Трети клас - много домашни

  • 9 413
  • 75
  •   1
Отговори
  • Мнения: 8 957
Здравейте!
Иска ми се да си сверя часовника с вас.

Дъщеря ми е трети клас. Повечето родители на деца от класа, с които съм имала контакт споделяме, че децата ни са много натоварени откъм домашни. Общо взето докато си легнем все има нещо за четене и писане. Интересно ми е при вас как е.  Как успяват децата ви да релаксират, тъй като започна да се натрупва една умора.

За пример - за три почивни дни ни бяха дали 4 страници домашно по математика - една страница от учебната тетрадка, една страница от едно помагало Вълшебно ключе и две страници с текстови задачи от друго помагало. Така да се каже цял ден отиде в решаване на задачи.

По български същата работа - учителката настоява да не пишем в помагалото, а да преписваме в тетрадката. Така става още повече писане, защото в помагалото, ако има само да подчертаеш, в тетрадката трябва да препишеш и изреченията....

Математика и български имаме абсолютно всеки ден от седмицата.

Детето се занимава основно с тези два предмета и не остава достатъчно време да учим по другите, които са доста трудни - Човек и общество, Човек и природа и Английски език. То докато стигнем до тях и вече сме изпокапали.

Направили сме си абонамент в сайта Уча се - ами не ни остава време да го ползваме.
Буквално докато легнем сме над учебниците.
Нямаме време да четем книга.

Притеснявам се, че е много стресиращо това ежедневие. Вече започна да се натрупва една уморя у детето.

Тази година вече не ходим на занималня. Режимът ни е следния - в 13ч. се прибира от училище, обядва и си почива 1 час. После се почва голямото учене с бабите.  ooooh!


# 1
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Същата работа бяхме. Постоянно имаше нещо да се учи и да се пише. В резултата изнервено дете и измъчено. Определено вместо да го накарат да учи с желание, докарахме обратния ефект. И лошото е че сме на прага на пубертета  ако каже, че няма да учи майка ми жална Flushed

# 2
  • Мнения: 10 995
При нас беше така в трети клас, а сега като че ли в четвърти е някак по-леко. Може би детето се справя по-лесно. Но казват, че пети клас бил много труден. Ще видим.

# 3
  • у нас
  • Мнения: 5 728
В пети наистина е много трудно. Каква история учат само. Ами, математиката. Абе, направо си е ужас.

# 4
  • Мнения: 8 242
Моят третокласник има нормален обем домашни. По цял следобед е на тренировки, учи след това. Остава му време и за някои допълнителни упражнения по английски, за четене на книга и за игра на телефона.

Сега поразпитах петокласника какво му е усещането за натоварването тази година спрямо предишните. Беше категоричен, че пети клас е много лесен. Според него вече имали добра основа от първите класове, създадени навици за самостоятелно учене и затова всичко било лесно.

# 5
  • Мнения: 8 957
ston, явно сте случили на училище или пък на класен ръководител!  Rolling Eyes

Не ни остава никакво време на нас за извънкласни занимания. На едно рисуване сме се записали и успяваме да отидем от дъжд на вятър през седмицата, именно заради ненаписани домашни.  ooooh!

Аз вече започвам да се чудя какво правят в час. След като не работят в учебните тетрадки. А по всеки предмет имат и по две помагала, от които се дават домашни...  ooooh!

# 6
  • у нас
  • Мнения: 5 728
Класната ви е много амбициозна. Но такава амбиция по-скоро вреди на децата. А те трябва и да играят, а не само да учат. Уж, това е заложено, а не се получава.

# 7
  • Мнения: 8 562
  Миналата година ежедневния обем домашни при моята дъщеря беше безумно голям, учене наизуст на поне 1-2 стихотворения седмично, събота и неделя -отново писане на домашни и двата дни. Няколко пъти родителите говорихме с госпожата да намали обема, но без особен резултат. Резултата : децата намразиха ученето и писането на домашни, преумора /7 дни седмично учене, без почивен ден/ и нашия клас се оказа с най-ниски резултати от всички начални класове / общо 9 бр./ Shocked.
  Тази година нещата са малко по- умерени и добре, засега Confused.
  Ако трябва да определя госпожата ни - големи изисквания и претенции / към деца и родители/, без тя да дава необходимото в часовете /неорганизиран учебен процес, редовно непопълнени учебни тетрадки и неразбани уроци от децата /. Родителите си задаваме въпроса: "Какво правят в час?" newsm78
  

# 8
  • у нас
  • Мнения: 5 728
 Родителите си задаваме въпроса: "Какво правят в час?" newsm78
  

Всекидневно си задавам този въпрос. И ако не съм аз да обяснявам ще стане една каша. А на мен защо не ми плаща никой за това, че постоянно оправям бакиите на учителите, които си вземат заплатката всеки месец.

# 9
  • Мнения: 8 957
Ами да ви кажа, аз вече започнах да окапвам от умора. Да не говорим за детето. Абсолютно всяка вечер след работа се налага да учим по някой предмет, защото през деня не е смогнало.

Освен това и еднообразното ежедневие, без възможност за други занимания, допълнително уморява...

Не знам обаче какво може да се направи.
Дали е удачно да се поговори с класната? Как да подходим?
И другите родители са на това мнение за домашните, но едва ли ще смеят нещо да кажат..........

# 10
  • Мнения: 8 242
utro77, наистина е вярно, че имаме късмет и с учител. Класният на малкия е мъж, последен випуск са му. Невероятен човек е. Още от първата родителска среща "се влюбих" в него. Няма и капка от така натоварения с негативизъм даскалски манталитет в него. Напротив, абсолютно земен и прагматичен човек, който има трезва преценка доколко могат да се товарят децата, какво в действителност може да се очаква от тях и че сега просто трябва да се поставят здрави основи върху, които да се гради години напред.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 10 493
 Родителите си задаваме въпроса: "Какво правят в час?" newsm78
  

Всекидневно си задавам този въпрос. И ако не съм аз да обяснявам ще стане една каша. А на мен защо не ми плаща никой за това, че постоянно оправям бакиите на учителите, които си вземат заплатката всеки месец.
От миналата година сме на частни уроци и то не за да надгради наученото в училище, а за да му се предадат наново уроците и да ги разбере. Не знам до кога ще издържа финансово.

# 12
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Проблемът е в учителката. И нашата е доста амбициозна. Така бяха в началото на втори клас. За една тридневна ваканция тогава беше дала 6 диктовки и 18 страници математика!!! Побеснях тогава. За всяка събота и неделя (които по принцип са почивни дни, за да се почива) даваше купища. Събрахме се на една родителска среща и всички протестирахме. След това спря да дава такива количества. Сега не дава нищо за уикендите и ваканциите, а останалото успяват да напишат в занималнята. Ако не са на занималня написват за около 2ч с почивки. Което за мен е нормално количество. Значи може. Пък нито децата са изостанали, нито са останали неграмотни. Така че говорете с учителката, но трябва да се съберете повече родители. Ако няма ефект се обърнете към директора.

# 13
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 877
Дъщеря ми почти никога няма домашни за дописване след училище. Взимам я от занималня към 16:30 - 16:45 и редовно ми казва, че е свършила с домашните преди 15:00. Във втори клас май повече имаха. Сега е изключение да имат нещо за уикенда да дописват.

# 14
  • Мнения: 24 467
===
Не знам обаче какво може да се направи.
Дали е удачно да се поговори с класната? Как да подходим?
И другите родители са на това мнение за домашните, но едва ли ще смеят нещо да кажат..........

Не само е удачно, но и необходимо.
Подобно ежедневие е ненормално.
Съберете се родителите и говорете това безумие да спре.
Напълно е безсмислено. Като се претовари една система, тя изпушва, а не почва да работи по-добре.

# 15
  • Мнения: 8 957
===
Не знам обаче какво може да се направи.
Дали е удачно да се поговори с класната? Как да подходим?
И другите родители са на това мнение за домашните, но едва ли ще смеят нещо да кажат..........

Не само е удачно, но и необходимо.
Подобно ежедневие е ненормално.
Съберете се родителите и говорете това безумие да спре.
Напълно е безсмислено. Като се претовари една система, тя изпушва, а не почва да работи по-добре.

На теория е така.
Но аз просто не знам наистина как да подходя. Имаме си приказка по принцип с класната и наскоро си позволих да кажа нещичко - беше по повод на това, че се настоява децата освен в помагалото да препишат задачите и в тетрадките за домашно. Споменах, че това губи много време, че им е много трудно на този етап и че по този начин не остава достатъчно време пълноценно да се занимаят с другите трудни предмети - Човек и природа, Човек и общество и Английски. Отговорът беше, че така била преценила - искала да се научат да си подреждат задачите в тетрадката. И си продължават нещата по същия начин. И за преписване има все още.

Ето в събота и неделя имахме 8 задачи по математика - 5 от тях с по десетина примера. На мен такова количество ми се струва много. Първо, че е уморително, второ, че е изнервящо и досадно и вместо да предизвика интерес предизвиква отегчение.

А да не споменавам и аз самата вече колко се уморих и изнервих - детето не успява с бабите  да довърши всички домашни и всяка вечер имаме по един предмет, по който се занимаваме след вечеря...  ooooh!

# 16
  • Мнения: 24 467
Сберете се родители и вкупом заявете /не се молете, безсмислено е/, че домашните са прекомерно голямо количество и че искате децата да се готвят равномерно за всички предмети, които учат. Нито животът е само училище, нито училището - само математика и БЕЛ.
В повечето образователни системи, с които се запознах през годините, домашни за ваканцията и за почивните дни не се дават изобщо. А за след училище са принципно малко. Ако въобще ги има. Защото училището е мястото, в което следва да се придобият знанията и уменията. Достатъчно часове прекарват децата в него, за да се очаква и изисиква още толкоз да се прекарва с уроците и вкъщи.

# 17
  • Мнения: 8 957
Много, много си права!

Ще се опитам да поговоря и с другите родители по-сериозно.
Лошото е, че обикновено никой не се осмелява наистина да го заяви на класната.

# 18
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Аз го заявих, гледа ме накриво до края на 4-ти клас.

# 19
  • Мнения: 8 957
Аз го заявих, гледа ме накриво до края на 4-ти клас.

Май и с мен ще е така. ooooh!

Вчера имаме забележка "без домашно" по Български, при положение, че сме си написали в тетрадката думите, на които трябваше да се определи представката и корена. Не сме преписали текста и затова.  Rolling Eyes

Та се възползвах от случая и споделих, че са много натоварени. В отговор госпожата ми заяви, че не искала да й се месят другите професии в нейната. Тя така била преценила. Искала нейните ученици да са максимално подготвени и който не му допадало - имало други класове и училища.  Sick

Аз съм юрист. Замазах криво-ляво положението, колкото да запазим добрия тон и да убедя, че абсолютно добронамерено съм го споделила. Дано да се е получило. В крайна сметка не съм искала да се заяждам с госпожата, а обективно да се прецени състоянието на децата към момента. Липсата на нормална почивка в един момент започва да се отразява зле.

Последна редакция: вт, 28 ное 2017, 13:33 от utro77

# 20
  • Мнения: 8 562
Дано да се е получило.  Praynig

"Една птичка пролет не прави "
 Ти си направила това което смяташ за правилно  и  си говорила с учителката. Сега трябва и другите родители да вземат отношение по въпроса.


П.П. В нашия клас миналата година родителите звъняха на госпожата /за обема на домашните/ без да сме се уговаряли предварително, също така някак спонтанно бяхме единодушни по този въпрос на родителските срещи. Като има мнозинство, учителката ще отстъпи.

# 21
  • Мнения: 8 957
Ами не знам...

Говорила съм с 4-5 родителя - на същото мнение са, че домашните идват вповече и че пишат докато си легнат вечер. Нямам представа дали някой друг ще се осмели нещо да каже. По-скоро не. За съжаление...

# 22
  • Мнения: 24 467
Цитат на:  link=topic=1006098.msg35897205#msg35897205 date=1511798556

Та се възползвах от случая и споделих, че са много натоварени. В отговор госпожата ми заяви, че не искала да й се месят другите професии в нейната. Тя така била преценила. Искала нейните ученици да са максимално подготвени и който не му допадало - имало други класове и училища.  Sick

Утро77, няма нужда да го казвам, но то личи без друго - това поведение е много грозно. Нейното поведение.
Та децата са първо на родителите. И какво значи тези родители да не се "месят", ако виждат, че нещо не се отразява твърде благоприятно на собствените им деца? Учителите работят с хора. Нормално е да могат и да чуват и други мнения.  Иначе не са читави учители. Последното от цитата, с това, на който не му допадало, граничи с простащина. Звучи като грозна заплаха и ясно заявяване на пълна липса на интерес към всяко инакомислие. Което е вредно за учениците.

Има начални учители, които полудяват по представянето на класовете им на НВО. Нищо не ги вълнува, освен това, а то не е продиктувано от интерес към учениците и образованието им, а от личен интерес, изцяло. Да си пишат активи и да се кичат често пъти със съвсем чужди лаври, т.к. децата се подготвят основно вкъщи.
Дано не съм права в това си предположение, много се надявам, но тази жена звучи така по това, което споделяш.

Останалите родители също трябва да се намесят, но ако се разправяте един по един, нищо няма да се случи. Въпросът трябва да се повдигне публично, на родителска среща. За която да се подготвите предваритеблно и да сте наясно, кой може да ви подкрепи на нея. И трябва да се направи от хора, които по-твърдо отстояват позиции. Не е нужно човек да се кара и да е груб, за да защити такива.

# 23
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Според мен, след като учителката не разбира от дума, се обърнете към следващата инстанция - директора. Аз ни бих допуснала някой да тормози детето ми по този начин. Ваша работа е да защитите децата си, така че недейте да си мълчите, говорете с директора.

# 24
  • Мнения: 8 957
Ох, ами ще изчакам малко да видя дали няма да има някаква промяна след разговора ни. Никак не ми се иска да се разправям с директора.

 Judy, започнах и аз да се съмнявам, че има нещо такова - относно НВО.
Учителката коренно се промени през тази учебна година. Нищо чудно да е по повод предстоящото НВО догодина.  newsm78
Разговарях вчера с родители от другия клас и разбрах, че те работят по друго помагало по математика, а ние дори имаме две.  Rolling Eyes

Все пак много се надявам нещата да се поуталожат.
За мен изобщо не е вариант да си местя детето в друго училище. Първо, че е несериозно поради много домашни чак да се изместим. Второ - дъщеря ми още от детската градина е прекалено срамежлива и едва в училище започна да се отпуска. Ако сменя колектива, съм сигурна, че ще й подейства негативно.  Sad

# 25
  • Мнения: 10 995
Моят син също понякога има без домашно. На мен ми иде да напиша: много важно, но само се разпитвам. И на мен и на детето не ни пука от тая работа. Аз всяка вечер плюя тъпото училище. То не би помагала, то не би тетрадки. Направо изпитвам погнуса и накрая от всичкото това учене сме последни пр3 изпитването на Пиза. Ами в крайна сметка толкова си можем. Как пък не денонощно ще учим.

# 26
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Абсолютно. Снощи сме писали до 22 ч. колко дни подред може да се издържи на този график. И от всичкото учене, оценките все ниски.

# 27
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Ще си побъркате децата с това учене до 22ч.! Това е нечовешко! Все си мисля, че здравето би трябвало да е по-важно от училището. Също и психическото такова. Та според мен не правете това. Говорете с директора и си защитете децата. Ако няма ефект просто не пишете тези количества домашни пък да видим какво ще стане. Аз не бих си мъчила детето по този начин.
Освен това подобно учене няма никакъв ефект. Детето се уморява и престава да възприема, пише автоматично, от което няма никаква полза. Да не говорим, че така се отвращава от всякакво четене и писане, че забравете после да чете за удоволствие. Което според мен е много по-важно от безкрайното писане на глупости.

# 28
  • Варна
  • Мнения: 10 493
При нас пишат 2 при липса на домашно, после съвсем през носа ни излиза.
И си права, стигнахме до там, че пише с нежелание. Да не говорим, че и взе да "забравя" по някое домашно.

# 29
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
И мен да ме карат да пиша до 22 и аз ще пиша с нежелание. Съвсем нормално е. Писането на 2 за липса на домашно също не е съвсем редно. 2 се пише за незнание. Аз бих взела мерки веднага. В краен случай бих си преместила детето в друг клас при по-нормална учителка. И то веднага. 

# 30
  • Мнения: 10 995
Савина аз разпитвам други майки на четвъртокласните в други училища и навсякъде е както го е описала Глухарче. Аз не бих ме стила детето в друго училище, защото тук е свикнал с децата има приятели, местене означава още стрес. При нас за сега не пишат двойка, а само забележка. Но на мен не ми пука. Подписвам се и забравям.

# 31
  • Мнения: 8 957
Сега разбрах, че вчера след разговора ми с учителката, тя е попитала децата дали родителите им смятат, че им дават много домашни и почти всички са вдигнали ръка! Надявам се да е осъзнала, че домашните са наистина много.  Praynig

Да ви кажа и на мен понякога ми идва да зарежем домашните и да отидем без, но на този етап не съм го позволявала. Сега си изграждат навици децата ни да се подготвят и трябва да си ги пишат... Няма как...

# 32
  • Мнения: X

Вчера имаме забележка "без домашно" по Български, при положение, че сме си написали в тетрадката думите, на които трябваше да се определи представката и корена. Не сме преписали текста и затова.  Rolling Eyes

Та се възползвах от случая и споделих, че са много натоварени. В отговор госпожата ми заяви, че не искала да й се месят другите професии в нейната. Тя така била преценила. Искала нейните ученици да са максимално подготвени и който не му допадало - имало други класове и училища.  Sick

Аз съм юрист. Замазах криво-ляво положението, колкото да запазим добрия тон и да убедя, че абсолютно добронамерено съм го споделила. Дано да се е получило. В крайна сметка не съм искала да се заяждам с госпожата, а обективно да се прецени състоянието на децата към момента. Липсата на нормална почивка в един момент започва да се отразява зле.

Много важно, че е написала забележка. И какво от това? Ако иска и 10000 забележки да напише. Какво реално значение имат те? Забележите, написани от госпожата са кръгла нула и дори тя е наясно с това. Какво реално може тя да направи? Нищичко. Не може да изгони детето от класа. Не може да го остави да повтаря. И дори само тройки да му напише по всички предмети, тези оценки имат точно никакво значение.Във вашия случай или бих преместила детето при нормална учителка, или ако местенето не ви е опция, бих ѝ ударила пълен игнор. Във втория случай бих определяла на детето само разумен обем от домашните, а останалите бих му позволила да не прави. И бих му обяснила, че авторитетите не се следват сляпо, а след критично мислене и проверка.
При нас за сега не пишат двойка, а само забележка. Но на мен не ми пука. Подписвам се и забравям.
Ето това имах предвид. Много правилно.

Казваш, че сега се изграждат навиците. Чудесен повод да изградиш у детето навика да не следва сляпо авторитетите, а да се научи да мисли.

# 33
  • Мнения: 8 957
Не ми пука за забележката.
Използвах повода, за да повдигна темата за домашните пред госпожата.
А друг е въпроса, че забележката беше несправедлива, тъй като упражнението беше направено - думичките преписани, определен корен и представка. Никъде не пишеше, че самия текст трябва да се преписва.

# 34
  • Мнения: 133
Аз да споделя личен опит. Дъщеря ми сега е 6 клас. В начален етап попаднахме на възможно най-амбициозната учителка, в едно от спряганите за "елитни" училища в града. Не мога да ви опиша обема от домашни, още от първи клас - например домашното за следващия ден: да се довършат задачите от урока (от учебника) + съответната страница в учебната тетрадка + поне две страници от съответното помагало (сборник) - това и по математика, и по БЕЛ; отделно уроците по ЧП, ЧО, чужд език.... За ваканциите няма да ви говоря - минимум по около 40 - 50 страници от сборника по математика, нещо наизуст по литература + поне един преразказ (или съчинение). Когато стягахме багажа за път (щото, нали - ваканция Simple Smile ), първото нещо, което детето слагаше в куфара бяха сборниците и помагалата. Някак се справихме, детето е упорито и старателно. Имаше вечери, в които заспиваше над тетрадката. Стигали сме до скандали вкъщи - аз казвам, че няма да направи пет страници от сборника, ще направи само три, но при дъщеря ми няма такъв филм. Отделно тя се занимава и с извънкласни дейности, с които не желаеше да се раздели, а и аз не настоявах много, защото преценявах, че там тя се разтоварва.
Както и да е.
В пети клас нещата станаха още по-сложни - липса на учебници, смяна на учители, а по моя преценка - с тотална липса на педагогически умения (или с тотална липса на желание да ги използват). Между децата - една нездравословна конкуренция за оценки; ако се случи да отсъства от училище, трябват чудеса от храброст, докато разбере какво са работили в час, какви са домашните...
На фона на описаното, детето беше диагностицирано с нарушен глюкозен толеранс (преддиабет).
Сменихме училището с едно от кварталните - малко деца, изключително отзивчиви учители, богат училищен живот. Детето успява напълно самостоятелно да си подготви уроците, да поддържа другите си занимания, има приятели, с които всеки ден играят поне час след училище, помагат си, търсят се.
И най-важното - показателите й се подобриха значително. Смятам, че освен на лечението, това се дължи и на снижаване на стреса.
Това е само личен опит. Никого не агитирам за нищо. Смятам, че в резултат на високите изисквания, детето формира и много ценни навици. Не мога и да твърдя, че само стресът е причина за здравословното й състояние, но пък със сигурност е допринесъл за това. Смятам обаче, че не бива да се робува на клишета - "елитността" не е това, което беше Simple Smile .

# 35
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Triger аз съм сигурна, че стресът е отключил заболяването и ви поздравявам за решението, което сте взели.
Яд ме е на мен, че аз не успях да го взема, а най-тъпото е, че нашето училище е квартално и в никакъв случай не е елитно.

# 36
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Аз да споделя личен опит. Дъщеря ми сега е 6 клас. В начален етап попаднахме на възможно най-амбициозната учителка, в едно от спряганите за "елитни" училища в града. Не мога да ви опиша обема от домашни, още от първи клас - например домашното за следващия ден: да се довършат задачите от урока (от учебника) + съответната страница в учебната тетрадка + поне две страници от съответното помагало (сборник) - това и по математика, и по БЕЛ; отделно уроците по ЧП, ЧО, чужд език.... За ваканциите няма да ви говоря - минимум по около 40 - 50 страници от сборника по математика, нещо наизуст по литература + поне един преразказ (или съчинение). Когато стягахме багажа за път (щото, нали - ваканция Simple Smile ), първото нещо, което детето слагаше в куфара бяха сборниците и помагалата. Някак се справихме, детето е упорито и старателно. Имаше вечери, в които заспиваше над тетрадката. Стигали сме до скандали вкъщи - аз казвам, че няма да направи пет страници от сборника, ще направи само три, но при дъщеря ми няма такъв филм. Отделно тя се занимава и с извънкласни дейности, с които не желаеше да се раздели, а и аз не настоявах много, защото преценявах, че там тя се разтоварва.
Както и да е.
В пети клас нещата станаха още по-сложни - липса на учебници, смяна на учители, а по моя преценка - с тотална липса на педагогически умения (или с тотална липса на желание да ги използват). Между децата - една нездравословна конкуренция за оценки; ако се случи да отсъства от училище, трябват чудеса от храброст, докато разбере какво са работили в час, какви са домашните...
На фона на описаното, детето беше диагностицирано с нарушен глюкозен толеранс (преддиабет).
Сменихме училището с едно от кварталните - малко деца, изключително отзивчиви учители, богат училищен живот. Детето успява напълно самостоятелно да си подготви уроците, да поддържа другите си занимания, има приятели, с които всеки ден играят поне час след училище, помагат си, търсят се.
И най-важното - показателите й се подобриха значително. Смятам, че освен на лечението, това се дължи и на снижаване на стреса.
Това е само личен опит. Никого не агитирам за нищо. Смятам, че в резултат на високите изисквания, детето формира и много ценни навици. Не мога и да твърдя, че само стресът е причина за здравословното й състояние, но пък със сигурност е допринесъл за това.
Смятам обаче, че не бива да се робува на клишета - "елитността" не е това, което беше Simple Smile .

Peace
От години мисля същото.
Намирам за нездравословна средата на прекомерна конкуренция и претенции. Бягам далеч от такава.

# 37
  • София
  • Мнения: 2 178
При нас, тъй като са целодневно обучение заради езика, домашни през седмицата няма. Но през уикенда е нещо страшно. Освен по БЕЛ и математика пишат като полудели думи на английски по 30 пъти всяка. Цял уикенд това дете пише и учи. Ако ходим някъде, си носи домашните и пак пише и учи. Постоянно се правят някакви проекти - плакати на различна тематика, цветя садихме, хербарий правихме и т.н, което си е ангажимент най-вече за родителя, не за детето. Сега ще започнат коледните базари и пак родителите сме ангажирани. Аман бе, аман! Някак си ако може да не сме постоянно въвлечени плътно в училищния живот, много ще съм благодарна. Защото освен че ходя на работа, отново съм втори клас.  Sad

# 38
  • Мнения: 8 957
Аман бе, аман! Някак си ако може да не сме постоянно въвлечени плътно в училищния живот, много ще съм благодарна.

Абсолютно!
И аз вече много се уморих и изнервих всяка вечер да пиша домашни с детето след работа. Фактически и аз нямам време да си отпочина.

Triger, радвам се, че детето се чувства по-добре!  Peace

# 39
  • у нас
  • Мнения: 5 728
Аз понякога сънувам кошмари, че отново съм ученичка.

# 40
  • Мнения: 8 957
Скъпи съмишленици, нашата сага продължава:

Вчера госпожата ме пресрещна и ми обясни, че моето дете било твърде разсеяно.
Наистина забелязвам, че има нещо такова напоследък и наистина го отдавам като ефект на претоварването, което е налице също напоследък - с напредването на срока този еднообразен режим според мен доведе до претоварване. И аз, ако трябва цял ден почти нищо друго да не правя, а само да  уча и пиша, и мен ще ме избие на разсеяност и нежелание.

Аз точно това се опитах да обясня на учителката в разговора ни преди няколко дни - че е натрупана умора, че детето не е в кондиция, забелязвам, че му са отразява - вечер заспива трудно, изнервено е, без настроение. Но за съжаление, явно това си е единствено мой проблем....

Вчера учителката била провела експеримент като в часовете дала материала, който обикновено дава за домашно - няколко страници по всеки предмет. Децата се били справили в нормално време - т.е. 40-60 минути по математика и 40 минути по български. Това карало госпожата да стигне до извода, че можели и следобеда най-спокойно да си напишат домашните, да имат време за извънкласни и за почивка.  Thinking Разбира се, те имат да готвят и още един предмет, който на този етап ги затруднява доста - Човек и общество, Човек и природа или английски за следващия ден.

Много ясно, че сутринта ще са в по-голяма форма от следобеда. Всъщност май само на мен ми е ясно...  newsm78 То това дете да не е робот? Според нея - връща се от училище, хапва и веднага сяда да учи. Еми на практика не се получават точно така нещата. Аз лично винаги съм смятала, че е удачно да дам примерно един час почивка следобеда и към 14:30 да седне да пише. Разбира се, никое дете на тази възраст не може да пише 2 часа без почивка. Пише се с почивки през 20-30 минути.

Снощи госпожата е писала в групата ни във ФБ като казва, че децата могат да понесат преспокойно това натоварване и домашните не били много.

И познайте какво - родители, с които най-оживено сме дискутирали претовареността и то почти всеки ден, с радост са се подписали под поста като са заявили, че домашните не били много.  ooooh!

Почувствах се много неприятно.
Не, че съм очаквала родителите да заявят  реалната си позиция. Имам голям опит вече с голямата ми дъщеря.  Никой не смее да каже нищо на самия учител от страх да не предизвика някакво отношение към детето.

И така...
Явно тъй ще я караме и занапред. А аз, ако искам вечерите ни да са свободни, ще трябва още повече да претоваря детето роботизирано цял следобед да пише.  Confused

# 41
  • Мнения: 10 995
Утро училището е само етап от живота. Не ядосвай чак толкова. Ако смяташ, че е удачно може да смениш узчилището. Казвай на детето, че след три седмици има ваканция.

# 42
  • Мнения: 8 957
Не се ядосвам. Притеснявам се за детето.

Смяната на училището не ми е опция.

# 43
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Сменете класа тогава. Всеки си преценява приоритетите. Но на мен здравето на детето би ми било по-важно от приятелствата в училище.

# 44
  • Мнения: 8 957
Сменете класа тогава. Всеки си преценява приоритетите. Но на мен здравето на детето би ми било по-важно от приятелствата в училище.

Мисля, че не е вариант.
Както писах по-горе, дъщеря ми беше извънредно срамежлива в детската градина. С тръгването на училище започна да се отпуска. Има още какво да се желае.
Ако я преместя в друг клас/училище, съм сигурна, че ще дръпне назад в това отношение, а това е крайно нежелателно. Ще й навредя.

Затова - няма как, ще се съобразяваме, разбира се, с наличните условия и изисквания.
Добре, че скоро ще имат ваканция. Надявам се тогава да успее да релаксира пълноценно.

И да добавя - никак не е за подценяване натоварването в училище, може много сериозно да се отрази на детето. Голямата ми дъщеря тази година завършва специалния клас по немски в езикова гимназия. Толкова са натоварени, че всяко второ дете е в депресия, включително  и моята дъщеря. За тях Валидола и Валериана са като бонбонки - всеки има в чантата.

# 45
  • Мнения: 24 467
Цитат
Голямата ми дъщеря тази година завършва специалния клас по немски в езикова гимназия. Толкова са натоварени, че всяко второ дете е в депресия, включително  и моята дъщеря. За тях Валидола и Валериана са като бонбонки - всеки има в чантата.
Училище или клас, които докарват депресия и други проблеми на учениците с голямо натоварване лично за мен не са никаква опция. Тутакси ги махвам.
Но, както пише Савина, всеки има приоритети и виждания.
Лично аз съм се убедила многократно, че житейските успехи не са свързани основно с бач и претоварване. Дори напротив. Социалните контакти и общуването са на първо място, след тях иде комбинативното мислене. Което не се прави с огромен труд, а с разнообразни занимания. За което се иска човек да разполага с време и със спокойствие.
Малко у нас се залита /много даже по места/ на тема образование и успех. Което не съм видяла да е в особена полза на някого.

Цитат
И познайте какво - родители, с които най-оживено сме дискутирали претовареността и то почти всеки ден, с радост са се подписали под поста като са заявили, че домашните не били много.  ooooh!

Хубава работа, ама българска. Типична! Как да се почувстваш по друг начин, освен да ти се скофти!
Аз затова обикновено се оправям сама.
Наскоро, например, писах лично писма до МЗ и МОН за тежестта на ученическите раници. И мисля да продължавам да ги ям и да раздухам въпроса и на други места. Изрично отказах да се включвам в общи кампании. Българинът не е за обща работа. Все тегли към себе си, все хитрува и дяволува. Все е мазен по отношение на авторитетите и рядко отстоява себе си. Страхлива работа! Затова е и на туй дередже. Сиреч - заслужава си го. Но това е отклонение от темата.

Цитат
Вчера учителката била провела експеримент като в часовете дала материала, който обикновено дава за домашно - няколко страници по всеки предмет. Децата се били справили в нормално време - т.е. 40-60 минути по математика и 40 минути по български. Това карало госпожата да стигне до извода, че можели и следобеда най-спокойно да си напишат домашните, да имат време за извънкласни и за почивка.
Освен че в клас и сутрин, когато децата са се наспали, се върши по-бързо работа, то следва да й се припомни или да й се каже /ако не го знае, но се съмнявам - и работничките по шивашките фабрики са наясно с това/, че два часа писане на домашно само по два предмета вкъщи са прекомерно много. Домашното на дете в трети клас като цяло не бива да му ангажира общо повече от час време. По всичко. Денонощната работа не води до високи резултати, а до изкукване и заболявания.

Не бих рискувала здравето и отношението на детето към училището заради една прекомерно амбициозна госпожа. По-скоро бих поработила върху срамежливостта му. Т.к. това си е вече проблем. Социалната интелигентност е нещото, което помага най-много на човек в живота. И е хубаво да се развива.

# 46
  • Варна
  • Мнения: 10 493
За съжаление е така почти навсякъде. Виждам умората в учите му, вече и отегчението.
И лошото е, че с това оценяване губят и стимул. Вчера са правили контролно по математика. 11 задачи за 40 минути. Сина ми е по-бавен успял е да реши само 8 и ако нещо е сбъркал при пресмятането, разбира се няма да му се зачете. А предния ден цял следобят е решавал задачи. И при всичката подготовка се моля за 3.
Защо трябва да са толкова много задачите? Ако правят по едно контролно на две седмици с 3-4 задачи пак ще разберат кой е научил и кой не.

# 47
  • Мнения: 10 995
Аз се моля, само да завърши. Три, четири, колкото толкова. Домашно, кое, написал, кое не написал. Бутаме и толкова. Кофти ще ми е ако изкара двойка на матурата в седми клас, но все ще го преживеем някак си. Чудя се при толкова натоварване, защо все сме най-неграмотни и прости.

# 48
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Аз пък се моля само да оцелеят. Физически и психически. Училището в днешно време е толкова опасно и физически натоварващо, че си е цял късмет, ако децата не се разболеят или наранят. Стресът е най-силния патоген в днешно време. И понеже не съм никак съгласна децата ми да отключат затлъстяване, диабет, кръвно, депресия, гръбначно изкривяване или още 100 психогенни болести, гледам да ги облекчавам както мога. Не пишем излишни домашни, не ги натоварвам с много извънкласни дейности, гледам събота и неделя да почиват максимално и пълноценно (например на разходка в планината, не пред телевизора). И никак не се впечатлявам от оценки. Имаме и 4ки и чат-пат някоя 3ка, никак не ме притеснява това. В трети клас категорично не са им важни оценките. И не ме е страх, че ще останат неграмотни. В къщи четем и говорим достатъчно, за да имат прилична обща култура, с математиката се справят повече от добре, четат чудесно, пишат все по-добре. Повече от това не ми трябва. По-важно ми е да са здрави и щастливи.
Но както вече казах всеки си преценява кое му е по-важно.

# 49
  • Мнения: 24 467
Аз се моля, само да завърши. Три, четири, колкото толкова. Домашно, кое, написал, кое не написал. Бутаме и толкова. Кофти ще ми е ако изкара двойка на матурата в седми клас, но все ще го преживеем някак си. Чудя се при толкова натоварване, защо все сме най-неграмотни и прости.

Щот' залагаме на бройката и формата у нас, а не на съдържанието и метода, затуй се получава най-ниското КПД - много работа - ниски общи резултати.
Магарешка работа е образованието ни - "залудо работи", ама тази "мъдра" мисъл не виждам да е добро докарала. Работа "залудо" освен до лудост до друго не води.
Цялата ни пара - в свирката! Гонят оценки само, а не знания и се получава накрая дупка. Слабо общо образование.
Аз пък се моля само да оцелеят. Физически и психически. ...
Ами то това ни остава да се молим. На моите, слава Богу, излишни домашни, изискващи по час работа по предмет не са им дали. Ако им бяха, щеше да е дим да ни няма. Не мога да рискувам здравето и акъла на децата заради някакви си там амбиционерки, гонещи лични интереси.
Те оценките по принцип в цялото основно образование не са важни, освен в седми клас и то по двата предмета, които им образуват бала за кандидатстване от дипломата.
Сега който иска да се пренатяга ще си го прави, разбира се. За сметка на децата си. Но на мен не ми се ще моите точно да дават дан в подобна безсмислена надпревара.

# 50
  • Мнения: X
Не бих рискувала здравето и отношението на детето към училището заради една прекомерно амбициозна госпожа. По-скоро бих поработила върху срамежливостта му. Т.к. това си е вече проблем. Социалната интелигентност е нещото, което помага най-много на човек в живота. И е хубаво да се развива.
Това е и моето мнение. След като местенето не ви е опция, пийте по едно хапче непукизъм, детето да прави само този обем домашни, който майката прецени за разумен, останалите да отсвирва, а госпожата да си мрънка колкото иска. Пускате от едното ухо през другото.

# 51
  • Мнения: 24 467
Не бих рискувала здравето и отношението на детето към училището заради една прекомерно амбициозна госпожа. По-скоро бих поработила върху срамежливостта му. Т.к. това си е вече проблем. Социалната интелигентност е нещото, което помага най-много на човек в живота. И е хубаво да се развива.
Това е и моето мнение. След като местенето не ви е опция, пийте по едно хапче непукизъм, детето да прави само този обем домашни, който майката прецени за разумен, останалите да отсвирва, а госпожата да си мрънка колкото иска. Пускате от едното ухо през другото.
Peace
То няма много опции. Или се организират родителите и действат /което за сега май няма изгледи да се случи, с оглед обяснението по-горе/, или се изпълнява безропотно всичко, или се преместват при нормална учителка, или не си я слагат на акъла и тя да си прави каквото си ще - те, съответно - също.

# 52
  • Мнения: 8 957
Не бих рискувала здравето и отношението на детето към училището заради една прекомерно амбициозна госпожа. По-скоро бих поработила върху срамежливостта му. Т.к. това си е вече проблем. Социалната интелигентност е нещото, което помага най-много на човек в живота. И е хубаво да се развива.
Това е и моето мнение. След като местенето не ви е опция, пийте по едно хапче непукизъм, детето да прави само този обем домашни, който майката прецени за разумен, останалите да отсвирва, а госпожата да си мрънка колкото иска. Пускате от едното ухо през другото.
Peace
То няма много опции. Или се организират родителите и действат /което за сега май няма изгледи да се случи, с оглед обяснението по-горе/, или се изпълнява безропотно всичко, или се преместват при нормална учителка, или не си я слагат на акъла и тя да си прави каквото си ще - те, съответно - също.

Какво имаш предвид?
Относно срамежливостта ли?
По този въпрос смятам, че правим каквото е необходимо - събирам детето с връстници, записали сме се на извънкласна форма - рисуване, там също си контактува с деца извън средата на класа.
С тръгването на училище нещата рязко се подобриха, но детето ми е все още по-плахо и свито от останалите. Иска ми се да не е така. Това само ще му вреди.

Някой ако има някакви идеи за преодоляване на срамежливост - да казва!

# 53
  • Мнения: 24 467
Относно болдваното имам предвид това, което пишеш - родителите са буквално абдикирали. Първо са ти споделили, че са съгласни с твоето мнение, дори бих казала, че са те поподвели малко, а после са дали не само заден ход, ами направо са се обърнали на 180 градуса, подкрепяйки изрично госпожата в поста й в групата. Т. е. не вярвам да можеш занапред да разчиташ на тях.
...
За срамежливостта е друго, друг проблем. Който си е важен, разбира се.
Скрит текст:
Аз имах такъв проблем с големия син. Мога да кажа как процедирах с него. Но познавам моето дете. Не познавам чуждите. Само знам, че този проблем винаги може да се реши, ако се намери подход. Лично аз нямам комплекси ако не бих могла да го реша да се обърна за помощ и към специалисти. Т.к. за мен това е съществено. Ако закъса по даден предмет не ми било толкова мъка, колкото да знам, че детето има проблем с комуникацията. Тя е нещото, което ще му трябва винаги. Сега не е нужно от един интроверт да се зорим да правим обратното - няма как да стане, но да се тушират крайните и проблемни прояви в характера - това е възможно и нужно.
От градината сме му говорили постоянно за това, какво е срамежливостта и как тя му пречи. В детската градина беше изключително срамежлив. Даже когато беше с четвърта група веднъж направо го насилих да излезе на площадката до блока и да се запознае с другите деца. Гадно му беше. Тогава.
Сега, вече в 12-ти клас, си призна, че било добър ход и се пречупил. Аз дори бях забравила, когато той ми напомни, как съм го "изгонила да играе навън с децата". Така се запозна първо с децата от квартала, постепенно и с други, познати на тях деца. Почнаха да излизат с колелетата. Всеки ден играеха навън.
Важно е събирането на децата да е в неформална среда, без присъствие на възрастни хора около тях. Само тогава детето може истински да се включи в естествени детски контакти между равнопоставени деца. Другите участия - курсове, класове, са съвсем друг тип комуникация. Не могат да заменят тази. 
Сменял е и паралелки - в пети клас отиде в МГ. След това смени паралелка в девети в гимназията, т.к. неговата се оказа женска и никак не му хареса. Та човек не е бива да се чувства вързан нито за училището, нито за класа си. Това са временни формални образувания, все пак.
Не казвам ти да си местиш детето, а че това винаги може да бъде опция, ако има проблем в класа/училището.
Много се очупи и когато тръгна в шести клас на фитнес, да тренира. Вероятно оправяйки външния си вид се посправи и реално с някои свои си комплекси.
Тръгна по лагери.
Сега не страда хич от липса на среда и излизания, нито от влизане в нови котакти с непознати. Напротив, обърна се точно наобратно - интересно му е, забавно му е с нови хора. Все по нещо ново научава. Казва, че дори да са нови простотии, все е горница.
Не е от най-приказливите и изявяващи се хора. Няма и да бъде. А то не е и нужно. Но поне няма проблеми да контактува, да сменя и да опитва. Даже с цел да се очупи сам започна да приема, когато в гимназията го канеха за участия в програми, като водещ по празници /а това редовно го правят, т.к. има подходящ външен вид/. Първата му реакция винаги е била да откаже, но като сме говорили сам се съгласи, че му е нужно да пробва. За да не му е пречка публичната изява. Понеже тя никак не му идва отвътре.
Каква е причината и как точно се изразява срамежливостта при твоето момиченце не мога да знам. Но е хубаво по този проблем точно да се поработи. За да не е зависимо от средата. Да е свободно лесно да я смени, ако тя не му понася. Защото ако не се справи с този проблем, ще има занапред по-големи.Ти си наясно достатъчно добре с това. 

Последна редакция: пт, 01 дек 2017, 14:12 от Judy

# 54
  • Мнения: 8 957
Относно болдваното имам предвид това, което пишеш - родителите са буквално абдикирали.

Ааааа, това ли? Изобщо не ме изненадва, както писах.
Обикновено така се получава що се касае до изразяване на мнение пред учител.  Crossing Arms

Благодаря за споделеното за твоя син - определено ми е от полза.  Peace

# 55
  • Мнения: 24 467
Относно болдваното имам предвид това, което пишеш - родителите са буквално абдикирали.

Ааааа, това ли? Изобщо не ме изненадва, както писах.
Обикновено така се получава що се касае до изразяване на мнение пред учител.  Crossing Arms

Благодаря за споделеното за твоя син - определено ми е от полза.  Peace

Ох, да беше само "изразяване на мнение пред учител" щяхме да цъфтим и вържем.
За жалост населението се състои основно от хлъзгави и страхливи хора, които не смеят дори да изразят, ка-моли да отстояват лично мнение. Безпрекословно се подчиняват на всеки, дори и най-малък, слаб и дори смешен авторитет. А ако пък някой се ползва с качество на такъв пък, става нещо уникално смешно, като му гледаш проявите отстрани.

За другото - с най-добри чувства и пожелания съм за справяне с положението. Дано момиченцето се поотпусне.

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, чак пък, депресия всяко второ! Може да се сдухват, но само ако са в лайстунга,  там си е повечко учене, не се взема лесно и немска диплома за средно. Още при записването се знае, че е трудно, затова и доста от класираните в списъка да се отказват от записване. Като цяло аз гимназистите не ги ожалвам, защото са достатъчно големи, за да се справят с натоварването. Щом са влезли в най-добрите гимназии, значи ще учат, къде ще идат.

# 57
  • София
  • Мнения: 62 595
Зависи колко ти стиска да се разбунтуваш самостоятелно или организирано. Учителката ви се престарава и не само се престарава, а и върши пълни глупости с това преписване. Тези хора не са ли учили, че освен за диагностика, преписването няма никакъв смисъл! Имам чувството, че просто си карат по инерция - да кипит безсмислен труд, а не да се свърши истинска работа. Трети клас не е като седми, та ако се разбунтуваш и кажеш, че детето ти няма да преписва като ненормално, нито ще пише купищата домашни, нещо кой знае колко ще се случи.. Учителката, ако си разбираше от работата нямаше да каже, че не иска да й се месят родителите, а щеше да се обоснове. Но на бас, че и тя не знае защо ги прави тези глупости. Амбициозен учител не означава да ги засипва с домашни. Това е учител-терорист. Ако родителите не заемете някаква активна позиция, ще има да пишете не до 10, а до 12 през нощта. Трябва като във вица да й се обадите в 12 вечерта и да я питате дали спи, а когато тя каже, че спи, да отговорите "спете, спете, а ние пишем домашните, които сте дали!.

# 58
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 4 759
И дъщеря ми е 3кл, но много рядко има домашно.  Обикновено ако наближи някой празник и ще го обсъждат в час на класа или четене имат за задача да издирят информация за конкретна личност.

# 59
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Моля ви се кажете ми какво да направя. Сега ми се обажда сина ми и плачем ама плаче не мога да го успокоя. На контролното по математика има 3 верни задачи и има 2-ка. Трябвало 4 верни за 3-ка. А решата цял следобед преди контролното, дори отказа да отиде на рожден ден заради упражненията. Че той и грам да не беше решавал пак щеше да има 2 . Безсилна съм.

# 60
  • Мнения: 24 467
Моля ви се кажете ми какво да направя. Сега ми се обажда сина ми и плачем ама плаче не мога да го успокоя. На контролното по математика има 3 верни задачи и има 2-ка. Трябвало 4 верни за 3-ка. А решата цял следобед преди контролното, дори отказа да отиде на рожден ден заради упражненията. Че той и грам да не беше решавал пак щеше да има 2 . Безсилна съм.

Колко бяха задачите?
Първо виж контролното, установи кои и ЗАЩО не е решил. Не ги разбира, бавно работи, притеснява се на контролно?
 Преди да установиш причината, нищо не можеш да правиш.

# 61
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Моля ви се кажете ми какво да направя. Сега ми се обажда сина ми и плачем ама плаче не мога да го успокоя. На контролното по математика има 3 верни задачи и има 2-ка. Трябвало 4 верни за 3-ка. А решата цял следобед преди контролното, дори отказа да отиде на рожден ден заради упражненията. Че той и грам да не беше решавал пак щеше да има 2 . Безсилна съм.

Колко бяха задачите?
Първо виж контролното, установи кои и ЗАЩО не е решил. Не ги разбира, бавно работи, притеснява се на контролно?
 Преди да установиш причината, нищо не можеш да правиш.
12 са били общо задачите. Бавен е, не му стига времето. Довечера ще видя контролното, цяло чудо е че са го дали за подпис.
Не разбирам, винаги е с написано домашно, трудно му е но се старае. От месец съм го записала и на частни уроци.
Ядосвам се, че е можела да му пише 3. Поне 3- да му беше писала.

# 62
  • Мнения: 134
Моля ви се кажете ми какво да направя. Сега ми се обажда сина ми и плачем ама плаче не мога да го успокоя. На контролното по математика има 3 верни задачи и има 2-ка. Трябвало 4 верни за 3-ка. А решата цял следобед преди контролното, дори отказа да отиде на рожден ден заради упражненията. Че той и грам да не беше решавал пак щеше да има 2 . Безсилна съм.

Това е направо нечувано - в трети клас подобни репресии спрямо децата  #Crazy
Нали няма оценки до четвърти клас?
Освен това - форматът 11 задачи за 40 мин. ми изглежда по-подходящ за състезание по математика, отколкото за час в училище.
Излишно стресират децата, вместо да им вдъхнат интерес към математиката, толкова интересна и изпълнена с предизвикателства и откривателство, когато е поднесена по начин, адекватен на възрастта на учениците.

# 63
  • Мнения: 10 995
Кажи му да не се притеснява. Нищо фатално не се е случило. Решавайте задачи събота и неделя, пък в крайна сметка колкото толкова. Наблегна на добрите му страни. На моя син също не му се отдава математиката, но е добър по английски. Виж твоят син какво харесва и наблегнете на това в което е добър, за да има самочувствие.
Проучи другите деца какви оценки имат, за да преценим нивото на твоето дете. Ако повече от една трета от класа имат двойки, то учителката е твърде амбициозна. Най-важното е да не си мислиш, че двойката е края на света, за да не стресирани излишно детето.

# 64
  • Мнения: 24 467
Може да е нормално 11 задачи за 40 минути. Зависи от задачатие.

Глухарче, седнете си вкъщи двамката и почнете събота и неделя и по време на ваканциите да решавате задачи, докато не почне да прави механично, бързо и вярно сметките, поне.
Остави учителите. Или поне не мисли, че като си намерила частен учител, си решила проблема.
Винаги съм казвала - учителят работи, докато мине часът, за който се плаща /не си лъжете умовете, рядкост е да се натъкнете на друг типаж, знам, че е по-леко за родителя да се убеждава в обратното и да прехвърли отговорност и вина на друг, но не винаги лекото е и правилното/, заинтересованият родител - докато детето наистина не схване.
И да му беше писала три - това не помага.Не се успокоявайте така. Принципът е половината задачи - за тройка. Това - ако наистина се прави качествено обучение и качествена проверка. За 3 от 11 и аз бих писала две. Поне пет задачи трябва да са верни за тройка.
Просто не се карай на детето. Това също не помага. И не оценката е проблемът. Въобще.
Обясни му, че по математика трябва да се работи всеки ден вкъщи. Не знам какви са му домашните, но това очевидно не стига. Вземете си един качествен сборник и почвайте. Че иде 7-ми клас и повечето родители реват, че им трябват уроци. Не трябват, ако се сяда редовно и от рано. Така - полека и отдалеч ще ви е леко. И ако ви е шубе и решите да доучвате при учител или на курс, няма да е поне за основните неща, а ще е за доизглаждане и надграждане. Основата се прави на училище и вкъщи.

# 65
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Кажи му да не се притеснява. Нищо фатално не се е случило. Решавайте задачи събота и неделя, пък в крайна сметка колкото толкова. Наблегна на добрите му страни. На моя син също не му се отдава математиката, но е добър по английски. Виж твоят син какво харесва и наблегнете на това в което е добър, за да има самочувствие.
Проучи другите деца какви оценки имат, за да преценим нивото на твоето дете. Ако повече от една трета от класа имат двойки, то учителката е твърде амбициозна. Най-важното е да не си мислиш, че двойката е края на света, за да не стресирани излишно детето.
Притеснява ме срочна оценка 2. Сега ако е 3-ка ще кажа майната му, ще помрънкам и до там, но ако продължават в този начин той няма никакъв шанс.Аз за 6 години не можах да го направя по-бърз, тепърва едва ли ще стане.Задачи решава редовно. Всеки ден имат за домашно минимум 4-5 задачи, не е като да е оставен на самотек. За това се ядосвам, че работи и има слаба оценка. Утре ще ми заяви, че решева не решава резултата е същия.

Judy всеки ден се учи поне по 4-5 часа, повече от това не виждам на къде. Имало е дни о до 22 ч. сме писали и учили. В крайна сметка аз не желая дете невротик.
А за учителя до миналата година сме се мъчили аз, баща му и бабите му, но нещата стават по-сложни за това заложих на учител, не са ми излишни тези 15 лв. на час, за да ги хвърлям на учлицата.

Последна редакция: пн, 04 дек 2017, 10:19 от Глухарче

# 66
  • Мнения: 24 467
Зависи какви са тези 4-5 задачи за домашно. Ако оставя на моя петокласник само с подоготваката от тях, честно казано не го виждам. Та това са най-елементарните задачи от учебника. След тях едва започва вече истинската подготовка от задачите от сборника на "Архимед", ниво Б и В, без А.
Не е  важно само да се работи и какво и как се работи.

# 67
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Зависи какви са тези 4-5 задачи за домашно. Ако оставя на моя петокласник само с подоготваката от тях, честно казано не го виждам. Та това са най-елементарните задачи от учебника. След тях едва започва вече истинската подготовка от задачите от сборника на "Архимед", ниво Б и В, без А.
Не е  важно само да се работи и какво и как се работи.

Много зависи какви са амбициите. На този етап моята цел е да научи материала за що годе средна оценка. Като виждам, че му е трудна математиката с какъв акъл да го натискам за по-високи постижения в тази област.
Все си мисля, че материала от учебника би трябвало да е на ниво поне оценка 3 или 4.

# 68
  • Мнения: 24 467
За научаване на училищния материал говоря и аз.
При изключително "амбициозната" програма по този предмет от пети клас нагоре /лично за мен тя е недомислена и непрофесионално направена/ само работа по учебник и решаване на 4-5 задачи от него не е достатъчно да се покрие спокойно училищното ниво.
Защото ако нещата не улегнат добре и се допуснат каквито и да било пропуски, тези пропуски се натрупват и след това водят до невъзможност за справяне с последващия материал. Специално по математика не можеш да решаваш задачи в шести клас, ако имаш съществени пропуски в пети.
Пиша го не защото ми е приятно това нещо, а защото е факт. И ако да помогна със съвет - правя го.

# 69
  • София
  • Мнения: 62 595
Глухарче, казваш че е бавен и че математиката му е трудна. Кое му е бавното - бавни мисли, разсейва се или му отнема много време самото четете? Някои хора просто са си бавни и такива си остават цял живот. Обаче има бавност от неавтоматизиране, примерно на разните типове задачи. Ако един тип задачи е разбран, то с поглед разпознават какво се иска. Няма учене на матемитика на средно ниво - или разбираш задачите, или не ги разбираш.Не можеш да разбереш задача до средата. май при вас имаше и други неща в ученето, но не съм обръщала особено внимание какво си писала.

# 70
  • Варна
  • Мнения: 10 493
В случая повече ме е яд, че дете не решило нито една задача ще има 2 и без да си е мръднало пръста предния ден да се упражнява. А той се упражнява предния ден, помъчил се и е решил няколко задачи от които 3 абсолютно верни. Ами поне 3- да му беше писала за стимул.

# 71
  • София
  • Мнения: 62 595
Критерият й е много висок за долната граница.

# 72
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Utro такава камара домашни е ужасна. Имам много работлив третокласник в къщи. От училище домашните са за 20мин на седмица. Той ги пише в събота и е готов. За дете на 9/10г да пише 4-5 часа домашни всеки ден е невероятно че педагог го задава.
Трудна ситуация е тъй като учителката ви явно изобщо не иска да се вслуша в родителите. Детето да ходи без домашни и да има забележки всеки ден за едно притеснително дете също не е решение.
Аз пак бих говорила с класната да намали обема. Ако не стане просто бих я предупредила, че детето ми няма да пише всички домашни, а само тези които се вместват в рамките на 20мин дневно. Ясно е, че това няма да й се понрави, детето ще го отнесе, но наред с ученето, то ще се научи да си отстоява позицията. В тази възраст вече трябва да се осъзнаят, че родителя е много по-важен/авторитетен от учителя.

Глухарче среща с учителя да разбереш кога са му приемните часове да ходи детето ти да му обяснява трудните задачи индивидуално. Детето се затруднява, има нужда учителя да му обясни. Аз лично бих ходила 2-3 пъти с детето на тези часове да видя учителя как обяснява. Материала е лесен още.

# 73
  • Варна
  • Мнения: 10 493


Глухарче среща с учителя да разбереш кога са му приемните часове да ходи детето ти да му обяснява трудните задачи индивидуално. Детето се затруднява, има нужда учителя да му обясни. Аз лично бих ходила 2-3 пъти с детето на тези часове да видя учителя как обяснява. Материала е лесен още.

Да, говорихме с госпожата ще остава на консултации( явно в течение на темата не доуточних, че сина ми е 6-ти клас, оплаках се в неподходяща тема, но имах нужда, извинявам се за което).

# 74
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен цялото учене за следващия ден трябва да заема максимум 2 астрономически часа. Дари нацяло, дали на порции между извънкласните занимания, но да не са повече от това време. Дори бих казала, че важи и за гимназията. Децата трябва да имат живот и извън училището и ученето, за да се развият правилно. Аз също бих кабала, ако класната не се съгласи да намали обема на домашните, че детето ще пише тази част от домашните, които може или аз преценя. И да не се опитва в клас да подмята реплики пред другите деца от типа "майка ти си мисли, че тя казва, ето затова не знаеш".

# 75
  • Мнения: 234
Миналата година синът ми беше в трети клас и  им беше по- натоварено, отколкото тази. Ако имате възможност вие сядайте до него и му показвайте, обяснявайте. При нас се получава, но в началото дълго време плътно седях до него, докато напише всичко, с почивки разбира се, но отнемаше много време наистина. Човекът и обществото- историческата част за трети клас е безобразно написана, ако седнете вие да му  преразкажете и обясните историческите събития с ваши думи най- добре ще се получи. Нямаме баби и нямам представа как върви подготовката с тях, но не е изключено да са по- меки и отзивчиви, когато детето / по обективни причини Simple Smile/,търси повод да се измъкне от големия обем материал.

Последна редакция: пт, 08 дек 2017, 11:46 от bagira_s

Общи условия

Активация на акаунт