Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 012
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 945
  • София
  • Мнения: 2 903
Не съм чела какво е нищено, но има значение дали се сравняват стари или нови автомати. Новите имат само предимства пред ръчката. По-бързо сменят скоростите, не падат оборотите и контрола върху колата е по-добър. И разходът им е по-малък. Абе бъдещето оптеделено е на автоматите.
С другото съм съгласен, но не и с болднатото. Разхода е с около литър повече на автоматиците.

Нищо общо с истината, поне откакто съществуват DSG кутиите на VW. Че даже и ускорението е по-добро при някои модели като Голф ВР.

# 946
  • Мнения: 2 478
SaraNia, ще се опитам да позная каква ти е "Алфичката" сладурана - 147-ца, Giulietta или Mito? Познах ли поне от 3 опита?
И колко да "гълта" ? Stuck Out Tongue
С кой двигател е ?
Аз съм зомбиран към моя Тwin Spark. Как съдбата ме срещна буквално с тази количка. Всяко качване е усмивка, върши много работа, обичам да заставам първи на светофар, познай защо?  Mr. Green Blush Heart Eyes

Happy Mommy
, мърка и още как. Карала ли си Алфа от по-старото поколение с махнат катализaтор само, и всичко друго сток, даже не и тунингована, било само със спортен филтър и изпускателна система(exhaust)?

След години, сякаш за Alfa Giulia бих направил компромис с автоматичната кутия. Някои от първите поколения имат ръчна и за определени пазари, вече не се произвеждат за съжаление. Иначе пък има "пера" на волана, и е като болид от F1, и пак можеш да превключваш предавките.
Но сякаш "първичното" и "истинско" шофиране, и усещане на колата, ще си остане с по-старите поколения.

# 947
  • гр. София
  • Мнения: 4 732
Нашата е автоматик 2017 и колкото до харченето на междуградско е 6. В града е около 7.2. Мъж ми каза, че досега толкова икономична кола не е имал. Но понякога като натисна рязко газта в първия момент изръмжава и се мъчи сякаш, все едно тегли още една кола отзад. После дръпва. Но не винаги е така. Още я разучавам, специално аз. Преди време имахме един Сааб автоматик, но него аз не съм го карала.

# 948
  • Мнения: 6 226
Моята кола автоматик има и "cambio sequenziale", при което с едно бутване на лоста мога да превключа предавката нагоре или надолу, без да се налага да напускам автоматичния режим. Вярно, че понякога, ако искам много да се изсиля при изпреварване, ако чакам само на автоматика, в първия момент се бави. Но ако бутна предавката не виждам с какво съм ощетена спрямо ръчната кола. Моята кола е малка и на комбинирано градско и извънградско гори 5 на 100. На дълъг път на магистала пада под 5, а ако си повися повече в градското задръстване, скача малко нагоре. В дълбок сняг не съм я мятала с научна цел, признавам. Simple Smile))

# 949
  • Мнения: 452
Изкарах книжка 2016 та с ръчни скорости. Първоначално карах с мъжа ми. Много ругатни отнесох. От две години и половина карам Корса комфорт ( 2001) - автоматик. Доволна съм. Няма такъв тролейбус.

# 950
  • 1st floor
  • Мнения: 9 075
Вчера успях да изкарам назад колата от паркинга пред блока. Мислех, че няма да се справя. Първо трябва да дам назад и на дясно, после само на назад и по някое време трябва пак да свия надясно между железен парапет на стълби и бетонна ограда.  Crazy И чак като се завра между тия двете с пълен ляв мога да изляза на права отсечка, като за разкош там има винаги спрели коли + огромна дупка баш на завоя.  Laughing Справих се. Отначало не исках, но ММ ме накара аз да си я изкарам. Не било толкова нечовешки трудно, колкото ми изглеждаше. После карахме малко, заредих колата на бензиностанцията и се наложи да съкратим карането, защото се оказа, че трябва да отидем до другия край на града. ММ минава за по-бързо през скоростната тангента. Ако не беше завалял дъжд, можеше и да се пробвам в дясната лента, без да се силя. Карала съм там с инструктора. Но реших, че още опознаване с колата ми трябва. Не ми е време за мокър път, дъжд и високи скорости. Като заваля два пъти  ми пробоксуваха колелата на тръгване. Как се избягва това?

# 951
  • Мнения: 2 478
Да, по-малко газ и контрол със съединителя. При всяка е на различни обороти възможността от превъртане/пилене на гуми. Все пак искаш и да имаш някаква тяга, така че и малко газ си трябва при тръгване. Реално със съединителя котролираш всичко при ниски скорости, тръгване, паркиране, и излизане от гараж, ако тръгне да гасне, трепери. Но още й свикваш. Има време.

# 952
  • Мнения: 452
Летни са гумите още, да. Ама то и температурите не са зимни. Какво да правя в такива случаи? По-малко газ ли да давам или другаде е проблема?
Това, че температурите не са зимни не означава, че не можеш да загубиш контрол върху колата и да превъртиш гуми.
Всичко зависи какво караш. Ако е със скорости прекалено бързо тръгваш ... трябва да потренираш тръгване със съединителя и подаване на скорост.
Превъртала съм гуми в началото и на автоматик - пак трябва да се внимава с газта - там просто забравяш, че левия крак работи

# 953
  • София
  • Мнения: 2 903
Трябва да хванеш момента на зацепването на съединителя. Когато е мокро, трябва лееко да задържиш педала в тази точка (полусъединител) и тогава да подадеш газ. Колата отлепва без да боксува, като след това вече отпускаш напълно съединителя и даваш "сичката газ" Simple Smile.

П.П. Редовно въртя гумите на автоматика, още повече, че има диференциал с ограничено приплъзване (обаче е със задно предаване). При предното предаване за това се грижат разните електроники Simple Smile.

# 954
  • Linz
  • Мнения: 11 619
FragranceFanatic, 159, 7,2 дизел. И аз обичам да съм първа на светофара натюрлих Simple Smile

# 955
  • 1st floor
  • Мнения: 9 075
Благодаря, разбрах. Simple Smile Правила съм го и на учебната кола веднъж, когато заваля. Но инструкторът само ми го констатира, не ми каза какво правя/не правя. Simple Smile

# 956
  • Мнения: 1 970
Като завали, минутите докато намокри изцяло е най-опасно. Тогава сцеплението на настилката е сравнима с движение зимата по непочистен заснежен път. Първите капки дъжд се смесват с прахта  и се поучава такава лепкава и хлъзгава амалгама, че ако нямаш едно наум за секунди можеш да се отзовеш напряко на пътя ако си по-рязък, или да спреш в предния, ако нямаш дистанция.
Особено силно важи на паваж...
Та, не е само до гуми. Най-вече е до задкормилно устроиство и опит, а като няма опит - на дистанция и внимателно, за да усетиш какво може да ти поднесе колата.
Ненапразно хората без опит са най-самонадеяни. Просто не знаят какво е да се понесеш настрани по допирателната на завоя, или да виждаш, че се удряш и да осъзнаеш, че не можеш да го избегнеш (ако го осъзнаеш изобщо...). Щото газ всеки може да дава....

Просто усетиш ли, че е хлъзгаво , караш плавно, на по-голяма дистанция, намаляваш скоростта. Особено ако си със задно и нямаш асистиращи системи.... С предно е по-малка опасността от поднасяне при рязко подаване на газ но и за двете важи опасността от приплъзване в завой или удължаване на спирачния път....

# 957
  • София
  • Мнения: 2 903
Като завали, минутите докато намокри изцяло е най-опасно. Тогава сцеплението на настилката е сравнима с движение зимата по  утъпкан непочистен заснежен път. ...

Лека поправка на горното мнение Simple Smile. При прясно навалял, върху чист асфалт, неутъпкан сняг, сцеплението и спирането са доста по-добри.

Последна редакция: пн, 11 ное 2019, 14:30 от Mунчо

# 958
  • Мнения: 1 970
Напълно споделям. Но аз имах предвид  утъпкан сняг през зимата, върху който е наваляло, затова го казах "непочистен заснежен път".
Естествено, че разликата между него и пресния сняг върху чист асфалт е както между сух и току-що навлажнен път...

# 959
  • Мнения: 3 732
Непокорна, кога, ако не сега ще се учиш на дъжд, мъгла, тъмно? Декември ли когато в 5 сутринта при навалял сняг със замръзнал лед, ще ти се наложи да тръгнеш нанякъде? Ааа, дразниш ме.
Чета за паркинга. Като подкараш сама и го минаваш всеки ден по два пъти, от опита ще се научиш. Но и сама казваш, че страха е бил голям и ненужен. И с другото е така.


Аз пилех гуми в началото на сухо, на почти всяко тръгване. Проблем ми беше играта на краката - кога да отпусна съединителя и кога и колко да натисна газта, това което Стефан пише. Това лято ми е второ. Нямам проблем на сухо, но сега пак на светофар ги пиля понякога.



Миналата зима, беше ми първа, много ме беше страх. Брат ми, току - що изкарал книжка, ми каза да спазвам дистанция. Така и свикнах. При спиране на светофар или при каране виждам цялата задница на предната кола, а разстоянието е половин кола. Много ми е забавно на светофар - предния не мърда, аз леко тръгвам и се допирам близо до него та сещат да тръгнат.

Последна редакция: пн, 11 ное 2019, 20:38 от Зуки Су

Общи условия

Активация на акаунт