Та нанесохме се в чисто новия си блок и тръгнахме да сключваме абонамент с фирма за поддръжка на асансьора. Обаче се оказа, че асансьорът ни работи единствено със специален софтуеър, който го има само фирмата, извършила доставката и монтажа (и вноса - асансьора е испански, разбирате ли ). Звъниме, естествено във въпросната фирма (ще я напиша коя е по-късно, няма да ги жаля!) и те ни искат месечна цена за поддръжка 3 пъти по-висока от нормалната и не, нямало да ни предоставят софтуеъра (без който все едно нямаме асансьор)!!!! Та купуваш си кола, ама не ти дават ключовете... Един вид, сега сме принудени да сключим договор с тях (за 2 години, забележете, не за 1, както е нормално!), а на тях нищо не им пречи да ни поискат и 3000 лв. на месец за поддръжка! Да не говорим, че гаранционният срок за асансьора течал не от момента на монтиране (или пускане в експлоатация, или нещо подобно!), а от момента, когато асансьорът е напуснал фабриката в Испания!!! Все едно си купуваш телевизор, ама гаранцията му тече откакто са го натоварили на кораба в Китай, примерно!
И през ум не ми е минавало за подобни проблеми, иначе щях да огледам всички договори и пр.предварително! Затова и го пиша - дано помогне на някой след нас - ние вече се прецакахме. Сега евентуално предстои Комисия за защита на потребителите.