Писмо до народен представител

  • 1 083
  • 12
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 710
Копирам ви писмото, което тази сутрин пратих до г-жа Панева - депутат в Народното събрание. Ако се сещата това е жената, която ни води в Дневният център в Дупница през лятото. Искам да го прочетете, защото всички ние като родители на деца с увреждания сте част от този инициативен комитет. Съжалявам, че не питах предварително за мнението ви дали писмото ви харесва, просто нямах време, защото снощи говорих с депутатката и тя каза, че за да подготви въпрос за следващият петък за парламентарния контрол писмото и трябва да е при нея още тази сутрин. Та така - дано го харесате, пък ако не - жената пое ангажимент да имаме срещи с тези, които отговарят за неслучващите се Ресурсни центрове.

До Госпожа Маргарита Панева,
Народен представител


Уважаема Госпожо Панева,
Най-напред искам да ви благодаря за отзивчивостта да ни изслушате са сетен път и да реагирате по възможно най-бързия начин на проблемите, пред които сме изправени като родители на деца с увреждания. Уважаваме най вече доброто ви сърце за децата ни, което за съжаление е рядко срещано в страната ни.
И така след големите обещания, които чухме през лятото от господата от Министерството на образованието за отварянето на Ресурсни центрове във всеки областен град до новата учебна година, на 12.09.2006г. такива все още не бяха открити. Няколко майки на същата дата посетихме Министерството и поискахме среща с някой, който е компетентен по въпроса за Ресурсните центрове. Беше ни обяснено, че отварянето им зависи единствено от подписа на Министъра на образованието и обнародването на решението в ДВ. Още вечерта Министърът беше подписал решението и то беше обнародвано на 19.09.2006 година. Тъжното през цялото това време е, че чрез масмедиите на всички нас като родители на деца с увреждания беше внушавано, че Ресурсните центрове и съответно ресурсните учители ще започнат функционирането си от новата учебна година. Както знаете учебната година стартира на 15 септември, но повечето детски градини започват да работят от 1 септември. Съответно повече от месец вече децата ни посещават масови градини и училища и тъй като ресурсни учители все още няма – положението започва да става критично. Какво имам предвид – персоналът в масовите градини е твърде малко, за да поеме и децата с увреждания. Представете си група от 35 деца и сред тях едно дете с хиперактивен синдром, което е агресивно и трудно за работа. Учителят е сам с още една леля (говорим за детските градини, защото в училищата и леля няма) и трябва да се справи както с това дете, така и с останалите 35. Учебният процес в никакъв случай не е нормален. Родителите на “здравите” деца се настройват срещу родителят на детето с увреждане, защото смятат, че в него е причината децата им да не могат да се обучават нормално. Родителят пък на детето с увреждане е в правото си да иска интеграция, защото за нея говорим от колко години вече и още повече сега след като сме поели определени ангажименти към Европейския съюз. Какво да кажем за учителите и директорите на детските градини и училищата. Те са задължени от Закона за интегриране на децата с увреждания да не връщат и да не отказват приемът им в градините и училищата. В същото време обаче персоналът им е недостатъчен, за да се грижи и за детето с увреждане. Ресурсният център в София област, а и във всяка една друга област трябваше да поеме ангажимента да осигури по един ресурсен учител на всеки 5 деца, но това за сега не се случва. Никой не знае къде се помещава този Ресурсен център – говорим конкретно за София, кой е отговорен за нефункционирането му, кой е отговорен за назначаването на щатове на ресурсни учители? Кой е отговорен, че в момента в градините и училищата настава хаос за това, че няма кой да поеме децата с увреждания?  Защо министърът изчака започването на учебната година, за да бъде подписано такова решение? Не трябваше ли доста по-рано нещата да бъдат изчистени и  Ресурсните центрове наистина да заработят, така че да не се стига да вече напиращите конфликти? Страда не само семейството на детето със специфични нужди, страдат и семействата на останалите деца, разкъсвайки се между това да защитят правото на децата си да се учат нормално и толерантността си към детето със специфични нужди. И накрая - можем ли ние като родители да бъдем полезни, за да бъде проблемът преодолян? Желанието ни е да спре противопоставянето между нас и родителите на “здравите” деца, да се спре противопоставянето ни с директори и учители. Ние също искаме системата да заработи, защото вярваме, че това е добро не само за децата ни, но и за цялото ни общество; защото това е начинът най-после да се научим да бъдем толерантни с различните.
Госпожо Панева, разбирате мъката ни и надявам се желанието ни да помагаме с каквото можем както на взимащите решенията, така и на потърпевшите, за да може страната ни да се интегрира в Европейския съюз. Споделяме мъката на много майки и решимостта им да се борят, за доброто на децата си. Надяваме се, че управляващите ще вземат необходимите мерки системата да заработи.
И още веднъж – благодарим, че ни изслушахте!


С уважение
Инициативен комитет на
Родители на деца с увреждания

# 1
  • Мнения: 4 585
     Харесва ми. Ако преди 4г имаше ресурсни учители, може би детето ми още щеше да ходи на училище.

# 2
  • Мнения: 2 543
Майче, какво да кажа - дано имат уши и да чуят!  Confused

# 3
  • София
  • Мнения: 9 826
И на мен ми хареса писмото.Проблема с Ресурсните центрове е доста наболял.Ето,аз проверих за такъв център в Плевен-оказа се,че такъв център има само "на хартия",той не функционира все още,дори нямат помещение.Другото,което разбрах е,че дори и да бъде открит,Ресурсния център ще се занимава само с деца в училищна възраст,а не с по-малките Confused.

# 4
  • София
  • Мнения: 1 333
Мая,много хубаво си го написала!   bouquet
Много конкретни въпроси си задала и дано г-жа Панева от позицията която има ги зададе всичките, да получи конкретни отговори и да има видим и бърз резултат за децата ни.  Praynig
Ще чакам с нетърпение да кажеш какъв е бил отговора на г-н министъра на Образованието .

# 5
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 119
.......
Ще чакам с нетърпение да кажеш какъв е бил отговора на г-н министъра на Образованието .

  Нанди, Парламентарния контрол обикновенно го дават пряко по Канал 1 на БНТ. Ако имаш нерви да ги изтърпиш, де  Wink

  Мая, добре е написано писмото. Стискам палци!   bouquet

# 6
  • Мнения: 4 585
     Аз влизането ни в Евросъюза си го представям като марш на един народ. Когато предния пред теб не е в крак, се налага да го сриташ. Абе днес ме избива на милитаризъм. Страхувам се от себе си да не се наредя зад Волен.

# 7
  • София
  • Мнения: 1 333
Bim_bam, знам че го дават, но не мога да ги трая тези наши избранници.
Затова предпочитам Мая да ми каже резултата.

# 8
  • Мнения: 1 193
И на мен ми хареса с много хъс е написано.Сега ще чакаме  какъв ще  е резултата

# 9
  • Мнения: 4 585
    Аз ще го слушам по радиоточката на работата. И там трудно се траят, но поне не ги гледам. И за Миглена Кунева си правех сметки къде ще гледам, ама излязоха сметки без кръчмар.

# 10
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
wolf кой клас завършихте - синът. Защото поначало има право дори че е голям да си продължи образованието

# 11
  • Мнения: 3 504
Благодаря на  smile3525Мая за инициативата да се свърже с народен представител и да му напише писмо за парламентарния контрол smile3501. Разбира се, че се присъединяваме, дори и да не си ни питала, този проблем с Ресурсните центрове наистина е важен и необходим. Дай БОже да зафункционират, само дано персонала от специалисти е на "мястото си", да са кадърни и с хъс за работа, да помагат на децата с увреждания, наистина да се работи, така както би трябвало.
Дано мисията е успешна и ще чакаме всички резултата.

# 12
  • Мнения: 313
Страхувам се от себе си да не се наредя зад Волен.

След разноцветните идват негодните...сигурен съм, че няма да се наредиш там!
Нека не засягаме такива теми в този раздел, ок?

Общи условия

Активация на акаунт