Предучилищна - Варна

  • 6 458
  • 49
  •   1
Отговори
  • Мнения: 10
78

Здравейте мами,

На моята мила  и предстои да ходи на предучилищна във Варна.
Как е най-добре да постъпя - да я оставя в градината, да я запиша в училище? В кое?
Все едни въпроси, които надълго и широко могат да се обсъждат!
За мен е важно детето да може да чете и пише преди първи клас, но за съжаление много работя и нямам време да я науча сама.Някой използвал ли е частен педагог?
Ще се радвам ако споделите опит!

Последна редакция: вт, 04 сеп 2007, 08:43 от Ellypr

# 1
  • София
  • Мнения: 62 595
И защо трябва да може да чете и да пише преди първи клас? За какво тогава тръгва в първи клас!
Ако то само проявява интерес - добре. Но насила...

Според мен е по-добре да е в училище, но трябва някой да я прибира на обяд. Така свикват по-лесно с обстановката и новите порядки - чинове, звънец, по-големи деца и др.

# 2
  • Мнения: 10
Не мислиш ли, че ако не знаеш нищо в 1 клас, а в същото време в класа има деца, които знаят ( а такива винаги има), детето би получило по-различно отношение от учителя. Т. е  да попадне в групата на по-глупавичките. Всеизвестно е, че учителите предпочитат да работят с тези деца, с които им е по-лесно, а тези, които са по назад, си остават с вечния епитет - "по-глупавичките". От тук се повлиява и мотивацията на детето и прочие.
Поне аз от това се притеснявам.

# 3
  • Мнения: 516
Има го и другия момент. Когато детето знае да чете и пише, може да реши, че му е лесно и да не придобие навика да учи. Просто, защото си мисли, че това вече го знае. На такива деца им става скучно в часовете, по- разсеяни са, с по- лоша дисциплина. Моят син също е предучилищна. Вече може да чете и да смята. И аз пъ се притеснявам да не се получи ефекта, за който  писах по- горе. Сега иска д апише ръкописно и аз умишлено не му позволявам да се научи, за да има нещо, което не знае. Помисли и от тази гледна точка. Говорила съм с някои учители и те са ми казвали, че предпочитат децата да не знаят чак толкова много предварително.

# 4
  • Мнения: 10
Не знам, радвам се че твоя син знае толкова много. Къде учи?
Според мен не се притеснявай, по-добре да знае, отколкото да не знае, защото ако реши че ученето е мъчително и трудно - връщане назад няма!!
Кой помогна на твоето дете?

# 5
  • Мнения: 10
не може да загуби навика да учи, защото той вече го е придобил преди училище...

# 6
  • Мнения: 516
А, не. Много грешиш. Моят син не съм го учила целенасочено на нищо. Той научи цифрите на 2 години от един стенен календар. Беше с цветни цифри и все питаше- какво е това, какво е онова и ние му казвахме. Дори не мислех, че ме разбира. Просто един ден започна да ги посочва с пръст и да ги казва. По същия начин и буквите научи. Аз много чета и той все се правеше, че чете от един стар буквар. Виж за смятането свекърва ми го научи. Но пак беше под формата на игра. Играеха на магазин с едни стари стотинки Не съм от амбициозните майки, дето насила се опитват да научат детето си на нещо. На тази възраст ученето става най- добре с игра. Поне в нашия случай беше така. Но е факт, че в градината като имат занятия му става скучно. И дори започва да се мисли за по- умен. А това си е за притеснение. Той не е по- различен от другите деца. Просто сме си играли повече. Simple Smile

# 7
  • Мнения: 3 491
Има го и другия момент. Когато детето знае да чете и пише, може да реши, че му е лесно и да не придобие навика да учи. Просто, защото си мисли, че това вече го знае. На такива деца им става скучно в часовете, по- разсеяни са, с по- лоша дисциплина. Моят син също е предучилищна. Вече може да чете и да смята. И аз пъ се притеснявам да не се получи ефекта, за който  писах по- горе. Сега иска д апише ръкописно и аз умишлено не му позволявам да се научи, за да има нещо, което не знае. Помисли и от тази гледна точка. Говорила съм с някои учители и те са ми казвали, че предпочитат децата да не знаят чак толкова много предварително.
И аз имам подобни притеснения, защото моят малкият син (на 5г.) тръгва тази седмица на предучилищна, а от няколко месеца вече си чете сам книжките и прави елементарни сметки. Говорих с една от учителките в предучилищната, и тя ме успокои, че няма да му е скучно (тук децата в предучилищната ги учат да четат и смятат елементарно), и че учителките се нагаждали към потребностите на децата. Надявам се да е така, защото в детската градина беше сред деца на по-ниско академично ниво от него, и му беше скучно, беше палав, нямаше желание да ходи, а учителките дори не бяха разбрали какво може. Не съм го карала аз, брат му е малко по-голям от него и конкуренцията да е "барабар Петко с мъжете" явно си дава отражение, а и той може би е проявявал сам желание, или е бил готов за момента. .
agave, има и такъв тип притеснения, при това са съвсем основателни  Simple Smile. Според мене не си натискай насила детето, ако инициативата не идва от него. Големият ми син тръгна на предучилищна със стартово ниво да знае буквите и цифрите, и да може да си пише името. В детската градина го бяха научили на това нещо. Толкова по академичната част. Не е бил нещо повече от другите деца. Сега ще е втори клас, до момента се спрява много добре и е абсолютен фен на училището си.

# 8
  • Мнения: 1 937
Не мислиш ли, че ако не знаеш нищо в 1 клас, а в същото време в класа има деца, които знаят ( а такива винаги има), детето би получило по-различно отношение от учителя. Т. е  да попадне в групата на по-глупавичките. Всеизвестно е, че учителите предпочитат да работят с тези деца, с които им е по-лесно, а тези, които са по назад, си остават с вечния епитет - "по-глупавичките". От тук се повлиява и мотивацията на детето и прочие.
Поне аз от това се притеснявам.

Не е всеизвестно. И категорично не съм съгласна.
По-скоро бих се притеснила, ако учителката на детето ми прояви подобно отношение...
На мотивацията на детето би могла да повлияе и конкуренцията, не мислиш ли?
Някои се стъписват, други се амбицират ...

# 9
  • Мнения: 516



На мотивацията на детето би могла да повлияе и конкуренцията, не мислиш ли?
Някои се стъписват, други се амбицират ...
  newsm10 Съвсем правилно!

# 10
  • Мнения: 524
Дона Флор и нейните двама мъже и блажка, вашите деца да не са козирози, защото и моят син чете от 4ри годишна възраст, прави елементарни сметки, да не говорим, че не можеше да говори, а казваше цялата азбука. Според мен децата се настигат по ниво на знания и дали знае или не, на този етап няма значение, аз пък се притеснявам, че в предучилищна ще пречи на заниманията, точно защото знае повечето неща.

# 11
  • Мнения: 3 491
Дона Флор и нейните двама мъже и блажка, вашите деца да не са козирози, защото и моят син чете от 4ри годишна възраст, прави елементарни сметки, да не говорим, че не можеше да говори, а казваше цялата азбука. Според мен децата се настигат по ниво на знания и дали знае или не, на този етап няма значение, аз пък се притеснявам, че в предучилищна ще пречи на заниманията, точно защото знае повечето неща.
Моето не е.  Simple Smile За мене рогатото нещо у дома е малко по-големият брат, който го провокира. Затова се надявам в предучилищната да има по-развити деца от моето (тук включвам не само писане, четене и смятане). В детската градина се беше оказал един от най-големите и може би най-развитите в групата, и това не му се беше отразило много добре. В предучилищната си мисля, че няма да е така (по редица местни причини). Мисля, че нашият случай е още едно потвърждение за ползотворния ефект на конкуренцията.

# 12
  • София
  • Мнения: 62 595
Тук взе да става като "Кой е по- по- най". Wink

Няма да казвам моите колко са знаели, само уточнявам, че бяха напред с материала. Но те самите имаха интерес и искаха да се научат и понякога дори малко се дразнех, че ме занимават с това. То някак си става от самосебе си. Детето самО си показва дали иска да учи предварително.
Чувстваха се добре и в предучилищната и в първи и втори клас. Не са се презорвали, но и не са били отегчени.
И това с учителките, дето работели само със знаещите деца - не мога да се съглася поне за нашите учителки. По-скоро може да се каже, че повече внимание отделят на децата, които са по-затруднени с материала. За по-знаещите просто се дава някаква допълнителна задача или просто ги оставят да си рисуват нещо и да не нарушават дисциплината.
Така че, опира и до детето, и до учителите. Но със сигурност насила не става. Това само изнервя децата и после не се чувстват добре в училище.

И един въпрос. Ако трябва едно дете да отива в първи клас научено, защо тогава не започне направо от втори клас? И в този ред логиката - ако ще го уча вкъщи на всичко предварително защо изобщо да го пращам на училище?

# 13
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Не е чак такова предимство детето да умее да чете, пише, смята в първи клас. Много често дори е научено грешно да чете (буква па буква) и на педагогът му е по-трудно да го научи на правилния начин. ОБикновено научените деца се "използват" (в добрия смисъл на думата) да четат условията на задачите вместо учителя или да прочетат някоя приказка вместо него.

Не се амбицирай, agave, детето на 100% да е ограмотено, ако то няма желание за това преди 1-ви клас. Peace

Не мислиш ли, че ако не знаеш нищо в 1 клас, а в същото време в класа има деца, които знаят ( а такива винаги има), детето би получило по-различно отношение от учителя. Т. е  да попадне в групата на по-глупавичките. Всеизвестно е, че учителите предпочитат да работят с тези деца, с които им е по-лесно, а тези, които са по назад, си остават с вечния епитет - "по-глупавичките". От тук се повлиява и мотивацията на детето и прочие.
Поне аз от това се притеснявам.

Не е всеизвестно. И категорично не съм съгласна.


 Peace

# 14
  • Мнения: 1 172
И защо трябва да може да чете и да пише преди първи клас? За какво тогава тръгва в първи клас!
Ако то само проявява интерес - добре. Но насила...


Жената е писала, че няма време, за да се занимава лично с детето си. Наемането на човек, който да го обучава в 1 клас е добра идея, но много рискова. Какво би станало, ако утре този някой напусне, а детето започне да изостава с материала?
Единствено по тази причина мисля, че нищо не пречи още от сега детето да напредне, така че да се минимизира рискът от проблеми , предизвикани от липсата на време и подходящ учител.

Що се отнася до ученето - не е кой-знае каква болка да се научат 30 букви и 10 цифри, както и някакво елементарно ниво/бързина на четене. В първи клас детето ще трябва да учи още куп други неща - като писане, например.

Колкото до стила на обучение - планът в училище  НЕ е съобразен с индивидуалните възможности на детето. И съм сигурна, че няма клас, в който учителят да преподава с темповете на най-неподготвеното дете. Оттам идват и пропуските. А детето веднага става "глупаво" или "мързеливо" в очите на учителя и на съучениците си.

Общи условия

Активация на акаунт