Плюсове и минуси на кварталите в София - 7 тема

  • 35 940
  • 742
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 9 774
Знаех си аз, че скоро ще минем рязко от национално на световно ниво Laughing
Аз предлагам следната мярка за рязко ограничаване на нивата на парникови газове в световен мащаб - пълна забрана за промишленото говедовъдство! Край на говеждите стекове! Знаете ли колко газове изпускат тез жУвотни, докато ги заколят? И не се шегувам, съвсем даже. Щатите, Аржентина - да се преориентират към по-малко п..рдящи източници на месо.

# 346
  • Мнения: 18
+1000 или +8000 мили дами, тъкмо смених маслото и филтрите на дизела, че не може да дишате иначе. Yum Не знам също за забраната на дизела в Европа, но например във Виена градския транспорт бяха автбуси MAN на газ, сега са Mercedes Citaro на дизел, за съжаление трябва да ви разочаровам с дизела, аз също не мисля да си изхвърлям колата в близките 10г.

Modernisierung unserer Busflotte geht in nächste Runde
Bis 2019 verjüngen rund 200 neue umweltfreundliche Euro-6-Busse von Mercedes den Fuhrpark
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/bvContentView.do?content … ;channelId=-47186

# 347
  • София
  • Мнения: 12 374
Рестрикциите за превозни средства са бъдещето. България ще бъде последната в Ес, която ще ги приложи, но са неизбежни.
Както винаги последни.

Днес най-накрая намерихме гараж под наем в нашия район и колата вече е там. Караме я най-често през уикенда, паркирането около нас не винаги е лесно, нищо че плащаме за зелена зона.

# 348
  • Мнения: X
+1000 или +8000 мили дами, тъкмо смених маслото и филтрите на дизела, че не може да дишате иначе. Yum Не знам също за забраната на дизела в Европа, но например във Виена градския транспорт бяха автбуси MAN на газ, сега са Mercedes Citaro на дизел, за съжаление трябва да ви разочаровам с дизела, аз също не мисля да си изхвърлям колата в близките 10г.

Modernisierung unserer Busflotte geht in nächste Runde
Bis 2019 verjüngen rund 200 neue umweltfreundliche Euro-6-Busse von Mercedes den Fuhrpark
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/bvContentView.do?content … ;channelId=-47186
Само дето не са  на дизел Simple Smile Цитираният от теб модел на Мерцедес е хибрид с горивна клетка, не е дизел
Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid bus
https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/World-pre … xhtml?oid=9914199
This fuel cell hybrid bus  
А освен хибридите, са предвидени и електрически бусове. От същия линк:
Electric buses with a length of 12 meters are also part of the second phase of bus renewal.
Скрит текст:
The call for proposals is already running and is expected to be completed in spring 2017. “Vienna remains a pioneer in electromobility. We have already shown where the journey is going with a charging system that is unique in the world, ”says Wiener-Linien managing director Günter Steinbauer. Lines 2A and 3A have been successfully operated with e-buses since 2012. “Sustainable urban mobility needs pioneers and role models. In addition to the modern EURO 6 buses, the Wiener Linien will soon be on the move with the longest electric buses to date, ”concludes Sima.
И още:
50,000. Mercedes-Benz Citaro to Wiener Linien
On the way to tomorrow with hybrid and electric drive
Флотата на Виена се пре-оборудва с хибридни и електрически бусове, не с дизелови. Явно и от това разбираш колкото и от сезоните на Земята Laughing
Всъщност богатите западни градове постепенно си подменят бусовете с хибридни и електро.
За Хамбург от  2020 всички нови бусове трябва да са електрически:
The Senate of Hamburg is enforcing that, as of 2020, all buses bought by local carriers should be electric zero-emission vehicles…
https://www.intelligenttransport.com/transport-news/68311/hambur … et-battery-buses/
Между другото, и София също купува е-бусове:
Citizens of the Bulgarian capital city Sofia will benefit from cleaner and more comfortable urban transport thanks to the introduction of new electric buses. The new vehicles are provided via a loan by the European Bank for Reconstruction and Development and the Green Energy Special Fund (GESF).
https://www.see-industry.com/en/bulgaria-s-capital-sofia-gets-ne … ric-buses/2/1764/

A любимата ти Виена има рестрикции за по-старите коли в определени зони:
https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-vienna/

From 1. 1. 2016, a restriction applies to vehicles in categories N1, N2 and N3, allowing entry only to cars falling under the EURO 3 emissions class and above. Entrance to the low-emissions zone of Vienna thus requires that the coloured “Pickerl” plaque be affixed to the windscreen. This plaque states the emissions class. Breach of duty is severely punished - the fine may go up to 2,180 euros.

The low-emissions zone of Vienna is valid throughout the capital, in an area of 415 km² with 1.8 million inhabitants.

Последна редакция: нд, 15 дек 2019, 00:00 от Анонимен

# 349
  • Мнения: X
Попея, не съм специалист в тази посока, но мисля, че евро 6 е стандарт за ДВГ, което значи, че мистър м е прав. Забраната за влизане във Виена, на коли с евро 1 и 2 също не е много страшно и е правилно. Повечето по-млади от 20 години автомобили са поне евро 3 и нагоре и за тях няма проблем

Последна редакция: нд, 15 дек 2019, 04:37 от Анонимен

# 350
  • Мнения: 18
Само дето не са  на дизел Simple Smile Цитираният от теб модел на Мерцедес е хибрид с горивна клетка, не е дизел
Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid bus
https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/World-pre … xhtml?oid=9914199
This fuel cell hybrid bus  
А освен хибридите, са предвидени и електрически бусове. От същия линк:
Electric buses with a length of 12 meters are also part of the second phase of bus renewal.
Скрит текст:
The call for proposals is already running and is expected to be completed in spring 2017. “Vienna remains a pioneer in electromobility. We have already shown where the journey is going with a charging system that is unique in the world, ”says Wiener-Linien managing director Günter Steinbauer. Lines 2A and 3A have been successfully operated with e-buses since 2012. “Sustainable urban mobility needs pioneers and role models. In addition to the modern EURO 6 buses, the Wiener Linien will soon be on the move with the longest electric buses to date, ”concludes Sima.
И още:
50,000. Mercedes-Benz Citaro to Wiener Linien
On the way to tomorrow with hybrid and electric drive
Флотата на Виена се пре-оборудва с хибридни и електрически бусове, не с дизелови. Явно и от това разбираш колкото и от сезоните на Земята Laughing
Всъщност богатите западни градове постепенно си подменят бусовете с хибридни и електро.
За Хамбург от  2020 всички нови бусове трябва да са електрически:
The Senate of Hamburg is enforcing that, as of 2020, all buses bought by local carriers should be electric zero-emission vehicles…
https://www.intelligenttransport.com/transport-news/68311/hambur … et-battery-buses/
Между другото, и София също купува е-бусове:
Citizens of the Bulgarian capital city Sofia will benefit from cleaner and more comfortable urban transport thanks to the introduction of new electric buses. The new vehicles are provided via a loan by the European Bank for Reconstruction and Development and the Green Energy Special Fund (GESF).
https://www.see-industry.com/en/bulgaria-s-capital-sofia-gets-ne … ric-buses/2/1764/

A любимата ти Виена има рестрикции за по-старите коли в определени зони:
https://www.environmentalbadge.com/environmental-zone-vienna/

From 1. 1. 2016, a restriction applies to vehicles in categories N1, N2 and N3, allowing entry only to cars falling under the EURO 3 emissions class and above. Entrance to the low-emissions zone of Vienna thus requires that the coloured “Pickerl” plaque be affixed to the windscreen. This plaque states the emissions class. Breach of duty is severely punished - the fine may go up to 2,180 euros.

The low-emissions zone of Vienna is valid throughout the capital, in an area of 415 km² with 1.8 million inhabitants.

добро утро Yum добре де жена аз съм се возил в тях и ги знам какви са т.е. дизел то пише euro-6 обаче ти не та не. За мен лично предишните които бяха на газ са били повече umweltfreundlich (благоприятни/щадящи за околната среда) но явно Мерцедес са платили където трябва, иначе ако не продават са валат и така прибрали са се едни комисионни като у нас и "манталитета" е изиграл важна роля в случая. Стига сте си мили мозъците, че от дизела не може да дишате, това са медийни инсинуации, не може да имате планински въздух в град, hallo ? В Токио Ню Йорк и Дубай дизели няма, има само бетон и пясък, няма кьораво дърво и колите бълват 20-30л./100км. в гарнитура със самолети и пушилка на корем, разходете се там и подишайте малко, след това в София ще ви се стори като в Рилския Манастир

Последна редакция: нд, 15 дек 2019, 09:41 от mister_m

# 351
  • София
  • Мнения: 16 193
Точно в Ню Йорк въздухът е доста по-чист. там улиците миришат на повръщано и урина (или марихуана, на мен все на отврат ми мирише и не мога да ги разгранича), но не мирише на коли и изгорели газове. И няма тая гнясава кал, която в момента е покрила всички улуци и тротоари в София.

# 352
  • Мнения: 3 488
Точно в Ню Йорк въздухът е доста по-чист. там улиците миришат на повръщано и урина (или марихуана, на мен все на отврат ми мирише и не мога да ги разгранича), но не мирише на коли и изгорели газове. И няма тая гнясава кал, която в момента е покрила всички улуци и тротоари в София.

Вярно е, във всички мегаполиси на Щатите е така, за по-малките градове пък съвсем.
Канада е същото, кристали дишаш, без майтап.
И показателите на телефона ми винаги показват качеството на въздуха.
Понякога в пустинните щати, като Невада стават пясъчни бури, но пак се справят и не е нищо страшно.

# 353
  • Мнения: X
Щом при техните коли харчещи по 20-30 на сто въздуха в мегаполисите е чист значи основния проблем наистина не е в колите.

# 354
  • Мнения: 3 488
Щом при техните коли харчещи по 20-30 на сто въздуха в мегаполисите е чист значи основния проблем наистина не е в колите.

Абсолютно всеки автомобил е снабден с катализатор! Независимо от годината на производство. Ако при ежегодния преглед не мине теста за еко, колата моментално се спира от движение. И няма шест-пет.

# 355
  • Мнения: 18
Абсолютно всеки автомобил е снабден с катализатор! Независимо от годината на производство. Ако при ежегодния преглед не мине теста за еко, колата моментално се спира от движение. И няма шест-пет.

ммм леки фантастики защото от щат на щат е друг филма, също и камионите им Peterbilt & Mack с тия ми ти два комина където бълват надали има такива фабрики на колела в София. Например в Невада или Аляска където няма кой да те напсува камо ли колите им да са с катализатор да вземем Кадилак 1980та. или в Детройт който беше фалирал и пълна разруха овсякъде, много ще ви замоля с Америката Yum Техните коли са с кубатура минимум 3 литра и билват бензин във въздуха като за световно и вие спорите че пернишкйо голф дизел "замърсявал" повече, който харчи 5/100? Това са пълни глупости, ама абсолютни глупости. Пълен абсурд въздуха в Ню Йорк да е по-чист от София ама абсолютен абсурд, ако искате си вземете апаратчета и си го измерете.

# 356
  • Мнения: X
Щом при техните коли харчещи по 20-30 на сто въздуха в мегаполисите е чист значи основния проблем наистина не е в колите.

Абсолютно всеки автомобил е снабден с катализатор! Независимо от годината на производство. Ако при ежегодния преглед не мине теста за еко, колата моментално се спира от движение. И няма шест-пет.
Това не противоречи на моето мнение. Всички коли на под 15-20 години имат катализатори и трябва стриктно да се следи как минават прегледи. Вижда се, че ако са поддържани както трябва няма проблем. А затварянето на очи при преминаването на технически преглед трябва да се криминализира.

Последна редакция: нд, 15 дек 2019, 14:27 от Анонимен

# 357
  • Мнения: 3 488
Не знам дали са фантазии, често пътувам напред-назад. В топлите щати - Калифорния  например, както и Аризона еконормите са дори много по-завишени.

# 358
  • Мнения: 18
Не знам дали са фантазии, често пътувам напред-назад. В топлите щати - Калифорния  например, както и Аризона еконормите са дори много по-завишени.

момичета, това което искам да кажа е, че размера има значение. Еко меко не знам си що си на снимката която постнах от Ню Йорка има толкова коли колкото в София, Перник и Враца взети заедно

# 359
  • София
  • Мнения: 16 193
Misister-чо, тук пишем от личен опит. А трафикът в Манхатън е доста по-малко от София.

Общи условия

Активация на акаунт