Монтесори - обучение у дома

  • 102 924
  • 695
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 5 259
А как разбираш какви са цените? Аз никъде не намерих и една ценичка.

# 631
  • Мнения: X
А как разбираш какви са цените? Аз никъде не намерих и една ценичка.

Обадих се и питах, а баща ми отиде до цеха им и ми купи харесаната играчка (родителите ми живеят в този район). Иначе бяха любезни по телефона, казаха ми, че могат да ми пратят цените на имейл-адрес при желание. Но аз не поисках оферта, мислех си някой път да отида на място да разгледам, защото не знам какво друго да си купя от тях.

# 632
  • Мнения: 2 343
Благодаря за линковете! Ще пробвам да направя нещо сама.

# 633
  • София
  • Мнения: 2 508
Да, и аз звънях преди няколко дена и буквите са нещо от сорта на 50 лв... Ами, не знам дали ще ми излезе много по-евтино с всички материали и отделеното време... А не съм от най-големите фенове на труда и техниката, признавам си без бой. Whistling
Когато с Йойо си играем, е супервесело, ама не мисля, че той може да ми помогне за буквите.

Забравих да спомена, че направихме за всичките ми приятели мартеници от макарони - купих два вида - едните - с Маккуин, другите - най-обикновени. Той се побърка да ги сортира - първо извади всички "Матювци", после всички Маккуиновци. Сортирането е чудесно умение, си мисля - то е способността да правиш единство от множеството, което си е дълбока мъдрост. Laughing
Та, боядисахме ги с темперни бои, той ги наниза, два дена се занимавахме и всички бяха трогнати. А тая нощ сънувах как правим дърво с останалите оцветени макарони - два пакета, хора, много са! Само дето идея си нямам как да изрежа дърво от картон, ама го сънувах, хаха! Монтесори ми влиза под кожата. Grinning На стари години...

За играчките на Кото: чудесни са и мисля лека-полека да изхвърля всички боклучави пластмасови играчки от къщи и да ги заменя с дървени, развиващи ума. Дори да са малко в началото - по-добре, защото ще се концентрира върху една-две, а не върху 40 наведнъж. Мисля, че цялата ни рода има ADHD наследствено, та да видим как ще го преодоляваме това... Заедно, хаха! Почнах сега да редя пъзели с него, колкото и да ми е досадно (ADHD хората нямат търпение за пипкави, бавни работи).

За четенето (извинявам се за английския, ама на български едва ли има инфо):

Many children are taught to read with the instruction to “sound out the word” that they see. When given the word DOG, they’re often encouraged to treat each individual letter separately before putting them together, and first learn to say DUH-AW-GUH. If this becomes an ingrained habit, they may slow themselves down as adults by sounding out syllables and subvocalizing the words they read.

Unhelpful Habit #2: Subvocalization

When we’re very young, we’re encouraged to sound out each letter and word, so we formed the habit of speaking the words out loud as we read them. Then as we got to be better readers, most of us lost the habit of saying the words out loud (vocalizing), but might still move our lips as we read (subvocalizing). Furthermore, even if we don’t do physically more our lips, we may “sound out” the words in our mind as we read. To improve your reading speed, you need to practice eliminating all of these aspects of subvocalization from your general reading style, because it’s just slowing you down.

The fix: Learn to widen your visual field to take in more than one word at a time. It’s impossible to say three or five words at once out loud, but it’s not impossible for your eyes to take the same number of words in, and for your visual cortex to process them.

If you find that you still have the tendency to say the words out loud or in your head, try occupying your verbal “processors” with something else, by humming to yourself while you read. Don’t try to pick a tune, or sing words – you want your mind to focus on the words you’re reading, not the ones you’re singing – but keep a constant sound going and see if that drowns out your mind’s tendency to subvocalize. If you can no longer “hear” the words you’re reading, you’ll forget that you used to connect the spoken words to the written ones.

If I asked you to read a paragraph you’d probably start on the left side of the page and read each sentence one word at a time.  At the end of each line, your eyes would wrap back around to the left and continue reading the next line word-for-word.  As you read, your lips might move and if you listen closely, you might even hear yourself saying each of the words.

Is this how you do it?

If you were taught to read by sounding out words, the answer likely is yes.  There isn’t anything wrong to this method of learning.  In fact it’s very effective for first-time readers and it’s the way most kids are still taught today.  Once you learn all of the sounds, you can apply that knowledge to pronounce any word.

The problem is, this technique, which has become a habit, limits how fast you can read.  We call this habit subvocalization and when you do it, you engage not only your eyes and your brain, but also your mouth and your ears.

Here’s what happens when you subvocalize:

Your eyes are busy seeing the words
Your mouth is busy saying the words your eyes see.  You’re either moving your lips or saying the words in your mind.  Those are the voices inside your head.
When you say something your ears naturally want in on the action so they tune in to hear what you are saying.
While your eyes, mouth and ears are doing all that work, your brain is busy trying to make sense of all of the input it’s receiving.  Your brain helps you understand what you read.
As you can see, that’s a lot of work!  And it’s also very inefficient.

When you say words as you read them, it is impossible to read any faster than you can talk.  Later on when you learn how to test your reading speed, you’ll see that this amounts to a reading speed between 150 and 200 words per minute.  That sounds fast – until you realize that breaking this one habit alone can double and maybe even triple that speed.

How do you break the subvocalization habit?

One simple way is to preoccupy your mouth.  When you give your mouth something else to do while you read, you can disengage the speech mechanism in the brain, allowing what your read to go straight to your conscious awareness rather than being slowed down by your brain needing to figure out how to say the words first.

Ever hear the saying, you can’t talk and chew gum?  Next time you read, stick a piece of gum in your mouth.  Chewing gum occupies your vocal cords and helps keep your brain from pronouncing the words you read.  Humming can do the same thing.

If you can stop saying the words in your head as you read, you will start reading faster almost immediately. But that’s only the beginning of your potential.

# 634
  • София
  • Мнения: 2 508
Та... не знам дали има начин още от самото начало да се научат децата да четат, без да произнасят думите в главата си...?

То има още по-откачени курсове по бързо четене - фоточетене, което се базира на силата на подсъзнателната памет... честно казано, аз лично още не съм овладяла медитацията и подсъзнанието си толкова добре, че да го почна това, ама ми е любопитно, определено. Някой ден ще се захвана.

Ето пример: http://karenlavelle.hubpages.com/hub/Reading-Fast-vs-Speed-Readi … g-vs-PhotoReading

# 635
  • Мнения: 114
kapri_z, цветният пясък ще го ползвам да тренираме ръката да пише (че е скаран с всичко пишещо). Надявам се така да му стане интересно.

Обмислям дали да му купя и това http://www.amazon.co.uk/BOTTLE-SAND-ART-COLOUR-BOX/dp/B00471DPA0 … 407160&sr=8-1
Ще ползваме пясъка, а и ще се учи да пълни бутилките.

# 636
  • Мнения: X
Та... не знам дали има начин още от самото начало да се научат децата да четат, без да произнасят думите в главата си...?

Не знам дали има универсален метод всяко дете да се научи да чете така.

Аз чета така, откакто се помня (на 4 г. съм започнала) и до неотдавна не подозирах, че не всички хора четат по този начин. Правило ми е впечатление, че когато чета текст заедно с друг човек, съм готова много преди него, но не съм се замисляла, че това е някаква специално умение, докато мъжът ми не ми обясни, че имало даже курсове за целта.

За съжаление майка ми вече не си спомня как точно ме учила да чета, освен че ми е показвала направо цели думи, а не срички, и вкъщи имаше големи картонени табла със залепени картинки и думи към тях.

# 637
  • София
  • Мнения: 2 508
Ами тогава дали е правилно това с отделните букви?
Ама как иначе да се научи да пише едно дете? И всъщност кое е първо - четенето или писането? Май четенето...
Йойо от малък може да разпознава цели думи - просто вижда някоя известна марка и я прочита без да знае буквите... Не знам, сложно е това, сигурно има изследвания по въпроса, трябва да се проучи.

# 638
  • Мнения: 293
Жасмин ,  на мен ми се видяха прилични цените   Wink Знам сайта на производителя , но не предположих , че  предлага по-ниски цени  Blush

autumnsphere, ако не е проблем вземи цените и дай да ги видим всички. Иииии..... писането е първо по метода на Монтесори. Когато се научат да пишат добре , тогава се учат да четат. Според метода писането е по -лесно на децата от четенето.

Качеството на играчките Кото е страхотно. На част от тях има добра алтернатива в Джъмбо , макар и не толкова перфектни , но пък за сметка на това цените не надхвърлят 3-4 лв.

vichon и аз с тази цел търся цветен пясък , макар , че дребния пише с каквото му падне - моливи , химикали , пастели , фулмастери .Това ли искаш да правиш?

За бързото четене тук и тук.Има и книга на български. И малко инфо.

Ето и малко подаръци от мен  Wink

Монтесори програма за детска градина

Друга подробна програма  с много нагледен материал и безпла … bsp;  формат

Богат набор от Монтесори материали

Геометрични фигури

Географски и  друг вид карти

Последна редакция: вт, 05 мар 2013, 05:48 от kapri_z

# 639
  • София
  • Мнения: 1 340
Една сензорна кутия от мен :



Започнах да чета, но междувременно крада идеи за игра с дъщеря ми оттук оттам.

# 640
  • Мнения: X

kapri_z, изключително много ти благодаря за този линк!  Hug
Ще ми свърши отлична работа за каката ни - петокласничка. Тъкмо се чудех какви карти да й купя и закача в стаята, а това страшно ме облекчава - само ще ги принтирам на листа А4.

И другите линкове са много хубави, но за съжаление, повечето неща сме ги надрастнали. По-малкото ми дете скоро ще стане на 6, вече може и да чете, и да смята, знае форми и цветове, голямо е за повечето занимания. А Монтесори методът май най-добре да се започне още от бебешка възраст.
Сега да ми е, никога нямаше да му купувам всичките глупави пластмасови, светещи и издаващи звуци играчки - пълно разхищение на пари и време; всичко щеше да е дървено и от други естествени материали. Монтесори не е единственият хубав метод - има и други - Никитин примерно, от който силно се заинтересувах напоследък; Зайцев: http://www.drebcho.bg/stories/1/Kakvo_e_ranno_obuchenie/Kratyk_o … nno_obuchenie.htm
Методическа система за цветно смятане на Кюизинер също така: http://www.referati.org/syvremenni-idei-za-struktura-na-matemati … tavi/61932/ref/p2

# 641
  • Мнения: 293
Жасмин , много се радвам , че мога да бъда полезна  Hug

Утре , ако остане време ще ти пратя още неща  ,а  сега на бързо се сетих и за това . Идеята е много добра според мен и е подходяща и за вашата възраст.

# 642
  • София
  • Мнения: 2 508
kapri_z, какви дървени играчки има в Джъмбо, аз май не съм виждала... newsm78

# 643
  • Мнения: X
kapri_z, пак страхотна идея, мерси много!  Heart Eyes
Още днес ще я разпечатм тази книжка и ще видим кога ще я попълним. Май засега само трупам купчини за ваканцията, че каката е преангажирана с уроци след училище и в събота. Само неделите са ни свободни, но гледаме да ги прекарваме сред природата. Но пък детската стая ела да видиш на какво прилича... вече няма празно място от налепени неща - табла по математика, английски, карти на света, менделеева таблица, е - и малко място й оставих да си налепи плакати на One Direction; само таванът засега е свободен, но аз съм му замислила и на него предназначение - мислех да лепна някаква карта на звездното небе и слънчевата система. Споделям мнението на много прсихолози, че така се учи най-лесно, защото е подсъзнателно и се запечатва в паметта много по-лесно от всякакво четене.

Момичета, поисках цените от Кото: http://koto-bg.com/bg/index.php?option=com_content&task=blog … id=2&Itemid=4
и ми ги пратиха на имейл:

КОМПЛЕКТ ДЪРВЕНИ ИГРАЧКИ ДИДАКТИК

1. Дърво - 22.80 лв
2. Тест  за наблюдателност - 22.80 лв
3. Къщичка - 22.80 лв
4. Яйце на Колумб - 22.80 лв
5. Китайски танграм   - 14.40 лв
6. Мече - 9.00 лв
8. Диви животни - 19.80 лв
9. Домашни животни - 19.80 лв
10. Плодове - 19.80 лв
11. Зеленчуци - 19.80 лв
12. Жаби - степенуване по големина - 19.80 лв
13. Дъска (тест) на Сеген    - 22.80 лв
14. Тест на Гезел - модифициран - 22.80 лв
15. Цифри - 22.80 лв
17. Дърво с игла - 14.40 лв
18. Хилка - двигателни умения - 14.40 лв
19. Тест на пространствено ориентиране    - 22.80 лв
20. Дъска (тест) с геометрични фигури - 29.40 лв
21. Кутия с геометрични фигури - 29.40 лв
22. Кула - голяма - 22.80 лв
24. Трактор – разглобяем   - 9.00 лв
26. Тест за тактилно усещане - 29.40 лв
30. Преплитащи се фигури (тест) цветни - 9.00 лв
32. Конче за езда ( Код П1.) - 25.00 лв
33. Карта на България - 58.00 лв
34. Българска азбука - 58.00 лв
35. Опесъчена-грапава Българска азбука (тест) - 58.00 лв
36. Опесъчени-грапави цифри (тест) - 24.00 лв
37. Опесъчени-грапави геометрични фигури(тест) - 24.00 лв    
38. Триъгълен тест - 19.80 лв   
39. Питагорова теорема (тест) - 22.80 лв   

Цените са без ДДС.

Но мисля, че ДДС-то е само за фирми. Аз купих яйцето на Колумб на цената без ДДС.  Peace

Последна редакция: вт, 05 мар 2013, 14:22 от Анонимен

# 644
  • Мнения: 5 259
Писането е първо. Поне според методиката на Монтесори. Тя е забелязала това, наблюдавайки децата. Най-лесно им е било да изписват думи с дървени букви (като най-първо умение). Според нея причината е, че детето знае какво иска да напише. Докато при четенето, то не знае какво пише и затова му е по-трудно. Известното срещу неизвестното.

Общи условия

Активация на акаунт