Пети клас - 2017/18 - тема 2

  • 58 960
  • 743
  •   2
Отговори
# 495
  • Мнения: 5 178
Aaa заветното домашно от понеделник за сряда го писа 5 (ПЕТ) часа, спрягайки глагола мотам се Simple Smile
Включваше граматични упражнения 4 бр и написването на един малък, и един голям текст, който беше  описание на котката (добре, че имаме домашен любимец и му познава навиците, та не му отне поне още час да се подготвя какво да пише)

Домашните са големи, той е зает със спорт и математика допълнително. Английския го пропускаме и тази година, евентуално през лятото ще го запиша на курс,  че сега физически няма време да спи и играе, а мен езика ми се изприщи от "Хайде давай, какво имаш още по XXX"
Освен УТ имат и контурни карти по История и География, където трябва да се попълва след урока.

Разказвателните са в понеделник и после в четвъртък , още от понеделник вечер започва да се подготвя.

Някъде може ли да се види разпределението на часовете за 5 клас ? Аз съм си записала, че География е 2/1 първи/втори срок, ЧП - пак така .. и изчислих, че този срок ще е доста по натоварен от втория и се чудя защо не са ги направили География 2/1 , а ЧП - 1/2
Първия срок повече са часовете по География, ЧП и ТП, а втория по АЕ и ФВС ..

# 496
  • Мнения: 5 234
Изпитвате ли децата да ви разказват уроците?
При нас - само ако се затруднява с нещо, ме пита и го проучваме.

# 497
  • Мнения: 5 178
Изпитвате ли децата да ви разказват уроците?
При нас - само ако се затруднява с нещо, ме пита и го проучваме.
A не, за това вече нямам време.. Ако се затруднява, иначе сме наясно, че определенията се учат на изуст по География и ЧП.

# 498
  • Мнения: 226
Здравейте, вчера имахме родителска среща. Попитах историчката как ги изпитва. Каза, че няма време да разказват. Задавала им въпроси и очкава изчерпателен отговор. Така че и аз спирам с това "Разкажи ми урока." Задавам няколко въпроса и това е.
Относно домашните - не са кой знае колко много. Но го хванах, че по математика не умее да  оформя задачите добре в тетрадката. Това е пропуск от началния курс, но ... сега работим върху това. Къде се пише стр./задача, отговора и т.н. Една седмица вече и има напредък.
По български правили петминутка. Има 4, но каза, че е доволен, защото имало 18 двойки и само една шестица. При 28 ученика това не говори много добре. Но гопожата каза да й се доверим. Да видим.

# 499
  • Мнения: 8 228
Нямам нерви да го гоня и да ми разказва. И без това съм "длъжна" да му чуя урока. Не че държа да ми го чете, но той ме гони с учебника и много държи да ми го прочете, с две думи явно трябва да съм в час с това, което учи.
Прибирам третокласника около 16 и нещо от тренировки. Той сяда да учи. В този момент големият мотльо ми се хвали, че е приключил с някои уроци. От 13:10 си е вкъщи, но използва следобедите предимно да си чете книги. От 17ч е на ориентиране. Та реално след това почва да учи. Аз хвърча като финикиец между стаите, защото все някой от двамата вика "мамо!". Опитвам се да ги паркирам в кухнята, защото все пак ще трябва и нещо да ядем после. Обаче, ако са двамата заедно си пречат. Така единият остава в кухнята, другият се изнася, а аз пак кръстосвам напред-назад. На всичкото отгоре на големия мотльо му е по-интересно да ходи и да си вре носа в тетрадките на малкия, да му подсказва или да му се смее като не знае нещо, сякаш той в трети клас не е правил същите грешки. Та лудницата е пълна и въпреки, че понякога се ядосвам, като цяло ми е забавно.

# 500
  • София
  • Мнения: 4 035
Аз държа да ми ги разказва,  хем така проверявам какво е запомнила, защото въпроса е вид подсказка, хем се учи и да разказва и да си структурира речта и изказа.

# 501
  • Мнения: 1 335
Аз държа да ми ги разказва,  хем така проверявам какво е запомнила, защото въпроса е вид подсказка, хем се учи и да разказва и да си структурира речта и изказа.

Aз в 4-ти клас карах на доверие, докато не донесе лошите оценки и сега я препитвам всеки път. Хем малко да кръстосам въпросите и да я накарам да помисли, не да зубри.

# 502
  • София
  • Мнения: 361
Хахах, ston, при вас е весело! 😊
Моят син всеки понеделник и вторник има по 8 часа, останалите дни - по 7. Училището е далече и се прибира у дома доста късно. Чакане на автобуса, пътуване и накрая 8-10 мин. разходка пеша до къщи, общо му отнема около час. Съответно към обяд доста прегладнява. Първоначално му предлагах да се храни в стола, той категорично отказа. Обаче в един момент се усети, че идеята не е толкова лоша и започна сам да си купува купони. Хранят се заедно с още няколко момчета от класа. Прибира се вкъщи не преди 14,30 - 15,00 ч. и уж сяда да учи. Всеки ден имат по 2 часа МАТ (в такава паралелка е), АЕ и евентуално или БЕ/ЛИТ, или по 2 разказвателни. Моткането и при него е на ниво, което мен много ме изнервя, макар че ми се струва, че започвам да виждам промяна. Два пъти седмично следобяд посещава школа по английски език, 1 път - школа по математика от училище, отделно ходи и на спорт. Напоследък не успява да е редовен с тренировките, както преди, защото трябва в 18,00 да е в залата. Наскоро имаха състезание, той, миличкият, не беше тренирал много-много, та не остана никак доволен от представянето си. Успокоихме го, че нещата ще се подредят, да не говорим, че искам да тренира за здраве. През летните месеци ходеше и на плуване, ще ми се да продължи, но няма никакво свободно време.
Виждам, че при всички деца на тази възраст основният проблем си остава правилното разпределение на времето и това да успеят да работят по домашните концентрирано, качествено и бързо. Вчера ми разказа, че играли футбол с момчетата след училище и направо се разплака като ми обясняваше колко много му се играе навън в това хубаво време.
А аз също съм на мнение, че нямат чак толкова много домашни, нито пък че учат нещо много по-различно.

# 503
  • Мнения: 145
Аз не мисля, че моят има кой знае колко повече домашни. Не го препитвам по разказвателните. Още не са го изпитвали, обаче, за да разбера дали успява да си научи само от четене. Работим по-усилено по български, защото му куца четене с разбиране, и там пише първо отговорите на чернова (обикновено нямат нищо общо с това, което го питат  Simple Smile), обсъждаме какво и как, и после пише наново в работните листове. Почти всяка вечер се случва да прави домашното по някой предмет, защото започва сравнително рано, от 11:50, а когато има курс по английски - от 10:00, и сутрин просто не остава време. Някои вечери правим домашната работа за след 2 дена ако видим, че няма да успее.

Моят не умее още да организира времето си и да пристъпва към вършене на работа за след някой друг ден Simple Smile, ама там се намесвам аз.

# 504
  • София
  • Мнения: 9 110
Аз не препитвам по нищо. Само в първи клас проверявах какво правят, къде какво е писал. След това реших, че мен никой не ме е проверявал и докато се справя детето, няма да си го причинявам.
Оправя се сам. Само като се затрудни с нещо по изключение - идва да ме пита.
Ако видя, че закъсва по нещо и започва да носи по-ниски оценки, тогава евентуално ще се намесвам.
Сега гледам основно да не си забрави портфейл, телефон и ключове Wink на излизане от нас.

# 505
  • Пловдив
  • Мнения: 40 741
И аз така правих до 4-ти клас...Да не забравяме обаче,че сега програмата е ужасно трудоемка...Де да беше като по наше време Whistling

# 506
  • Sofia
  • Мнения: 1 365
ston, пишат и още как, днес отново имат домашно 13 букви по 3 реда, идея си нямам колко време ще му отнеме това техническо писане. Но днес е щастлив 2 шестици има и то едната по български, можело ама мама като натисне, иначе само се мотае. Сега е на тренировка и след това задачите по математика за утрешния курс трябва да решава. Ако не заспи ще пише малко и букви.
А другите домашни от днес ще бъдат в неделя явно.

# 507
  • Мнения: 1 208
Arwen, в “Ж” клас ли е синът ти?

# 508
  • Мнения: 6 586
Ааа, голяма мъка е при нас с НОК по математика! Ще търся учителка , няма как...

# 509
  • у дома
  • Мнения: 7 141
Ааа, голяма мъка е при нас с НОК по математика! Ще търся учителка , няма как...

Ако детето може да дели добре не би трябвало да му е мъка-просто трябва да знае простите числа до 10 поне-2,3,5 и 7,а най -добре до 20 даже и признаците за делимост и да спазва последователността при деление...Има два типа текстови задачи-когато се търсят да се разделят на еднакви групи-пакети,букети и прочие е с НОД, а когато се срещат след определени дни или се подреждат в редица  е НОК или ОК,ако има допълнително условие.Ама си трябва решаване де...Нашите правиха контролно на този раздел в четвъртък и вече започнаха обикновените дроби.Моето каза,че контролното  е било лесно, а аз като чуя,че е лесно и ме заболява главата предварително,защото е блейка.
По технологии и предприемачество изобщо не карат по учебника,от което съм супер доволна,защото часовете им са много интересни...Две или три седмици подред правят стая-моето си избра трапезария-направил си е столчета и масичка от клечки за сладолед-добре му се е получило,има шестица,а аз снимка на недовършената стая,защото я снимах преди последния час,а когато я е завършил и предал не се е сетил да снима-ще пусна във фейса снимка ,защото не ми се качва някъде и да давам линк...Големият също беше при такъв творчески учител,който изобщо не караше по учебник,а измисляше да парвят разни интересни неща и на децата им беше доста интересно...

Общи условия

Активация на акаунт