Mинимум преди 1ви клас

  • 2 895
  • 16
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 367
Привет дами,
интересува ме има ли и ако да,какъв, е минимума познания  (четене,писане,математика,концепции и пр. ) който се изисква преди дете да постъпи в 1ви клас?
Има ли някъде писмена регулация или нещо което може да служи като ориентир?
Благодаря предварително!

# 1
  • Мнения: 230
Ами в България предучилищната е задължителна и там си има определени знания, които получават. Не е задължително да четат, но ги учат на буквите, части на изречението, малък преразказ.По математика учат събиране и изваждане,  сравнение, фигури.  Не знам дали съм изчерпателна, но има помагала, които могат да помогнат.

# 2
  • Мнения: 3 367
ellica ,мерси; и тук има задължителна предучилищна,интересувах се какво ако не може да прави дете евентуално в Бг не може да иде в 1ви клас

# 3
  • Мнения: 230
Няма входящ тест, ако това те интересува. Не мисля че някой може да постави условия да не го приемат в първи клас. Те са толкова различни във възможностите си, не се притеснявай.

# 4
  • София
  • Мнения: 39 722
Ето какво пише в свидетелството на Дияна от забавачката  Joy

Цитат
Детето е овладяло книжовни форми на Бъл.език и умения за успешно участие в речево общуване. Има подготовка за начално четене и писане и ориентация във фонетичната, морфологичната и синтактични страни на бъл. език. Формирани са елементарни математически представи за числата от 1 - 10 и отношенията им в числовата редица; графични знаци, пространствени и времеви отношения и основни геометрични фигури. Детето има положително-емоционално-оценъчно отношение към проявите на "живо" в природата и ориентиране в общочовешки и национални ценности.

Само в някои от у-щата има приемни тестове.

# 5
  • Мнения: 3 367
AnMary, уау,май аз не бих минала в 1ви клас Laughing благодаря!
не се притеснявам,просто ми е интересно дали има разлика тук и там,че нали все мислим америк.система за тъпоъгълна
Блгодаря отново!

# 6
  • Мнения: 24 467
...просто ми е интересно дали има разлика тук и там,че нали все мислим америк.система за тъпоъгълна


Анет, интересно ми е пък ти какво ще споделиш за задължителната подготовка преди І клас при вас- има ли подготвителни групи, задължителни ли са те, за каква възраст са предвидени и най- важното- какво се изучава там допълнително.
И аз ти благодаря, макар и предварително. Обичам да си сверявам часовника.

Иначе при нас /синът ми беше в подготвителна група преди две години, тръгна на училище 6- годишен/ подготвителната, както са ти писали, е задължителна. Децата имат одобрени учебни материали, включително и тетрадки, в които изпълняват определени задачи. По програма не се учат непременно да четат или да смятат, но трябва да познават буквите, цифрите, да имат понятие и отличават дума- предмет, дума- действие, дума- признак /съществително, глагол, прилагателно се учи в училище/, да съставят изречения по зададени думички, повечето деца можеха и да пишат лесни думички, както и да четат /на тази възраст е нормално, макар и не задължително/, да смятат до 5 или до 10 /също е лесно, но не задължително/, да разпознават основни геометрични форми, да сравняват предмети по определен признак. Това помня като основно. За съжаление отдавна съм изхвърлила тетрадките и учебниците.

# 7
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Anette1104 Всички деца минават предучилищна, всички минават първи клас.

Има някои училища, които са въвели психолог, тестове за училищна готовност, но не могат да откажат записване на децата, просто уведомяват родителите и толкова. Решението за отлагане е на родителите. В България се счита, че дете в първи клас не би трябвало да знае нищо, учителите трябва да го научат.

Ако те интересува разликата между българското и американското образование, аз съм ги учила и двете. Определено в американското е много по-лесно.Сигурно затова съм изкласила  Joy Joy Joy. Мои близки сега в щатите тези задачи които при нас например ги решават в 7-8 клас в американското е 10-11.
 

# 8
  • Мнения: 3 164
При нас подготвителната група към училището беше на доста добро ниво,може би от самата преподавателка си  зависеше ThinkingНямаха определени изисквания,които да са задължителни, но май нямаше дете, което да няма елементарни познания StopА и според мен по скоро в групата се занимаваха с адаптацията на децата към новата среда, предвид факта, че голям % от тях не бяха посещавали преди това ДГ Rolling Eyes

# 9
  • София
  • Мнения: 39 722
В България се счита, че дете в първи клас не би трябвало да знае нищо, учителите трябва да го научат.
Уж трябва да е така, но децата знаят доста неща. Аз се опасявам дали ще им е интересно в у-ще. Дали Дияна няма да каже "а, аз това го знам, не ми е интересно" и т.н.

# 10
  • Мнения: 3 367
blagoдаря за всички ви!
*
Има една тенденция тук (М.Пен,микротрендове) децата да се задържат с година (особено момчета) за да са по-зряли и с повече умения,вместо на 5 (както е по закон) тръгват на 6 на предучилищна,по този повод се зачудих и разрових.
*
 Judy,занимават ги с часовник,стотинки,математика до 20, букви за писане (няма идея за ръкописно/печатно),концепия за повторяемост (кръг-кръг-квадрат; кръг-кръг-?), кое е излишното, фигури,цветове, малко природознание(рециклиране), дроби като концепция; много се работи върху социална зрялост и умения; това знам,дъщеря ни има година докато иде в предучилищна,но имаме работни тетрадки наречени "лятото преди 1ви клас"
*
Предучилищните (годината преди 1ви клас) са задължителни, по 1/2 или цял ден са в зависимост от у-щето
Има едно нещо к е м-у 3 и 5,не е задължително, по 2-3/седмица,по 2-3 часа където се учи начална версия на горното,зор никакъв,все е за игра и за забава (Ния сега на това ходи и ако някой се интересува имам от 1ва ръка инфо)
*
dorothy ,да,и аз така съм чувала,затова се питах откога започва разликата ; моите наблюдения са малко по-други поне засега..

# 11
  • Мнения: 24 467
Хубаво звучи, Анет, подобно е на това, което знам от моя син.
За мен най- положителен ефект има работа върху материя с по- голяма практическа насоченост /прекалено излишно се теоретизира у нас, което определено не е полезно, получават се сухи знания, а те са често безсмислени/, а и за тази възраст играта е единственият начин на обучение.
Нашите букви си бяха печатни в градината.

# 12
  • Мнения: 3 491
dorothy ,да,и аз така съм чувала,затова се питах откога започва разликата ; моите наблюдения са малко по-други поне засега..
От втори клас започва разликата (по мои наблюдения, не знам дали dorothy мисли същото).

# 13
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
    dorothy ,да,и аз така съм чувала,затова се питах откога започва разликата ; моите наблюдения са малко по-други поне засега..

Просто си зависи и от детето. Учителката на голямия ми син и на малкия е една и съща. Поначало е от тези, които много държи да ги научи по възможност на най-трудните неща за възрастта им.
Сподели с мен, че нивота на класа на голямия ми син е бил на много по-високо ниво (макар че в класа им имаше две деца с хиперактивност), същото ми го бяха казали и в детската градина, че от година на година децата се променят към по-зле. Според мен това зависи в каква среда живее едно дете. Едно дете живеещо например в провинцията е много по-спокойно (по-тихо е там), оттам и учителите успяват много добре да си свършат работата и децата да поемат по-добре.

Прекалено задръстващи и ненужни неща се учат тук, например в пети клас гръцка, арменска, библейска, финландска и българска митология - при това го учат доста на ниво.

В детската градина - само начални леки чертички и математика до 5 или до 10 беше  newsm78.


Е голямият ми син му беше скучно защото знаеше в първи клас всичко, идеално чете от много малък (без да сме го учили).
За едното ми дете имах чувството, че материала го предават много бавно, а за второто прекалено бързо. 




dorothy ,да,и аз така съм чувала,затова се питах откога започва разликата ; моите наблюдения са малко по-други поне засега..
От втори клас започва разликата (по мои наблюдения, не знам дали dorothy мисли същото).

Това не мога да кажа, но само знам, че бая предмети спестих. Никога не съм учила биология, в американското не съм учила физика, химия,  география.

Има минимум, който се избира и има да избираш между история и география - учих история.
Някаква основна математика, която и до ден днешен мога да я обясна, в България се учи два учебни часа и никой не си спомня за това, като стане на дума - е съпругът ми има понятие, защото е математик  Joy  и т.н.

В България мои познати си оставиха да карат така децата им, направо пей сърце бяха до 5 кл вкл е като ги нагънаха с учители и дори в елитни гимназии влязоха. Дори на едното майката разказваше, ама как ще го мъча с Белчо и Сивушка, що рев съм изревала, няма да подтискам по същия начин детето си  Joy Joy.

# 14
А на мен ми е интересно какво учат в първи клас, след като за да влязат трябва да могат да четат, пишат, преразказват, смятат и т.н.? Писане, четене, смятане до 10 ги учихме в 1 клас, така че ако детето ги знае, направо във 2 клас да го пращаме. Аз лично не бих му губила 1 година да му обясняват неща, които знае.

Общи условия

Активация на акаунт