Монтесори-мнения

  • 163 391
  • 887
  •   1
Отговори
# 870
  • Мнения: 3 675
Титина, хайде да пробваме пак.  Laughing методът не е създаден за работа с деца с проблеми. при въвеждането му в бг обаче първоначално (началото на 20 в.) е прилаган при работа с деца с проблеми в развитието, при които е давал много добри резултати. вспоследствие (поне у нас) остава разбирането, че е метод за работа с деца с проблеми.
разбирам, че има хора, които не харесват метода, но нападките с измислени факти не помагат на никого. всеки родител е свободен сам да си вземе решение как и къде да се обучава детето му. ако някой има негативни наблюдения или опит, ще е полезно да го сподели.  Peace
повечето монтесори градини са лицензирани и издават удостоверения за завършена пуг.
в момента се сещам за новооткритото монтесори училище - “откривател“, има лиценз от мон от тази година.
Мария Монтесори се е занимавала с деца със сериозни проблеми, които обществото е било отписало.
Методът е възникнал точно при работата с "проблемни" деца и се е оказал доста добър и ефективен, но това не го прави лош или неефективен при здравите деца.

# 871
  • Мнения: 6 533
доколкото съм запозната, методът е прилаган в италия първоначално при деца от работническите семейства, от тази гл.т. може и да са били отписани от обществото, т.к. са имали ограничен достъп до образование и са били доста назад с учебния материал.

# 872
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 725
Методът е създаден за деца със Соп, и които твърди нещо различно, показва, че дори това не е прочел. Което автоматично прави спорът безпредметен.

За да напиша твърдението си има няколко причини: първо съм традиционен учител, поне такова съм завършила и съм учила за методът, проучила съм методът из основи), детето ми е завършило Монтесори детска градина (живея в др страна), в същата тази градина има открити уроци, и все пак виждам резултатът от обучението.

# 873
  • Мнения: 3 675
доколкото съм запозната, методът е прилаган в италия първоначално при деца от работническите семейства, от тази гл.т. може и да са били отписани от обществото, т.к. са имали ограничен достъп до образование и са били доста назад с учебния материал.
Ами поинтересувай се за Мария Монтесори и ще разбереш кога и с какви деца е работила.
Първоначално е работила с болни деца и след това със здрави деца, които са били деца от работническата класа в Рим.

# 874
  • Мнения: 6 533
B & C, поинтересувала съм се, но явно говорим за различни неща. монтесори първоначално е работила с болни дечица, но след това разработва метода си за възпитание и работа със здрави (нормални) деца. това имах предвид, че се е прилагало сред децата от работническата класа. но т.к. работата ѝ е била свързана и с увредени дечица, някак се лепва един етикет, че монтесори методът е предназначен само и единствено за деца със соп.
Titina, нищо лично, но не бих искала да коментирам нивото на обучение по педагогическите специалности в су  Peace ще се радвам ако споделиш какви за теб като родител бяха минусите от обучението на детето ти в монтесори дг.  Peace

# 875
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 725
sylviana, завъшила съм не педагогика , а учителски институт ( поне така се наричаше преди 89). Та там се учеха различните образователни системи и се съпоставяха. Особенно след 90 имахме млади асистенти, които бяха много интусиазирани, че ще променят света и ни учеха на страхотни неща ( вкл различните методи на обучение).

Да си призная честно не виждам негативи от метода. Имах притеснения с адаптацията в обикновенното училище, единственното което виждам като проблем, е че децата искат: те да избират с какво да се занимават (щото така са го правили в Монтесори), да имат тук му казват фри уорк ( занимават се с тихи свободни занимания). По отношение на академична подготовка, децата са класове преди връстниците си - умножават 3 цифрени числа, познават света около тях, знанията му по география и биология са на ниво 4 клас, познават часовник, боравене с пари ( тук не виждам разлика с кое и да  е цинге от БГ, имах колежка, преподавателка в начален курс, та от нея- ако искаш децата от малцинствата да научат математика използвай пари като мерна единица, решават задачата за секунда).

Методът е разработен за деца със СОП. Приложен при деца без такива потребности (не е изменян) е дал много добри резултати. Ако трябва да сме честни някой оот използваните неща са нещата от бита, които и нашите баби са използвали , без да са познавали метода.

# 876
  • Мнения: 3 675
B & C, поинтересувала съм се, но явно говорим за различни неща. монтесори първоначално е работила с болни дечица, но след това разработва метода си за възпитание и работа със здрави (нормални) деца. това имах предвид, че се е прилагало сред децата от работническата класа. но т.к. работата ѝ е била свързана и с увредени дечица, някак се лепва един етикет, че монтесори методът е предназначен само и единствено за деца със соп.
Titina, нищо лично, но не бих искала да коментирам нивото на обучение по педагогическите специалности в су  Peace ще се радвам ако споделиш какви за теб като родител бяха минусите от обучението на детето ти в монтесори дг.  Peace
Методът е базиран и приложен първоначално при болните деца. Точно болните деца са постигнали изненадващо добри резултати в следствие на този метод. След това същият този метод е приложен и при здрави деца и също е дал добри резултати. Методът на Монтесори дава много добри резултати както при болни, така и при здрави деца и ако някой си мисли, че е само за болни деца си е негов проблем, а не мой!

# 877
  • Мнения: 6 533
Titina, много благодаря за споделеното.
моето дете също беше в монтесори градина, но при адаптацията в училище имаме други проблеми, което ме навежда на мисълта, че може би си е до дете и при всяко адаптацията протича по различен начин. засега установявам две основни неща, които се опита да привнесе от дг: 1) при задачите за време, държи на това да завърши работата си преди да започне друга задача; и 2) не приема учителите като неоспорим авторитет. от една страна, това е добре, защото се държи по-свободно с тях, не се притеснява да се обръща към тях по всякакви въпроси, но от друга страна не приема йерархията учител-ученик и е склонна да оспорва и дискутира учителските решения, което е изпитание за учителските нерви. при нас в училището позволяват да се говори на малки имена, което в нашия случай е чудесно, но предполагам, че обръщенията “г-не/г-жо“ не би възприела от раз.
иначе плюсовете откъм академична страна ги отчитам и аз, нещата стоят по сходен начин.

# 878
  • Мнения: 1
Здравейте,аз пак да попитам за отзиви от Детска къща Монтесори в Бургас?Ако има родители,чийто дечица са в тази детска градина нека да споделят опит по отношение на впечатления,записване в ДГ и такси ! Благодаря предварително!

# 879
  • Мнения: 1
мили мами,никой ли няма опит с "Монтесори"?
ако имате личен опит,моля пишете ми,дори и мнението ви да е отрицателно.....нищо че на мен много ми харесва.

Имам личен опит и съм впечатлена много приятно от метода. Имам наблюдения от такава детска къща, децата работиха с интерес и по интереси. Някой тук беше писал за дисциплината, когато детето прави това, което му е интересно в момента, дисциплина и тишина има, всяко дете "работи" съсредоточено и тихо. Това бяха моите наблюдения. Децата действително бяха на различна възраст и по-големите помагаха на по-малките.  Интересното за мен беше, че спят само децата, които искат, а тези, които не спяха на обяд най-често излизаха на разходка през това време.

# 880
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 725
След сблъсък с американската публична система и почити 2години борби, се върнахме към Монтесори училището. И отново имам спокойното и усмихнато дете. Да не кажа какви неща учат във втори клас за разлика от публичните училища.
1клас са минали държавите от Европа и африка и столиците им. В момента във 2-ри клас учат Азия, държави, градове....правят сами проучвания в библиотеката за животните...

# 881
  • София
  • Мнения: 62 595
На едно дете в норма монтесори не му трябва, а проосто възрастните да общуват с него, да го възпитават и да го учат на обичайните житейски неща. Но щом някой иска да си дава парите за едно етикетче, то винаги ще се намери и кой да му ги вземе. Все едно да ви обясняват, че само в тяхното кисело мляко има кисело мляко, то е уникално, и ако не е точно това кисело мляко, няма да ядете кисело мляко, ама то това кисело мляко е спИцЯлно.
Сега тая работа с монтесорите, валфворф и каквото там е поредното са много модерни не защото са много добри, а първо, защото държавните градини са пренаселени и това поражда и негативно отношение у родителите и второ, защото "звъни международно", което дава допълнително усещане у родителя за напредничавост, грижа към детето и т.н. Отделно дълбоко се съмнявам всичките се нароилии монтесорите да са с действително сертифициран персонал по монтесори, защото обучението е изключително скъпо и малко хора могат да си го позволят или някой друг трябва да плати да се обучават в чужбина. Ако ще плащате за нещо, то поне гледайте дали е оригинал, т.е. всичко е както трябва по всичките монтесорски изисквания, особено персонала. Обаче тогава и таксата ще е майка си и баща си, защото  персоналът, материалите и средата излизат иключително скъпо като инвестиция.
А аз като родител никога не бих се навила децата ми да са в група с други на различна възраст, защото това не е като в семейството да са братя и сестри, а се намесват много други неща. Нито бих искала голямото ми дете да е нещо като бавачка на малките, нито малкото ми дете да подражава на големите, да не говорим за естествената борба за теротироя в пряк и преносен смисъл и това, че който е по-силен и по-умен, а в това големите имат предимство, винаги ще получи повече,ако реши да си използва силата.
Отделно, като чуя в словоръчетаниее "тихо  работи", ми се изправя косата. Това да не е офис, че да е тихо! децата не са тихи по природа. Едно здраво, право дете дори е доста шумно. И тук не говоря да търчи като избит електрон или да креши, а просто докато прави нещо и дори да не прави нищо, то пак си произвежда шум, защоото така е устроено - дете е. Кога за последен път наистина сте виждали как понее две деца общуват и играят, когато възрастните не ги "шейпват"? И най-нормалното детско занимание произвежда шум, защото децата реагират и със звукове, те имат нужда и да чуят, не само да пипат. Който иска да му е тихо, да ходи в музея! И който очаква дете да е тихо и кротко, и да се занимава и да прибира..., не знам, той  всъщност дете ли има пред себе си или пенсионер?

Последна редакция: вт, 13 мар 2018, 06:17 от Andariel

# 882
  • Мнения: X
След сблъсък с американската публична система и почити 2години борби, се върнахме към Монтесори училището. И отново имам спокойното и усмихнато дете. Да не кажа какви неща учат във втори клас за разлика от публичните училища.
1клас са минали държавите от Европа и африка и столиците им. В момента във 2-ри клас учат Азия, държави, градове....правят сами проучвания в библиотеката за животните...

В София няма монтесори училище или и да има, е в толкова експериментална фаза, че не бих рискувала. Мисля обаче, че Прогресивното се опитват да използват подобен подход, включително с проучвания, проекти и т.н. Самата Мария Монтесори всъщност не е създавала конкретно съдържание отвъд предучилищната възраст, така че всичко вероятно е някаква екстраполация на база общите принципи. Интересно ще ми е да споделиш повече.

# 883
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 725
Dandelion, питай, ще се опитам да обясня
- всяко дете прави проучване за определена държава - започва се от континент, столица, флаг, език, типични животни
математика - текстови задачи  ( събиране изваждане , умножение , деление- използват златните зърна на Монтесори и др специфични математически помагала), фракции, умножение с различни материали, Представяне на число с различни математически модели, работа с монети ( тук имат и специфични имена) и с пари, най-общо казано. Текстови задачи за пари ( например Н имал $10...купил едикакво си ( 4-5 неща), всяко е струвало еди колко си, колко му е върнал касиерът,) работа с часовник -или имам среща в 2 часа, закъснях с ча и половина. В колко часа бях на местото на срещата). Мерни единици за дължина....
Език- ръкописно писане ( тук в публичните училища се пие само печатно), символи и диаграми на изреченията, анализ на изречението, четене,граматика
Култура - растения - части, семейства, видове,проучвания за животните - например куче, семейство, бозайник, като стигат и до там колко бебета може да има; слънчева система -= модели, боравене с карта ( държави и столици), видове ъгли
Например синът ми последните 2 месеца работи върху Биомс в Австралия и празници.
Всяка класна стая имабиблиотека с много книги, инциклопедии, децата ги използват за да работят с тях и търсят информация. Правят табла с това, което са открили и го представят пред другите

Написаното е за дете втори клас,

Последна редакция: ср, 14 мар 2018, 20:38 от Titina

# 884
  • Мнения: 384
В София не, но в Железница вече има такава паралелка, общинска. Родителите от София са си организирали и транспорт до там за децата. Води се експериментална само защото такива са изискванията от МОН.

Общи условия

Активация на акаунт