Оценката – от какво значение е за вас?

  • 17 429
  • 264
  •   1
Отговори
  • Мнения: 79
Пускам темата за да си сверя часовника с вашия както се казва.

Започвате ли да се карате на детето че не се е справило на дадено контролно, че е объркало нещо в тетрадката по писмени например? Че започва изречението с малка буква, при положение че много добре знае правилото , и трябва да е с главна?

Аз много мъмря  моя третокласник, и може би не постъпвам правилно.
Държите ли да отлични оценки, или се задоволявате с това, което е според възможностите на детето ви?

Последна редакция: чт, 05 окт 2017, 10:08 от Редактор*

# 1
  • София
  • Мнения: 5 885
Нищо насила - е моето правило по отношение на децата. Или поне се опитвам да го спазвам. Смятам, че всяко нещо наложено насила, от дребни неща до големи, имат точно обратен ефект. Може не веднага, може в бъдеще да избие. Ама, гледам всеки ден около себе си, големи хора, уж са успели в една или друга област, но ближат рани от амбициозни родители или от криво разбрано майчинско чувство и грижа. Може да не е правилно и не се наемам да споря с никой. И на мен не винаги ми се получава. Ама аз така си мисля. Че е редно, да не се насилва детето. Да станат почтени хора и да се радват на живота.  Да им помогна ( евентуално ако успея ) да открият в какво са талантливи, защото всеки човек на тази земя има някакъв талант или нещо което го прави щастлив. И толкова.  Simple Smile Това ще е достатъчно.

# 2
  • Мнения: 1 606
И аз съм с третокласник,правя забележки,но не държа на всяка цена да е изряден.Това го казвам на база опит с по-големия батко, който държах да е перфектен и над ,чиято глава денонощно висях,за да сме винаги с домашни и прилежно написани и научени уроци.Сега си давам сметка,че не е било нужно толкова да натискам и изисквам,насила не става....

# 3
  • Мнения: X
Да се карам, не. Но да направя забележка за недобре свършена работа и да върна детето да я оправи, да, определено.

# 4
  • Мнения: 2
Бил Гейтс е напуснал училище.
Марк Зукенбърг също.А знаете ли,че и на двамата са им казали,че няма да постигнат нищо в живота,и учителките са ги ругали,постоянно...та така стигаме до извода...това са само едни цифри,които според мен нищо не определят. Wink

# 5
  • Мнения: 8 208
Ами не всички напуснали училище, поради каквато и да е причина, постигат успехите на Бил Гейтс или Зукенбърг или който и да е друг. По-скоро правилото е друго, напусналите училище се провалят и в живота. Та не мога да лежа на някаква фантазия и да си представям, че точно моите умни, но мързеливи отрочета (особено единият) ще се окажат гении.
Така че, изисквам, да. Не се карам за неразбрани неща, но се карам за мърлява и за несвършена работа. И за мотане дудна, щото големият е мотльо от класа. Не държа да са перфектни, но държа да полагат необходимите усилия за да се опитат да бъдат възможно най-добри във всичко, което правят.

# 6
  • Мнения: X
Бил Гейтс е напуснал училище.
Марк Зукенбърг също.А знаете ли,че и на двамата са им казали,че няма да постигнат нищо в живота,и учителките са ги ругали,постоянно...та така стигаме до извода...това са само едни цифри,които според мен нищо не определят. Wink

Мдам. Обаче Манго и Асан от махалата също са напуснали училище, но е твърде съмнително, че в тях дреме по един Бил Гейтс.

# 7
  • Мнения: 11 737
Озенката за мен е нещо много субективно. Зависи от много фактори - как се е справил за момента ученика, дали е успял да се подготви, дали всичко е разбрал, от нивото на класа, от преценката, настроението и отношението на оценяващия. Една и съща писмена работа по литература да речем ще получи различна оценка от различни преподаватели. Също така, ако един преподавател оценява дадена работа два пъти през някакъв период от време той може да постави съвсем различни оценки. По-скоро ме интересува какво знае, къде се затруднява, дали всичко е разбрано. Ако детето има слаба/ ниска оценка, защото не е разбрало или определени задачи не са по силите му (всеки си има лимити), не бих се карала, а бих опитала да обясня или да осигуря компетентна помощ за справяне със затруднението. Ако обаче незадаволителната оценка се дължи на мързел и неподготвяне, защото примерно е играла, гледала тв (не че моята ще седне да гледа изобщо) ще се скарам. Всъщност най-ме е яд на ината й. Като й е трудно вдига ръце и казва "не мога". Все повтарям, че точно в такива моменти трябва да прояви ината си, да положи усилие и ще се справи.

# 8
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Какъв е този Зукенбърг?
Ако става дума за Zuckerberg, то той е бил отличен ученик.
И той и Бил Гейтс са били студенти в Харвард. Как ли е станало това, без да са били на училище?

Тези градски легенди са за онези, които да се успокояват за слабите си деца, че някой ден може да станат гении.

Оценката е знак, който да ми подскаже ниво. Не случайно тя е вход на много места.

# 9
  • Мнения: 1 153
За мен оценката не е критерий за знания. Има деца, които не могат да зазубрят определения. Те могат да предадат със свои думи, но не и с подредените сложни обяснения и това не означава, че не са разбрали същността. Има деца, които знаят, но са по-бавни и на тест не им стига времето. Има такива, които се притесняват много и резултатът пак не е 100%. Оценяването никога не може да е обективно, защото представянето зависи от тези и други фактори. Поставянето на оценка за мен е неправилен подход. Ученето трябва да ти даде разбиране на материала, а не заучаване на определения (изключвам математиката, където няма как да не запомниш формулите). Всяко дете е с различни възможности, способности и предели и сравняването им чрез оценки ги убива.
Не се карам за оценки, защото виждам трудът, който полага детето ми при подготовката на уроците и знам, колко в действителност знае. Поставянето на оценка е все едно да оценяваш по едни и същи критерии круша и краставица. Все с К започват, имат някои общи неща, но не покриват изцяло едни и същи изисквания.

# 10
  • Мнения: 79
Благодаря ви много за отговорите . Може би аз съм прекалено изискваща и строга, и често се дразня на елементарни грешки, при все че го знае детето, но от бързина или разсеяност е допусната.

# 11
  • Мнения: 10 194
Да, карам се.
Особено 2-3-4 клас доста се карах, когато беше необходимо.. в намаляваща прогресия.
Имаше смисъл.
5-6 клас почти не ми се е налагало. Ако трябва - пак ще включа.

Такива сълзливи истории за потенциали, неразбиране, нам кво си.. 2+2 = 4 и толкова. Ако ми го обяснява, че за него изглежда като 3 защото... еми няма как да стане. Ако ще и от 9 кладенеца да ми докара негови си доводи.

Сори.

# 12
  • Мнения: 36 196
Оценките са от огромно значение, ако детето мисли да кандидатства в престижно училище или университет. Ако тези неща не го интересуват (и не интересуват родителите), оценките нямат значение Simple Smile Факт е, че оценките са субективни, но двойката си е двойка, а и тройката също - и обикновено са свидетелство или за невероятен мързел, или за тъпота...
На мен са ми се карали за ниски оценки в малките класове, надзиравали са ме дали си пиша домашните и са ми ги проверявали - всеки ден. Аз ще правя същото, когато имам дете. Имала съм съученици, които сами са си подготвяли всичко, без родителите им да им досаждат. Този тип хора са достойни за възхищение, но са малцинство.
Категорично съм против западните методи на възпитание, при които детето се оставя да се развива самостоятелно и да прави каквото си иска. Не се интересувам от това какви успехи са постигнали някои чрез този метод на възпитание - да постъпват както намерят за добре със себе си и децата си, но да не се натрапват.

# 13
  • Мнения: X
Хм, тезата, че детето много знае, но не е способно да представи знанията си в 5 смислени изречения, не звучи особено убедително. Никак даже.

# 14
  • Пловдив
  • Мнения: 9 679
За 5 и 6 не казвам нищо, за 4 и надолу мрънкам. Това е признак на недобре свършена работа.
Но да ми започва изречение с малка буква или да не знае къде се пише пълен и къде кратък член ... не приемам никакви обяснения и оправдания. Това се елементарни неща. Проверявам понякога за правописни грешки и тетрадките по химия, физика и биология. Може детето да не е пръв химик, но това не означава, че трябва да пише неграмотно.
Оценката е израз на свършена работа към даден момент. Разлики в изискванията и оценяването има от земята до небето между отделни учители и отделни училища. Едно 6 или 5 сами по себе си не значат нищо.  

Общи условия

Активация на акаунт