Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

се променя - разгледайте новостите и споделете с нас впечатленията си Включете се
Автомобили
1 Потребител и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
945-959 от 1 013 отговора

София

Мнения: 1 382
Не съм чела какво е нищено, но има значение дали се сравняват стари или нови автомати. Новите имат само предимства пред ръчката. По-бързо сменят скоростите, не падат оборотите и контрола върху колата е по-добър. И разходът им е по-малък. Абе бъдещето оптеделено е на автоматите.
С другото съм съгласен, но не и с болднатото. Разхода е с около литър повече на автоматиците.

Нищо общо с истината, поне откакто съществуват DSG кутиите на VW. Че даже и ускорението е по-добро при някои модели като Голф ВР.
Цитирай

Sofia

Мнения: 978
SaraNia, ще се опитам да позная каква ти е "Алфичката" сладурана - 147-ца, Giulietta или Mito? Познах ли поне от 3 опита?
И колко да "гълта" ? Stuck Out Tongue
С кой двигател е ?
Аз съм зомбиран към моя Тwin Spark. Как съдбата ме срещна буквално с тази количка. Всяко качване е усмивка, върши много работа, обичам да заставам първи на светофар, познай защо?  Mr. Green Blush Love

Happy Mommy
, мърка и още как. Карала ли си Алфа от по-старото поколение с махнат катализaтор само, и всичко друго сток, даже не и тунингована, било само със спортен филтър и изпускателна система(exhaust)?

След години, сякаш за Alfa Giulia бих направил компромис с автоматичната кутия. Някои от първите поколения имат ръчна и за определени пазари, вече не се произвеждат за съжаление. Иначе пък има "пера" на волана, и е като болид от F1, и пак можеш да превключваш предавките.
Но сякаш "първичното" и "истинско" шофиране, и усещане на колата, ще си остане с по-старите поколения.
Цитирай

гр. София

Мнения: 3 535
Нашата е автоматик 2017 и колкото до харченето на междуградско е 6. В града е около 7.2. Мъж ми каза, че досега толкова икономична кола не е имал. Но понякога като натисна рязко газта в първия момент изръмжава и се мъчи сякаш, все едно тегли още една кола отзад. После дръпва. Но не винаги е така. Още я разучавам, специално аз. Преди време имахме един Сааб автоматик, но него аз не съм го карала.
Цитирай


Мнения: 3 198
Моята кола автоматик има и "cambio sequenziale", при което с едно бутване на лоста мога да превключа предавката нагоре или надолу, без да се налага да напускам автоматичния режим. Вярно, че понякога, ако искам много да се изсиля при изпреварване, ако чакам само на автоматика, в първия момент се бави. Но ако бутна предавката не виждам с какво съм ощетена спрямо ръчната кола. Моята кола е малка и на комбинирано градско и извънградско гори 5 на 100. На дълъг път на магистала пада под 5, а ако си повися повече в градското задръстване, скача малко нагоре. В дълбок сняг не съм я мятала с научна цел, признавам. Smile))
Цитирай


Мнения: 324
Изкарах книжка 2016 та с ръчни скорости. Първоначално карах с мъжа ми. Много ругатни отнесох. От две години и половина карам Корса комфорт ( 2001) - автоматик. Доволна съм. Няма такъв тролейбус.
Цитирай

1st floor

Мнения: 6 460
Вчера успях да изкарам назад колата от паркинга пред блока. Мислех, че няма да се справя. Първо трябва да дам назад и на дясно, после само на назад и по някое време трябва пак да свия надясно между железен парапет на стълби и бетонна ограда.  Crazy И чак като се завра между тия двете с пълен ляв мога да изляза на права отсечка, като за разкош там има винаги спрели коли + огромна дупка баш на завоя.  Laughing Справих се. Отначало не исках, но ММ ме накара аз да си я изкарам. Не било толкова нечовешки трудно, колкото ми изглеждаше. После карахме малко, заредих колата на бензиностанцията и се наложи да съкратим карането, защото се оказа, че трябва да отидем до другия край на града. ММ минава за по-бързо през скоростната тангента. Ако не беше завалял дъжд, можеше и да се пробвам в дясната лента, без да се силя. Карала съм там с инструктора. Но реших, че още опознаване с колата ми трябва. Не ми е време за мокър път, дъжд и високи скорости. Като заваля два пъти  ми пробоксуваха колелата на тръгване. Как се избягва това?
Цитирай

Sofia

Мнения: 978
Да, по-малко газ и контрол със съединителя. При всяка е на различни обороти възможността от превъртане/пилене на гуми. Все пак искаш и да имаш някаква тяга, така че и малко газ си трябва при тръгване. Реално със съединителя котролираш всичко при ниски скорости, тръгване, паркиране, и излизане от гараж, ако тръгне да гасне, трепери. Но още й свикваш. Има време.
Цитирай


Мнения: 324
Летни са гумите още, да. Ама то и температурите не са зимни. Какво да правя в такива случаи? По-малко газ ли да давам или другаде е проблема?
Това, че температурите не са зимни не означава, че не можеш да загубиш контрол върху колата и да превъртиш гуми.
Всичко зависи какво караш. Ако е със скорости прекалено бързо тръгваш ... трябва да потренираш тръгване със съединителя и подаване на скорост.
Превъртала съм гуми в началото и на автоматик - пак трябва да се внимава с газта - там просто забравяш, че левия крак работи
Цитирай

София

Мнения: 1 382
Трябва да хванеш момента на зацепването на съединителя. Когато е мокро, трябва лееко да задържиш педала в тази точка (полусъединител) и тогава да подадеш газ. Колата отлепва без да боксува, като след това вече отпускаш напълно съединителя и даваш "сичката газ" Smile.

П.П. Редовно въртя гумите на автоматика, още повече, че има диференциал с ограничено приплъзване (обаче е със задно предаване). При предното предаване за това се грижат разните електроники Smile.
Цитирай

Linz

Мнения: 11 063
FragranceFanatic, 159, 7,2 дизел. И аз обичам да съм първа на светофара натюрлих Smile
Цитирай

1st floor

Мнения: 6 460
Благодаря, разбрах. Smile Правила съм го и на учебната кола веднъж, когато заваля. Но инструкторът само ми го констатира, не ми каза какво правя/не правя. Smile
Цитирай


Мнения: 1 802
Като завали, минутите докато намокри изцяло е най-опасно. Тогава сцеплението на настилката е сравнима с движение зимата по непочистен заснежен път. Първите капки дъжд се смесват с прахта  и се поучава такава лепкава и хлъзгава амалгама, че ако нямаш едно наум за секунди можеш да се отзовеш напряко на пътя ако си по-рязък, или да спреш в предния, ако нямаш дистанция.
Особено силно важи на паваж...
Та, не е само до гуми. Най-вече е до задкормилно устроиство и опит, а като няма опит - на дистанция и внимателно, за да усетиш какво може да ти поднесе колата.
Ненапразно хората без опит са най-самонадеяни. Просто не знаят какво е да се понесеш настрани по допирателната на завоя, или да виждаш, че се удряш и да осъзнаеш, че не можеш да го избегнеш (ако го осъзнаеш изобщо...). Щото газ всеки може да дава....

Просто усетиш ли, че е хлъзгаво , караш плавно, на по-голяма дистанция, намаляваш скоростта. Особено ако си със задно и нямаш асистиращи системи.... С предно е по-малка опасността от поднасяне при рязко подаване на газ но и за двете важи опасността от приплъзване в завой или удължаване на спирачния път....
Цитирай

София

Мнения: 1 382
Като завали, минутите докато намокри изцяло е най-опасно. Тогава сцеплението на настилката е сравнима с движение зимата по  утъпкан непочистен заснежен път. ...

Лека поправка на горното мнение Smile. При прясно навалял, върху чист асфалт, неутъпкан сняг, сцеплението и спирането са доста по-добри.
« Последна редакция: пн, 11 ное 2019, 14:30 от Mунчо »
Цитирай


Мнения: 1 802
Напълно споделям. Но аз имах предвид  утъпкан сняг през зимата, върху който е наваляло, затова го казах "непочистен заснежен път".
Естествено, че разликата между него и пресния сняг върху чист асфалт е както между сух и току-що навлажнен път...
Цитирай


Мнения: 2 382
Непокорна, кога, ако не сега ще се учиш на дъжд, мъгла, тъмно? Декември ли когато в 5 сутринта при навалял сняг със замръзнал лед, ще ти се наложи да тръгнеш нанякъде? Ааа, дразниш ме.
Чета за паркинга. Като подкараш сама и го минаваш всеки ден по два пъти, от опита ще се научиш. Но и сама казваш, че страха е бил голям и ненужен. И с другото е така.


Аз пилех гуми в началото на сухо, на почти всяко тръгване. Проблем ми беше играта на краката - кога да отпусна съединителя и кога и колко да натисна газта, това което Стефан пише. Това лято ми е второ. Нямам проблем на сухо, но сега пак на светофар ги пиля понякога.



Миналата зима, беше ми първа, много ме беше страх. Брат ми, току - що изкарал книжка, ми каза да спазвам дистанция. Така и свикнах. При спиране на светофар или при каране виждам цялата задница на предната кола, а разстоянието е половин кола. Много ми е забавно на светофар - предния не мърда, аз леко тръгвам и се допирам близо до него та сещат да тръгнат.
« Последна редакция: пн, 11 ное 2019, 20:38 от Зуки Су »
Цитирай
1 Потребител и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
945-959 от 1 013 отговора