права на пътниците - за да не се гаврят с нас (нискотарифни) и други компании

  • 2 798
  • 19
  •   1
Отговори
  • далечно
  • Мнения: 1 029
Здравейте! съвсем прясна битка с MyAir ме провокира да напиша това (спечелих я, ама със зор  Sunglasses )

отмениха ми полета, като ми предложиха да пътувам на следвашия ден. Теглих една, стиснах зъби и приех. След 2-3 дни обаче смениха времето (към по-рано) на обратния ми полет! Т.е. в началото шях да съм в БГ 3.5 дни, след смените - по-малко от 48 часа. Страааашно се изнервих от това и от факта, че ми предложиха или да приема смяната или да получа ваучер на стойността на билета, който съм закупила (ваучерът може да бъде ползван до края на юни т.г.).

За връщане на пари си траят. И аз вдигнах пара тъй като фактът, че отказват да ми върнат парите на ОТМЕНЕН полет е в противоречие с Регламент 261/2004 на на ЕС. Моментално се съгласиха, щом споменах въпросния Регламент и по-точно следните точки:

"Passengers whose flights are cancelled should be able either to obtain reimbursement of their tickets or to obtain re-routing under satisfactory conditions". (подчертах им, че условията на превоз, които ми предлагат съвсем не са приемливи - да не говорим за скапания ваучер: след целия цирк няма и да се замисля за скапаната им компания)

както и

"Passengers should be fully informed of their rights in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights, so that they can effectively exercise their rights".

Т.е. освен че се скатава от връщане на пари, смешната им компанийка ме дезинформира.

Без оглед дали са нискотарифни компании или дявол, те са регистрирани в ЕС и подлежат на ЕС законодателтво, което постановява връщане на пари при отменен полет или алретранивен превоз (освен ако не става дума за extraordinary circumstances в моя случай просто си сменяха разписанието).

Бих приканила всички да се запознаете с Регламента, който регулира куп ситуации, вкл. закъснели полети и отказан превоз поради overbooking. Намира се на най-различни езици на Eur-Lex:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:EN:HTML

както и детайли за прилагането му:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52007DC0168:EN:NOT



# 1
# 2
  • Мнения: 6 167
Благодаря за инофрмацията, много е полезна!

Използвам тази компания от първите й опити да продава билети в БГ ( преди приемането ни в ЕС).
Тогава, не поради тяхна вина полетите бяха отменени и те ни върнаха парите. Тези, които не пожелаха връщане на пари получиха ваучери за безплатно пътуване до различни места.
След тази случка летях няколко пъти сравнително често и удобно с тях и съм приела смяната на полет за ден два за нещо нормално.  Достатъчно ми е, че получавам 10ина дни преди това имейл с варианти.
Покрай Коледа обаче, около големия хаос, имахме големи чакания, мъгли, накрая кацане на друго летище и доста се бяхме поизнервили.  Rolling Eyes  Докато чакахме си събрахме имейлите и подадохме общо оплакване. Онзи ден получихме писмо от Майеър с 50 еуро ваучер за пътуване до 30 юни и дълбокопоклонни извинения. 
Та, мисля, че засега преглъщам несгодите , поради ниската цена и липсата на друга алтернатива за пряк полет.


Последна редакция: сб, 02 фев 2008, 11:07 от Lennie

# 3
  • далечно
  • Мнения: 1 029
Този Регламент - или поне извадки от него - мисля трябва да е на видимо място на летищата...да, ама на малките летища, от които повечето нискотарифни летят не съм виждала такава информация. А на големите летища (към момента се сещам поне за 4-5) специално съм ообръщала внимание, че го има. Дали е тенденциозно отношението на евтините?? аз смятам, че да!

ами не знам за цените специално на Май Еър, сегашният ми двупосочен билет (чиято цена си възстанових - или поне имам официално потвърждение, че ще ми върнат парите в рамките на до следващото ми банково извлечение  newsm78) Бергамо-София беше само с 60-70 евро по-евтин от промото на Алиталия Милано Малпенса-София - на нас Бергамо ни е на 110 км, а Малпенса на 25 км, та като сложих бензин и магистрали в двете посоки и май не си заслужаваше усилието.

Лени, много се радвам че сте получили адекватна реакция - и че сте си потърсили правата за неудобството  Peace

Аз с Май Еърсе тръшнах толкова заради неудобството от сменените полети и некоректното им отношение да се скатават от връшане на пари, за което имаме право! Абе като отиваш за 3-4 дни, смяна от 1.5 дни си е сериозно нещо...Виж, ако пътуваш за 10 дни или месец, тогава все тая в общия случай.

Странното беше, че аз си купих билета на тази цена в началото на януари за средата на февруари, а сега околните дати (нали едната е отменена) са по-евтини от преди  newsm78

# 4
  • Мнения: 6 167
Да, и аз сега билет от 0,01 цент купувам за 49,90
Преди беше по-скъпо, нооо влизаха такси и за багаж.
Сега плащаш чекирания багаж ( по 7 еуро в посока), накрая платих 69,90 билет през февруари.
Така че сега май излиза малко по-евтино....

# 5
  • далечно
  • Мнения: 1 029
мдаа, а аз бях платила 120-130 евро за билет през февруари (купен през януари) - обаче си плащах багаж отделно  newsm78

Абе след като ми отрязаха дните, то и да беше съществена разликата в цената, пак не ме устройваше

иначе мъжът ми много се смя каква серизно-злобна комуникацийка водих с тях докато клекнаха...аааа-ма-ха  Crossing Arms

# 6
  • Мнения: 46
Здравейте и от мен!
Loreley, помагай!!!
Аз в момента водя кореспонденция-битка с тези нещастници от myair, обаче не поддават нещо. И аз се опарих - отмениха ми полета за връщане (добре, че го разбрах преди да замина) и тъй като отивах по работа и то само за 2 дни, за мен беше жизнено важно да се върна възможно най-бързо. Те обаче ми предлагат полет 3 дни след моя, което изобщо не ме устройва, защото ми се провалят куп ангажименти в България, да не говорим, че никой не предлага да ми плати хотела за тези допълнителни дни. Така или иначе пътуването ми пропадна, но те не искат да ми върнат парите.
Прочетох цялата документация на ЕО по въпроса, цитирах какво ли не, но те на отстъпват. Настояват да си получа безумния "account", който нямам никакво намерение да използвам ( да не съм луда отново да си късам нервите с тях?!)
Затова, моляяяяя, който има опит, да помага. Не ми е за парите, но ми писна да ни правят на маймуни!
Чакам с нетърпение!!!!

# 7
  • Мнения: 750
Loreley и  сестра ми имаше подобен слу4ай като твоя Confused
През октомври идва при мен и и бях купила билет на Майер София-Болоня и после големи ядове брахме Twisted Evil.Първо и смениха дестинацията и вместо в Болоня трябваше да кацне в Бергамо което е на 400км от нас Shocked.После и смениха датата на полета и най накрая решиха,4е на връщане вместо да пътува от Болоня,ще пътува от Рим.С4упихме телефона да звъним всеки ден а ако си забелязала са и доста скъпи4ки разговорите с техния оператор #Cussing out.Накрая стоях на тръни да не се слу4и нещо и на летището и да я върнат обратно ooooh!.
И аз поисках да ми върнат парите,но те ми отговориха ,4е могат само вал4ер да ми дадат #2gunfire

# 8
  • далечно
  • Мнения: 1 029
Крис, писах ти на лични.

Ник77, трябвало е да се позовете на регламента за правата на пътниците. Аз още не съм си получила обратно парите, но ги запитах какво става и веднага ми отговориха че от приемането на  моята жалба за обезщетение (31/01) до изплащането минават до 40-50 дни. Тъй като съм в рамките на този период и общо взето комуникацията протече цивилизовано, вярвам че ще ми върнат парите.

# 9
  • Мнения: 4 399
Да се впиша и аз малко индиректно към недоволните пътници. Всъщност става въпрос за мъжа ми, не за мен. През Септември пътува с Алиталия, които анулираха полет и го пренасочиха към следващия си полет, който беше 7 часа по-късно. За разлика от останалите нормални авиокомпании Алиталия не му изплати никакво обезщетение. Винаги когато е имал подобен случай с други авиокомпании си е получавал парите веднага, още на летището. И макар че пътуваше от Рим, където е седалището на Алиталия, те са отказали да му изплатят обезщетението на място. Дали му някакъв телефон да се обажда. Тук се оказа  че на този телефон не се занимавали с такива неща и му дадоха номер на факс да си изпрати жалбата до Прага.  Rolling Eyes Оказа се че през този факс не може да се изпрати нищо. Отново им се обади и те самите казаха че факса не работи. Не е ясно тогава защо го дават на клиентите си. Както и да е, след като изпрати писмо, получихме отговор след 2 месеца. искаха фактури на направени от него разходи във връзка със закъснението на полета му. Тогава много се ровихме и намерихме решението на Европейския парламент за обезщетенията за направени закъснения когато са по вина на авиокомпанията. Отново им изпратихме писмо с приложените цитати за да не си правят оглушки. Това беше преди 2 месеца и до ден днешен никой не си пртави труда да ни отговори. Моля ако има някой който си е получил парите от тая безумна авиокомпания, да ми пише и да сподели малко опит. От една страна ми се иска вече да ги зарежа, макар че става въпрос за доста пари. Но от друга пък от чисто принципни съображения си мисля че като пътници сме длъжни да си търсим правата, особено когато става въпрос за големи авиокомпании, чиито билети никак не са евтини.

# 10
  • далечно
  • Мнения: 1 029
Вяра, ако правилно съм разбрала то мъжът ти е взел по-късния полет, или? ако е така, то тогава само допълнителните разходи по престоя трябва да му платят и тъй като е само 7 4аса (т.е. едва ли е останал с о6те една но6тувка), то не е изкл4ено да имат само някакво минимално покритие (примерно обяд и ве4еря).

Оба4е ако им е разкарал полета и си е купил друг билет, то трябва да му възстановят не-летяния у4астък - което оба4е зависи от каква тарифа е имал (поне за Алиталия за икономи4ните тарифи понякога няма възможност да се реимбърсва, о6е по-малко след запо4ване на пътуването  newsm78)

огелдайте тези не6а преди да инвестирате куп усилия в преследване - ина4е аз съм първа за търсене на права!!!

# 11
  • далечно
  • Мнения: 1 029
да се "похваля" превели са ми обратно парите тези не6тастници от МайЕър - и стойността на билета и таксите (абе вси4ко без няколкото евро такса кредитна карта). Раздрънкаха ми нервите, оба4е и аз яхнах метлата и съм доволна 4е се преборих с тях  #2gunfire  #2gunfire  #2gunfire

Ло6ото е 4е Алиталия от април режат здраво полетите от Милано-Малпенса и не е ясно как 6е пътуваме в бъде6те - през Рим с прехвърляне не ми е по сърце, може и да останем предимно на вариант нискотарифни  Confused (досега Алиталия имаха нело6и цени до Будапе6та и София). Предполагам 4е националните компании и компанийки (като Малев и БГ Еър, които най-много ме интересуват) 6е използват слу4ая, 4е ве4е само те летят директно и 6е ни натоварят в цените, но да видим.

споделяйте ако и някой друг има успех в разре6аване на казуси с авиокомпании.

# 12
  • Мнения: 5 710
Искам да попитам, знаете ли дали се полага обезщетение при загубен багаж? Т.е багажът ми не се появи на лентата, казаха ми , че идва с някой от следващите полети и в рамкире на следващия ден ( което беше вчера) ще го доставят у нас.
АлИталия  не ми носят куфара и днес и започвам да се ядосвам. Не мога да мръдна от къщи вече втори ден да ги чакам...

Последна редакция: чт, 26 юни 2008, 13:27 от 10¢'s caffè&lounge

# 13
  • далечно
  • Мнения: 1 029
доколкото знам се полага оба4е само при много голямо забавяне на багажа (на моя позната го забавиха пове4е от две седмици, междувременно бе6е обиколил Европа прословутия куфар).

Оба4е междувременно, ако не ти носят багажа в постоянното ти местожителство, то тогава може6 да си напазарува6 дрехи и компанията трябва да ти покрие разходите (сре6у касова бележка). Има някакъв лимит. Но ако си с адресна регистрация примерно в Милано и полетът ти е бил от някъде до Милано, то това с пазаруването не важи: вкъ6и трябва да си има6 резервни дрехи  Laughing

За Малпенса компанията която се занимава с разнасянето на загубен багаж е траги4на  #Cussing out  #2gunfire Веднъж ни го донесоха на 4-тия ден и то ми се обадиха "след 30 мин идваме" все едно нямам друга работа освен да си вися да ги 4акам

# 14
  • далечно
  • Мнения: 1 029
АлИталия  не ми носят куфара и днес и

тази услуга с разнасянето на загубения багаж друга компания я движи - предполагам малко те топли този факт, но все пак  Sunglasses

Общи условия

Активация на акаунт