Консултация с логопед - 2 тема

  • 90 294
  • 308
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 710
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=55157.0

И тази тема мина 50 страници, затова пускам нова. Старата вече е заключена. Успешно консултилане и дано все по-малко деца имат нужда от консултации тук.  Hug

# 1
  • София
  • Мнения: 1 546
Здравейте Simple Smile
Да започнем тогава и новата тема. Peace
Синът ми е на 3г. и 7 м. ходи на детска градина. В предишната тема някъде напред бях писала за притесненията си. Ето как започна всичко. Синът ми, според моето скромно разбиране се развива съвсем нормално, но винаги е бил доста...неконцентриран или да го кажа от малък много трудно нещо да му привлече вниманието за по-дълго време. Хваща едно, оставя го, хваща друго и така....трудно се заиграва сам и до ден днешен. Но основата на проблема е че...заеква вече една година. Мога да кажа, че е на приливи и отливи. Понякога дори забравяме, че има такъв проблем. Есента в градината споменах но ми казаха от втора група. Наскоро пак споменах в групата и те явно са говорили с логопедката и тя (все още не съм се срещала с нея) само питала дали пие някакви лекарства. забелязвам, че основно проблема го има на гласните и най вече на думички, които започват с "А" и "У". не знам дали може да има някаква връзка но съм забелязала, че когато пие вода винаги преглъща "шумно" (като пуйче, не знам как точно да го опиша).
Мисля, че е време да направим консултация с логопед но по мое мнение трябва да направим и консултация с психолог. Моля посъветвайте ме и евентуално ме упътете за консултация и с двама специалисти заедно.
Предварително благодаря! Hug

# 2
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
За калина
Преси сам го прави - масажира с четката езика отгоре и от едната страна. Явно му харесва.

Моля те Калина, упражненията с четката не бива да се правят от децата сами - може да натискат по-силно и вместо повърхностно върху мускулите вибрацията да се пренася дълбоко по костите. Бръшингът е много полезен, но е и противопоказан в определени случаи. Това е като самолечението, дето го практикуваме почти всички

# 3
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
За мама Мариана
Синът ми е на 3 и половина. Казва разбираемо за мен 107 думи. Разбира всичко. Но досега е казал две -три изречения : баба -деди ( ето ги баба и дядо), каа муу( кравата казва му) и последното, което каза само веднъж - коли, ей ги виж. Искам да попитам, мога ли да считам, че детето е "проговорило" или не. Тоест трябва да търся само думата-изречение или нещо повече, за да смятам, че детето ми вече говори.

детето ви използва определен брой думи. Говори, ако ги ползва за да общува с вас чрез тези думи, но не и ако само механичо ги показва по картинки. Но определено трябва да се консултирате с логопед. Първите изречения от две думи се образуват около 18 месец - на 3 г 6 месец, детето трябва да може да използва изречение от 5 думи и да прерзказва приказка с пропуски, да ползва минало и бъдеще време, граматични форми и предлози

# 4
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Синът ми е на 3г. и 7 м. ходи на детска градина. ...неконцентриран или да го кажа от малък много трудно нещо да му привлече вниманието за по-дълго време. Хваща едно, оставя го, хваща друго и така....трудно се заиграва сам и до ден днешен. Но основата на проблема е че...заеква вече една година. Мога да кажа, че е на приливи и отливи. Понякога дори забравяме, че има такъв проблем. , че основно проблема го има на гласните и най вече на думички, които започват с "А" и "У". не знам дали може да има някаква връзка но съм забелязала, че когато пие вода винаги преглъща "шумно" (като пуйче, не знам как точно да го опиша).


не си спомням, а и не можах да намеря предишните ви постове, но определено заведете детето на логопед, за да установи дали заекването се дължи на функционално нарушение, нарушено хранене и дишане или нарушено внимание. след това отидете при детски психолог, не обратното, защото психологът няма да обърне внимание на нарушеното дишане и гълтане

# 5
  • Мнения: 542
Здравей Дама,
при всички случаи ви трябват консултации на живо - нищо не може да ги замени...
Все пак е добре да си припомните кога е започнало "заекването" и как се повлия поведението му, след съветите, които ви даде Оля? Успявате ли да се заиграете заедно и има ли конкретни ситуации, които да провокират симптомите му на дефицитно внимание? Със сигурност ще си помогнете с отговорите, както и на колегите, които ще ви консултират Flutter

# 6
  • Мнения: 542
За мама Мариана:
Моля ви - прочетете в старата тема мненията, които засягат важността от общуването.
Говорът  и езиковото развитие са част от психичните процеси - много рядко може да има нарушение само на един компонент и то да остане изолирано. Обикновено синхронното им развитие определя и развитието на езиковата сфера. Дори да има разминавания, ако всичко е наред - нещата се наваксват. Ако въпросът ви е дали детето говори - да, явно говори, но в случая тази констатация не определя развитието.  Ако има нещо друго, което ви притеснява - консултирайте се, защото това, което описвате е доста оскъдно и не отговаря на нивото за възрастта му.

# 7
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 705
Записвам се, за да следя темата по-лесно   bouquet

# 8
  • Мнения: 3 591
nnnnina,  да те питам за четката и аз - аз немога да я местя из устата му - той не ми дава. Но започна да ми дава с пръст да му "Четкам" езика/засега само от страни по ръбовете и леко да натисна в средата/. Обаче забелязвам, че като я вземе винаги я слага само в средата на езика си и съвсееееееем лекичко я опира. АКо се опитам да я изместя отстрани той почва да пищи - явно много го дразни.
Другото което забелязах, е че  неможе/или не иска/ да се изплези- да си извади езика навън и нагоре - разгледах му езика - не би трябвало да има причина да не може да го извади, и терапевтката го гледа и каза просто да настоявам. Ама аз и да настоявам и да не настоявам - немога да го накарам и това е  #Cussing out
Гледах го внимателно как яде сладолед - отваря си устата много и тика сладоледа вътре за да го близне, а не езика навънка - незнам дали ме разбра Embarassed ПО същия начин и ближе чинията - ако имаше начин да я вкара в устата си сигурно щеше да го направи. Залепя я цялата на лицето си. Иначе да се изплези и изкриви езика наляво и надясно вече нямаме проблем и се стравяме много добре  newsm44. Но ако трябва да е нагоре и навън езика просто остава вътре в устата без дори мъничко края му да се премести нагоре.
Препоръчаха ни да му давам да пие със сламка много кисели /цитросови/ сокове и сокове, които са всъщност разбит с миксера лед. Ама господина не хареса "коктейлите" дето му приготвих.

Така, че приемам всякакви идеи как да го "изплезя" - нещо немога да го "накарам" и "настоявам"  Confused тераперктака ни каза(или по скоро ни се скара), че не съм го упражнявала достатъчно /а не е така- моя език ме боли да се плезя вече/

От всичките ни упражнения на устата единственото което се е променило за последните 2 месеца е, че започна да яде масло /това с което се мажат филийките/ без да пищи като му се залепи по венците или небцето и да се плези навън-насрани. Ама май това е никакъв напредък...
Иначе най-странното за мен е , че въпреки проблемите с езичето той няма проблем да повтори какво да е съчетание от звукове, в коя да е дума. Няма проблем примерно с българското Р, а там нали езика отива нагоре newsm78. Едиствено  "th"  не казва правилно, но и аз не го казвам правилно(т.е. няма правилен модел да потражава), освен това за възрастта му 4г. се смята за нормално да не може.

ох, написах роман, ама много се отчаях дато ми се скараха, че не съм достатъчно настоятелна...просто се чувствам безпомощтна как да го "накарам" Confused Cry

# 9
  • Мнения: 1 313
Сина ми е на почти 2год , но все още казва само няколко думи- мама, тати, баба, кака. Моля ви да ми дадете координати на добри логопеди в София, които работят с толкова малки деца!

# 10
  • Мнения: 137
Здравейте!
Дъщеря ми е на 1г. и 4 мес. и все още яде само пасирана храна. От всяко парченце в лъжицата се задавя и повръща. Също така не проявява никакво желание да хрупа бисквити.
Наесен, живот и здраве, ще тръгва на ясла. Иска ми се дотогава да я науча да дъвче по-твърда храна, а не да чакам там да я научат. Какви упражнения мога да правя?
Благодаря Ви!

# 11
  • Мнения: 2 242
Ето тук има логопеди, специалисти, които ще ви помогнат и за проговаряне и за хранене - Нина, Съни. И двете пишат тук (nnnnina, katosun)
(най-долу в дясно на екрана ви има линк към този детски център)

# 12
  • Мнения: 1 313
Ето тук има логопеди, специалисти, които ще ви помогнат и за проговаряне и за хранене - Нина, Съни. И двете пишат тук (nnnnina, katosun)
(най-долу в дясно на екрана ви има линк към този детски център)
БЛАГОДАРЯ   bouquet

# 13
  • София
  • Мнения: 1 546
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=55157.msg1681354#msg1681354
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=55157.msg1894364#msg1894364

Ето линк към постовете ми в предишната тема. От тогава до сега сме на приливи и отливи. В опитите ни за съвместна игра срещаме и до сега проблем. Примерно казва "мамо хайде да рисуваме", вземаме четки и боички и ....вниманието му е точно една минутка. Иска аз да рисувам а той подхваща нещо друго. Обичаме да четем книжки, вечерно време много се заслушва като зачета. Иска много с баща си да играят на компютърни игри. Иска да гледа анимационни филми но и пред телевизора не се застоява за дълго, винаги обикаля напред-назад. Днес говорих с директорката на градината и очаквам в скоро време логопед-ката да го посети в групата и  после да обсъдим нещата. Тогава, като имам нейното мнение ще ви пиша отново. Сега благодаря за вниманието и само хубави неща на всички.  Simple Smile Peace

# 14
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Другото което забелязах, е че  неможе/или не иска/ да се изплези- да си извади езика навън и нагоре -

твърде вероятно е да може да си изплези езика нагоре несъзнателно. Движението на езика нагоре към носа е най-трудното нещо. Можеш да помогнеш като се опиташ да пъхнеш ел. четка под езика докато го миеш и така да го буташ нагоре, само не натиакй, защото под езика дразненето е по-силно, Искам да питам - през устата или през носа диша? Ако дуиша през устата няма да може да повдигнете езика докато не се научи да диша през носа - защитна реакция.

Взимаш един биберон залъгалка на НУК силикон  от 6 до 18 месеца ик го поставяш в устата си обърнат обратно - не със сплесканата част нагоре, както е правилно, а обратно. поставяш си езика на плоската страна на биберона и се опитваш да го задържиш така 10 сек с отворена уста - знам, че не ме разбра, затова ми прати майл - днес ще ти снимам клипчета

Важно за да се изплези и повдигне езика към носа устата трябва да е отворена и езикът да не е захапн между зъбите

Общи условия

Активация на акаунт