Гафове от учебниците

  • 4 616
  • 21
  •   1
Отговори
Моля ви да споделите своите впечатления от гафове и глупости в учебниците. Също така ако можете да посочите за кой клас е, по кой предмет и евентуално издателството! По този начин можете да помогнете да спрем разпространението на тези щуротии и децата да учат смислени неща!

# 1
  • Мнения: 515
Току що го прочетох в Стандарт и го копвам тук
 Хлапета зубрят за мутри
Колко кокошки ще изколят селският поп и приятелите му, ако гуляят цяла седмица?
 Това се пита в една от задачите, поместени в сборник по математика за четвъртокласници
.

# 2
  • София
  • Мнения: 4 865
След толкова писъци за скапаните учебници темата стои странно празна....

# 3
  • Мнения: 673
  Проблема не е в гафовете само. Проблема е от начина на поднасяне на учебното съдържание. Учебниците се пишат от академични величия, които нямат представа от възрастовите възможности на децата в отделните класове. Учебното съдържание е поднесено сухо , безинтересно и на много висок стил, с което отблъсква ученика от учебния процес. Учителите се занимават основно с превод ,т.е. опростяване и достъпно поднасяне на материала, с което се губи излишно време, което може до бъде оползотворено за практически занимания, упражнения и ако щете и допълнителна информация. Същото е положението и с учебните програми ,с които учителят е длъжен да се съобразява, дори да не ползва учебник.

# 4
  Проблема не е в гафовете само. Проблема е от начина на поднасяне на учебното съдържание. Учебниците се пишат от академични величия, които нямат представа от възрастовите възможности на децата в отделните класове. Учебното съдържание е поднесено сухо , безинтересно и на много висок стил, с което отблъсква ученика от учебния процес. Учителите се занимават основно с превод ,т.е. опростяване и достъпно поднасяне на материала, с което се губи излишно време, което може до бъде оползотворено за практически занимания, упражнения и ако щете и допълнителна информация. Същото е положението и с учебните програми ,с които учителят е длъжен да се съобразява, дори да не ползва учебник.

Напълно вярно, нямам какво повече да добавя  thumbsup
Веднъж госпожата по химия каза "Учете урока от тетрадките, че в учебника има 2 страници с глупости". Сегашните учебници са написани от университетски преподаватели и други академични величия, както каза radivdani . Езикът е почти недостъпен (особено по физика - толкова зле обяснено, че не е истина).

# 5
  • Мнения: 673
  Аз съм учител по география. Предметът ми по принцип е сред най-интересните, но съм се сблъсквала с такива определения  и щуротии, които и на мен ми е било трудно да възпроизведа, какво остава за учениците.Така постепенно се губи интерес и ако ще на челна стойка да преподавам просто няма как да заинтригувам хората в аудиторията срещу себе си. Тъжна история , но ... това е обяснението и отговор на въпроса ,защо днешните абитуриенти излизат от училище незнаещи и неграмотни. И не ми казвайте ,че днешната младеж е много по напреднала и информирана. В какво...? Игри, клипчета, музика и т.н. Така не се гради обща култура. Имам поглед върху нещата, повярвайте ми.

# 6
  • Мнения: 361
аз преподавах няколко години история- много интересен предмет с безобразно написани учебници. независимо дали учениците бяха в 5 или в 10 клас- не успяваха да се справят с високия стил и безмислиците вътре. та моята работа беше да преведа учебника на разбираем език, за да могат после да учат само от твтрадките. най-много се изкефих, когато веднъж едно от децата каза: "ама историята била интересна...". докато учебниците не започнат да се пишат на нормален език, децата ще си излизат неграмотни от училище.
едно безумие от помагалото по български език за трети клас: дадено беше някакво правило за писане на буквата ъ в думите и проверка след това. веднага след това имаше упражнение, в което една от думите беше мухъл и нямаше как да се провери според правилото. доста време ми отне да втълпя после на дъщеря ми, че мухъл се пише с ъ, а не с а. то си беше право детето от своя гледна точка- не е според правилото....

# 7
  • Мнения: 3 491
Неприятно впечатление ми направи една картинка от учебна тетрадка номер 3 по български език и литература за първи клас на издателство "Булвест 2000".
Смутено детенце е застанало пред дъската и е написало изречение с една правописна грешка.
На първия чин група група деца се кикотят и го сочат с пръст.
Въпросът е "Защо децата се смеят на Иванчо?"
В една друга тема на този въпрос ми дадоха отговор, който ме удовлетвори: "Защото са невъзпитани".
Не приемам за нормално положение децата да бъдат учени взаимно да се унижават.

# 8
Читанка за 4 клас - на Булвест, урокът е откъс от "Мили мой Мио" на Астрид Линдгрен. От целия роман, който е над 150стр. е избан откъс, в който дебело се подчертава, че осиновеното дете Босе е нежелано, че денят, в който е влязло в къщата им е черен и че, цитирам: "... мама умряла при раждането ми. За татко ми пък изобщо нищо не се знаело. "Но не е трудно да се досети човек какъв негодник ще да е бил" ..."

Моето дете е осиновено. Денят, в който са взели урока беше смазано, говорихме дълго и плакахме... Не го пуснах на училище на другия ден, за да не изживява всичко отново...
Питам се колко ли осиновени деца са се почувствали като моето, когато са учили този урок... и колко отвратени са били от него...
Не спирам да се питам на какво точно този откъс учи децата и не мога да си отговоря?
Единственият въпрос от авторите на учебника към учениците е: "По какво се различава този герой на А. Линдгрен от Пипи и Карлсон..."
 #2gunfire
Вече съм сигурна, че независимо колко високо са в научната иерархия авторите на учебници, в живота са обикновени дебили, по-точно дебилки - Татяна Борисова, Екатерина Котова, Катя Николова и Николина Димитрова.

 Да пази Господ от Булвест!

# 9
Читанка за 4 клас - на Булвест, урокът е откъс от "Мили мой Мио" на Астрид Линдгрен. От целия роман, който е над 150стр. е избан откъс, в който дебело се подчертава, че осиновеното дете Босе е нежелано, че денят, в който е влязло в къщата им е черен и че, цитирам: "... мама умряла при раждането ми. За татко ми пък изобщо нищо не се знаело. "Но не е трудно да се досети човек какъв негодник ще да е бил" ..."

Моето дете е осиновено. Денят, в който са взели урока беше смазано, говорихме дълго и плакахме... Не го пуснах на училище на другия ден, за да не изживява всичко отново...
Питам се колко ли осиновени деца са се почувствали като моето, когато са учили този урок... и колко отвратени са били от него...
Не спирам да се питам на какво точно този откъс учи децата и не мога да си отговоря?
Единственият въпрос от авторите на учебника към учениците е: "По какво се различава този герой на А. Линдгрен от Пипи и Карлсон..."
 #2gunfire
Вече съм сигурна, че независимо колко високо са в научната иерархия авторите на учебници, в живота са обикновени дебили, по-точно дебилки - Татяна Борисова, Екатерина Котова, Катя Николова и Николина Димитрова.

 Да пази Господ от Булвест!

Това е супер грубо. Съчувствам на детето ти какво е изживяло в този ден, а най-вече съчувствам на Булвест колко са зле.

# 10
  • Мнения: 1 338
http://capital.bg/showblog.php?storyid=479320
Пращам линк към този блог, защото е точно по темата. Можете да споделите и там.

# 11
Чуйте задачата за катастрофата - http://www.gsm.bg/catalogue/phonedetails/?PhoneID=2390
Не е истина просто... #Crazy

# 12
  • Мнения: 24 467
Онемяла, точно на същото издателство Булвест беше онази тъпня от пеенката за ІІІ клас за Вълчо и Лиса, дето я пуснах още миналата година в какви ли не форуми и медии. Слава Богу това издателство не е избрано през настоящата година за нашия клас.

# 13
  • Мнения: 673
http://www.standartnews.com/bg/article.php?d=2008-04-01&article=227646
  Мисля ,че коментарът е излишен...

# 14
  • Мнения: 24 467
Ох, това го бистрихме още есента на тази учебна година в темата за второкласниците. Лично писах и в този форум и на други места. И по телевизията даже имаше дебати. Затова  и поради още причини не харесвам Булвест.
Това за "кебапчета крилати" беше песничка, която баща ми и е пял като майтапчийска, но която никога не се обсъждала като нещо, което има общо с културата и музиката, ка- моли с поезията.

Общи условия

Активация на акаунт