Как да възпитам отношение към книгите?

  • 2 013
  • 24
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 2 579
Като много четящ човек, винаги си бях представяла, че един ден като имам деца, ще им купя всички детски книжки, за които някога съм копняла или съм чела. Самата аз израснах в едни години, когато илюстрациите на детските книжки бяха ужасни, издаваха се само определени автори и имаше цензура. Беше истински късмет да намериш запазени книжки от родители, баби и дядовци, на които съм гледала като съкровища.
Само че, озовавайки се в ролята на родител на 3 годишен малчуган, трябва с разочарование да призная, че тези мои представи как кротичко разлистваме книжка с детето, се разбиват на пух и прах.
Не че детето ни не е будно, енергично и не се развива нормално. Напротив, синът ни е много любопитен и любознателен, но точно книгите сякаш не са неговото нещо поне засега. От най-ранна възраст сме пробвали с книжки за много малки деца. Точно тогава му беше по-интересно да вади моите от библиотеката и уж да ги чете, обръщайки ги наобратно. Но от детските книжки не даваше да му прочетеш повече от два-три реда и ти я дърпа от ръката и иска нещо друго. Пробвали сме и от ония с движещите картонени фигури - тях малко повече ги хареса, но ги изпокъса. Може би "Арчи и гърнето" най-много му допадна, а и помогна да се научи на въпросните навици, колкото и смешно да звучи. До ден-днешен много трудно сядаме да четем книжки. Аз умея и доста интересно да чета по роли с преправяне на гласа. Това му е забавно, но забелязвам, че не му харесва, когато гледам книгата, а не него. В пъти предпочита да му разкажа приказката, вместо да я чета. Понякога ги разиграваме двамата приказките и му е много приятно. На клипчета също обича да гледа определени. Но към самите книги -ужасно отношение. Само ги подмята и подхвърля. Вади ги, ръзхвърли ги, скъса някоя и дотам. Хайде мамо, да почетем заедно -не. Много се замислям къде грешим или просто не бива да очаквам, че ще е като мен. Но си говорим с майките на децата от яслата - техните масово се радвали на книжки. На нашия дай му коли, колела, тротинетки - там е факир. Но кротко дете, което да седи на едно място с книжка в ръка, определено не е. А все пак един ден ще стане ученик. Не ми се ще да е съвсем неподготвен. Ето, с цветовете също още се мъчим и методиката ми нещо не сработва и губя търпение.
 Баща ми скоро се сети за едни буквари от моето детство, с които са ми подхранили интереса към книгите. Те бяха с повече и по-малки по размер илюстрации, което виждам, че и на него му е по-интересно, отколкото една пльосната на цялата страница картинка на едно животно примерно. Някой ако може да предложи нещо подобно, много ще се радвам. Както и на всякакви идеи как да възбудя интерес към книгите и да възпитам добро отношение към тях, без да се превръщам в Цербер Simple Smile

# 1
  • Мнения: 9
Здравейте, не се тревожете, синовете на брат ми- връстници на вашето момче, също се интересуват предимно от багери, въпреки старанието на баща им да сподели любовта към книгите.
Засега няма промяна. Може би има и значение какво им се чете.

Майка ни запали с книгите на Киплинг. Преводите са прекрасно кадърни, а самият Киплинг, вероятно знаете - неповторим магьосник, веднага хваща вниманието - КНИГА ЗА ДЖУНГЛАТА , РЪДИАРД КИПЛИНГ - бе първият ми сериозен опит и сама да си чета (преди това пробвах с джобни книжлета, с по едно изречение на страничка и големи рисунки, като изпитвах голяма гордост, при всяка завършена книжка).

Стигам до извода, че за детето е важно и да му е СМЕШНА книгата, защото когато се захванах сериозно с четенето, беше покрай книгите на Тери Пратчет, понеже брат ми се хилеше неистово с тях в ръка, та веднага проявих любопитство и се захласнах много бързо по иронията и магията в творчеството на сър Пратчет!
Simple Smile

# 2
  • Мнения: 1 389
Аз като новоизлюпена майка на 7-месечно бебе, нямам представа дали на 3 години не е още много малко детето за да се очаква от него някакво особено отношение към книгите.

За себе си мога да кажа, че съзнателен интерес към книгите проявих на 7-годишна възраст. Често виждах родителите ми с книга в ръка и реших, че явно книгите са много интересно нещо. Когато ни пратиха на село за лятото, взех със себе си най-дебелата книга която можех да докопам от библиотеката (да е достатъчно дълга, да ми стигне за тези два месеца) - беше "Конникът без глава". От тогава се влюбих в книгите и обожавам да чета.

Та струва ми се, че личният пример е най-важен, както и възможността на детето само да си избира какво му се чете.

# 3
  • Мнения: 1 036
Аз си мисля, че може би ние мислим по старомоден начин, знам ли. Едно време (поне в моето детство), нямаше такова разнообразие от книжки и играчки, отчетливо си спомням, че на 4г четях перфектно и засенчвах сестра си, която е 7г по-голяма от мен. Е, моето дете е на 2г и 1м, а все още не говори, смисъл казва някои думи, но не толкова отчетливи. За книжки пък, нулев интерес- късане и толкова. Иначе за играчките, ти си казала точната дума- "факир", няма нещо, което да не може да разглоби и пак да събере във същият вид. Каквото, такова, наши са, къде ще се питаме- с какво сбъркахме, къде ще се гордеем, и като утре ще пораснат.

# 4
  • Мнения: 2 352
Децата ми обичат книжки, това ние ритуал преди сън. Дъщеря мина 4г само тогава се заглежда в книжки, през останалото време няма шанс. Сина мина 1г и 6м започна и той да носи книжки към леглото Grinning Проявява интерес към музикалните книжки през деня.
В началото много се изнервях, защото редовно имаше някоя скъсана книжка. На дъщеря ми и доставяше направо удоволствие да ги къса. Явно, защото проявявах някаква по силна реакция на внимание. Пробвах по- хубавите книжки и оставих само бебешките. Сега не ги къса, случвало се е инцидентно и видимо без да иска. Ама е на ред син ми...
Мисля че си имала големи очаквания, които не са се оправдали. Не е нужно да стои и да гледа книжката. Може да му четеш на заден фон, докато той прави нещо друго. Всъщност без картинки фантазията работи още повече, така че не е нужно и да ги гледа.
Също може да пробваш различен жанр. По принцип е за по- големи децата, но може да пробваш книги- игри, където детето само контролира как точно ще се развие историята.

# 5
  • Мнения: 5 184
Моето момиченце е съвсем малко и не мога да гадая как ще е след години, но ѝ чета абсолютно всеки ден поне по веднъж, от както се е родила - преди лягане. Сега със зъбите само гърда и книжка я успокояват, стигали сме до 6 книжки една след друга, за да гледа и да не плаче. Имаме дисплеен рафт до стола за кърмене и след хранене си ги зяпа докато я държа изправена, тогава също четем. Като се изнерви през деня. По време на път. Но и тя вече много проявява интерес да ги пипа и отгръща и минахме основно на board book и тук-там някоя с капаче, но усещам как скоро ще си заминат Simple Smile

Проблема е в изключително конкретното ви очакване за нещо, което е генерално Simple Smile Това, че обича да разигравате сценки е страхотно и хич не е малко. Давам предложения, които може би сте пробвали, но може и да са полезни за някого:
- опитайте да му четете докато си прави нещо, дори само да слуша не е лошо
- пускайте аудиокниги, стават и за път
- ако случайно се запали по аудиокниги помислете за инвестиция в yoto или toni
- оставете го да си избере книжки по негов вкус
- картинни книжки, а не просто илюстровани, за които се сещам на прима Виста - https://robertino.bg/product/koya-e-nay-hubavata-topka и https://robertino.bg/product/edi-se-uchi-da-leti
- накарайте го да си измисли приказка с въпроси - кой е главният герой? Кой се появява след това? Къде отиват? Кого срещат? Какъв домашен любимец има? Без въпроси с да или не, а за поне една дума
- пак свързано с горното - в България не са популярни, но можете да си направите торбичка за приказки. Нещо такова, което да помага с процеса и да търпи много интерпретация https://howdoesshe.com/story-in-a-bag/ или https://www.littlelifelonglearners.com/2020/11/how-to-make-story-stones.html/ можете да започнете и с приказка, която знае, например Грузулак https://i.etsystatic.com/34222106/r/il/a65758/3910887222/il_794x … 10887222_96bi.jpg
- нека ви вижда да четете Simple Smile Мога да изброя поне 5 книги, които непрекъснато се сменяха на нощното шкафче на мама, защото ги препрочиташе, заедно с четенето на нови Simple Smile
- вижте за книжки с намиране на неща по страниците Simple Smile например https://cleverbook.net/vsichki-produkti/poredici/poredica-1001-n … koito-da-otkriesh "състезавайте се" кой колко бързо ще намери Х или У
- опитайте списания или комикси, може форматът да му допадне

И в крайна сметка - детето е отделна личност със своите увлечения. Не му се сърдете Simple Smile Насила хубост не става. Брат ми и мен една майка ни е раждала и отглеждала. Аз съм запален фен от малка, а книгите, които брат ми е прочел се броят на пръсти Simple Smile На 26-7 се сети, че книгите не са тотално безполезни и захване Макиавели Joy

Последна редакция: нд, 13 авг 2023, 09:20 от Inferiya

# 6
  • Варна
  • Мнения: 1 479
Мисля, че детето усеща напрежение, покрай четенето и това го отблъсква.
Препоръчвам ви този епизод на подкаста "Читателски клуб детето и ние":
https://open.spotify.com/episode/060bcQninR7ZCNuBXYkM0T?si=YDUPzAE1TMOUJ9F09LsYiQ

# 7
  • Мнения: 3 595
Моето дете има снимки и клипчета от 8 месечна с книжка в ръка, е съвсем обикновена, с картинка на животно и 1-2 изречения. Разглежда я с интерес. Винаги е харесвала книжки, носеше ми да и ги чета. Тя не можеше да говори дълго време, после се оказа, че е научила много приказки наизуст. И въпреки желанието за четене, има големи трудности с училищния материал. С което искам да кажа, че всичко е относително и не е проблем, ако като малко не обича книжки.

# 8
  • Мнения: 801
Дали са Ви достатъчно добри съвети, бих вметнала само още нещо.
Като бях малка ми беше вменявано постоянно колко е важно да се чете. Подбираха ми литературата, тикаха ми я в ръцете, имах задължителни часове за четене почти всеки ден, изобщо направиха го като задължение, с което и ме отблъснаха. Чак сега, около 20 години по-късно, започвам да харесвам книгите. Купувам си каквото искам, подреждам си ги, чета си от време на време. Мисълта ми е, възпитавайте с любов към четенето, а не че то е необходимост и нещо задължително. Хората са различни, съпругът ми например чете много и бързо, за 2-3 дни е прочел книгата, аз може да се мотая с месеци, но просто така ми е приятно. Дъщеря ни е много малка все още, за да преценя дали ще ѝ харесва, но планирам да я оставям сама да си избира книжките, ако иска и една и съща ще препрочитаме, важното е да ѝ е приятно, само тогава ще е и полезно.
Аз лично не вярвам в максимата, че има книги, които всеки задължително трябва да е прочел.

# 9
  • София
  • Мнения: 2 625
Очакванията Ви пречат. Моят син много обича книжки и има наистина много, всяка вечер четем по 1 или 2 приказки. Стана постепенно,  “четем” откакто е на година и 2-3 месеца. Сега е на 5 и вече помни много заглавия, истории, герои, пита въпроси, разсъждава. Мисля, че е изцяло до детето и интересите му. Има и много книги за оцветяване, но не обича и не се занимава. Колите, багерите и другите играчки са му любими, но това е нормално, сега му е времето за тези неща. Изчакайте още няколко години и може да има промяна.

# 10
  • Мнения: 8 977
дете на 3г само с личен пример можеш да научиш на любов към книгата, да те вижда ти как всяка вечер четеш (за себе си, не на детето). То само ще потърси книга, защото майка му е чела.

# 11
  • Мнения: 214
Моят син обича само книжки с коли и динозаври. Така се получи, че повечето с динозаври са енциклопедии.
Може да опитате и приказки-игри.

# 12
  • Пловдив
  • Мнения: 1 929
Според мен си е до дете и до човек. Разбира се, че личният пример и занимавката с книгите са от значение, но в крайна сметка просто има хора, които не са такива фенове на четенето.

Нашият случай е следният:
Моето дете е точно на 3 , ходим заедно в детски отдел в библиотеката и си избира книгите, които да четем и да разглеждаме. Отделно от няколко месечна сме се гушкали заедно и съм и показвала книжки с животинки и картинки. Винаги пред нея е имало книжка като опция до играчката.
Самата аз чета и тя ме вижда , че го извършвам като действие , което е приятно.
Вечер преди заспиване тя сама си избира кои книжки ( 1 или 2 с кратки истории) иска да прочетем на заспиване. А през деня след ясла / градина ако сме вкъщи- вместо филмче четем избрани от нея книжки с истории, които и харесват.
Отново казвам- не знам дали е наследствено ( аз самата четях от 4 годишна и това ми беше любимо и основно занимание) и си е такава или е от това, че съм и въвела книжки от ранна възраст. Може би е комбинация от двете неща.

# 13
  • София/Севлиево
  • Мнения: 11 067
Аз не чета приказки,а ги разказвам(мразя да чета на глас).Поради тази причина големият ми син се научи да чете сам на 6 години (а изобщо не очаквах,че ще може в предвид диагнозата му),до 11-12 годишен много четеше,но тогава спря и вече не иска,а аз не го карам, защото знам че при него нищо не става на сила.
Малкият е още много малък,но обича книжки, засега ги разглеждаме и му говоря по картинките,но на този етап няма как да му чета и/или да му задържа вниманието за повече от 10-15 минути.

# 14
  • Мнения: 3 248
Моето дете е много по-малко на 1 година и 8 месеца, но важното което и искам да кажа е, че не му четем, разглеждаме и разказваме по картинката, само книгите в стихове му чета, ама те са си възрастта 1 строфа на страница, но баща му и тях разказва. Напоследък сам си обръща страници и ако реши да прескача се прескача и така. Повечето са интерактивни, капачета, плъзгащи елементи и подобни. Арчитата и при нас са топ. Много харесва обаче и "Приказки и картинки", която е за по-големи деца уж и с тънки страници, но уникално издръжлива, цяла е.
Сега проговаря и си личи, че му е "четено", защото казва едно 20 думи но едната е "папур" - една от първите му книжки е тази:
Скрит текст:
Та идея - ако му харесва да разказвате, разказвайте, гледайте го, пък показвайте коя книга разказвате и тук таме картинките. Ще свърже с книгата, пък и ще обогати речника, което е цялата работа дето да свъши на 3, нали?

И от личен опит обаче искам още нещо да кажа, като се научих да чета родителите ми предлагаха книги, които те са харесали (не знам обаче дали на 6-7 год) и така прочетох 3 (Сърце, Клетниците и Без дом ...) не бяха моите книги поне за този момент, а много исках да чета и почнах сама да си избирам и от училищната библиотека и от вкъщи, но чак към 5ти клас понах да улучвам, най-после Simple Smile

Последна редакция: нд, 13 авг 2023, 22:18 от Одри ♡

# 15
  • Мнения: 2 579
Съгласна съм за личния пример, но при такова енергично дете е малко трудно да чета в негово присъствие. Редовно ме вижда с книги, но не ме оставя да ги чета за повече от 2-3 минути. Нито на него, нито на себе си. Веднага ми ги дърпа от ръцете. Електронният четец редовно ми го разцъква. Чета, когато вече е заспал. Така че, интерес има, но не е по предназначение. А отношението е ужасно. Опитвам се да съм снизходителна, знам, че много деца са така. Но ми е болно като гледам как ги съсипва.
Благодаря за предложенията, ще попитам за тях в книжарниците и дано успея да му привлека истински вниманието с нещо различно от Стивън Кинг. Беше си харесал много една книга от моята библиотека "Дъщерята на палача". Все нея изваждаще. Туш! Веднъж го бях оставила на майка ми да го погледа 2-3 часа. Заварвам ги, четат Стивън Кинг "Дума Ки", и майка ми се прави, че чете от нея, а реално си измисля приказка за баба Меца. Много внимателно я слушаше.

# 16
  • Мнения: 3 248
Благодаря за предложенията, ще попитам за тях в книжарниците и дано успея да му привлека истински вниманието с нещо различно от Стивън Кинг. Беше си харесал много една книга от моята библиотека "Дъщерята на палача". Все нея изваждаще. Туш! Веднъж го бях оставила на майка ми да го погледа 2-3 часа. Заварвам ги, четат Стивън Кинг "Дума Ки", и майка ми се прави, че чете от нея, а реално си измисля приказка за баба Меца. Много внимателно я слушаше.

Уникално Blue HeartBlue HeartBlue Heart

Ако ползвате фейсбук пишете ми на лично да ви добавя в една група, в която се обсъждат детски книги, и ако някой друг иска.

Последна редакция: нд, 13 авг 2023, 22:33 от Одри ♡

# 17
  • Мнения: 5 184
Т.е. детето принципно не си играе самò?

Вижте дали нещо в кориците не го грабва Simple Smile

# 18
  • Мнения: 2 579
Inferiya, едва напоследък се заиграва и сам. Но винаги предпочита да има компания, ако е възможно. Ще се отклоня малко от темата: Аз малко не съм съгласна с родителите ми, които смятат, че някой постоянно трябва да участва в игрите с него, защото той за възрастта си доста неща умее, но конкретно с мен когато играе, очаква аз да свърша всичко, а той се включва колкото да развали направеното. Например пъзела или къщичката. И тъй като не виждам нищо градивно в това, губя търпение. Осъзнавам, че сигурно звуча незряло, но малко трудно приема да му покажеш нещо и да го правите заедно. Предпочита или сам да се учи, или да му го направи някой друг. Но ти да му показваш, а той послушно да повтаря - не. Нарочно го включвам в някои домакински работи, защото виждам удовлетворението му от това да се чувства полезен. Много добре и старателно се справя с това да измие нещо, да избърше, да завие болтче примерно, но все ми се струва, че тези неща, които умее най-добре ги научава с гледане от дистанция, а не докато му виси някой над главата. Мен така навремето майка ми ме отказа от пианото - с постоянните наставления кое, как и защо. И до ден-днешен ме дразнят такива подробни и твърде конкретни обяснения и не искам да стане така, че и аз да дразня детето си със същото.

# 19
  • Мнения: 5 184
Това е напълно нормално и остава единствено на следвате детето Simple Smile Пускам тук ревю на една книга, което е от споменатата група от Одри (предполагам) - https://iztok-zapad.eu/zabravenoto-izkustvo-da-vazpitavash#2895
Но да, самостоятелното занимание е много важно. А това, че детето няма да си играе, както се очаква от него или както пише на опаковката - добре дошло. Пробвайте да не го закачате докато не ви повика или не дойде при вас, стига да не прави нещо опасно Simple Smile Оставете играчки, с които може да се забавлява без помощ и вижте до къде ще го докара Simple Smile

Скрит текст:

# 20
  • Мнения: 453
За да заобича едно дете книги, то трябва да има досег с тях и книгите да са подходящи за етапа на развитие и интересите на детето.Обичта към книгата се възпитава в скута на родителя. Децата обичат гласа на мама/тате, обичат да са гушкани. 

Добре е също така, книжките да съответстват на развитието на детето.
За бебета до 1,5 година са подходящи книжки от плат и други измиващи материи. Също такива с много твърди корици и заоблени краища, които позволяват забърсване. Тези книжки обикновено „учат“ на форми и основни цветове. Те често са хвърляни, биват изследвани (лапани) и се смятат за играчки.

След това до към 3 годишна възраст, идват книжките, с устойчиви корици, които учат на основните думи.  Може да се вземе детето в скута, да се показват картинките и да се пита „Какво прави патето?“ Къде е хобота на слончето?“ Обикновено четем тези книжки с ентусиазъм и престорен глас. Четенето също не може да продължи дълго. Съобразете се със способността за задържане на вниманието на детето.

От 4 г. възраст до края на детската градина идват простите истории, римите, книжките за Франклин и Марти, книжките с капачета, детските енциклопедии, които учат децата за света.

Ние с моят син четяхме всяка вечер. На заплата винаги го водих в книжарницата да си избере книжка. В много ранна възраст не са наясно, кои книжки са подходящи за тях, затова с желаната, купувах и подходящите. Но остава усещането за избор. В библиотеката също го оставям да избира сам, но добавям и по някоя по мое усмотрение.

Моят син четеше още в детската градина. В началото му беше малко трудно. Отнема време да се премине от сричкуване към разбиране на това, което се чете. И там трябва да се ползват подходящи материали. Много удобно са издали книжки, за тези, които се учат да четат. В Ниво 1 има прости думи, а по сложните са заменени с картинки, героите са познати и обичани. Ниво 2 и т.н.

Имайте търпение. Изграждането на любов към четенето не е състезание. Не бъдете максималисти, особено в свят пълен с пасивни стимули. Четенето изисква усилия. Гледането на кратки клипчета е пасивно и лесно. Трябва да има баланс между лесно и трудно.

Моето дете е почти на десет. Има богат речник. Чете добре и няма трудности с разбирането на текстовете в училище. Все още чете и за удоволствие, макар и по-рядко, когато няма достъп до устройства. Понякога той ми чете на глас, а аз слушам.

А има и книга, която четем заедно. Купих му „История на рока“ Нея я четем цялото семейство. Чете се за някой изпълнител и после слушаме музика. Това е книга, която се чете на малки хапки и не всеки ден.  Ще я четем дълго, но е семейно изживяване. 

Това са моите две стотинки по темата.

# 21
  • MT
  • Мнения: 538
Детето ми, което е на почти 4 години, има внимание към едно нещо за по-малко от 20 минути. Понякога е 10 минути с много зор, ако изглежда скучно за нея.

Чета книжки с кратки приказки в момента. Ако иска още, прочитам още една. Имам и по-дълги книжки и приказки. Когато изберем тях, питам кратки въпроси между всяка страница, за да е интерактивно съдържанието и да се чувства активна в заниманието, а не само като зрител/слушател.
Като перфетна дължина за нейната възраст и развитие, ми идват разказите в Патиланско царство, примерно. Преди 3 седмици взехме книжката в книжарницата, първият разказ беше скучен, но после нещо я жегна и започна да иска да я четем почти ежедневно.

Понякога пускам и онлайн приказки на таблета да слуша и да гледа физическата версия в ръка. Така е по-лесно за мен, когато съм на работа и не мога да говоря, но имам нужда и от пълна тишина (доколкото е възможно).
*Таблета не е пред детето, а някъде близо до мен. То слуша през колонка приказките.
Случвало се е да пускам видео версиите на Патиланско царство, Франклин и няколко други, които имам и на хартия вкъщи. Гледаме ги заедно и си говорим по темите след това.

За мен е важно да четем, когато желаем, а не всеки ден по едно и също време. Понякога за да разнообразим, вместо книжки използвам флаш карти с картинки и си обсъждаме различни ситуации (подариха ни интерактивни карти без текст, където избираш 4 различни карти и си съчиняваш истории). Друг път чертаем по пунктир различните форми, трети път пишем букви или пеем песни.

# 22
  • Мнения: 76
Моят син не заспиваше без приказка до възрастта, в която той се научи да чете. Колко книжки сме изчели..
Но, на 2-3 г. е рано за някаква смислена литература и дълги приказки. На тази възраст приказката трябва да е макс 5-6 изречения, за да им поддържа концентрацията, осооообено при момчетата, при които като цяло, ако нещо не мърда, интересът се губи веднага.
Приказките, които биха били интересни на момчета от тази възраст биха били нещо от сорта: "Мишо и Христо имат балон. Оу, виж, Мишо изпусна балона и той отлетя. Те тичат след него. Христо скочи и го хвана. И сега са супер щастливи.The end!"
След 3 г. ще започнат постепенно да имат търпение и за по-дълги приказки. С повече описание. Аз до към 3 г. адаптирах всички приказки така, че да ги изчета за минута. Толкова издържаше. После вече почнахме постепенно с по-дълги. Когато беше на 4-5-6 г. любими му бяха историите за Франклин. После имаше една поредици Джуджета, Великани и Феи. И купища други сме изчели.
Та, така, детето Ви е ок. Ще развие интерес към книгите, просто изчакайте малко и адаптирайте към възрастта и спрямо собствените му интереси. Щом го вълнуват багери и коли, купете му книжки за багери и коли. Момчетата са луди по движението. Техният мозък така е устроен, да следват обекти, които се движат, топки, коли, тротинетки и тн.

# 23
  • Мнения: 276
На моя син (2 г. и 10 м.) редовно му чета книжки от серията "Във вълшебната гора". Има си любими, "следи" текста - в смисъл наясно е докъде съм стигнала с четенето, и си обръща на следващата страница, като приключа с текста на съответната страница.
Не е много по говоренето, въпреки че вчера, като му прочетох, че животните в приказката ще пият чай, реши че и той иска "тай". Та пи чай преди лягане.

# 24
  • Мнения: 455
На 2-3 години четях от картонените книжки,те са кратки. В един момент каза,че иска още и преминахме към поредицата "Във вълшебната гора".След това към други.
Четох му докато не се научи да чете сам.

Общи условия

Активация на акаунт