Пети клас - 2017/18 - тема 3

  • 86 552
  • 738
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 5 234
Уча.се платих за 1 г., но тя не го ползва, казва че й губи времето. Трябва да взема за го пусна на брат й /1клас/, че поне да се използва малко.
Иначе засега/пу-пу/ няма пубертетски прояви и поведение от нея. На контролно по математика донесе 3 и ние се втрещихме и депресирахме, защото уж всичко знае и разбира по този предмет, а е направила елементарни грешки и не й стигнало времето. Последва решаване на задачи всеки ден вкъщи, ще видим дали ще има ефект. По БЕЛ се справя отлично. По другите предмети шарено.

# 226
  • София
  • Мнения: 3 457
sssani, ако учителите поискат бележника, винаги го дава, но няма такъв филм да оформят на паралелно тефтерче, длъжни са да нанасят поне в дневника.
Аз искам да избегна поискването на бележника от учителя, а да изпреваря това като детето само инициира записването на оценката.ОПределено  на учителите не им се занимава с вписване на бележки.Често  дори сами си ги  записват децата,  а дават само за подпис.
Колкото до тефтерчето- не оформят само по него.Просто там си записват  основно и в някакъв момент стигат и до дневника и попълват и там.По мое време също го имаше това ( застраховаха се някои учителипт внезапно изчезване на дневника Laughing )

# 227
  • Мнения: 3 049
И аз не можах да "пробутам" уча.се като помощно средство, т.е. да си прочете урока, да си го изгледа в сайта и после да направи упражнението към урока. На няколко пъти за нещо, което не му е ясно, обаче, си го отваря сам, а и упражненията към обобщителните уроци са си хубав тренировъчен тест.
И нас още не ни тормози пубертет, но пък игрите и мързела, като при Happy, ни идват в повече. В игрите показва завидна концентрация (заглеждала съм се, за да видя и там ли е толкова отнесен като при тестовете и контролните, ама не е), но за сметка на това  сигурно сме рекордьори по брой петици през срока получени във вида 5.30-5.40 на теста, заради малоумни грешки, понеже 40 минути концентрация са ни твърде много.Cold Sweat

# 228
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
В крайна сметка, се свързах с госпожата по информационни технологии/която преподава и математика, но не на моята дъщеря/ и се разбрахме веднъж седмично да се срещат и да види къде са й точно пропуските и на какво се дължат. Надявам се да има подобрение.

# 229
  • Мнения: 6 587
Оценките в бележника не са само за ориентир на учителите , а и на децата и родителите. следва да се вписват коректно, ако е в бележника , то в дневника. За жалост това не се случва винаги.
80% от учителите на дъщеря ми, предпочитате децата да си вписват сами оценките и да ги занесат само за подпис. С въвеждането на Ел. дневник, мисията с вписването на оценките вече става невъзможна. НЕ са нанесени масово, отсъстиятвията пък въобще не са въведени ...

# 230
  • София
  • Мнения: 1 058
И при нас няма много яснота за оценките - някои ги има в електронния дневник (уж щеше да е на 100 % задължителен от тази година), други в бележника. Странно, но не ни пуснаха дневника да го видим на родителската среща, можело само да питаме класната и тя да ни казва оценките!!! Досега винаги са ни пускали дневника, за да разгледаме оценките.
Иначе и при нас има спад в оценките, и то по-точно една шарена картинка. Нямам идея как ще завършим срока. Не че е кой знае колко важно това Simple Smile
Важното е, че успя да свикне с новия клас, да свикне с новото училище (което е в пъти по-голямо от предното му), да си намери приятелчета в класа.
Ще наваксваме с оценките втория срок.

# 231
# 232
  • Мнения: 24 467
Много сме доволни от "Уча се" - писала съм и друг път. Детето си разбира добре уроците от там и си попълва тестовете, които са много полезни за преговор. Когато прави грешки на тях, това е насока, че нещо не е доразбрал от урока и идва да пита. Иначе няма как да узнае, че не е разбрал и да поработи върху това.
Освен това в сайта в уроците има повече информация и обясненията са по-нагледни, в сравнение с даденото в учебника. Вчера имаха урок по ЧП за смеси. Ми в учебника почти нищо няма, в урока от Уча се имаше доста примери,  а за мен целта е да се разбере материята /сега почват химията, а нея, ако я изпуснеш, е като по математика - няма наваксване после/, а не просто да се научи един урок.

# 233
  • Мнения: 9 875
Моля ви за съвет.
в училище 1 момиче, и 1 момче, тормозят моя хубостник. Лепят му на гърба обидни бележки, и го обиждат с приказки. Веднъж тримата са ходили при психолога, ама полза няма.
Утре имат час на класа, и мислех да се обадя на класната - да разговарят.

Колебая се - да не стане така, че тези двечките още повече да се нахъсат.
Инак са много обидни нещата, които му лепят на гърба - то да се чуди човек откъде им идват на акъла такива думи?!? Тъпашка история

# 234
  • софия
  • Мнения: 25 459
Разговор с класната отново.

# 235
  • София
  • Мнения: 9 111
Ако класната не вземе мерки, поискай през нея среща с родителите на децата.

# 236
  • Мнения: 3 049
Rumka, зависи от класната. Ако не реагира адекватно, наистина ще насърчи хубостниците да се доразвихрят.
От друга страна, ако се познавате родителите и ти се виждат нормални, не на нож, можеш да се опиташ и на тях да кажеш нещо.
При всички случаи на класната трябва да се покаже с тона, че ще ако не реши проблема, ще предприемеш и други мерки - директор и прочие.

Да попитам, понеже съфорумки се обозначиха като филолози, имаше ли по наше време "обобщено сегашно време" или и това е нов писък в науката като трансформиращия преразказ.

# 237
  • Мнения: 6 587
Разговор с кл. р- л , ако не се вземат адекватни мерки, алармирай директора . От личен опит мога да кажа, че разговорите с родители не са имали ефект. в предното ни училище имаше проблемно дете, което така и не намериха начин д а укротят. ПРи мой опит за диалог с майката, тя заяви, че са деца, и след като не е присъствала на случката, тя вярва на детето си. НИщо, че един куп родители се бяха опитали и на РС и на лични срещи с нея да решат проблема с поведението на детето й.

# 238
  • София
  • Мнения: 9 111
Ами то в болшинството от случаите проблемите идват от родителите на въпросните деца и не може да се очаква кой знае какво.
Но понякога се случва родителите да са си нормални и свестни, а децата да залитнат. Така че е добре да се говори с тях първо и тогава да се вземат други мерки.
Аз бих искала да знам, ако детето ми се държи по този начин в училище и бих взела мерки.

Да ви питам и тук - оказа се, че и двата чифта зимни обувки на младежа пропускат (39 номер носи). От къде да търся и какви да купуваме, дето да не струват над 100 лв., защото все пак расте и не е ясно догодина кой номер ще носи, които да не пропускат. Благодаря!

# 239
  • Мнения: 24 467
Моля ви за съвет.
в училище 1 момиче, и 1 момче, тормозят моя хубостник. Лепят му на гърба обидни бележки, и го обиждат с приказки. Веднъж тримата са ходили при психолога, ама полза няма.
Утре имат час на класа, и мислех да се обадя на класната - да разговарят.

Колебая се - да не стане така, че тези двечките още повече да се нахъсат.
Инак са много обидни нещата, които му лепят на гърба - то да се чуди човек откъде им идват на акъла такива думи?!? Тъпашка история
Събирате ли ги тези неща?
Хубаво е да го правите.
Официално говорете с класния и с директора, поставете въпроса на родителска среща и заявете, че ще уведомите за това и "Закрила на детето". Все пак става въпрос най-малкото за вербална агресия - обиди, настройване на колектива по този начин.
Училищата не обичат външни да им се месят. Това може да ги жегне.
...
Нямаме "обобщено сегашно време" ние, слава Богу.

Общи условия

Активация на акаунт