/свободноизбираемата подготовка за задача 3.


попитах заради това.
общообразователната/задължителна подготовка = учебниците.
не СИП, група по състезателна математика или курсове.
наясно съм, че има училища със засилено изучаване на математика.

# 501
  • Мнения: 19 296
То при нас няма Сип и това е в редовните часове, но разбрах какво имаш предвид. Не е включено в програмата на МОН за този времеви диапазон, в който се провежда оли, което наистина е некоректно.

# 502
  • София-Младост
  • Мнения: 23 347
Мисля, че синът ми не знае формулата за скорост, път и време... Разчитам да си реши изчислителната задача, не борим място в СМГ определено.

# 503
  • Мнения: 21 455
3. Учебното съдържание за областния кръг за IV – VI клас е от общообразователната/задължителната подготовка за задача 1 и за задача 2 и допълнителната/свободноизбираемата подготовка за задача 3.

попитах заради това.
общообразователната/задължителна подготовка = учебниците.
не СИП, група по състезателна математика или курсове.
наясно съм, че има училища със засилено изучаване на математика.
Коя задача конкретно имаш предвид?
Учебно съдържание не означава задачи, решавани в училище.
Един сложен алгебричен пример може да съдържа само умножение, деление, събиране и изваждане ( което съвсем си покрива учебното съдържание) и да е непосилен за доста деца.

# 504
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 045
3. Учебното съдържание за областния кръг за IV – VI клас е от общообразователната/задължителната подготовка за задача 1 и за задача 2 и допълнителната/свободноизбираемата подготовка за задача 3.

попитах заради това.
общообразователната/задължителна подготовка = учебниците.
не СИП, група по състезателна математика или курсове.
наясно съм, че има училища със засилено изучаване на математика.
Коя задача конкретно имаш предвид?
Учебно съдържание не означава задачи, решавани в училище.
Един сложен алгебричен пример може да съдържа само умножение, деление, събиране и изваждане ( което съвсем си покрива учебното съдържание) и да е непосилен за доста деца.

ще отговоря на въпроса, защото винаги си била много точна в тази и другите теми, в които съм те засичала, но наистина не искам да предизвикам спорове и дрязги в темата

задача 1 от 2014 година е достатъчно сложен алгебричен израз. изисква се внимание и точност на пресмятането.   толкова сложна задача да не съм виждала в учебника, уч. тетрадка и помагалото, но е по материал, изучаван в училище и е приемлива, поне за мен.

друго е за задача 2 от 2016 е за крал карл и вестоносците му. смятам, че не отговаря на това, което си цитирала, защото не са учили за скорост.

# 505
  • Мнения: 2 687
крал карл е една от най-трудните задачи от последните оли и за мен. въпреки това, мога да кажа, че не зависи толкова от формулата (която в училище се учи по програма, според мен). в крайна сметка там имаш разликата между двамата вестоносци да измериш и да я делиш на 350, за да получиш 4, което и без да знаеш формулата, може да се случи.

особено заради този крал карл (кошмари почти сънувам с него), и аз смятам че оли в последните години е МНОГО по-трудна от тези около 2012та напр.

# 506
  • Мнения: 44
Според мен, цитираната задача за крал Карл изобщо не се решава с формула за скорости. Не особено трудна логическа задача.

# 507
  • Мнения: 4 127
Според мен, цитираната задача за крал Карл изобщо не се решава с формула за скорости. Не особено трудна логическа задача.
не особено трудна , но за възрастен
все пак не се явяваме ние  Peace

# 508
  • Мнения: 6 089
крал карл е една от най-трудните задачи от последните оли и за мен. въпреки това, мога да кажа, че не зависи толкова от формулата (която в училище се учи по програма, според мен). в крайна сметка там имаш разликата между двамата вестоносци да измериш и да я делиш на 350, за да получиш 4, което и без да знаеш формулата, може да се случи.

особено заради този крал карл (кошмари почти сънувам с него), и аз смятам че оли в последните години е МНОГО по-трудна от тези около 2012та напр.

Тази задача още не съм я гледала, но освен чее не са учили задачи от ддвижение, не са учили и деление с двуцифрено /многоцифрено/ число, а се оказва, че тази задача се решава с деление на 350-трицифрено. Снощи гледахме една с деление с трицифрено при която частното е едноцифрено т.е. лесно се получава. В момента в който е видял трицифрен делител решил, че щом не е учил деление с двуцифрено число е невъзможно да дели с трицифрено и дори не е видял, че числата позволяват лесно да получи отговора. При подготовка за състезания през годинитее досега не веднъж съм обяснявала нещо което не е взето в у-ще. Само, че за НОМ и аз не го намирам за нормално. Наистина нивото на трудност в двата кръга, които са със съвсем малка разлика във времето 16.12 - 03.02 /24.12-02.01 ваканция и за половин Б-я още една ваканция 25.01-06.02/, без часове по СИП е с много голяма разлика. Супер леесен общински кръг с много класирани деца, за много от които това е първото състезание след Аз и числата. Не са на у-ще от 10 дни и учителите не могат да ги подготвят дори психически за нивото на заддачите на този кръг. Ниво на трудносст върху взет в у-ще материал е едно. Да влизам в ролята на учител и да обяснявам нещо неучено в у-ще е друго. За частните състезания не говоря. За тези на МОН обаче трябва да се имат впредвид знанията заложени по програма към момента на провеждане и да се насложи върху тях трудност.

# 509
  • Мнения: 2 047
И аз си мисля , че малко се прекалили с трудността на задачите .Цяла седмица му давам задачи от предните години и детето се потресе от разликата в нивото на от Общинския и областния кръг , както и аз . Имаше една задача кубчета 9 бели и 9 червени , въобще не се напъвах дори да му я обяснявам. Има проблем  и с разписването , решава някой от тях, но много по съкратено от дадените решения - не знам дали ще му дадат пълните точки при това положение.Не очаквам кой знае какво да направи на тази олимпиада.

Общи условия

Активация на акаунт