Как подготвяхте детето си за кандидатстване в СМГ/пети клас/?

  • 10 630
  • 71
  •   1
Отговори

Анкета

Как подготвяхте детето си за кандидатстване в СМГ/пети клас/?

Опции:

  • Мнения: 7 213
Допреди броени години, когато голямата ми дъщеря кандидатстваше, приемът в СМГ на много деца беше успешен само с посещение на курс в 4-ти клас.
Сега това е мисия невъзможна. Задачите на ОМТ в момента не могат да бъдат решени от болшинството от децата, които са посещавали курс само в 4-ти клас. Тази година следях приема и съм свидетел на много, много умни деца с доста добри постижения на състезания и пробни изпити, които не успяха да влязат в гимназията. Една от възможните причини според мен е, че някои от родителите не са информирани относно трудността на приема и начинът на подготовка.
Задавам си обаче и въпроса: СМГ не стана ли труднодостъпно и за децата, чиито родители не могат да си позволят да плащат частни уроци + курсове за прием? Може и да греша, но тенденцията май е в тази посока.
Иска ми се чрез тази анкета да ориентираме родителите на бъдещите кандидатстващи как да подготвят децата си с апетит към СМГ.
Сигурно има и други отговори в анкетата, за които не се сещам. Ако вашият го няма там, моля, кажете да го добавя.

Последна редакция: вт, 07 авг 2018, 13:43 от Фран Ческа

# 1
  • София
  • Мнения: 4 018
Гласувах, преди да прочета обяснението. Моят опит е отпреди 5 години - курс в 4 клас и малко задачи вкъщи от предни състезания и част от задачите от омт. Резултатът беше добър( детето прието), макар че можеше да е и по-добре. Сега подобна подготовка би била слаба по мое мнение.

Последна редакция: ср, 08 авг 2018, 09:56 от EliG

# 2
  • Мнения: 551
Дъщеря ми, сега ще е осми клас в СМГ. Беше приета в пети клас, без да е ходила на курсове,частни учители и допълнителни уроци. Дори без да е ходила на нито един пробен изпит. Идва от квартално, провинциално училище. Подготовката и бяха задачи от състезания и малко моя помощ. Аз нямам особени познания.  Приеха я в първите 20-30 деца. Впоследствие ми стана ясно, че това си е било постижение. Мисля обаче,че липсата на напрежение години наред, прекалените очаквания много са и помогнали.

# 3
  • Мнения: 7 246
Голямото ми дете в периода 2012/2013  г.се готвеше 3 и 4 клас на курсовете + малко самостоятелно и без големи "напъни"влезе в СМГ.За съжаление, при малкият това мин.година не сработи.Определено има голяма разлика "преди "и "сега ".

# 4
  • Мнения: 6 918
Моята дъщеря влезе миналата година само с домашна подготовка (от мен). Ходи на 3 от 4-те пробни изпита в 4-ти клас. Участвала е на състезания по математика в периода 2-4 клас, но отново само с домашна подготовка (изрешаване на минали теми). Не е математик (няма такова мислене, не я влече математиката). Няма особени постижения. Тук-там някой медал, но всички знаем, че медалите ги раздават с шепи.

# 5
  • Sofia
  • Мнения: 188
И моите 2 деца кандидатстваха едното преди 3 години, другото сега. На първото подготовката беше 3 клас (несериозно) +4 клас + родител (математик:)), на второто 2,3 и 4 клас + същия родител. Според мен второто знаеше много повече, готвихме го по-дълго, имаше повече постижения от първото и въпреки това влезе доста по-назад (около 150-120-то) отколкото първото (13-то, даже 11-то:)).  Има и доза "късмет" за това дали детето ще влезе в СМГ. Много умни деца, може и да не успеят. Според мен изискванията са се вдигнали доста и децата знаят все повече. Решават доста задачи.

# 6
  • Мнения: 6 918
Истерията с курсовете е голяма и мисля, че е създадена от родителите и митът, който се носи, че без курс не може. Преди седмица присъствах на една среща, на която един учител по математика от смг каза, че курсовете са създадени, за да подпомогнат бедните (това беше точната дума, която използва) родители, които нямат пари да платят частни уроци за децата си, за да ги научат на математика. Отдавна не се бях възмущавала толкова силно! В очите на тази жена родителите сме бедни хора, които не знаят елементарна математика (1-4 клас), за да помогнем на децата си да изкарат изпит след четвърти клас. И това бе заявено сред 50 души, между които доста високопоставени личности и голяма част от учителите по математика в смг. Искрено се надявам това да не е масовото мнение за нас родителите. Гадничко е да те дават за пример за тъпчо (последната дума не е цитат, просто така се почуствах след въпросното изказване).

# 7
  • Sofia
  • Мнения: 188
Не всички родители се справят със задачите за кандидатстване за СМГ. Това не е срамно, нито означава, че са "тъпи", а просто, че това не е тяхната сила. Други се справят, като се опитват да обяснят задачите със знания, с които децата, в този момент не разполагат. Форумите са пълни с молби от родители за помощ за решаване на задачи за 3 и 4 клас, които те не могат да решат. Няма нищо срамно според мен. Много родители, които имат афинитет към математиката, влизат в час и помагат адекватно на децата си, но не всички са така. Имам приятели, арт насочени хора, е математиката им е "тъмна" Индия:), за тях някои от задачите ще са си истинско мъчение.

# 8
  • Мнения: 7 213
Преди седмица присъствах на една среща, на която един учител по математика от смг каза, че курсовете са създадени, за да подпомогнат бедните (това беше точната дума, която използва) родители, които нямат пари да платят частни уроци за децата си, за да ги научат на математика.
Но ако се замислиш може би е права.
Точно това исках да кажа в първи пост на темата.
Дали СМГ не стана училище за родители с повече финансови възможности, които могат да си позволят и частен учител за подготовка, защото само с курсове в четвърти клас вече не става.

Лошото е, че се хвърля прах в очите на "бедните", "заблуждавайки" ги, че детето ще успее само с курсове. Говоря за приема. Иначе материала научен на курсовете е в плюс за децата, които ги посещават.

 

Последна редакция: вт, 07 авг 2018, 17:41 от Фран Ческа

# 9
  • Резерват "Северозапад"
  • Мнения: 2 366
Щерката ходеше на балообразуващите състезания, съответно се готвеше за тях Wink, както и на последния модул на курсовете в СМГ в 4-ти клас, за да свикне с формата. Нямаше възможност да посещава курсовете, защото сме от провинцията. Основно самостоятелно решаване на математическата читанка и обяснения от баща и Laughing. Сега ще е осми клас.

# 10
  • Мнения: 2 182
Анкетата е абсолютно безсмислена, ако всеки от отговорите не е обвързан с крайния резултат от тази подготовка. Ако си вложил много пари  и детето е прието, изводът е един, ако не е прието - друг. От тези, които са дали 0 лв., едни са влезли, други - не, ако не се знае резултата, извод не може да се направи.
Ако приемем, че в анкетата са дали отговор само родители на приети деца, междинните резултати не подкрепят внушението, че СМГ се е превърнало в училище за богаташи.

# 11
  • Мнения: 6 918
Факт е, че много малко сме хората, които сами си готвим децата. Аз познавам 6 така готвени деца (на нито едно от тях родителят не е учител по математика). Всички са приети. Не казвам, че това е решението. Категорична съм, че решението е повече добри училища в прогимназиален етап, очевидно има търсене. Жалко е да няма езикови или хуманитарни с подбор. Естествено, ще трябва да се допълни Наредба 10.

# 12
  • Мнения: 2 182
Преди седмица присъствах на една среща, на която един учител по математика от смг каза, че курсовете са създадени, за да подпомогнат бедните (това беше точната дума, която използва) родители, които нямат пари да платят частни уроци за децата си, за да ги научат на математика. Отдавна не се бях възмущавала толкова силно! В очите на тази жена родителите сме бедни хора, които не знаят елементарна математика (1-4 клас), за да помогнем на децата си да изкарат изпит след четвърти клас. И това бе заявено сред 50 души, между които доста високопоставени личности и голяма част от учителите по математика в смг. Искрено се надявам това да не е масовото мнение за нас родителите. Гадничко е да те дават за пример за тъпчо (последната дума не е цитат, просто така се почуствах след въпросното изказване).
Таргет групата на курсовете са деца, чиито родители търсят външна помощ по математика (вие не попадате в нея, поне на 100 места си написала, че сама си готвила детето си) и не могат да си позволят индивидуални уроци (доста по-скъпи са от курсовете). Много права е учителката, не мога да разбера защо си го приела като лична обида.

# 13
  • София
  • Мнения: 7 673
Аз лично познавам едно-единствено дете от набора на по-големия /2003/, което да е ходило на частен учител, освен на курс. За прокотокла - не влезе. Всъщност учи в СМГ 5-7 клас, но това е друга тема.
Аз съм заложила на курсове 3-4 клас и помощ от родител /мен/, но е факт, че не се справям особено добре и съм полезна до 2-3 клас. После ме надминават и нямат полза от мен.  Mr. Green
Синът ми, който е набор 2003, влезе с тази подготовка.
За другия - набор 2008 - тепърва ще разберем. Той има известно предимство - ако нещо не му е ясно, нито на мен, питаме баткото. Ама той не е много мераклия, де, та само понякога ни обръща внимание. Но, ако закъсаме сериозно, дава по едно рамо.

# 14
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Фран, от поста ти съдя, че би искала да разбереш кой с каква подготовка е влязъл. Но анкетата пита само как се е готвило детето, а не дали е прието.
И в един от отговорите е посочено, че Света София е с математическа насоченост, а то не е. Да, дават възможност на изявените деца да ходят на школа с по-големи (така съм чувала), но не е математическо училище и учениците му се готвят явно навън. Може само да ги поздравим за талантливите им деца.
Аз имах досег с доста родители на приети тази година деца и от чутото, масата от децата се готвят на курсове и то не само последната година. Давали са им и сериозни домашни за вкъщи. Достатъчно е да види човек задачите от изпита тази година и му става ясно, че без сериозни математически познания, няма как да се решат и то за кратко време. Да не говорим, че описването на задачи в детайли съвсем не се учи в училище.
От една майка, с дете на курсове, разбрах че и там не акцентират на методи за описването. Излиза, че родителят трябва да се включи и да поправи и даде насоки за това. И не, не е нужно да си математик, за да погледнеш описанието на дете и да кажеш това го махни, това го напиши по-красиво, тук допълни и т.н. На пробните изпити също пишат забележки, които могат да се видят после. Значи всеки родител може да е от полза на детето си, дори да не е математик:)
И също: Тренировката от по-ранна възраст, свикването с това, че някой шуми на съседния чин или отвън, всичко научено през годините натежава в полза на тези, които са упражнявали.
В крайна сметка, колко от приетите деца са с максимум точки. Масата приети са с около 50-60% от максималните точки. Затова според мен не е лошо децата да свикнат да се явяват на състезания от 2-3 клас и да бъдат поощрявани за резултати   над 50%, а не само да се гледат медали и грамоти. В СМГ приемат 156, а не 20 деца. Всяко старателно дете има шанс.

Общи условия

Активация на акаунт