За образователните системи по света и у нас

  • 224 708
  • 3 787
  •   1
Отговори

Анкета

Доволни ли сте от образователната система където сте ?

Опции:

* Гласуването приключено: ср, 20 яну 2016, 17:25

# 3 495
  • Мнения: 21 436
Проблемът е принципът на начинът на приемане след 4 клас и отговаря ли той на препоръките на международните европейски институции членка на които е и България.
Всичко останало са словесни мастурбации.
Вземи най-после се запознай с "  принципът на начинът", защото иначе напълно се вместваш в последното си изречение.

# 3 496
  • София
  • Мнения: 17 921
Не броя, Дидева, броя подкани от твоя страна към господина да се запознае с  този "принцип на начин" за прием. Но сигурно стигнаха вече 4-5, тоест е малко кауза пердута усилието ти. Отсрещната страна си в кара в познатия стил "Едно си баба знае, едно си бае".





# 3 497
  • Мнения: 1 479
Май ти си този, който не умее да чете с разбиране, затова и ти маркирах за улеснение в черно думата "голяма" за частта надарени деца...просто защото не е голяма. Само толкоз.
"Само толкоз", ама и то както винаги е грешно.  Виждам и че се съмняваш в себе си, т.е. не си сигурна в в твърдението си. Laughing
 За надарени* се смятат (и) лицата които имат високи постижения в специфични академични дисциплини, една от които е математиката, надминаващи средностатистическата продуктивност на лицата от тяхната възраст. Тези характеристики обикновено се покриват само от около 10 % от учениците. Математиката, за разлика от вербалната част, по надежно служи при идентифициране на надареността на вродената интелигентност.
Като се има в предвид, че мат. у-ща от този тип има главно в големите градове с по-голяма концентрация на интелектуален потенциал от малките селища,, може да приемем че количеството на такива деца ще бъде достатъчно голямо.

 В България се разработва Стратегия за развитие на надарените ученици, която все още не е влязла в сила и теоретично можем да приемем,  че сегашните "недостатъци" в приемането на тези ученици имат за задача да не прекъсват и продължат процеса на този вид обучение до приемането на гореспоменатата стратегия.
Различните състезания, конкурси, олимпиади и пр. са форми за подпомагане на даровитите ученици.

*Gifted children или друга дума която да отразява определение за талант и способност при конкретно постигнати високи постижения и успехи, нехарактерни за възрастта на дадено лице.
Вземи най-после се запознай с "  принципът на начинът", защото иначе напълно се вместваш в последното си изречение.
Не ми и трябва. Виждам че не си в състояне (за кой ли пореден път) кратко да дефинираш в какво се състои погрешността на расъжденията ми относно проблемът с приемането.  Пиша по принципни въпроси а ако те са уредени, това означава че държавата е реагирала по бързо от очакваното(в което много се съмнявам) най вероятно под външно въздействие.

# 3 498
  • София
  • Мнения: 17 921
Не се съмнявам въобще в твърдението си.  Хванал се човекът за думата "май".

За да имат някаква тежест писанията ти и щом толкова се вманиачаваш  на тема чужд стил на изразяване, вземи си оправи правописа. Несериозно някак звучи системата ни, добра или лоша, да се критикува от човек, живеещ  по собствените му думи извън страната и допускащ елементарни грешки. Ааа, да, то е защото отдавна си навън... Но пък като е така, значи и  степента ти на информираност какво става тук автоматчино  е значително по-ниска в сравнение с тази на Дидева например. Може понякога с нея да сме имали  конфронтации, но тя е подвижна енциклопедия на тема наредби, закони, регламенти и прочие, свързани с нашето  училищно образование във всеки един етап и повярвай ми, на малкия й пръст не можеш да стъпиш с пространствените си "принципни" постове.

# 3 499
  • София
  • Мнения: 62 595
Верно ли, Пламене, математиката била по-надеждна за идентифициране надареност, отколкото вербалната? Леле, глупост след глупост, мила, моя, майно, льо! Да те светнЕМ- математиката е неразривно свързана с езика (не знам какво дори имаш предвид под "вербална част", ама никак не звучи). Няма ли език, няма и математика. И не говоря за това дете са смята като калкулатор, а истинската математика.  Ти кога за последно си виждал какво и как се тества на надарениите? и на надарени в какво? Пишеш глупост след глупост и те предупредих, че си попаднал на човек, който работи в тази област, а не на някой недоучил журналист.

Последна редакция: пн, 04 сеп 2017, 13:31 от Andariel

# 3 500
  • Мнения: 21 436
Вземи най-после се запознай с "  принципът на начинът", защото иначе напълно се вместваш в последното си изречение.
Не ми и трябва. Виждам че не си в състояне (за кой ли пореден път) кратко да дефинираш в какво се състои погрешността на расъжденията ми относно проблемът с приемането.  Пиша по принципни въпроси а ако те са уредени, това означава че държавата е реагирала по бързо от очакваното(в което много се съмнявам) най вероятно под външно въздействие.
Значи ти дори не знаеш как е нормативно е решен въпросът, но смяташ, че е неправилно? Smile
От няколко страници те съветвам първо да се запознаеш със ситуацията и после да я коментираш, а не да караш по спомени от 2012.
Няма да ти сдъвча материала. Направи си го сам, ако знаеш къде да търсиш.

# 3 501
  • Мнения: 1 479
Значи ти дори не знаеш как е нормативно е решен въпросът, но смяташ, че е неправилно? Smile
Няма да ти сдъвча материала. Направи си го сам, ако знаеш къде да търсиш.
Собствено мнение (дори алтернативно изразено) опровергаващо моето не виждам . "Министре" и ти като премиера те е страх да изразиш собствено мнение и предпочиташ ролята на "умната маймуна" от китайският фолклор.  Laughing

За мен не е важно как нормативно е "решен" този въпрос а дали е решението е СЪОБРАЗЕНО с препоръките на международните институции. Знаем колко подобни "решения", дори и засягащи темата, са били допълвани, променяни или отменяни.
След като САМО това е предмет на спора излиза че ти твърдиш, че нормативно решеният проблем е взел под внимание препоръките на международните институции, и те са имплементирани в решението. Затова такова правно уредено решение не съотвества на моята критика, т.е. информацията ми е стара.

# 3 502
  • Мнения: 21 436
Твърдя, че не знаеш как е уреден приемът в пети клас, в т. ч. в гимназиите с профил " математически" и " природоматематически" и преливаш от пусто в празно.
Изразила съм мнението си по въпроса, когато и където е трябвало.
дали е решението е СЪОБРАЗЕНО с препоръките на международните институции.
Ще разбереш, като се запознаеш с нормативната уредба. За пореден път - приятно четене.

# 3 503
  • Мнения: 3 040
Пламен, как според Вас трябва да става отсяването на децата?
Министър Дидева, мислите ли, че новите правила от тази година промениха нещо от това, което целяха да променят?

Както казва,Чърчил за демокрацията — не е съвършена, ама няма по—добро измислено. Така и за приема с изпити.


# 3 504
  • Мнения: X
Това ми попадна днес и не можах да не го споделя с вас.

https://cleverbook.net/blog/taynata-na-uspeha-v-uchilishte-zasht … bre-a-drugi-losho

# 3 505
  • Мнения: 5 259
Много интересно!

# 3 506
  • Мнения: 797
Мисля, че това се знае от всички ни - особено в частта за семейните ценности, но незнайно защо се подминава или се неглижира. не искаме да си го кажем и търсим вината в ... реформите, учебниците...

# 3 507
  • Мнения: 24 467
Определено не смятам, че точно това са предпоставките. И че задължително те ще доведат до твърдяните резултати.
Доста повърхностна статия, с прекомерно емоционален привкус. Нещо като поппсихология. Като писана от начинаещ журналист е. С цел да се съберат позитивни мнения. Няма как да ми допадне.

# 3 508
  • Мнения: X
На мен ми стана интересна перспективата, която се въвежда.
Определено съм считала, че в дома с книги има по-голяма вероятност да се отгледа четящо дете и ми стана интересно на каква база се твърди обратното, че това нямало значение?

# 3 509
  • Мнения: 5 259
Очевидно на статистическа база, защото само такава е изследвана. Статията не дава отговор как изведените зависимости работят, а просто посочва, че най-вероятно има такива, защото статистиката, която са направили, го показва.
Ако в едно семейство няма кой знае колко книги, но хората много четат, примерно вземат от библиотека редовно, те могат да предадат на децата си любовта към четенето, а ако просто имат голямо количество книги, които никога не поглеждат, няма как да стане.
Аз се зачудих на връзката със семейните празници, но може би това по-скоро показва доколко детето се чувства уютно в семейството и доколко има желание да следва модела на родителите си или пък да се разграничи от него.

Общи условия

Активация на акаунт