платена отпуска след майчинство

  • 1 370
  • 14
  •   1
Отговори
  • Мнения: 352
Може ли някой да ми каже дали има възможност за изплащане на платената ми отпуска ,която е 142 работни дни.Или трябва да напусна работа,за да се изплати.Аз съм учителка и се върнах на работа ,когато дедето ми стана на 1г. и 7 месеца.Тази отпуска се е натрупала за 2 години.Доколкото знам не мога да я ползвам по малко ако ми се наложи през учебно време.Варианта беше след майчинството.

# 1
  • Мнения: 24 467
Платеният Ви годишен отпуск, дори и неизползван и натрупан в годините не се губи по давност. Можете да си го ползвате винаги, докато съществува трудовото правоотношение с настоящия Ви работодател, при когото са натрупаните отпуски. Изплащане на натрупан платен годишен отпуск става само при прекратяване на трудовото правоотношение и се изплаща под формата на обезщетение за целия неизползван отпуск. Парично обезщетение за неползван платен годишен отпуск не се изплаща на друго основание, така че трябва реално да се ползва.

# 2
Платеният Ви годишен отпуск, дори и неизползван и натрупан в годините не се губи по давност. Можете да си го ползвате винаги, докато съществува трудовото правоотношение с настоящия Ви работодател, при когото са натрупаните отпуски. Изплащане на натрупан платен годишен отпуск става само при прекратяване на трудовото правоотношение и се изплаща под формата на обезщетение за целия неизползван отпуск. Парично обезщетение за неползван платен годишен отпуск не се изплаща на друго основание, така че трябва реално да се ползва.
Peace

# 3
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
не съм сигурна дали е законово регламентирано, но съм чувала, че платеният отпуск се ползва най-късно до март следващата година (да ме поправи някой, ако не съм права). 

# 4
  • Мнения: 844
Отпуск от предходна година се ползва до шести месец на предстоящата. А платения годишен отпуск се изплаща единствено при прекратяване на трудовото  правоотношение като обезщетение.

# 5
  • Мнения: 352