Как да помогна на детето по английски?

  • 2 600
  • 22
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 3 742
Нямам възможност за частни уроци,а искам да наваксаме с английския през лятната ваканция,но незнам от къде да започна.За 4-ти клас сме.Чакам идеи,помагайте.

# 1
  • София
  • Мнения: 62 595
Търсиш летен курс и записваш детето. Мисля, че се организират летни занимални, където има и часове по английски.
Ако ти знаеш езика и ти се занимава можеш да пробваш да минете учебника през лятото.

# 2
  • София
  • Мнения: 1 201
Хващаш учебника /между другото, по какъв учебник е учило детето и защо трябва да наваксва?/ и правите отново всички упражнения, хубаво е да четете уроците, да ги превеждате, да се учат непознатите думи. После е добре да се обяснява елементарно граматиката и да се правят упражнения за затвърждаване. Може да се купи и нещо допълнително, например граматическата тетрадка на Longman по системата Blue Skies.
Успех!

# 3
  • Мнения: 8 999
Зависи какви са проблемите на детето ти. Ако е съвсем изпусната работата, взимаш учебника от първи до трети клас и минавате целия материал. Всеки ден по един час да се занимава. Да научи всички думи - да ги пише и да ги произнася, както и да знае значението им. На сън да го бутнеш - трябва да ги казва. Трябва да може да ги включва в изречения, които да са различни от примерите в учебника.
Наблягаш и на граматични упражнения - преписвате от учебника с леки изменения, съставяш нови. Зависи и ти колко знаеш езика.
Ако пропуските са малки, достатъчно е да минете учебния материал за следващата година.

# 4
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Защо да наваксва?
Какви пропуски има? И как ги хвана?

# 5
  • Мнения: 121
Незнам дали ще успеете.Аз от опит видях,че не ме бива да преподавам.Изкарайте един летен курс,но в школа с учител.Успех.

# 6
  • София
  • Мнения: 3 742
В 1-ви клас учеха елементарни неща и нямаха право да пишат.
Във 2-ри клас учителката беше болничен почти през цялата година.
В 3-ти ни се видя доста на нагорно.Горе-долу четеме и горе-долу превеждаме,но в 4-ти клас се започва с диктовките и незнам какво ще правим.

# 7
  • София
  • Мнения: 62 595
Обаче учили или не материалът си върви и във всеки следващ клас се очаква, че старият материал е усвоен и само трябва да се надгражда. Трябва да решите проблема по някакъв начин.

# 8
  • Мнения: 24 467
Ти самата на "ти" ли си с езика, с който мислиш да занимаваш детето? Ако не си е най- добре да му намериш свестен летен курс или все пак да помислиш за уроци. Ако си добре не сте оттървали много, хващате 1-3 клас думите и всеки ден преговор и писане с граматиката, до която са стигнали. За мен езикът е папагалщина, която се усвоява с редовни упражнения.

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, не е папагалщина с упражнения, Джуди! Езикът е средство за комуникация, което се усвоява от различните хора на различно ниво. Така, както е представено ученето на език в училище наистина прилича на папагалщина и затова на децата им е толкова трудно. Трудно е с формални правила, дрилове и сухо учене на думи детето да постигне добри резултати. В училище е мижай да те лъжем - препускат по материала, вземат някаква безумна граматика на юруш и накрая нищо не се получава. Все пак то трябва да осмисли какво прави и каква е целта. Например, моите деца успяха да схванат каква е целта на ученето на чужд език и "дръпнаха" едва в момента, когато се срещнаха и общуваха (по-скоро мълчаха стъписани и ококорени гледаха и слушаха нашия разговор) на този език с други хора в неформална обстановка и когато казаха "тенк ю" на нормален човек, а не при някакво сухо упражнение в учебника или на учителката по английски по време на час. И едва тогава поискаха да станат наистина добри по езика,  записаха на курс. Отношението им към езика вече беше съвсем друго.

# 10
  • Мнения: 24 467
Целта на езика като средство за комуникация е ясна, за нея не говоря, говоря за начина на изучаване, когато не живееш в съответната среда, а случаят е такъв.
За мен си остава постоянно учене на думи и фрази и упражнения в четирите умения. За 2-3 учебни часа в училище не виждам друго какво да бъде. Свободните разговори и прочита на непознат текст се овладяват или с живеене в среда или в продължение на доста години упорит труд- зубрене на думи и изрази, както вече споменах, писане /особено при английския/, но не и в ІІІ- ІV клас от училище, разчитайки на задължителната програма, ако ще и по 1 час СИП да има, сред 20-30 деца, всяко на различно ниво и с различна мотивация. Папагалщината не е обида, не влагам никаква емоция, когато пиша, безпристрастна съм, за мен е просто факт, когато става въпрос за училищно ниво. А и да не е на училищно, самата аз, когато съм учила, ми костваше много време, с постоянно именно папагалско преговаряне, изписване по много пъти на думата и произнасянето й и граматически упражнения, щото няма откъде да си доставя жив разговор на правилен език всеки ден. Езикът на ниво просто общуване, не е изкуство, нито логика. Но и тогава се иска постоянно преговаряне и зубрене, с което не виждам как ще се размине. Вероятно тази дума звучи също неприятно, ползвам я, защото я намирам за правилна, дори и да не е красива.
Ако авторката има намерение не детето просто да се справя добре в съответния клас на училището, т.е. да "навакса" изпуснатото от по- миналата година /това разбрах, че иска/, а наистина да научи език, подходът ще е съвсем различен- постоянно посещаване на школи или уроци, езикови ваканции и работа вкъщи и не се спира за почивки, именно защото езикът се забравя, когато не се упражнява. И тогава, обаче, ще се иска зубрене и преговор, не държа да звучи красиво, просто да е вярно.

Последна редакция: вт, 02 юни 2009, 12:59 от Judy

# 11
  • София
  • Мнения: 62 595
Доколкото разбрах думите на авторката, детето й е закъсало здраво по английски и не се справя с материала. Изобщо не става въпрос за усъвършенстване на езика, а за базови неща като образуване на сегашно просто време. Като с математиката е - ако не "вденеш" как се смята 2+3 няма как да решаваш уравнения.
Ученето на езика в училище е боза и дори текущо детето трябва да ходи на курс или уроци, за да може да покрие норматива (който е абсурден) и да не изостава година след година. В училище няма кога да правят езикови игри, диктовки и наистина затвърждаващи упражнения чрез живо общуване, защото материалът е много нагъсто сложен. В училище предимно пишат думи и зубрят правила.

# 12
  • Мнения: 24 467
Именно защото става въпрос за начални пропуски, а това са съществени думи, които присъстват в повечето учебни текстове и граматика, начинът е сядане и зазубряне с упражнения на думите като произношение и писането им /щото тя се притеснява от диктовки/. Не виждам много други начини. Даже никакви други не виждам. Затова и не мисля, че ако един родител не е добре с езика, може да помогне, дори напротив, може да създаде допълнителни трудности, затова попитах и в тази насока нещо.
Не е точно като математиката, обаче, там се иска логика, освен усвояването на аритметичните действия. Можеш да ги усвоиш добре, но ако ти липсва едно друго нещо, няма да стане извън училищното ниво нищо, пък и в училищното по- нагоре можеш да го позакъсаш. Затова за мен езикът, писах, не е нито изкуство, нито логика.

# 13
  • София
  • Мнения: 62 595
Езикът има своята логика като в математиката. Ако не беше така всеки език щеше да е някаква каша.

# 14
  • Мнения: 24 467
Не намирам много общи неща.
Въпросът беше как. Аз други начини не знам, който знае- да ги сподели.  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт