Elternsgeld и Aufenthaltserlaubnis-помощ

  • 906
  • 10
  •   1
Отговори
  • Мнения: 19 269
Здравейте!

искам спешно да попитам може ли българин с Aufenthaltserlaubnis да взема Elternsgeld ? всички други условия се изпълнени.аз съм студентка и имам Aufenthaltserlaubnis. подадох молба преди два месеца.получихме,че документите са о.к.,но пари никакви.направихме отново запитване и днес ми се обадиха и ми казаха,че нямам право ,защото нямам Freizügigkeitsbescheinigung.
веднага отидох да питам в службата за чужденци и от там ми казаха,че това е чисто заяждане и че и двете неща са едно и също.просто са премахнали след 1.01.2005 Aufenthaltserlaubnis-а.кажете ми мога ли да направя нещо?от Bürgeramt-a ми казаха да подам жалба,но къде и ще донесе ли нещо?
благодаря ви предварително!

от Landesbank-ата казаха,че ако искаме може да направят молбата на името на мъжа ми и да изплащат на него парите.но това въобще не ни устройва,защото той работи.
ужасно съм ядосана. #Cussing out

Последна редакция: ср, 18 юли 2007, 17:25 от bubi0909

# 1
  • Мнения: 3 423
Ако човекът е гражданин на ЕС,
получава всичко, което получава
и един германец.
Aufenthaltserlaubnis е другото условие.
Надявам се, не го бъркаш с Бевилигунг.

Имаш право на пари!!!!!!! Гони си интересите!
Аз имам ерлаубнис и си получавам всичките пари!
На формуляра, който подавате, си пише изискванията.
Отказали са ти неправомерно.

Надявам се, взела си становището на Службата за чужденци
в писмен вид! Винаги изисквай отговорите в писмен вид!

# 2
  • Германия
  • Мнения: 8 084
Имаш право, аз съм студентка и получавам родителските, а мъжът ми - детските.

# 3
  • Мнения: 19 269
Лиска,да не би да получаваш пари по друг параграф.защото дори и с Aufenthaltserlaubnis може да получаваш пари ако
Ein nicht freizügigkeitsberechtigter Ausländer oder eine nicht freizügigkeitsberechtigte Ausländerin ist nur anspruchsberechtigt, wenn diese Person
1. eine Niederlassungserlaubnis besitzt,
2. eine Aufenthaltserlaubnis besitzt, die zur Ausübung einer Erwerbstätigkeit berechtigt oder berechtigt hat, es sei denn, die Aufenthaltserlaubnis wurde
a) nach den §§ 16 oder 17 des Aufenthaltsgesetzes erteilt,
b) nach § 18 Abs. 2 des Aufenthaltsgesetzes erteilt und die Zustimmung der Bundesagentur für Arbeit darf nach der Beschäftigungsverordnung nur für einen bestimmten Höchstzeitraum erteilt werden
c) nach § 23 Abs. 1 des Aufenthaltsgesetzes wegen eines Krieges in ihrem Heimatland oder nach den §§ 23a, 24, 25 Abs. 3 bis 5 des Aufenthaltsgesetzes erteilt oder
3. eine in Nummer 2 Buchstabe c genannte Aufenthaltserlaubnis besitzt und
a) sich seit mindestens drei Jahren rechtmäßig, gestattet oder geduldet im Bundesgebiet aufhält und
b) im Bundesgebiet berechtigt erwerbstätig ist, laufende Geldleistungen nach dem Dritten Buch Sozialgesetzbuch bezieht oder Elternzeit in Anspruch nimmt.

а пък аз като студентка не отговарям на горните условия.аз си удължавах визата последно 2006 и е валидна до 2008.затова имам и Aufenthaltserlaubnis.след 1.01.2007 вече са започнали да вадят  Freizügigkeitsbescheinigungен.най-много ме е яд,защото те се скатаваха досега и аз ако не бях питала настоятелно,въобще никакъв отговор нямаше да получа сигурно още 2месеца.и наглият тип от Landesbank-ата ми каза,че дори и на мъжа ми да ги пишем rückwirkend може само за 3месеца да ми изплатят парите,защото било минало много време.а ние подадохме молбата напълно в срок и единствено тяхна е вината,че не са ни уведомили.

pepelyashka,ти  Aufenthaltserlaubnis или Freizügigkeitsbescheinigung имаш?

# 4
  • Мнения: 945
bubi0909, ние сме freizügigkeitsberechtigt като граждани на България. Ти имаш право да получиш Freizügigkeitsbescheinigung, zащото си с българско гражданство. Не виждам zа какво могат да ти се zаяждат... Я си потърси адвокат или поне кажи пред него, че си се консултирала и че ще го съдиш... Ако не помогне, го съди... И ти имаш право да си смениш виzата на  Freizügigkeitsbescheinigung, никой нямя право гък да ти каже. Я бъди по твърда с чичкото там, той е само чиновник и е длъжен да спаzва zаконите.

# 5
  • Мнения: 1 584
Виж тук .

Последна редакция: пт, 20 юли 2007, 19:47 от Майра

# 6
  • Мнения: 11 306
Буби, от 01.01.2005 няма Aufenthaltserlaubnis, a Niederlassungserlaubnis, което дефакто е същото.
За това Freizuegigkeitbescheinigung е от 1.1.2007

# 7
  • Мнения: 3 423
Имаш право, бе, жена, търси си правата
и бъди твърда!  Aufenthaltserlaubnis имам,
изглежда зелена карта, на която пише
"Гражданин на ЕС", а отдолу, че се ползвам
с всички права на германските граждани
при упражняването на работа в Германия.

Това е същото, което от тази година се казва
Freizuegigkeitbescheinigung. Това, че си студент,
няма значение. Моя позната полякиня си получава
всичко, а е също студентка. Отстоявай си правата!

Aufenthaltserlaubnis не е Aufenthaltdgenehmigung,
както се казваха преди студентските визи, когато
нямаше право да се вземат помощи. Ние сме граждани
на ЕС, което ни дава автоматично право на свободно
придвижване, независимо каква ни е титлата в паспорта.
Настоявай!!!!!!! Заплаши ги с дипломатически скандал,
медии, обясни им, че ще им се стъжни животът!
В крайна сметка ще ти уредят нещата.

# 8
  • Мнения: 3 423
Лиска,да не би да получаваш пари по друг параграф.защото дори и с Aufenthaltserlaubnis може да получаваш пари ако
Ein nicht freizügigkeitsberechtigter Ausländer oder eine nicht freizügigkeitsberechtigte Ausländerin ist nur anspruchsberechtigt, wenn diese Person

Това НЕ се отнася за нас! Ние сме граждани на ЕС.
И сме с равни социални права с гражданите на Германия.
Нямат право да ти отказват!!!!!

# 9
  • Мнения: 4 150
Цитат
И сме с равни социални права с гражданите на Германия.
Това не е сьвсем така.
Детските и майчинството се zаплаЩат само при условие,че или единият или другият родител има поне 6 месеца работа в страната.От там идват и другите документи,които всьЩност се врьzват zа това условие.
Иначе всички бьлгарки и румьнки Ще идват в деветия месец,Ще раждат в Германия и Ще подават zа майчински и детски.

Неzнам как точно пребивавате в Германия БУБИ 0909,но германците рядко не си спаzват zаконите.Има неЩо неясно на тоzи служител,някоя бележка може да ти липсва и да те е претупал като "невалидна".Той няма сметка да не те допусне,парите не идват от неговият джоб.
Виж тук...ниЩо,че е само zа Нидьрсаксен.
http://www.stk.niedersachsen.de/master/C32191637_N5645046_L20_D0_I484.html

http://www.bmas.bund.de/BMAS/Redaktion/Pdf/Publikationen/Soziale … e=de,rwb=true.pdf

http://www.funkhauseuropa.de/service/recht_und_billig/2007/kinde … eld_eurecht.phtml   Тук е някакьв пример...
http://www.bundestag.de/dasparlament/2006/20/PlenumundAusschuesse/021.html

Успех ти желая.  bouquet

# 10
  • Мнения: 1 817
Буби, ето тук можеш да поискаш безплатен съвет от адвокат:
http://forum.jurathek.de/index.php
Аз ги питах по едно време за киндер и елтернгелд, и те казаха, че имаме право по закон.
Гони си интересите! Бяха ми казали, че ако от тук ти откажат окочателно, можеш да ги получаваш от бг и остатъка до 300 евро от тук  Peace !

Общи условия

Активация на акаунт