Към мамите на деца, учещи английски - помощ, моля

  • 7 139
  • 51
  •   1
Отговори
  • Мнения: 236
Синът ми е в първи клас и от тази година ходи на английски в Британика.
От миналата седмица обаче имаме следния проблем: до сега общо взето пишеха чертички и ченгелчета и уж учеха азбуката. От миналата седмица обаче започнаха да вземат думи и то по 7-8 думи на урок. Ходим два пъти в седмицата - във вторник и в четвъртък. Та въпросните думи, освен че трябва да се научат да се произнасят правилно и да се знае коя какво означава / с това нямаме никакъв проблем/, трябва и да се пишат. Ето това вече ни е проблем. Пише ги по 20-30 пъти и като го питам след два часа вече нищо не помни. Да не говорим, че на моменти бърка буквите на английски и на български. Подлудявам го буквално с писане и го усещам, че се изнервя, особена след като е трябвало да пише и един куп други домашни по български език и математика.
Та - към мамите с опит:

Как се справят вашите деца? Как да му улесня живота и да направя така, че хем да учи думите, хем да не загуби интерес от многото зор, който му давам?

# 1
  • Мнения: 8 999
Просто го запиши на английски във втори клас, когато вече ще е усвоил добре българските букви и няма да ги бърка.

# 2
  • Мнения: 2 700
Байбиби е права, че е писането е по-скоро за втори клас. Аз лично така постъпих с дъщеря ми.
Най-грешно е да го "подлудяваш", защото със сигурност ще намрази езика. След като вече си се хванала на хорото, по-скоро го остави да учи и пише колкото може.

# 3
  • Мнения: 162
                По правило букви и писане не се преподават на деца в първи и втори клас, когато в училище учат българската азбука. Така детето се обърква. А когато се претоварва може да намрази ученето и писането.Тази есен търсих училище за английски и почти във всяко имаше такива правила.

# 4
  • Мнения: 21
Синът ми е втори клас, от тази година започна да ходи на английски. Имаме същия проблем с писането и бъркането на буквите, макар че аз умишлено не го пуснах от първи клас. Мисля че ще свикнат, но трябва търпение.


# 5
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
Fru-Fru, същият проблем имах миналата година. Уж поставихме въпроса в "Британика", уж от тази година деляха "Founders" на първокласници и второкласници и явно пак се получава същото. Има наистина няколко деца, които могат да поддържат темпото адекватно, но повечето карат на ръба. Хубавото е, че не съм забелязала негативно отношение към "изоставащите", нито пък депресирани дечица, значи преподавателите не коментират успехите.

Проблемът, според мен, идва от там, че "Британика" работят по стандартизирана програма, базирана на възраст на детето. Обаче във Франция, например, едно дете на 6 г. вече пише на собствения си език, т.е., не е проблем да му въведеш втора азбука на 7-8. При нас на 7 обикновено още учи буквите. И дъщеря ми доста бъркаше (и все още го прави), не я насилвах прекалено, лятото включихме малко допълнителни занимания по английски.

От тази година учат английски и в училище, паралелно с азбуката пишат и думи (с букви, които още не са взели newsm78), определено имаше смисъл да е "с едни гърди напред". 

# 6
  • Мнения: 196
Това е период, който бързо отминава. Представи си, че трябва да научиш думи на непозната за теб азбука - гръцка например - ще ти е също толкова трудно отначало. И втори клас да е детето, и трети, пак ще мине през този период.
Дъщеря ми е в Британика от предучилищна - вече седма година. Програмата им е изцяло съобразена с възрастта на детето и неговите възможности. Peace

# 7
  • Мнения: 236
Благодаря ви за отговорите момичета   bouquet
Истината е, че аз много се чудих дали от тази или от другата година да го запиша, но в Британика ме увериха, че програмата им е изцяло съобразена с възрастта на децата и програмата им в училище. Честно казано останах с впечатление, че с писането ще започнат едва втория срок, а се оказах подведена.
Аз съм завършила езикова гимназия и ми е ясно, че единствено писане и пак писане помага да се запомнят думите, но все пак съм била къде-къде по голяма от него  Laughing
Та прави сте - като сме се хванали на хорото ще го играем. Няма да го зоря да пише и колкото толкова. Поне да свиква с езика...все ще му е от полза като започне от догодина да го учи задължително и в училище.

# 8
  • Мнения: 888
Мдам...това е и моята болна тема....макар,че сме вече втори клас...  Tired
Ние ходим на училище "Европа" и ни скъсват от домашни.Ето например след малко сме на урок и трябваше да е научила 20 думи от вторник до сега  Rolling Eyes Не ми се обяснява как сме стояли снощи до 10 часа,за да си научи за днес и за училище и за Европа-та...просто някакъв кошмар е..
Пък как се справяме-сълзи,обяснение,че няма как..трябва да свиква с това,че ще учи в определени дни повече и това е.
Пък за първи клас такова натоварване като вашето е просто немислимо ми се струва Confused Няма как да му е по-лесно... според мен е много рано за такова сериозно учене.При нас в първи клас не писаха..само с един учебник - там оцветяваха и  учиха устно думички на английски.

Последна редакция: чт, 15 ное 2007, 15:00 от вайлет

# 9
  • Мнения: 146
Много ми е жал за тези крехки дечица, които ги съсипват от писане. Все започват изучаването на език наопаки. Помните ли как сте научили български?
Най-вероятно не, защото е било 1-говоримо и чак след 6 години - писмено. Това е последователността. Нашият център Хелен Дорон Early English предлага 7 години само говорим атглийски и 3 години придружен с писане и четене. Вярно малко сте закъсняли, ние приемаме и бебета на 3м възраст.

# 10
  • Мнения: 196
Много ми е жал за тези крехки дечица, които ги съсипват от писане. Все започват изучаването на език наопаки. Помните ли как сте научили български?
Най-вероятно не, защото е било 1-говоримо и чак след 6 години - писмено. Това е последователността. Нашият център Хелен Дорон Early English предлага 7 години само говорим атглийски и 3 години придружен с писане и четене. Вярно малко сте закъсняли, ние приемаме и бебета на 3м възраст.

Един анимационен канал на английски не върши ли същата работа? Пак е среда, пак е адаптирано за малки деца, а освен това и безплатно.

# 11
  • Карлово
  • Мнения: 4 572
Един анимационен канал на английски не върши ли същата работа? Пак е среда, пак е адаптирано за малки деца, а освен това и безплатно.
Не вложиш ли пари в едно обучение, май не гледаш много сериозно на подготовката си за урок. Става въпрос за извънкласно занимание.

# 12
  • Мнения: 195
Дъщеря ми се научи да пише на англ. на 5 год., беше в една частна ДГ (Малечко - много съм им благодарна), първо пишеха букви 2-3 месеца , после започнаха с 3 буквени думи, които се четат както се пишат - dog, hat, bag, hen ; после - cat, car, sun; четирибуквени  - ball, doll , kite, bike ....и така по групи (има си методика по която се учат и англоговорящи деца) . Научиха се да пишат за една година всички деца , като същевременно учеха и българската азбука. Не сме писали думи вкъщи.  Не помня да се е обърквала , изписването на англ. много се различава  от българското изписванe на съвпадащите букви.   Всичко е въпрос на методика .
По мои наблюдения, масова практика по курсовете, а дори и в училище  е  да се започва писане и четене по теми. Например - "В класната стая" -  учат се  всички свързани с темата думи и съответно се четат и пишат. Така децата изведнъж се сблъскват с трудни думи без да имат представа за  логиката на четене и писане (доколкото я има)   и единствения начин е да ги наизустят и когато се натрупат 20-30 думи става хаос в главата им.     

# 13
  • Мнения: 196
Един анимационен канал на английски не върши ли същата работа? Пак е среда, пак е адаптирано за малки деца, а освен това и безплатно.
Не вложиш ли пари в едно обучение, май не гледаш много сериозно на подготовката си за урок. Става въпрос за извънкласно занимание.

Ми аз и не гледах сериозно - ама така несериозно, гледайки анимации, детето ми тръгна на аглийски вече подготвено. От самото начало, че и досега много хвалят начина й на изразяване и разбиране на езика. Става дума за малки деца все пак - 2-4-6-годишни, там всички занимания са "извънкласни".

# 14
  • Мнения: 236
Дъщеря ми се научи да пише на англ. на 5 год., беше в една частна ДГ (Малечко - много съм им благодарна), първо пишеха букви 2-3 месеца , после започнаха с 3 буквени думи, които се четат както се пишат - dog, hat, bag, hen ; после - cat, car, sun; четирибуквени  - ball, doll , kite, bike ....и така по групи (има си методика по която се учат и англоговорящи деца) . Научиха се да пишат за една година всички деца , като същевременно учеха и българската азбука. Не сме писали думи вкъщи.  Не помня да се е обърквала , изписването на англ. много се различава  от българското изписванe на съвпадащите букви.   Всичко е въпрос на методика .
По мои наблюдения, масова практика по курсовете, а дори и в училище  е  да се започва писане и четене по теми. Например - "В класната стая" -  учат се  всички свързани с темата думи и съответно се четат и пишат. Така децата изведнъж се сблъскват с трудни думи без да имат представа за  логиката на четене и писане (доколкото я има)   и единствения начин е да ги наизустят и когато се натрупат 20-30 думи става хаос в главата им.     

Veto, абсолютно съм съгласна с казаното от теб. Не мисля, че е рано да започнат с изучаването на чужд език, но е много важна методиката явно.

Общи условия

Активация на акаунт