Шокирана съм от некоректността на една фирма

  • 13 073
  • 98
  •   1
Отговори
  • На село
  • Мнения: 873
Поръчах си кухня по индивидуален проект от фирма, за която бях прочела 3-4 добри отзива в Интернет, включително и тук. Цените им определено са доста високи, доста скъпа ми излезе и кухнята. Но нали знаете - не е луд този, който хапва баницата, а този, който я плаща. Та, преглъщам аз цената от 5759 лв. и капарирам кухнята преди около 2-3 месеца. Корпусът е от ПДЧ, а вратичките - МДФ гланц, бяло - така е записано и в поръчката (не пише, че е договор, а поръчка).
Плащам на 6 март(забележете датата) още 40% (останалите 10% при окончателен монтаж - още не съм ги платила) от цената и същия ден започват да я монтират - то не беше връщане на шкафове за промяна на размера, то не беше рязане на място пак заради грешни размери. Забележете, към днешна дата "историческата" кухня още не е монтирана -остават още 3 вратички, които пак са върнати за изрязване. Нямаше да пиша тази тема, ако не бях открила днес нещо, което ме шокира и ядоса страшно много  #Crazy #Crazy #Crazy.
Чета си аз междувременно темата за "Мебелите от лак"- колко много се драскал лакирания МДФ и как лесно оставали отпечатъци - гледам и моите вратички, че изобщо не изглеждат толкова уязвими, но и не чак толкова гладки. Тръгват си монтажистите по някое време днес и остаят до врата едно парче от блендата - също МДФ, което е било по-дълго. Бре, гледам го аз това парче - ПДЧ. Взех, че развинтих пантите на 2 вратички (за тях нали са изрязани кръгли отвори), където се вижда какъв е материала - ПДЧ се оказа, естествено  #2gunfire #2gunfire #2gunfire
Такава некоректност и наглост и не бях очаквала! Да платя за МДФ, а те да ми пробутват ПДЧ.

Обадих се във Федерацията на потребителите - посъветваха ме първо да си изискам от фирмата това, за което съм платила - вратички от МДФ и ако не се съгласят да ми сменят вратичките да "подам една молбичка и да почакам мъничко", докато пратят човек да види за какво става дума на място.

Моля, посъветвайте ме какво да правя! Изобщо нямам идея колко бързо реагират от Федерацията и дали изобщо ще мога с тяхна помощ да направя нещо.

# 1
# 2
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
По практиката от Пловдив - КЗП изпращат проверка доста бързо (до 2-3 работни дни от пускането на жалбата).
Наистина първо трябва да има отказ от търговеца да изпълни поръчката (тя има силата на договор, ако няма друг), за да ги задействаш.  Най-добре напиши едно възражение до фирмата, в което искаш да ти изпълнят точно заявката и им го занеси лично, като изискаш входящ номер, както и да го заведат в регистъра за рекламации (всеки търговец е длъжен да поддържа такъв). От Комисията за защита на потребителите го проверяват. Ако не можеш да отидеш - изпрати го по Булпост, куриер или препоръчано с обратна разписка, като упоменеш в товарителницата какво точно изпращаш (жалба, възражение по поръчка №/дата и т.н.)
Ако от фирмата не реагират, внеси жалба в КЗП (може и на сайта им). Те ще направят проверка по случая и ще извикат двете страни да се споразумеете. Лошото е, че ако това не се случи, нямат големи правомощия за действие - следващата стъпка е Помирителна комисия, в която теб те прадставлява юрист от КЗП, а търговеца - регионалната търговска или браншова организация (камара). Ако и там не се стигне до приемлив резултат, те са безсилни, но ти можеш да заведеш граждански иск в съда. Това можеш да направиш и без да се свиква помирителна комисия, дори без да намесваш КЗП.

# 3
  • София
  • Мнения: 16
Не мога да не те попитам, коя е фирмата ? Аз тепърва тръгвам по Вашите стъпки, както и навярно много други тук в този форум, и бих била много благодарна, ако не повторя Вашите грешки ! Благодаря предварително !

# 4
  • Cофия
  • Мнения: 1 211
ЗеФсчо го е казал - Бъргарска работа  Tired

# 5
  • На село
  • Мнения: 873
gargamela, много ти благодаря за ценната информация! Значи имам права, а това е успокояващо. Едно нещо обаче ме притеснява - има забележка "Мебелите са собственост на фирмата до окончателното им плащане", а аз в момента им дължа 10% до завършването на монтажа.
Утре ще отида, за да разбера каква е тяхната версия относно промяната без мое съгласие. Ще си поискам да ми изработят други вратички от МДФ, но като гледам по-евтино и по-нетрудоемко ще им излезе да ме обезщетят по някакъв начин, вместо да свалят всичките вратички, да ги изхвърлят, да ги изработят отново и да ги монтират.

Kamelly, умишлено не споменах името на фирмата в първия ми пост. Просто исках да разбера как мога да си потърся правата, защото досега такова нещо не ми се е случвало. Надявам се да стигнем до конструктивно решение и да останем доволни и аз, и фирмата - най-добре ще е да не стигаме до КЗП. Един вид коректност от моя страна към тях. Но ако не се разберем по човешки, няма да пропусна да им изтипосам името тук.

# 6
  • София
  • Мнения: 2 952
Вратичките, които са ти сложили с кант ли са на страничните ръбове? А самия МДФ отвътре как изглежда - аз все съм си мислила, че е нещо подобно на ПДЧ и разликата идва най вече от покритието и липсата на кант  newsm78 При фурнирования май има кант, де. Аз самата не съм напълно наясно, дано все пак при теб всичко е наред и просто да си се ядосала покрай закъснението.

# 7
  • Мнения: 4 668
Това е огромна сума за кухня от ПДЧ ooooh!
Гони ги до дупка . Много ме дразнят тези  мошеници ... за съжаление е пълно с такива

# 8
  • Толбухин
  • Мнения: 2 505
То да ти се отще да я ползваш кухнята.  ooooh!  ooooh!  ooooh!

# 9
  • София
  • Мнения: 4 294
По-добре се обади на Комисията за защита на потребителите, те са държавния орган който осъществява политиката по защита на потребителите.
Федерацията на Кърлев е неправителствена организация и няма да ти свърши работата.

# 10
  • На село
  • Мнения: 873
Дудинка, благодаря за включването - сега от теб разбирам, че Комисията и Федерацията са две различни организации. Вчера съм уцелила правилния телефон - на Комисията.

bib.bib, МДФ-а е по-плътен материал, хомогенна му е структурата, много е гладък и затова като се боядисва с лак се получава тази огледална повърхност. Може да се фурнирова и с естествен фурнир, но това е друга тема. Другата разлика и предимство пред ПДЧ-то е, че може да се фрезова и да му се правят всякакви заобляния и релефи. Също е и по-здрав от ПДЧ-то. Затова и цената му е по-висока. Моите вратички са ги направили като са кантирали ПДЧ плоскости (бял гланцов ламинат - има такъв, който имитира МДФ) и след това са изпръскали канта и цялата вратичка. Обработката на МДФ-а с гланцова боя е по-сложна, защото се грундира, шлайфа, нанася се боя, пак се шлайфа, пак боя и така няколко слоя, като трябва м/у отделните процеси да се изчака да изсъхне. Моите ПДЧ вратички само са ги пръснали отгоре едноктратно. Защото така излиза много по-евтино.

Сега отивам във фирмата, за да говорим. После ще ви кажа резултата. Ще трябва да ми плащат и неустойка за отсъствие от работа  Wink

# 11
  • Мнения: 4 290
Ужас!  ooooh! Издивявам като като чета за подобна некоректност.
Успех!

# 12
  • Мнения: 8 999
Аз, какъвто съм заплес, можеше и изобщо да не забележа, че материалът е различен. И дори ми се е случвало с едни врати /мострата, която гледах беше абсолютно различна от това, което ми доставиха/. Лошото е, че въпросната мостра не беше приложена към договора, т.е. нямаше как да докажа, че съм гледала нещо, а съм получила друго. Пих една студена вода и сега се самоуспокоявам, че дори и различни от мострата, вратите са си хубави.

# 13
  • София
  • Мнения: 5 931
Уф, аман от хитреци на дребно!  ooooh! Маринова, успех в преговорите с фирмата! И може би трябва независимо от резултата да споделиш коя е, може някой да открие същата подмяна в своя поръчка... Rolling Eyes

# 14
  • София
  • Мнения: 2 952
Какво пише в поръчката ти?
При ПДЧ се избира от мостри и се записва фирмата доставчик и съответната сигнатура за цвета.
При МДФ се избира цвят и трябва да се уточни мат, лак или шагрен ще бъде повърхността. В поръчката пише сигнатура на цвета от каталога с цветовете и съотв мат или гланц.
При фурнир се избира самия фурнир и после се прави мостра за цвят и покритие и тя се връчва на клиента.
Поне аз така съм поръчвала, сигурно има много неща, които специалистите да добавят, но принципа за отделните материали ми се струва горе-долу такъв.
Успех в преговорите и пиши.

Общи условия

Активация на акаунт