Пети клас - 2017/18 - тема 2

  • 58 839
  • 743
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 7 267
Светле,благодаря за споделеното!Трапезарията е страхотна,поздравления за дизайнера и изпълнителя-справил се е перфектно Hug.И мойто дете харесва предмета,само малко се "спичат"от господина-пред тях е строг и много изискващ,а иначе е "симпатяга"

# 631
  • софия
  • Мнения: 25 371
При нас преписват от учебника, уж под формата на план, за домашни електроуреди. Общо-взето бях побесняла уикенда. Подробно обяснение на това как работи шевна машина, пералня, печка. Шия на машина, ползвам активно пералня и печка и не ми дреме точно как работят. Важното е, че знам как да ги ползвам безопасно и да ми помагат в ежедневието. Пълна тъпотия. Думите ми са слаби да изразя какво мисля по въпроса!

# 632
  • Мнения: 47 956
Вече и тук може директно да се качват снимки. Иначе при нас единственият кофти учител е по този предмет. Има нестабилни изблици, но здраве да е.

# 633
  • София
  • Мнения: 2 437
Работят по учебника - поне засега. Този час и рисуването са му най-неприятните. С две леви ръце е и трудно му се получават нещата.

# 634
  • София
  • Мнения: 6 360
според мен, при нас нищо не правят по ТП, освен да преписват от учебника теоретични постановки и да чертаят.
комплекта с помощните материали е прибран от учителката и не знам да са правили нещо с ръцете си.
за сметка на това им пише двойки + забележки за без домашно...

а детето така харесваше тоя предмет, обичаше да изрязва и лепи...

тъжни и нагледни примери как можеш да убиеш изцяло интереса на децата към ученето и да го заместиш с насаждане на идиотизми в главичките им, само и само да си изпълниш хорариумчето и да си вземеш заплатицата.

по информационни технологии един път не са пуснали диска към учебника, но всеки път имат за домашно да преписват на ръка текстова от учебника в тетрадката. отново някоя нещастна женица, която са уредили с тоя предмет, за да си допълни хорариумчето.

# 635
  • софия
  • Мнения: 25 371
Да, и моето дете намрази предмета. Никаква полза от него. Запълват някакви часове.

# 636
  • Мнения: 8 222
А моят вчера ми се похвали с две шестици по рисуване. Рисуването хич, ама хич не му се отдава, явно доста старание е вложил. Който не искал да работи по зададената тема, можел да си избере друга. По принцип никога не е рисувал вкъщи, нито е оцветявал, сега обаче нещо се позапали. Казва, че рисуването бил един от готините часове.
Като малък много майстореше вкъщи с природни материали и топъл силикон. Още стоят някои произведения вкъщи. Сега почти не се занимава с такива неща.

# 637
  • Пловдив
  • Мнения: 40 687
Моят вчера е правил 2 теста...по история и по бълг.език.Не ми каза за първият,щото съм щяла да го карам да учи  ooooh! А за втория научих като беше в леглото...Божа работа колко ще изкара...

# 638
  • Мнения: 47 956
За съжаление това продължава и нагоре. Щерката е учила информационни с променливо съдържание от 1 клас, сега е 10 и продължавам да се изумявам. Миналата година например бяха пак с такава женица- не знаеше дори как да пусне компютъра, постоянно ги пускаше от час. Тази година са с друг учител, макар и възрастен, им дава в личните акаунти сложни задачи в ексел, които затрудняват дори мен понякога, макар че го ползвам ежедневно и се имах за добра Simple Smile Попълват данни, издават фактури и т.н. Познайте, децата предпочитат него, макар да е труден характер и да ги мързи, защото все пак правят нещо, научават нещо, нещо практически полезно в момента, веднага. През годините са преписвали са теория като луди, играли са игри в нета, абе изобщо...никаква системност по този предмет. Просто шанс на кого ще случиш.
По предмета със сложното име- същото. Някак си...глупаво.

# 639
  • Мнения: 826
Привет! Варваринът стартира много притеснен в началото на учебната година, трябваха му седмица- две, за да се убеди, че учителите не са изяли до момента нито един петокласник, и вероятността той да е първият, е нищожна. Разсеян, завеян, разпилян. Не започна с летящ старт, по част от предметите сериозно се запъва. Не ходи на занималня, лично аз отчитам като огромна грешка това, че до миналата година ходеше. Така и не се научи на самостоятелност, да си разпределя времето, на практика- и да учи, както и сам да си пише домашните.
Сега вече е с една идея по- добре. Придоби някаква увереност, че се справя с материала.  Ежедневно контролирам написал ли е всички домашни,  препитвам по разказвателните предмети. Конкретният ми повод да пиша в темата е изумлението ми, че вече на 5- 6 познати петокласници родителите споделят, че децата им ходят на частни уроци- масово- по математика и английски. Градът е малък, повечето хора се познават. Не са хора със сериозни финансови възможности, т.е. не е това водещото. Явно родителите са категорични, че детето с подготовката от училище и самостоятелната подготовка в къщи няма да се справи. Как е при вас? Децата ви ходят ли на частни уроци? Аз се запъвам, че баткото не е ходил, и че с помощ от моя страна, варварин № 2 би трябвало също  да се справи успешно.

# 640
  • София
  • Мнения: 6 360
Привет! Варваринът стартира много притеснен в началото на учебната година, трябваха му седмица- две, за да се убеди, че учителите не са изяли до момента нито един петокласник, и вероятността той да е първият, е нищожна.

 Joy

# 641
  • Мнения: 24 467
Здравейте. Отдавна не съм писала, че много ангажименти имах месец и нещо.
При нас е спокойно. Детето харесва това, че по всеки предмет има различни учители. Повечето са му много симпатични. Изобщо не виждам никаква нужда от частни уроци по каквото и да било, освен по английски, а то е не за училищни цели, а за странични. За училищните такива - много съм доволна от госпожата им по английски - сериозна жена е, домашни си дава нормални, децата вече пишат кратки текстове - съчинения сами, тя им ги проверява редовно. Големият нямаше такъв късмет с чуждия език в тази училищна степен. Класън по чужд език се дели на две групи, за да се формират малки състави и са при различни учители. Другият по цял ден им давал да си играят по телефоните и дори синът оценява, че е извадил късмет с тяхната госпожа при това положение, без аз да изказвам мнение по този въпрос преди него.
По технологии и по музика пада яко учене. Хич не са лежерни.
По раздел чертане, например - изпит на видове линии, правиха чертеж, в проекции даже. Каквато им е темата - прави се и се изпитва.
По рисуване - пак е сериозно - всяка седмица се иска рисунката и се поставя обща оценка на четири рисунки. Нямаш - двойка и толкоз.
Не вярвах, че тъй сериозно ще е по всичко. На мен ми харесва, честно казано. Не ми се налага много да работя като учител с него при това положение. Но все пак смятам да си продължа с контрола. Да не се окаже, че сме изпуснали нещата и трябва много да се наваксва. Пък и на детето му харесва положението  и си го намира за нормално. Понеже до пети клас класната им беше много стриктна, направо педант /нищо лошо не вкарвам тук, напротив, доволна съм от факта/, той си е свикнал и сега му е спокойно.
И аз контролирам, обаче, ежедневно какво е разбрал, особено по математика. Лично проверявам домашното, за да мога още вечерта да му обясня, ако нещо не е разбрал и за другия ден да няма пропуски. Госпожата ще им ги провери на другия ден, но си продължава с урока, а ако той не е разбрал и новият урок няма да схване - затова. По разказвателни си го питам - пак за да разбера о-време, дали нещо има неясно, че да си го поясним. Детето няма как да знае знае ли.  Laughing

# 642
  • Мнения: 47 956
Моят 2 години ходеше на английски, сега не. Оправя се сам с всичко, от време на време търсим за Тутанкамон или по БЕЛ помагам с някой текст, за който се чуди какво да напише, но най-вече с насоки и увереност. Няколко проекта не знаеше как да прави, но май просто разчиташе сестра му да нарисува и до там. Не препитвам, няма и кога. Оправя се самичък. Оценки- по АЕ, история и БЕЛ са най-ниски, но не трагични, по останалите предмети всичко 6, и то при положение че по музика например учат сериозно- ноти, теория и т.н.
Курса по математика не го броя, защото на практика е надграждане, а не помощ за училище
Аз лично смятам, че деца, на които на този етап се налага да ходят на уроци, просто учителите им в училище не са свестни или учителят в начален етап е бил зле. Което си е често срещано, за съжаление

# 643
  • Мнения: 2 462
Нашата учителка по математика спомена, че немалко деца от випуска ходят на частни уроци. Според нея това е безсмислено и по-скоро ѝ пречи на работата, когато децата взимат уроците в аванс, после в час им е скучно и провалят ритъма на работа.

# 644
  • Мнения: 24 467
В аванс? В пети клас? И що? Тез хора направо си побъркват децата от болни амбиции, наистина.

Общи условия

Активация на акаунт