Внимание! Нова телефонна измама!!! Точат пари от телефонната сметка

  • 12 839
  • 65
  •   1
Отговори
  • Сф
  • Мнения: 10 660
Ще се опитам да бъда по- кратка, защото съм бясна! Към мобилните устройства се прикача незнайно как нов вид измама , а именно- нежелан абонамент за някакъв си сайт с цена около 6.00 лева седмично към мобилната сметка.
На майка ми се е случило през таблета като не помни да е натискала нещо за плащане.Тя почти не ползва нета. И така , сметката и натоварена с 25 лв. Отишла тя в Теленор и момчето и казало, че не е първата и е вирус. Тук вече зяпнах. Не съм и се карала разбира се, но реших да  ровна в нета по въпроса и ето какво открих и то в Калдатата, която е сериозна платформа .
  https://www.kaldata.com/forums/topic/260070-%D0%BF%D0%BE% … sp;    
В резюме, от началото на годината действа тая простотия и доста хора, дори и млади , наясно с технологиите са опарени. Нямам думи! Момчето от Теленор е посъветвало майка ми да си следи сметката седмично и при надписване на подозрителна сума /тя е с пакет услуги за 25 лв/ да тича веднага при него да маха абонамента.
Сайтовете са най- различни и хората се чудят как да го разкарат тоя абонамент. Ако прочетете писанията в Калдата , става ясно, че атакуват всички оператори. Някои са се оплакали и в КЗП. Добре, че на майка са и помогнали /надявам се/ и тя ми сподели, защото това е поредната ужасна простотия в бг.
Моля , ако има подобни случаи да се разшумим и някой да  вземе някакви мерки!
 Кой и Защо оператора разрешава плащания от телефонната сметка без изрично съгласие,  искам да знам аз. Ето и на тази практика и намериха цаката и ето какво се случва.. Hands Thumbsdown

Последна редакция: ср, 11 окт 2017, 19:39 от PureLove

# 1
  • Мнения: 1 822
всички измами са във вихъра си. апогей май беше думата.

Последна редакция: ср, 11 окт 2017, 19:49 от Hulk1

# 2
  • Сф
  • Мнения: 10 660
всички измами са във вихъра си. епогей май беше думата.
Апогей, но няма значение .
Досега това го правиха М тел, справка темата за М тел , но щом са почнали и по нета и по телефон, таблет, трябва да си следим текущите сметки ежеседмично. Това е нелепо! Да не говорим, че възрастните хора са обречени..
 Съвсем неусетно ти го прикачат тоя абонамент и се усещаш чак като е късно. Отделное мъка да се отпишеш лесно...бе чиста измама!

# 3
# 4
  • Мнения: 2 143
Важното е да си бясна...

Към авторката на темата - прочети какво написах за теленорската първа в списъка с линкове. Въпреки, че онова с "Муци" е засмукано от прахосмукачката

# 5
  • Сф
  • Мнения: 10 660
Не хората са шарани, а моб.оператори са нагли.Разбира се, че имат много общо с измамата. Бази данни отдавна се въртят къде ли не.
Как' Сийке не съм видяла темата.Предлагам и тази да си остане, че клюкарника се чете.

# 6
  • Мнения: 2 143
Не хората са шарани, а моб.оператори са нагли.Разбира се, че имат много общо с измамата. Бази данни отдавна се въртят къде ли не.
Виждам, че ги разбираш нещата. Обясни как точно операторите има нещо общо с услуга която не се предоставя от тях? В конкретния случай DCB ( Direct Carrier Billing )

# 7
  • Сф
  • Мнения: 10 660
Ти също очевидно работиш към някой от телекомите или въпросните гръмко звучащи билинг системи.Защо операторите допускат плащане чрез телефонната сметка?Без изрично съгласие? Практиката на Виваком за сделки от разстояние не беше ли порочна?Защо опарените сезират Комисията за регулиране на съобщенията?Това, че си цъкнал рекламен банер значи че трябва да ти натоварят сметката с абонамент? Хе хе, искаш да кажеш, че операторите са " невинни"? Че нали мтел и близу правят същото с абонирането за канали, но поне дават опция да се откажеш сравнително лесно.Да не говорим че близу искаха обратен смс с ЕГН !
И да , базите на .... са все с възрастни хора, които не могат да отреагират на момента, защото дори не са разбрали, че им се набутва я договор, я абонамент, я " подарък".А лобитата на крадците са по парламента, по комисии, затова е толкова трудна борбата с порочните практики.Разни малки фирмички на бивши директори на централи и сие си правят каквото искат СЪс съдействието на представители на телекомите.Така се правят и анкети и какво ли не.Само че, когато стане прекалено нагло, вече е проблем.Интересно, как им хрумна масово да нарекат поредната измама вирус! Вируси товарещи телефонните сметки...
Темата е за взаимопомощ и информация, за крадеца ясно, че си е опекъл засега работата.Всъщност, ще взема да напиша една жалба да върнат парите. Глобул.Нали чрез тях става плащането..Да, аз съм навътре в нещата, но хората масово не са. Няма нужда да тролиш, защото темата не е за теб, а за ужилените " шарани" както ни наричаш.

# 8
  • Мнения: X
Ти също очевидно работиш към някой от телекомите или въпросните гръмко звучащи билинг системи.Защо операторите допускат плащане чрез телефонната сметка?Без изрично съгласие?


Като нищо да е вирус. Аз онзиден си получавам сметката за телефона си и се загледах в разпечатката, защото плащам една и съща сума, в която са включени обаждания и интернет, в чиито рамки се побирам. Няма и как да не се побера, защото са неограничени за страната и 300 минути разговори с ЕС, които не успявам да изговоря. Този път обаче пет евро повече, та се загледах. Оказа се, че пет пъти съм говорила с Гвинея. Кодът е +22 и нямаше как да не се сетя, че многократно телефонът ми звъня и изписваше номер със същия код, като аз няколко пъти вдигнах, но връзката мигновено се разпадаше. Гледам си регистъра на обажданията, няма и по една секунда "разговор", защото връзката просто изчезваше. После спрях да вдигам, но според Водафон явно аз съм звъняла и говорила по минута всеки път, а не че на мен ми звъняха и с никого не говорих. Не съм се обаждала или ходила до техен офис, но ми е ясно какво биха ми отговорили и всъщност не мисля, че са замесени. Освен с вирус не мога да си го обясня по друг начин. По-интересно ми е откъде такива измамници ми имат телефонния номер.

# 9
  • Сф
  • Мнения: 10 660
Чек плийз, я си се свържи с vodafone, при положение, че не набираш ти. Искай обяснение за петте евро.Може да са от друго.Аз съм имала контакт с тях, обаче пиши в Англия директно на някой от мениджърите по нета имат контакти.На мен ми отговориха много бързо и стана ясна работата
.Но това беше преди 100 години.Така ще имаш яснота какво става.

# 10
  • Мнения: 8 949
Хм... На мен последния месец ми излезе в сметката, че съм теглила някакъв филм на телефона си....  Rolling Eyes newsm78

# 11
  • Мнения: X

Не са от друго. В разпечатката има пет разговора с номера от Гвинея, който си стои в регистъра на повикванията ми. Демек аз съм звъняла и съм говорила по една минута, а то аз вдигах телефона и не говорих, защото чувах сигнал "свободно". В продължение на десетина дни ми звъня телефона сигурно 50 пъти от този номер, добре че не упорствах да вдигам всеки път и да викам "Ало! Не чувате ли бе?!". Майка ми можеше така да направи. Sweat Smile

# 12
  • Мнения: 2 143
Оооу, много емоция, малко разум! I love it!
Всъщност, ще взема да напиша една жалба да върнат парите. Глобул.Нали чрез тях става плащането..Да, аз съм навътре в нещата, но хората масово не са.
Навътре си колкото аз съм ватман, но това е друга бира.
Напиши - имаш пълното право. Мога от сега да ти кажа отговора и на КЗП и на оператора. "Услугата се предоставя от <едикойси>. За повече информация се свържете с <контактна точка>". Аман от балъци!

А бтв, ако цъкнеш банер, линк във Фейсбук или друга подобна социална медия, отговорността си е изцяло твоя. Перифразирам Параграф 22 - да НЕ си! И не отговори на въпроса за DCB... като как точно оператора е отговорен
Скрит текст:
Досега съм:
  • Рекламно лице на онлайн ритейлър
  • Мюсюлмански проповедник
  • Служител на автошкола
  • и новото Служител на Теленор/Клетъчен оператор

# 13
  • Сф
  • Мнения: 10 660
Абе за рожден ден пращат смс, а за абонаменти с вируси - не.А номера откъде? Нали се усещаш кви ги ръсиш?Все едно детето ми да не пипа таблет.Него ли наричаш балък?
Не знам какъв си, но може би си търсиш да се заяждаш по темите.
И с какво си полезен в тая тема?

П.п. пробвам с митничар или нещо под пагон, имаш  особен, глуповат ( но надменен) изказ.Ха ха.

# 14
  • Мнения: 1 822
Може и най-обикновен боклук да е Laughing

# 15
  • Мнения: 2 143
Абе за рожден ден пращат смс, а за абонаменти с вируси - не.А номера откъде? Нали се усещаш кви ги ръсиш?Все едно детето ми да не пипа таблет.Него ли наричаш балък?
Не знам какъв си, но може би си търсиш да се заяждаш по темите.
И с какво си полезен в тая тема? П.п. пробвам с митничар или нещо под пагон, имаш  особен, глуповат ( но надменен) изказ.Ха ха.
Благодаря за комплимента! Идеята за митничар ми харесва, но не е подкрепена с аргументи.
Виж ако детето ти ползва таблет с поставена сим карта не е балък. Балък е този който му го е тикнал в ръцете. Stuck Out Tongue Winking Eye И за да е по-забавно може въведеш и номер на кредитна карта в Гугъл плей акаунта и да разрешиш плащания без потвърждение ... на таблета!

# 16
  • София
  • Мнения: 17 592
Не хората са шарани, а моб.оператори са нагли.Разбира се, че имат много общо с измамата. Бази данни отдавна се въртят къде ли не.
Виждам, че ги разбираш нещата. Обясни как точно операторите има нещо общо с услуга която не се предоставя от тях? В конкретния случай DCB ( Direct Carrier Billing )


Съвсем определено имат нещо общо. Именно телекомите предоставят тази "услуга". Няма как да е иначе. Те предоставят договора си с клиента за ползване от трето лице на практика - при това без изричното (или каквото и да било, впрочем) съгласие на клиента.

# 17
  • Мнения: 2 143
Съвсем определено имат нещо общо. Именно телекомите предоставят тази "услуга". Няма как да е иначе. Те предоставят договора си с клиента за ползване от трето лице на практика - при това без изричното (или каквото и да било, впрочем) съгласие на клиента.
Вземи си договора и прочети къде в него е описано, че ти предоставят този вид услуги! В моите има само клаузите толкова минути разговори и толкова трафик интернет. На практика натискай линка, изпращайки SMS-а или сваляйки дадено приложение, ти подписваш договор с друг и се съгласяваш той да те таксува през телефонната ти сметка вместо да чарджи кредитната ти карта или да му платиш в брой. Това са взаимоотношения между теб и лицето което ти предоставя някаква услуга или достъп до съдържание.
Ако изтеглиш платено приложение от Гугъл плей сумата ти се дърпа от кредитна карта с или без потвърждение, ако си имал неблагоразумието да въведеш и запомниш в акаунта номера ѝ. Ако изтеглиш безплатно което е маркирано с Contains ads  Offers in-app purchases Гугъл ще те чарджи за всяка покупка и той няма да има нищо общо с твоите действия. Ти като ползвател изтегляйки приложението изрично си се съгласил Гугъл да посредничи между теб и продавача на услугите. И няма как да държиш гуглето отговорен ако не си доволен от услугата. DCB е подобно на това и посредника носи само кредитния риск.
Те предоставят договора си с клиента за ползване от трето лице на практика
Това е някакъв nonsense. Оператора като страна по договора се задължава да ти предоставя срещу заплащане определени и описани в него услуги. Не съществува друг случай той да се ползва от него, освен когато трябва да ти прибира дължимите суми - и забележи, ти си се съгласила с този изрично упоменат случай още при подписването. Оператора да предостави данните ти от договора на трети лица за събиране на дължими суми по него!

p.s. Ако все пак PureLove вече е изпуснала парата и е приключила с необоснованите нападки и обвинения към пишещите тук и българските оператори, може да насочи гнева си към
Скрит текст:
NTH AG и по-конкретно към българския му франчайзер NTH Media България ЕООД
Почти на 100% съм убеден, че услугата е тяхна или че те са посредника подобно на гуглето от примера.

# 18
  • Сф
  • Мнения: 10 660
Таблета е на майка ми.Тя не влиза в гугъл.На 70 години е, да е жива и здрава! Детето ми е 3 клас и ходи на гости.Та добре че ми каза.Моб нет е на теленор- пакет.
Сега съм пуснала заявка за електронна разпечатка, не знам дали пази тия смс и.Искам да видя сайта кой е и тн.Всичките ще ги подпукам по ред на номерата. Но тия пари са платени чрез теленор.Все едно със сметката ми за ток да ми дойде и сметката за ресторант, без да съм го искала.
База данни на теленор и трети лица- няма как да се случи.Ще държа в течение, могат да ги погнат и теленор да си ги озаптят" вирусите "от нета..Що пък на мен не ми се случи така с локалния ми доставчик? Па те така теленор ще оженят някой без да знае Simple Smile


# 19
  • Мнения: X
Тези норвежци от Теленор накрая ще се окажат някои гърци минимум.

# 20
# 21
  • Мнения: 2 143
Но тия пари са платени чрез теленор.Все едно със сметката ми за ток да ми дойде и сметката за ресторант, без да съм го искала.
Възможно е ако ресторанта има такава договорка с доставчика на електроенергия. Виждал съм подобно нещо, но ставаше дума за доставка на пици и ... това не знам как да го изразя... да кажем, сумата ти се калкулира към месечна сметка за комунална услуга. Хората го имаха за страхотно удобство. Simple Smile
По темата - не е без да си го поискала, по-скоро ти или потърпевшия ползвател на таблета го е направил неволно или несъзнателно. Но потвърждение е имало. В предната тема ставаше дума за услуги на турски сайт и съм почти убеден, че абонамента е станал в резулат на "За да видиш най-новия епизод на кутловата турска сапунка натисни тук" и някъде в дъното "ако го натиснете се съгласявате с едиквоси" като едиквоси може да се прочете като "Да Ви го натоварвам седмично с 5 лв. без ДДС" NTH не са играч на дребно за да допуснат лесно финансова измама.

p.s. Никой оператор ( не само Теленор ) не може да носи отговорност за нещо което е извън неговите правомощия. Но ти като запознат с въжможните схеми на трети лица, можеш например да прегледаш какви позволения са дадени на приложенията инсталирани на устройството и да забараниш някой от тях. Например за какво му е на Вайбър да ти чете ( и съответно да изпраща ) SMS? Stuck Out Tongue Winking Eye

А като крайна мярка за непослушни деца и родители има едно нещо наречено SMS Center - просто добави една цифра по среда на номера който виждаш и никой няма да може да изпрати смс.

# 22
  • Мнения: 1 822
дали реално каза че е ОК да "кликнеш" някъде и да прочетеш "току що се съгласихте с нашите условия, а те са....."?

# 23
  • Мнения: 94
Условията се променят в движение.
Много често. Сключих договор с виваком. Много доволна. И понеже имам много минутки реших да изпробвам някои неща и кви глупости се случиха лелемайко.....
Та имат си единен колцентър с банките и други организации. Познати гласове се обаждат..
От дск ми блокира неква карта и реших да им изпробвам обслужването по телефона , напрово не ми се пише какви глупости неземни чух....
И в SG си направих сметка. Беше приятен човекът. После му стана нещо като ходих да си взема картата. После гледам на сайта сменили условията.

# 24
  • София
  • Мнения: 17 592
Съвсем определено имат нещо общо. Именно телекомите предоставят тази "услуга". Няма как да е иначе. Те предоставят договора си с клиента за ползване от трето лице на практика - при това без изричното (или каквото и да било, впрочем) съгласие на клиента.
Вземи си договора и прочети къде в него е описано, че ти предоставят този вид услуги! В моите има само клаузите толкова минути разговори и толкова трафик интернет. На практика натискай линка, изпращайки SMS-а или сваляйки дадено приложение, ти подписваш договор с друг и се съгласяваш той да те таксува през телефонната ти сметка вместо да чарджи кредитната ти карта или да му платиш в брой. Това са взаимоотношения между теб и лицето което ти предоставя някаква услуга или достъп до съдържание.
Ако изтеглиш платено приложение от Гугъл плей сумата ти се дърпа от кредитна карта с или без потвърждение, ако си имал неблагоразумието да въведеш и запомниш в акаунта номера ѝ. Ако изтеглиш безплатно което е маркирано с Contains ads  Offers in-app purchases Гугъл ще те чарджи за всяка покупка и той няма да има нищо общо с твоите действия. Ти като ползвател изтегляйки приложението изрично си се съгласил Гугъл да посредничи между теб и продавача на услугите. И няма как да държиш гуглето отговорен ако не си доволен от услугата. DCB е подобно на това и посредника носи само кредитния риск.
Те предоставят договора си с клиента за ползване от трето лице на практика
Това е някакъв nonsense. Оператора като страна по договора се задължава да ти предоставя срещу заплащане определени и описани в него услуги. Не съществува друг случай той да се ползва от него, освен когато трябва да ти прибира дължимите суми - и забележи, ти си се съгласила с този изрично упоменат случай още при подписването. Оператора да предостави данните ти от договора на трети лица за събиране на дължими суми по него!

p.s. Ако все пак PureLove вече е изпуснала парата и е приключила с необоснованите нападки и обвинения към пишещите тук и българските оператори, може да насочи гнева си към
Скрит текст:
NTH AG и по-конкретно към българския му франчайзер NTH Media България ЕООД
Почти на 100% съм убеден, че услугата е тяхна или че те са посредника подобно на гуглето от примера.


1. nonsense на български е "безсмислица". Употребата на чужди думи, които си имат аналози е... ами, некрасиво, в най-добрия случай. Не знам какво точно се опитваш да докажеш с това, но на мен винаги ми напомня на "Ваш син Христофор".

2. Става дума за ето това: http://www.telenor.bg/bg/digital-services/pay-telenor  Плати с Теленор

С услугата Плати с Теленор купуваш съдържание в Google Play лесно и бързо без кредитна карта:

Именно то им дава възможността да товари сметката с какви ли не "външни услуги".
При това не съществува начин да се откачиш от тази "услуга". (не, не е само глобул, другите също имат аналогични лостове за легализирана измама).

Забележи, в този случай не е нужно да се тегли каквото и да било "приложение", нито да се въвежда кредитна карта (каквато изобщо не притежавам), нито дебитна (каквато не съм въвеждала никога и никъде. Изобщо).

Забележи, всичките тези неща, които са описани на тази страница, също не са нужни. Аз изобщо нямам епъл ид, нито парола, та синът ми не би могъл да ги въведе тези неща - случайно или преднамерено.


Телефонният ти номер, номерът на договора / сметката, името и др. подобни се явяват част от договора. Телекомите ги предоставят за ползване на трети лица при тази услуга.

Последна редакция: сб, 14 окт 2017, 00:56 от katiABV

# 25
  • София
  • Мнения: 17 592
А като крайна мярка за непослушни деца и родители има едно нещо наречено SMS Center - просто добави една цифра по среда на номера който виждаш и никой няма да може да изпрати смс.


Моля те, разясни ми го по-подробно това - като на човек, който никога не е имал каквото и да било желание да се запознава с такива "тънкости" (понеже нищо от тях по начало не ползвам) - как да го направя този трик? Моето дете би било мнооого щастливо да може отново да играе на майнкрафт от телефона си - и никога не е имал каквото и да било желание да изпраща или получава каквито и да било смс-и.  Ако твоето решение е работещо на него определено би помогнало - как, обаче, става?
Благодаря!

# 26
  • Мнения: 2 143
как да го направя този трик?
На моето устройство - Messages -> Settings -> SMS center -> променяш номера който виждаш -> ОК
Плати с Теленор
...
Именно то им дава възможността да товари сметката с какви ли не &quot;външни услуги&quot;.
При това не съществува начин да се откачиш от тази &quot;услуга&quot;. (не, не е само глобул, другите също имат аналогични лостове за легализирана измама).
Ами какво да ти кажа? Това, че два от операторите предлагат DCB плащане за точно определен вид съдържание си е екстра. Активира се автоматично, но регистрацията не е автоматична. Което пак ни връща на необходимост от потвърждение. При регистрирането и при всяко плащане. Оставям настрана факта, че има и ограничение за кредитирането - малко са прасетата които си позволяват лукса да кредитират безогледно.
Телефонният ти номер, номерът на договора / сметката, името и др. подобни се явяват част от договора. Телекомите ги предоставят за ползване на трети лица при тази услуга.
Confused Съжалявам, не съм правил проба да регистрирам устройство за DCB в Гугъл. И много се съмнявам, че Гугъл ще получи директно номера за тарифиране без твоето и на оператора съгласие - т.е. двете страни по договора.

# 27
  • Сф
  • Мнения: 10 660
О, аз ще се добера до това съгласие, естествено че там е разковничето. Ти Nazgul може и да се съмняваш че не е лесно, но всъщност е . Кажи ми въпроса " Ще продължите ли да ползвате настоящия си абонаментен план следващите 24 месеца " те навежда на мисълта, че току що си сключил нов двугодишен срочен договор от разстояние" и то от името на телеком? Това е същото.Допълнителна непоискана услуга със съдействието на Теленор.Кати го е обяснила. И с предоставянето на база данни.Теленор не само могат да я спрат от 123, ами сега ще разберат и как ще я махнат от фактурата..както ако си чел и в калдатата, вече са връщали пари.Все пак не съм титуляра и ще ми отнеме малко време, чисто логистично. Още повече не била платена, тъкмо имам време..Търси в кой са парите- арабска поговорка.Simple Smile.Те ги искат от тях ще ги взема.
Това се опитваме с Кати да ти обясним- изрично съгласие няма , пробват, ако мине номера..

# 28
  • Мнения: 1 822
Винаги съм смятал че при измама е адкси тъпо да се оплакваш на измамника. В смисъл той си знае че те е метнал дее*а. Казваш факти на човек, който ги знае. Та не знам как точно се действа ако измамника си е купил и контролиращия орган. Особено в Мека-та на измамите a.k.a БГ.

# 29
  • Мнения: 2 143
Кажи ми въпроса " Ще продължите ли да ползвате настоящия си абонаментен план следващите 24 месеца " те навежда на мисълта, че току що си сключил нов двугодишен срочен договор от разстояние" и то от името на телеком?
Не няма да продължа. Не и по телефона. Въпрос на принципи! Защото знам как се случват нещата.
И между другото ключовата фраза е "от името на оператора", а не от самия оператор. И не съм чел калдата. Парите от оператора ли са върнати? Защото не знам да има оператор който да връща пари при активен договор... Grinning

пффф! редакция!
Какво разбирате под "изрично съгласие няма"

# 30
  • София
  • Мнения: 17 592
как да го направя този трик?
На моето устройство - Messages -> Settings -> SMS center -> променяш номера който виждаш -> ОК
Плати с Теленор
...
Именно то им дава възможността да товари сметката с какви ли не &quot;външни услуги&quot;.
При това не съществува начин да се откачиш от тази &quot;услуга&quot;. (не, не е само глобул, другите също имат аналогични лостове за легализирана измама).
Ами какво да ти кажа? Това, че два от операторите предлагат DCB плащане за точно определен вид съдържание си е екстра. Активира се автоматично, но регистрацията не е автоматична. Което пак ни връща на необходимост от потвърждение. При регистрирането и при всяко плащане. Оставям настрана факта, че има и ограничение за кредитирането - малко са прасетата които си позволяват лукса да кредитират безогледно.
Телефонният ти номер, номерът на договора / сметката, името и др. подобни се явяват част от договора. Телекомите ги предоставят за ползване на трети лица при тази услуга.
Confused Съжалявам, не съм правил проба да регистрирам устройство за DCB в Гугъл. И много се съмнявам, че Гугъл ще получи директно номера за тарифиране без твоето и на оператора съгласие - т.е. двете страни по договора.


Ти май не разбираш.
Невъзможно е фирмите, пращащи такива "реклами" да нямат договор с телекома. Иначе не биха имали начин да си получат парите и би било напълно безсмислено за тях.
От друга страна, аз не съм регистрирала НИКОГА НИЩО и НИКЪДЕ за директно плащане. И съм абсолютно сигурна, че синът ми изобщо не знае какво е това, камо ли да е регистрирал някъде нещо за плащане. В това отношение е свръх внимателен - дори повече, отколкото е нужно по принцип.
И ВЪПРЕКИ това се озова регистриран за някакъв клуб (който изобщо не знае какъв е и откъде се е взел).
Какъв извид трябва да си направя?
а) дошли са извънземните и са ме регистрирали, докато сме спели
или
б) Това "директно плащане" изобщо не е само към услуги на гугъл, нито пък е нещо, което се регистрира експлицитно и преднамерено от потребителя, а напротив, телекомът директно предоставя на трети страни сметката за трупане на "потребление“
Лично аз клоня към б).
С други думи, трети страни (не непременно само Гугъл, какви ли не) получават директно номера ми за тарифиране - без моето съгласие, определено със съгласието на телекома, вероятно той също трупа печалба от това.

# 31
  • Мнения: X
Така, разписвам се в темата! Преди седмици бях попитала в темата "Въпроси всякакви" каква е новата измама, че ме търсиха от Англия. Аз имам познати там, но се чуваме по нета.  И едва ли при нужда от спешна помощ ще звънят при мен. Та на пожар ми звъняха, аз затварям, те пак. Общо пет-шест пъти. Блокирах им номера, защото от ММ знам, че това е някакъв опит за измама. И добре, че го направих защото ми прималя, като прочетох на първа страница в тази тема историята за обаждането от " в" Гвинея. Ужас.  Да знаете - не са спрели!

# 32
  • Мнения: 2 143
Ти май не разбираш.
...
аз не съм регистрирала НИКОГА НИЩО и НИКЪДЕ за директно плащане.
...
И ВЪПРЕКИ това се озова регистриран за някакъв клуб (който изобщо не знае какъв е и откъде се е взел).
...
а напротив, телекомът директно предоставя на трети страни сметката за трупане на "потребление“
Напротив, разбирам!
Според теб, оператора е подписал договор от твое име с трета страна, само като е дал номера ти. Я ме научи как става тази врътка, за да си направя и аз един "някакъв клуб" и да саморегистрирам всички номера от страниците за малки обяви в пресата например.
Пожелавам ти успех, независимо от грешния подход който си избрала!
каква е новата измама, че ме търсиха от Англия. Аз имам познати там, но се чуваме по нета.  И едва ли при нужда от спешна помощ ще звънят при мен. Та на пожар ми звъняха, аз затварям, те пак. Общо пет-шест пъти. Блокирах им номера, защото от ММ знам, че това е някакъв опит за измама.
Параноя се нарича измамата. Звънят ти, и вместо да се обадиш и да разбереш, ти пускаш форума и питаш каква е измамата. Представям си утре ако получиш SMS от UK номер каква паника ще настане

# 33
  • Мнения: X
Nazgul,   бъди хаплив и злобен колкото си искаш. Това, че работиш в телеком не означава, че знаеш всичките телефонни измами на света. Нито че си защитен от тях.
И давай, ако ти звъни  тел. номер от чужбина, непознат с код различен на оператора - вдигни. А после ни кажи с колко ти се е утежнила сметката. Макар че, с такъв нрав едва ли ще си признаеш, че си изгорял....

# 34
  • Мнения: 1 822
той е твърде умен за да изгори. изгарят балъците!

# 35
  • Мнения: X

Параноя се нарича измамата. Звънят ти, и вместо да се обадиш и да разбереш, ти пускаш форума и питаш каква е измамата. Представям си утре ако получиш SMS от UK номер каква паника ще настане

Като се обади няма да разбере нищо, защото не просто че никой няма да вдигне телефона и да ѝ обясни, ами няма да чуе дори сигнал "свободно", защото връзката веднага ще се разпадне. Парите ѝ ги дърпат от сметката ако тя вдигне телефона след като ѝ звънят, нищо че връзката пак ще се разпадне. Е, има случаи, в които измамниците са много нахални и не много умни и ще вдигнат телефона за да ѝ разкажат как е спечелила от лотария.

Хълк, сигурно е много умен, нищо че хабер си няма за какво става въпрос, докато обяснява как точно се случва. Sweat Smile

Тази измама очевидно се случва навсякъде по света от няколко години. Просто не трябва да се вдига телефона при обаждания от непознати номера от чужбина, нито да се звъни обратно. Известно е като Wangiri и даже е описано в Уикипедия, но явно някой хора като моя милост трябва да изгорят преди да го прочетат.Sweat Smile Очевидно обаче мобилните оператори нямат нищо общо с това.

https://www.google.com.mt/search?rlz=1C1CHBF_enMT751MT751&q= … ....0.xTifJa0Cnto

Последна редакция: нд, 15 окт 2017, 13:53 от Анонимен

# 36
  • Мнения: 1 822
е то т'ва мнение че щом си изгорял значи си тъп и напълно си го заслужаваш и дано и втори тъп преебат е много интересно. трябва да се информираме за всички измами.

# 37
  • Мнения: 2 143
И давай, ако ти звъни  тел. номер от чужбина, непознат с код различен на оператора - вдигни.
И без да ми звънят ще ти кажа. С нула точка нула нула лева. Номера е да не звъня обратно на куката...
Като се обади няма да разбере нищо, защото не просто че никой няма да вдигне телефона и да ѝ обясни, ами няма да чуе дори сигнал &quot;свободно&quot;, защото връзката веднага ще се разпадне. Парите ѝ ги дърпат от сметката ако тя вдигне телефона след като ѝ звънят, нищо че връзката пак ще се разпадне. Е, има случаи, в които измамниците са много нахални и не много умни и ще вдигнат телефона за да ѝ разкажат как е спечелила от лотария
Никой на територията на Република България няма да ти таксува входящ разговор в мрежата на собствения ти оператор, та ако ще и е от Луната да ти звънят. Много моля, преди да ме апострофирате, да се информирате за действителността, а не да вярвате сляпо на градски легенди! Цитата е от твоя линк от уикито.
Цитат
Autodiallers are also used to make many short-duration calls, mainly to mobile devices, leaving a missed call number which is either premium rate or contains advertising messages, in the hope that the victim will call back.[4] This is known as Wangiri (literally, "One (ring) and cut") from Japan where it originated.
Четеш и разбираш...и обвиняваш оператора?

Последна редакция: нд, 15 окт 2017, 22:13 от Nazgul

# 38
  • Мнения: X
Успяхте да ме размеете, въпреки, че бях зле разтроена.  Но пък няма да си хабя обясненията за такъв като Nazgul. Факт е, че ако вдигнеш на непознат чуждестранен номер, като този от Гвинея, или този от Англия, като нищо ще плащаш като поп! Това е потвърдено от толкова изпатили българи, че наистина няма защо да добавям каквото и да е.

# 39
  • София
  • Мнения: 17 592
Ти май не разбираш.
...
аз не съм регистрирала НИКОГА НИЩО и НИКЪДЕ за директно плащане.
...
И ВЪПРЕКИ това се озова регистриран за някакъв клуб (който изобщо не знае какъв е и откъде се е взел).
...
а напротив, телекомът директно предоставя на трети страни сметката за трупане на "потребление“
Напротив, разбирам!
Според теб, оператора е подписал договор от твое име с трета страна, само като е дал номера ти. Я ме научи как става тази врътка, за да си направя и аз един "някакъв клуб" и да саморегистрирам всички номера от страниците за малки обяви в пресата например.
Пожелавам ти успех, независимо от грешния подход който си избрала!
каква е новата измама, че ме търсиха от Англия. Аз имам познати там, но се чуваме по нета.  И едва ли при нужда от спешна помощ ще звънят при мен. Та на пожар ми звъняха, аз затварям, те пак. Общо пет-шест пъти. Блокирах им номера, защото от ММ знам, че това е някакъв опит за измама.
Параноя се нарича измамата. Звънят ти, и вместо да се обадиш и да разбереш, ти пускаш форума и питаш каква е измамата. Представям си утре ако получиш SMS от UK номер каква паника ще настане


Чудя се дали наистина не разбираш или просто се правиш.
ТЕЛЕКОМЪТ сключва договори с разнообразни компании от СВОЕ име. Според него с/у някаква комисионна телекомът събира плащания, "дължими" на тези компании за абонамент за разнообразни "услуги". Телекомът предоставя твоята сметка за трупане на тези "задължения". Това е цялата схема. Дали реално си се абонирал - целенасочено, в пълно съзнание - или случайно някой е цъкнал някъде, опитвайки се да се отърве от нахална реклама - или, може би, дори изобщо не я е виждал - за телекома няма никакво значение. Те си получават процента.

# 40
  • Мнения: 2 143
Факт е, че ако вдигнеш на непознат чуждестранен номер, като този от Гвинея, или този от Англия, като нищо ще плащаш като поп! Това е потвърдено от толкова изпатили българи, че наистина няма защо да добавям каквото и да е.
А един мармот завива шоколада в станиол, нали? Flushed
Според него с/у някаква комисионна телекомът събира плащания, &quot;дължими&quot; на тези компании за абонамент за разнообразни &quot;услуги&quot;. Телекомът предоставя твоята сметка за трупане на тези &quot;задължения&quot;. Това е цялата схема.
Не е истина просто! Последен опит! Ще използвам за примера отново телекомуникационен оператор, въпреки че е важен модела а не страните.
При оператора Х възниква задължение ( месечен абонамент ) на лицето Y ( kati ). Лицето Y по знайни и незнайни пътища се съгласява, към това възникнало задължение при Х, да и се добави ново дължимо към трета страна. Забележи, възникването на допълнително задължение не се контролира пряко от оператора Х и в 99.99% от случаите възниква през посредник извън Х. Когато дойде падежа на задължението при X, лицето Y решава да не плаща, докато оператора Х вече е разплатил допълнителното задължение възникнало в резултат на желанието на Y т.е. Х е кредитирал Y със сумата на допълнителното задължение. Съществува хипотеза, че Х може и да не получи обратно кредита даден на Y - това се нарича кредитен риск и си има цена.
На практика прасетата които безконтролно кредитират към трети лица са на изчерпване и операторите не попадат в тази графа. Примера с оператора - плащането в Гугъл плей е ограничено до 20лв месечно. Така...
Лицето Y решава, че е измамено, започва да си търси правата и установява, че в действителност парите и са взети не от Х а от някой си Z. Където и да го погледнеш, отговорностите за услугата и възмездяване са именно на Z и нямат нищо общо с Х който е получил нищожен процент за поемането на кредитния риск. За примера - една лизингова компания работи на 10-15% макс. Х няма основна дейност лизинг и едва ли прибира повече 5%  за риска. А може и толкова да няма. Кой в този свят работи с марж 5%? Кой би рискувал с кредитиране на повече от 10% от очакваните приходи? Слез на земята!
Знаете ли? И за двете Ви се отнася. Писна ми да ви отварям очите, не е смешно вече и закъснявам за работа!

# 41
  • Мнения: 1 822
зарежи ги тия дебили, ходи да бачкаш.

# 42
  • Мнения: X
Nazgul, добре обясняваш, но май си мислиш, че няма нещо, което да не ти е ясно.
Така да вземем пример за обажданията от Гвинея и въобще цяла чужбина през импулсен телефон.
Съфорумката е изгоряла на дребно.  Знам за случай за сметка навъртяна над двеста лева, тук в България.
Но и в двата случая принципа е един и същ.  Лицето Х в чужбина създава импулсен телефон, в чужд телеком, от който звъни на различни номера в България и други страни. В момента когато отсрещната страна вдигне, се затваря. Отново се звъни, докато жертвата не вдигне пак. Звъни се, докато има кой да вдига. На следващата дата за плащане, жертвата получавайки фактурата в детайли вижда, че То самото!
 е звъняло в Чужбина на съотвеният импулсен телефон и е говорило цяла минута, докато в реалността са Му звънели и  реално само секунда е имало, в която е вдигнало на чуждестранното обаждане и е казало само едно "Да", носеща обаче голяма такса към сметката. Тази такса, разбира се, умножено по броя вдигания на съответния номер дава голяма цифра, често дву- или трицифрена, прибавена към останалите суми за плащане според абонаментният договор. След плащането, тя бива пренасочена към чуждестранният телеком, който от своя страна пък дели получената сума с абоната си, който се е отворил импулсният номер и съответно се е обадил от него на жертвите.
Това ми бе обяснено от позната работеща в Кол център в чужбина към чуждестранен телеком.
Така. Има още един измамващ начин, който е в полза на родните телекоми.
Съобщенията, изпратени като смс- предложение за допълнителна платена услуга  и не оставащи следа във входящата поща! Да, има такива съобщения! Вярно, че досега на модерният си телефон от една година съм получила само едно. Но съседка на възраст, използваща стар модел джиесем три месеца плащаше по 7-8 лв допълнително към скромният абонаментен план за 15 лв, по този начин.
Обяснявам - телефона ѝ изписуква със смс звук. Като се отключва екрана, директно се вижда текстта на съобщението, приканващо ежеседмично или ежедневно да се получават новини за: " хороскопи/ резултатите от футболното първенство/ последните музикални новини" или за да се сложи индивидуална нова, fun call мелодия, (мелодията чуваща се при звука заето); или друга екстра. И така, въпросната дама на възраст, научена да натиска "Ок" за да излезе от всяко меню, (особеност на някои демоде апарати)  натиска отново "Ок" за да излезе от този текст, появил се на екрана в цялата си прелест. В резултат се абонирва за въпросната предлагана услуга.
При търсенето в смс входящата кутия, обаче този смс липсва. При изходящата кутия смс-ът за потвърждение също липсва.  Но във фактурата си е стриктно добавена съответната такса за новата услуга. Между другото получаващите се новини всеки ден не се запазват във входящата поща.
Дори на новите телефони се получават, макар и
много по-рядко такива смс, неотчитащи се във входящата поща.
Преди месец станах неволен свидетел как въпросната  дама получи поредното съобщение и побърза да натисне "ОК". Аз я посъветвах да натисне бутона за затваряне на обаждания, тя така и направи, а после като потърсихме съобщението във входящата кутия, нямаше нищо, освен стари нормални смс.
Съседката сподели, че редовно получавала такива текстове на целия си екран, но " го махала с Ок-я". След този случай тя редовно започна да затваря текста с бутона за затваряне на обаждания и в новата ѝ сметка в момента фигурира само абонаментният ѝ план. Ето как става друга част от измамите. Лесно и просто като детска игра.
Nazgul,
толкова често съм ти писала името, че при N редактора сам довършва името ти.
Значи, първо - имаш талант да разсмиваш. Аз дето съм зле се разсмях. Поздрави за което.
Второ, да не си помислиш че всичко това съм го писала заради теб. Не си ми важен Simple Smile Описала съм го толкова подробно, защо знам, че все някой не толкова запознат, но желаещ да разбере, ще прочете обясненията ми и ще му стане ясно как стават далаверите.
И трето- не знам защо си мислиш, че всичко знаеш. Работи си там, в телекома, мисли си каквото искаш, а нас ни остави да се оплакваме от твоя и другите телекомски работодатели. Sunglasses

Последна редакция: пн, 16 окт 2017, 10:02 от Анонимен

# 43
  • Мнения: 112
Nazgul, като гледам, доста хора се опитаха да ти обяснят за какво става въпрос, но ти явно не разбираш или не желаеш да разбереш.
Но хайде да се пробвам и аз... Операторът дава ли ти възможност да се откажеш от плащане на външни услуги през телефонната ти сметка? Ей така, отиваш в офиса и казваш: "Не искам пари от телефонната ми сметка да бъдат превеждани за заплащане на каквото и да било!". Ако не ти дава такава възможност, това означава, че същият този оператор, волно или неволно, участва в измамата.
Да го обясня ли повторно?

# 44
  • Мнения: X
Не мисля, че е необходимо Nazgul  да го разбере.
Ако един от всички четящи в Гугъл попадне на темата и разбере как да се спаси от някаква измама от операторите, мисията ще изпълнена. Ако са сто пъти по един, ще е прекрасно.  Надявам се, да стане така Nerd

# 45
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
Поправете ме ако греша - до около 2008 г. някъде Ментел и Глобул дърпаха 25% от сметката като ти звънят и приемеш обаждането от Европа!  

 Имах познат дори в съседна Гърция и бях с прима тогава - около 2008г. по груби спомени и като ми звъннеше и на мен ми дърпаше от ваучера!  Той беше на Вивател тогава сметка.

# 46
  • Мнения: 2 143
И трето- не знам защо си мислиш, че всичко знаеш. Работи си там, в телекома, мисли си каквото искаш, а нас ни остави да се оплакваме от твоя и другите телекомски работодатели. Sunglasses
За трети път пиша, че не работя за телеком. Оплаквайте се, все ми е тая. Нямам намерение повече да споря с човек който вярва в приказки.
Операторът дава ли ти възможност да се откажеш от плащане на външни услуги през телефонната ти сметка? Ей така, отиваш в офиса и казваш: &quot;Не искам пари от телефонната ми сметка да бъдат превеждани за заплащане на каквото и да било!&quot;. Ако не ти дава такава възможност, това означава, че същият този оператор, волно или неволно, участва в измамата.
Да го обясня ли повторно?
И като не зависи от него, как да ти даде възможност да се откажеш? И защо всъщност отиваш при него? Далеч по-голям успех с подобно волеизявление би имал пред този които предоставя услугата и който аз така между другото посочих! Пред оператор тежест би имало изявление "Не искам от номера ми да се изпращат SMSи" и ако това ти бъде отказано, вече минаваме на друга тема. Да ти доказвам , че съм прав ли, не виждам смисъл, след като от колцентура или офисите на операторите директно пращат потърпевшите в КЗП - защото много добре са наясно и те и КЗП, че КЗП не може да наложи каквато и да е санкция на субект от който не зависи събитието. Осмисли написаното и опитай да ми обясниш повторно за възможности които оператора НЯМА!

Останете си със здраве и със заблудите си. Който разбрал - разбрал. Имате името и данъчната регистрация на юридическо лице отговорно за тези абонаменти и съвета ми да предявите претенци пряко към него. Ако искате занимайвате се с телекоми, КЗП и т.н. И продължавайте да не вдигате на номер от УК - може да ви се натресат едни 200 лева за входящ разговор от Тазмайнайка

# 47
  • Мнения: X
Nazgul, сега разбрах целта ти. Агетираш ни да вдигаме ли на непознати чуждестранни номера? Хи-хи-хи. Браво. Вече се смея с глас....

# 48
  • Мнения: 1 822
нещо и аз не схванах. ако не вдигаме може да очакваме голяма сметка май каза. остава въпроса с вдигането и с набирането.

# 49
  • София
  • Мнения: 17 592
Факт е, че ако вдигнеш на непознат чуждестранен номер, като този от Гвинея, или този от Англия, като нищо ще плащаш като поп! Това е потвърдено от толкова изпатили българи, че наистина няма защо да добавям каквото и да е.
А един мармот завива шоколада в станиол, нали? Flushed
Според него с/у някаква комисионна телекомът събира плащания, &quot;дължими&quot; на тези компании за абонамент за разнообразни &quot;услуги&quot;. Телекомът предоставя твоята сметка за трупане на тези &quot;задължения&quot;. Това е цялата схема.
Не е истина просто! Последен опит! Ще използвам за примера отново телекомуникационен оператор, въпреки че е важен модела а не страните.
При оператора Х възниква задължение ( месечен абонамент ) на лицето Y ( kati ). Лицето Y по знайни и незнайни пътища се съгласява, към това възникнало задължение при Х, да и се добави ново дължимо към трета страна. Забележи, възникването на допълнително задължение не се контролира пряко от оператора Х и в 99.99% от случаите възниква през посредник извън Х. Когато дойде падежа на задължението при X, лицето Y решава да не плаща, докато оператора Х вече е разплатил допълнителното задължение възникнало в резултат на желанието на Y т.е. Х е кредитирал Y със сумата на допълнителното задължение. Съществува хипотеза, че Х може и да не получи обратно кредита даден на Y - това се нарича кредитен риск и си има цена.
На практика прасетата които безконтролно кредитират към трети лица са на изчерпване и операторите не попадат в тази графа. Примера с оператора - плащането в Гугъл плей е ограничено до 20лв месечно. Така...
Лицето Y решава, че е измамено, започва да си търси правата и установява, че в действителност парите и са взети не от Х а от някой си Z. Където и да го погледнеш, отговорностите за услугата и възмездяване са именно на Z и нямат нищо общо с Х който е получил нищожен процент за поемането на кредитния риск. За примера - една лизингова компания работи на 10-15% макс. Х няма основна дейност лизинг и едва ли прибира повече 5%  за риска. А може и толкова да няма. Кой в този свят работи с марж 5%? Кой би рискувал с кредитиране на повече от 10% от очакваните приходи? Слез на земята!
Знаете ли? И за двете Ви се отнася. Писна ми да ви отварям очите, не е смешно вече и закъснявам за работа!


Виж сега, пич. Не знам кък мой телеком работиш и колко ти плащат, ама що не вземеш да ми дадеш моите 30 лв., пък после да ходиш да се обясняваш с който си искаш за каквото си искаш и както си искаш?
И ТОГАВА - не сега - да видя какви ще ги плещиш.

Обяснявам ОТНОВО - за последен път, надявам се - като за наистина ТЪП човек.
Ако ТЕЛЕКОМЪТ - не някой друг - няма каквито и да било договорни отношения с компания ѝ, компания Ь от телекома ше получи... у:й.
СЛЕДОВАТЕЛНО телекомът ИМА финансови взаимоотношения с компанията, която ме ограби.
Телекомите (като всяка компания) за хубавите черни очи на някого не работят.
СЛЕДОВАТЕЛНО телекомът ПЕЧЕЛИ от тази далавера.
Това е ЕЛЕМЕНТАРНА аритметика, не като за 3ти, а като за 1ви клас.
Ако и това не можеш да проумееш, значи си наистина или твърде... ограничен умствено, или твърде... стимулиран финансово и да ти се обяснява каквото и да било е наистина безсмислено.

# 50
  • София
  • Мнения: 17 592
И трето- не знам защо си мислиш, че всичко знаеш. Работи си там, в телекома, мисли си каквото искаш, а нас ни остави да се оплакваме от твоя и другите телекомски работодатели. Sunglasses
За трети път пиша, че не работя за телеком. Оплаквайте се, все ми е тая. Нямам намерение повече да споря с човек който вярва в приказки.
Операторът дава ли ти възможност да се откажеш от плащане на външни услуги през телефонната ти сметка? Ей така, отиваш в офиса и казваш: &quot;Не искам пари от телефонната ми сметка да бъдат превеждани за заплащане на каквото и да било!&quot;. Ако не ти дава такава възможност, това означава, че същият този оператор, волно или неволно, участва в измамата.
Да го обясня ли повторно?
И като не зависи от него, как да ти даде възможност да се откажеш? И защо всъщност отиваш при него? Далеч по-голям успех с подобно волеизявление би имал пред този които предоставя услугата и който аз така между другото посочих! Пред оператор тежест би имало изявление "Не искам от номера ми да се изпращат SMSи" и ако това ти бъде отказано, вече минаваме на друга тема. Да ти доказвам , че съм прав ли, не виждам смисъл, след като от колцентура или офисите на операторите директно пращат потърпевшите в КЗП - защото много добре са наясно и те и КЗП, че КЗП не може да наложи каквато и да е санкция на субект от който не зависи събитието. Осмисли написаното и опитай да ми обясниш повторно за възможности които оператора НЯМА!

Останете си със здраве и със заблудите си. Който разбрал - разбрал. Имате името и данъчната регистрация на юридическо лице отговорно за тези абонаменти и съвета ми да предявите претенци пряко към него. Ако искате занимайвате се с телекоми, КЗП и т.н. И продължавайте да не вдигате на номер от УК - може да ви се натресат едни 200 лева за входящ разговор от Тазмайнайка


Чувала съм, че мъжете мислели, че ще им паднат пишките, ако си признаят че грешат.
И затова били готови да се хващат като удавници и да упорстват с каквато и да е глупост, колкото и да им се навира в очите истината - дори и да ги избоде завинаги.
Не бях срещала подобни мъже... досега. Mr. Green

# 51
  • Мнения: 1 399
Поне според това, което аз знам, български оператор входящ разговор няма начин да таксува, независимо отговорен или не. При обратно позвъняване обаче част от измамите са с включване на запис, който имитира сигнал свободно или тишина ( т.е. потребителят си мисли, че не се е свързал с отсрещната страна, а реално през това време навърта 1-2-5 мин с импулсна линия, докато затвори и се откаже.)
Вторият вариант е за хакнато устройство, което (с помощта на софтуер, все пак свален от собственика му в някакъв момент) набира номера без да оставя следи в регистъра на повикванията. Вероятно входящото повикване го активира по някакъв начин ( по аналогия с опцията за активиране на Вайбър в последно време на смартфоните).

# 52
  • Мнения: X
Аз наистина не знам кой оператор какви ги върти, обаче понеже някои хора с пяна на уста вече твърдят, че не може да платиш ако не набереш ти номера, въпреки че може би трябва да си не по-възрастен от 10 години за да видиш неприето повикване от телефонен номер +224 или подобно и да вземеш пак да го набереш, ето тук слагам скрийншот от телефонния ми указател за едно от повикванията от Гвинея, на което аз вдигнах и от другата страна не се чу нищо освен прекъсване на връзката. Очевидно обаче съм "говорила" една секунда и затова съм платила и така още четири пъти. Сега виждам, че и имам повикване от друг подобен номер, но този път не съм вдигала и кода е +212, т.е. от Мароко.

Скрит текст:


# 53
  • Мнения: 2 143
Ако ТЕЛЕКОМЪТ - не някой друг - няма каквито и да било договорни отношения с компания ѝ, компания Ь от телекома ше получи... у:й.
Муци! А ако закон го задължава? Четене му е майката - писането и тъпите и умствено ограничените го умеем!
Редакция! Относно сексуалните ми възможности след спор дали черното е бяло...едни е начина да разбереш ( Защо имам дежа вю? )
Поне според това, което аз знам, български оператор входящ разговор няма начин да таксува, независимо отговорен или не.
Анатема!!!!! Тук всички знаят, че вдигнеш ли на входящо ти го набутват, и ти си позволяваш да спориш с тях? Hushed
ето тук слагам скрийншот от телефонния ми указател за едно от повикванията от Гвинея, на което аз вдигнах и от другата страна не се чу нищо освен прекъсване на връзката.
Имаме напредък! Дай сега и справка за проведените разговори и начислените суми от 11 септември 2017 ( понеделник ) за 13:48. Въобще за начало си скрийншотни целия понеделник в периода 13:47 - 13:49 да видим какво си набирала и какво ти е звъняно.
Гледай да няма съществени разлики между това което ти дава ОП-а и това което ти е в телефона

# 54
  • София
  • Мнения: 17 592

Говорех за кастрационен комплекс, не за сексуални възможности. Та твърдят, значи, че бил свързан с чувството за вечна правота (и купища други неща, де)... но да ти кажа най-отговорно - ако си признаеш, че си се о*** няма да ти падне пишката, няма да изсъхне, просто ще се отървеш от нуждата да измисляш все по-абсурдни и омотани обяснения.

НИКОЙ не задължава телекомите да сключват договори с компаниите, предлагащи "услуги", заплащането за които да се добавя към сметките на клиентите на телекомите. Телекомите имат финансова изгода да го правят - затова го и правят. И нямат финансова изгода да предлагат на клиентите си отказ от тези "услуги" - затова и няма предвидена такава възможност. Включва се автоматично това "директно заплащане" и няма спиране.

# 55
  • Мнения: 2 143
И нямат финансова изгода да предлагат на клиентите си отказ от тези "услуги" - затова и няма предвидена такава възможност. Включва се автоматично това "директно заплащане" и няма спиране.
Ади бе! Сериозно ли няма? Или просто не знаеш как?
По темата - И не питай откъде го имам това!!!

The revenue share you will receive from a mobile operator depends on several factors:
•Local taxation (digital service tax, value-added tax, withholding tax etc)
•Whether the subscriber base is primarily prepaid or postpaid (distribution costs involved in case of prepaid SIM cards)
•Technology available (carriers who only provide Premium SMS billing have more of the “legacy VAS” mindset and thus lower revenue shares; carriers who have DCB available have their commercial offering aligned with the needs of modern digital service providers)
•Your processing volume (the bigger it is, the better commercial terms you can get due to the carrier being able to make the same amount of money with a smaller margin)
•Your brand value (if the carrier is able to use your service to increase user stickiness and promote you exclusively to their subscribers for differentiation, you are likely to get better revenue shares)

There is no fixed range for shares, they are different among countries and even very different among mobile operators inside one market. You can get anywhere between 20% in lagging markets with only PSMS billing available and 90%+ in others, depending on the factors described above.

Direct Carrier Billing (DCB)

Also called direct operator billing, DCB is a more streamlined payment method than premium SMS billing because users do not need to register, log-in or send an SMS to complete checkout. Direct carrier billing is especially popular for mobile websites, applications, and games. Merchants can support direct carrier billing from customers who are using their mobile phones or from users checking out from a computer or tablet. This is also sometimes called Mobile Transaction Billing or Mobile Transaction Processing. Typically, carriers need to receive special clearance from their Central Banks in order to offer this service, a requirement because their product turns into a money service business on top of their regular carrier services. As a result, this is not available in all countries.

On the technical level, the activities related to making the payment (identification, authorisation, charging, refunds) are done using a data connection rather than text-based Premium SMS messaging.

There are two possible payment flows with direct carrier billing:
•Header enrichment flow: the user’s phone number is detected automatically from the user’s phone number (MSISDN) being passed along by the mobile operator through an HTTP header. This allows to provide consumers with a payment flow where they do not need to enter their phone number and simply need to confirm the charge that is being made to their phone bill.
•OTP (one-time password or PIN) flow: the user’s phone number can not be detected automatically (either because the carrier does not support it or they are initiating the payment from a device that does not have an MSISDN such as a laptop). In this case, the user needs to enter their phone number to the payment window, after which they are sent a text message with a PIN code with which they need to confirm their identity and payment.

It’s also important to point out that mobile operators have very different capability regarding what direct carrier billing features they are able to provide. The most sophisticated ones are able to process payments at levels equal to credit cards (meaning they support features like dynamic pricing, tokens, two-step charging and refunds) but not all of them have such capability available.

Как да се отабонирам от темата?

# 56
  • Мнения: 1 822
като за акъллия от една проста тема да не знаеш да се отабонираш е странно.

Последна редакция: пн, 16 окт 2017, 23:59 от Hulk1

# 57
  • София
  • Мнения: 17 592
И нямат финансова изгода да предлагат на клиентите си отказ от тези "услуги" - затова и няма предвидена такава възможност. Включва се автоматично това "директно заплащане" и няма спиране.
Ади бе! Сериозно ли няма? Или просто не знаеш как?
По темата - И не питай откъде го имам това!!!

...

Как да се отабонирам от темата?



Сериозно няма начин да се направи, да. Ама много, мноого сериозно. До такава степен, че никой не е успял да изобрети такъв начин.

# 58
  • Мнения: X
Вече се търкалям по земята от смях.
Хълк, точно в десятката. На място, малко думи и разкостваш. Все пак го правиш финно. Трябва да даваш уроци!

# 59
  • Мнения: 1 399
Чек, според мен е удачно да си провериш телефона за зловреден софтуер. В разпечатката ти беше регистрирано изходящо повикване, нали? А на телефона не се вижда в регистрите?
Съвсем логично и вирусите се развиват, тепърва мисля че ще страдаме масово от тях на мобилните устройства.
 

# 60
  • Мнения: X
В разпечатката е като изходящо повикване, а аз не съм набирала този номер. В регистрите имам няколко приети повиквания от него, всичките с времетраене една секунда. Скрийншотът е от едното, останалите са същите. Само че според мобилния оператор това са изходящи повиквания.

# 61
  • Мнения: 1 399
Не знам доколко си заслужава за няколко евро, но ако ситуацията се повтори, или пък имаш и други симптоми - по-бързо падаща батерия, по-висок трафик на данни, "забиване" на телефона и т.н., може би е добра идея да му потърсиш антивирусна.
Освен, че доста често напоследък чувам за такива вредящи приложения, вкл и поемащи контрол над устройството  като троянци, ми се струва абсолютно нелогично оператор да натоварва сметката с номера от чужбина, които всеки ще забележи моментално в разпечатката си. При наличие на модерна техника и ужасно много възможности, все щяха да се сетят да надпишат разговори с твоите контакти - над пакета, например.

# 62
  • София
  • Мнения: 17 592
Чек, според мен е удачно да си провериш телефона за зловреден софтуер. В разпечатката ти беше регистрирано изходящо повикване, нали? А на телефона не се вижда в регистрите?
Съвсем логично и вирусите се развиват, тепърва мисля че ще страдаме масово от тях на мобилните устройства.
 


Е, така е - като няма действащ линукс за тях... за мен, лично, решението е просто да се ползват в минимална степен такива устройства, а в мрежа - само по изключение.. И категорично не за телефони. Хай да ме убедят как от таблет съм звъняла на... каквото и да е.  Mr. Green

# 63
  • Мнения: 1 399
Цитат
Хай да ме убедят как от таблет съм звъняла на... каквото и да е.  Mr. Green


Да звъниш, ако няма кол функция таблета - няма как, ама смс-и се пращат без проблем. А и там има номера с добавена стойност. Не съм достатъчно компетентна и аз самата, защото освен дочуто, само попрехвърлях инфо наскоро покрай спор за два вида мобилни телефони и не съм задълбавала, но идеята ми е да се внимава, тъй като измамите си се развиват успоредно с технологиите.

# 64
# 65
  • Мнения: 3
https://fortumo.com/ - мисля че това е страницата на фирмата която поддържа разплащанията в България .Доколкото разбирам тя е връзката между GSM- операторите и търговците на приложения .Имат и форма за оплаквания на крайни потребители -такива като нас .Доколкото разбирам имат желание тези разплащания да стават цивилизовано със съгласието на продавачи и клиенти и най важното имат капацитета да се справят с проблема защото GSM -операторите плащат на тях а те на "търговците" .   На мен ми се струват много надеждни ...просто съм се хванал като удавник за сламка. надявам се да съм бил полезен и не на последно място тук въобще не става въпрос за 6 лева а за това че ни правят на маймуни.
ето и адреса за  оплаквания :
https://s.fortumo.com/
 явно платформите за разплащане са много фортумо е само една от тях и тя много рядко допуска клиент да бъде подведен Allterco.com  е подобна българска компания през която минават повечето проблемни  поръчки -тя прибира парите от операторите и ги дава на търговците но е на страната на търговците независимо дали мамят . На държавата не и пука  защото  взема ддс-то . 

Последна редакция: нд, 28 яну 2018, 22:02 от fortuno

Общи условия

Активация на акаунт