отмениха ми полета, като ми предложиха да пътувам на следвашия ден. Теглих една, стиснах зъби и приех. След 2-3 дни обаче смениха времето (към по-рано) на обратния ми полет! Т.е. в началото шях да съм в БГ 3.5 дни, след смените - по-малко от 48 часа. Страааашно се изнервих от това и от факта, че ми предложиха или да приема смяната или да получа ваучер на стойността на билета, който съм закупила (ваучерът може да бъде ползван до края на юни т.г.).
За връщане на пари си траят. И аз вдигнах пара тъй като фактът, че отказват да ми върнат парите на ОТМЕНЕН полет е в противоречие с Регламент 261/2004 на на ЕС. Моментално се съгласиха, щом споменах въпросния Регламент и по-точно следните точки:
"Passengers whose flights are cancelled should be able either to obtain reimbursement of their tickets or to obtain re-routing under satisfactory conditions". (подчертах им, че условията на превоз, които ми предлагат съвсем не са приемливи - да не говорим за скапания ваучер: след целия цирк няма и да се замисля за скапаната им компания)
както и
"Passengers should be fully informed of their rights in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights, so that they can effectively exercise their rights".
Т.е. освен че се скатава от връщане на пари, смешната им компанийка ме дезинформира.
Без оглед дали са нискотарифни компании или дявол, те са регистрирани в ЕС и подлежат на ЕС законодателтво, което постановява връщане на пари при отменен полет или алретранивен превоз (освен ако не става дума за extraordinary circumstances в моя случай просто си сменяха разписанието).
Бих приканила всички да се запознаете с Регламента, който регулира куп ситуации, вкл. закъснели полети и отказан превоз поради overbooking. Намира се на най-различни езици на Eur-Lex:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:EN:HTML
както и детайли за прилагането му:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52007DC0168:EN:NOT