Пети клас - 2017/18 - тема 2

  • 58 968
  • 743
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 47 980
Да, но това ще се изчисти с времето. Ще се стиковат. Ако трябва наблегнете на учителката от занималнята да се погрижи да се разберат с училището
Моя вече са у дома...мъка голяма. Ни помни какво са имали, ни какво е за домашно...

# 406
  • София
  • Мнения: 7 242
А как учат вашите деца? Моята е научена след училище да си пише домашните и подготвя уроците по предметите, които е имала същия ден. Получава се, че само в един ден се занимава с дадена тема/урок (слуша в час и се подготвя самостоятелно). Аз винаги съм се готвила по предметите, които имам следващия ден и ми се струва по-добрият вариант - така в два различни дни се занимаваш с едно и също и го научаваш по-добре.

# 407
  • София
  • Мнения: 9 110
Нашият младеж учи след училище по същите предмети, които е имал през деня, което мен ме радва повече, защото после се натрупват във времето нещата и някак по-трудно се наваксва, а така примерно е готов с част от нещата още през седмицата и не се налага да учи по всички разказвателни през уикенда. През седмицята в някои дни има школи, футбол и не винаги успява да се подготви за следващия ден с всичко. За това колкото по-рано, толкова по-добре.

# 408
  • Мнения: 3 048
Плюсът да се учи преподаденото в същия ден е, че на детето му е "прясно" още и по-лесно ще схване/запомни урока.
Минус е това, което посочва Лекси, плюс това, че когато предния ден ден, или сутринта, ако учиш за втора смяна си учил, някак в часа по-лесно ще минеш на вълната на съответния предмент, особено ако е предмет, който е един час седмично (географията. например).

# 409
  • Мнения: 4 967
При нас за подпис донесе входните по български, английски и математика. По разказвателните не ги видях.
Всеки ден пише домашните по математика, защото математика има всеки ден. Разказвателните ги учи не в същия ден, в който са ги имали, а в деня преди пак да ги имат - иначе ще ги забрави. Повечето домашни ги пише веднага след училище, но ако не са за следващия ден се случва и да изостанат. Тя ходи на пиано, народни танци и художествена гимнастика и понякога времето не стига.

# 410
  • София
  • Мнения: 6 360
Вчера подписах входно по рисуване. И други са минали.
При нас май географията се очертава проблем. То като гледам не е разказвателен предмет, а писмен. Попълни тук, попълни там, нарисувай това, нарисувай онова...

много точно наблюдение!

при нас и информационните технологии се очертават като писмен предмет - вече 3 поредни часа само пишат в тетрадките, а за домашно имаха да препишат от картинката в учебника названията на частите на екрана на операционната система... до компютър още не са стигнали, но и това щяло да стане... Simple Smile

# 411
  • София
  • Мнения: 6 360
моето дете е първа смяна този срок и ходи на занималня. следобед учат и пишат домашни по предметите, които са имали сутринта.
аз също смятам, че това е добро решение и по-успешно затвърждава материала в главата.

часовете по всеки основен предмет са достатъчно много, така че няма опасност да "забравят" наученото до следващия път.

# 412
  • София
  • Мнения: 1 058
На родителската среща учителката по География изрично ни предупреди, че тази година Географията не е разказвателен предмет, и даже ни моли да не караме децата да разказват уроците.
А да проследим дали са си написали домашните, и да попитаме само за термините.
Каза, че сега им се въвеждат много термини, всеки урок е са за себе си, и целта и е да не се объркат в понятията, а бавно и постепенно да успеят да се справят с основните географски понятия които после ще ги минават с изучаването на всеки континент.

# 413
  • Мнения: 24 467
Като за последен ден и рекорд - 7.200 кг.

Контролните при нас се дават на детето, родителят се подписва и се връщат на учителя.
Намирам подхода за идеален  -и учителят си ги пази, и родителят се е запознал /ако е имал желание/.

Ние пък имаме най-изписана тетрадка по технология и предприемачество.  Simple Smile Днес някакаво контролно ли, входно ли щели да правят там. Една разхвърляна материя им е дала... по няколко изречения за видове линии по чертане, ел. схеми с източник, прекъсвач и консуматор, видове храни, видове предавки /ремъчна, верижна и още някаква - вече не помня, а и трябва да сядам да си пиша моите си работи/ и т.н. - такъв пъстър карма-карашик не бях виждала.
Абе каквото се падне из учителската рулетка по предмети - това е!  Laughing Често казано ние май се забавляваме вкъщи.
На моя син точно историята и географията тази година са му най-интересни. Географията с кеф си я чете даже. За историята не се изненадвам, тя винаги му е била интересна. Страшно му харесва господинът, който им разказвал купища интересни неща. Само дето повечето деца шумели и не слушали. Това пречи на моя да си слуша интересното, ама аз нищо не мога да направя, което е жалко.

# 414
  • Мнения: 8 228
Моят син учи по предметите, които ще има следващия ден. Никога не е ходил на занималня, само първа смяна е. Съветвам го, когато е по-свободен да си научи и по някой друг предмет, за да може примерно на следващия ден да му е по-спокойно. Не ме чува особено - на принципа е "да не съм луд да си губя днешния ден с утрешната работа". Ще дойде време и сам ще се усети.
По география и по природа не виждам засега нещо разказвателно в уроците. Важните неща можеш да ги кажеш с 5 изречения. По история са взели 2 урока засега и там в момента е същото. Предполагам, че по-нататък ще е друго.
Много еажно е и да разбере кой учител по какъв начин изпитва. Това още не го знаят.
Точно в този период, моята учителка по география не ни изпитваше да разказваме уроци. Всеки час изпитваше по 3-4 като ги редуваше да им задава въпроси, на които се отговаряше с по 1-2 изречения или се посочваше нещо на картата. Ако не знаеш, много бързо гориш, защото въпросите бяха разнообразни и зубрене не помагаше.
Учителката ни по биология пък ни караше първо да разкажем урока, после задаваше въпроси.
Та така, много важно е в момента да опознаят учителите си, да разберат кой как изпитва, какво изисква и т.н., после могат да си изработват стратегии.

# 415
  • Мнения: 47 980
Да, и аз разпитах моя и обяснявах за различни подходи, но той ме парира, че някои учители ги е виждал по веднъж..още нищо не са видели. Тепърва предстои.
Успял е да се придвижи до 2 чин, макар и до вратата- най-непредпочитаната редица от него Simple Smile Wink Това си ни беше проблем Simple Smile

# 416
  • Мнения: 24 467
Да, и аз разпитах моя и обяснявах за различни подходи, но той ме парира, че някои учители ги е виждал по веднъж..още нищо не са видели. Тепърва предстои.
Успял е да се придвижи до 2 чин, макар и до вратата- най-непредпочитаната редица от него Simple Smile Wink Това си ни беше проблем Simple Smile
Защо се бори за място по-напред?
Да не би да не чува назад?
Ако е така май трябва да се обсъди на родителска среща шуменето в час. То наистина е голям проблем. Аз мисля да повдигна този въпрос на нашата среща. Не че разчитам на родителите че нещо ще подемат. Но да почнем отнякъде. Понеже моят вече няколко пъти се оплака, че при някои учители нямало каквато и да било дисциплина и не чувал добре.

# 417
  • София
  • Мнения: 1 531
Здравейте,
И моята дъщеря учи нещата от същия ден, но аз я съветвам да се готви за следващия ден, както сме правили и ние.
Моля да ми препоръчате някой добър сборник по математика за 5 клас, ако са ви казали. понякога има нужда освен домашното да реши още няколко задачи от същия вид.

# 418
  • Мнения: 5 234
Удивлявам се как сте информирани за входни и пр. При моя е тъмна индия, това са някакви незначителни неща, които не си струва да бъдат коментирани Joy
Разбирам само, ако ги донесе за подпис, иначе - не.
А как учат вашите деца? Моята е научена след училище да си пише домашните и подготвя уроците по предметите, които е имала същия ден. Получава се, че само в един ден се занимава с дадена тема/урок (слуша в час и се подготвя самостоятелно). Аз винаги съм се готвила по предметите, които имам следващия ден и ми се струва по-добрият вариант - така в два различни дни се занимаваш с едно и също и го научаваш по-добре.
Учи като - твоето - предметите от същия ден.
И аз като теб съм свикнала на обратното - да се подготвям за утрешния ден. Така по урока по история например, ако съм го чела предния ден, ще помня повече подробности, отколкото ако съм го чела преди седмица.

# 419
  • Мнения: 47 980
Не чува, не вижда и не е свикнал. Още от ден 1 споделих, че му е проблем, на родителската го казах и на класната. Беше обещала да ги размести, но те са се сменили помежду си. Сeга съм доволна.И той също.

Общи условия

Активация на акаунт