Пети клас - 2017/18 - тема 2

  • 58 870
  • 743
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 9 107
Според мен това дали връзват по две изречения е свързано и с това колко книги четат.

# 676
  • София
  • Мнения: 3 451
ТОчно умението да се изказват и  бързо да препредават чужд текст  ми липсва на мен.Урокът е разбран, но  няма мисъл в свързването му.ДА си подредиш сам кое след кое следва.ВЪпросите са едно постоянно подсещане, което за мен е огромен минус.Детето свиква да чака да го  подпитат, подсетят и т.н... Като цяло  изпитването по  точки е по-лесно и за децата- в това спор няма.Аз не искам да е трудно на детето ми.Нека ги препитват лесно, но  искам да има умението да разказва от-до.И за този метод на учене търся съвети

# 677
  • Мнения: 19 289
ТОчно умението да се изказват и  бързо да препредават чужд текст  ми липсва на мен.Урокът е разбран, но  няма мисъл в свързването му.ДА си подредиш сам кое след кое следва.
А иначе пък урокът се учи папагалски наизуст.
Когато изпитват на даден въпрос нали пак е разказване, не е с две изречения и това няма нищо общо с тестовете. Да не говорим, че въпросът може да изисква да се извлече информацията от няколко урока и да се свърже в смислен отговор.
Освен това по БЕЛ също се правят преразкази на цял текст.

# 678
  • Мнения: 8 222
Интересно, че нашите не са правили още никакви тестове. Контролни по математика имаха, също по БЕЛ разни преразкази, но по другите предмети все още нямат никакви писмени изпитвания. Ще видим, ще имат ли въобще и в какъв формат ще са. Любопитно ми е.
А какъв е проблемът с отделните въпроси? За мен е много по-резонно и смислено да искаш от детето да опише приликите и разликите в подредбата на обществата в Египет и Месопотамия отколкото да разкаже целия урок. В първия случай се вижда какво реално е осмислило от урока, във втория случай, колко добре го е запо.мнило

# 679
  • софия
  • Мнения: 25 392
Според мен това дали връзват по две изречения е свързано и с това колко книги четат.
Не съм съгласна. Имам приятелка, чието дете буквално изяжда книгите и среща огромни трудности да разказва. Моето дете не чете особено много (не се хваля, констатирам), но понеже я карам да разказва уроците по разказвателни предмети от 2 години, се справя доста добре.
За мен, разказването на урока/текст научава детето да се изразява. Разбирането на урока е съвсем различен въпрос.

# 680
  • Мнения: 24 467
Здравейте.Как изпитват децата ви по т. наречените разказвателни предмети? ...
Задават им въпроси в час, на които децата трябва да могат да формулират някакъв смислен отговор. Т.е. слава Богу не са само тъпи тестове с отговори за заграждане. Все някакви наченки на мислене искат и на все някакви що-годе правилно структурирани изречения по тема се обръща внимание.
По география например на писмени изпитвания нямат глупави тестове, а имаха да посочат координатите на определени точки и доста въпроси с отворени отговори. Но господинът е пред пенсия, т.е. той си държи на това, уроците да са наистина разбрани и за да го разбере, дали това се е случило, си пита неща, чиито отговори няма как да "налучкаш".

По математика - за дробите би трябвало да им е ново.
Разбира се, че е ново.
Според мен това дали връзват по две изречения е свързано и с това колко книги четат.
Много е важно и на това да се държи в училище. Ако се изисква, то ще се И прави. За жалост приехме много слабости от едни доста не добри чужди системи /като постоянното тестуване/ и загърбихме цялостното запознаване с концепция, което става само с формулиране на смислен текст с последователни изречения и то не само като пасивен слушател или читател, а и като активна пишеща и говореща страна.

Цитат
А иначе пък урокът се учи папагалски наизуст.
Категорично не, ако учителят си знае работата.
Като зададе няколко контролни въпроса, ще стане ясно "наизуст" ли е учено или с реално разбиране, от което в ума на детето остават асоциации и трайно запомняне и разбиране на информацията.

# 681
  • Мнения: 8 222
Нашите пишат доста собствен текст по БЕЛ тази година, и по български и по литература. Винаги има някакви домашни, които изискват писане на анализи (като учеха речевите ситуации) или разни по-къси или по-дълги съчинения. Аз съм доволна, защото той по принцип мрази да пише, но сега му се налага и няма мърдане.

Моят хубостник е чел до 4:30 тази нощ. Останали му 11 страници да си свърши книгата, но му свършила батерията на четеца. Казах му, че вече ще му го прибирам, когато и аз си лягам, щом прекалява толкова.

# 682
  • Мнения: 5 234
Четенето е в + за обогатяване на речника. Но разказването си трябва, за да се научиш с лекота да съставяш правилни  логически и стилистически издържани изречения.

# 683
  • Мнения: 24 467
Четенето е в + за обогатяване на речника. Но разказването си трябва, за да се научиш с лекота да съставяш правилни и логически и стилистически издържани изречения.
Peace
Категорично.
Не случайно при сертификатните изпити по чужди езици си се държи и на четирите умения. Ако с едното четене само ставаше ограмотяването ...  Laughing ама не би. И работа с текст си трябва, и разсъждаване и обсъждане, и писане на есета /т.е. на смислен свързан текст/ и т.н.

# 684
  • София
  • Мнения: 7 242
Според мен това дали връзват по две изречения е свързано и с това колко книги четат.
Така е. моята тази година изненадващо за мен разказва и пише съчинения доста сносно. освен това и много е подобрила правописа си. Свързвам го с големия обем книги, които изчете лятото. И сега продължава да чете, но за съжаление с много по-бавни темпове. Едно, че няма време, друго, че я зарибиха по разни игри на тел и често си пише с приятели.

Аз уча с нея/карам я да учи/ така, както смятам за най-добре, а не така както иска учителя. И да изкара по-ниска оценка, за мен е важно да има обща култура и добра основа. По история например г-жата им дава презентации, които са тромаво написани и с много излишни данни. Аз пък използвам учебника, показвам й как да отсее от урока най-важното, да го каже със свои, по-прости думи, защото понякога е така завъртяно и усложнено написано, че няма разбиране и запомняне. Търпя критики, че често уча с нея, но виждам, че има нужда да я науча как да учи (особено в предвид учебниците) и вярвам, че скоро ще се справя сама и то по-добре от повечето деца. Тя не че и сега не се справя според нея си, но моите критерии са по-завишени Simple Smile

# 685
  • София
  • Мнения: 3 451
Според мен това дали връзват по две изречения е свързано и с това колко книги четат.
Не съм съгласна. Имам приятелка, чието дете буквално изяжда книгите и среща огромни трудности да разказва. Моето дете не чете особено много (не се хваля, констатирам), но понеже я карам да разказва уроците по разказвателни предмети от 2 години, се справя доста добре.
За мен, разказването на урока/текст научава детето да се изразява. Разбирането на урока е съвсем различен въпрос.
Peace При нас ситуацията е като при звънче и споделям написаното от нея

# 686
  • София
  • Мнения: 1 058
Моят също чете много, но определено трудно разказва. Работим яко в тази насока.
Има лексиката, но някак си не успява да сглоби цялостен текст. Не им наблягаха на това досега и си личи  ooooh!
Иначе за подарък за Коледа - и аз съм в голяма чуденка. Пък и той не ми помага особено в тази насока, защото освен собствен лаптоп (който определено няма да получи преди края на 7ми клас), друго не иска.

# 687
  • Мнения: 826
Същите проблеми и при нас с т.нар. разказвателни предмети. За да проверя разбрал ли е урока, задавам въпроси. Океан от въпроси. Като получа смислени отговори- ОК, урокът е разбран, повтарям още веднъж въпроси само за най- основното. Като не получа- както вчера- рисувам Земята, чертая паралели и меридиани, обозначавам с различни цветове, показвам как се определят географски координати. Като приключим- той започва на чист лист с чертането и обясняването. Поне за мен- това е начина.
 
Не чете! Не чете и цяла лятна ваканция. Има отвратителен правопис- това ЕгипеД е най- малката простотия, която може да напише! ooooh! Вече не пуфти толкова много като поправям грешките.
Умее добре да преразказва устно (художествено произведение, не урок). Писмено- трагедия ooooh!- поне жалките опити, които съм виждала в тетрадките от тази година. До миналата година не е имал никакви проблеми с преразказването- изискванията на учителите ли бяха други, що ли...

Единственият подарък, който сме обещали на него и брат му за Коледа, е нов рутер. Сегашният е на 5-6 години, и като се свържат с него 3 лаптопа (+ 2 на братовчедите като са на гости) + 5 моб. телефона (+ 2 на братовчедите, като са на гости), и горкият рутер иска да се отскубне от кабелаците, и да побегне в дън гори тилилейски, па да се не връща!  Mr. Green Издиша, горкият, варварите го рестартират многократно. Крайно време е да го пратим в пенсия.

Иначе варваринът е спестовен- с парите, които събира по Коледа и за рождени дни, успява да си купи нещо по- голямо. Сега събира за нов телевизор за неговата стая (лично негово решение).

Последна редакция: ср, 22 ное 2017, 19:03 от elia_gg

# 688
  • Мнения: 6 584
КАто стана дума за спестовност, на една моя приятелка сина й взел от вкъщи нейния нов парфюм( ползва изключително редки нишови  и скъпи парфюми ) и го подарил на една съученичка Laughing Като го попитала защо го. Е направил й отговорил, че не иска да си харчи от неговите спестявания за подарък и затова го е взел да го подари на девойката....

Последна редакция: ср, 22 ное 2017, 18:18 от Biserka_a

# 689
  • Мнения: 5 178
Нали се чудехте защо деца в 5 клас ходяг на частни уроци и помагателни шлоли...вчера открих защо - едно приятелче на сина ми откровено си каза " Защото на школата госпожата като обясни всичко и разбирам, а в училище не" Класът им бил доста шумен и той не чувал всичко ..
Аз се чудя за школа по БЕЛ, специално за литературата хич не усеща какво иска да каже автор

Общи условия

Активация на акаунт