Пети клас - 2017/18 - тема 2

  • 58 971
  • 743
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 3 048
Да не би нещо централно за входните нива да е спуснато?
Щом са подобни въпросите, а могат да се питат много други неща. Нищо няма за видове произведения, композитори. Миналата година имаха редовно за домашно да напишат примери по зададени тактове, напр. 3/4; 8/9 и подобни.

Малко отклонение в тази връзка, макар и не съвсем, защото се коментираше и ползването на оценки от диплома за прием след седми клас или за каквото и да е било.

Понеже моето дете почти не е карало музика (заместваше се с нещо друго), освен да е преписало няколко народни песни, коментарът му за входното ниво по музика беше: "Ами, имаше някакви ноти там и други подобни, ама какво беше туй. Ограждах някакви отговори...."  

А вие изглеждате на космическо ниво.
И макар разликите в нивото на преподаване да са неизбежни, защото в случая децата са били с една програма по този предмет, мислих за разликите в материала (не в подговката), които идват от тези 2,5 час ИУЧ (ЗИП). Два часа повече по какъвто и да е предмет имат голямо значение, което прави напълно несъпоставими оценките на децата и нивото на децата.

В тази връзка знаете ли  дали училищата могат  да променят ИУЧ свободно по време на вече започналия прогимназиален курс на набора. Т.е. сега са ни сложили, примерно 2 часа български и догодина да решат да завият и да ги направят един час география и един рисуване.

# 346
  • Мнения: 8 228
solnichka, относно твоето питане. На първата родителска среща, в която определяхме зиповете за тази година, директорката беше категорична, че техният вид ще може да се променя всяка година според желанието на учениците.
На мен ми е твърде интересно как това би се реализирало на практика, защото паралелките им са сформирани според зиповете. Имаше предложение немски, не знам коя паралелка си го избра, но ако догодина синът ми реши да учи немски като зип (не че би го направил), би му било трудно да настигне съучениците си, които са с една година напред, колкото и да са малко като брой часовете по зип.

И нашите са правили входно по музика. Синът ми каза, че учителката им е подсказвала под секрет. Коментарът ѝ бил, че от министерството се опитват да съсипят хубавия предмет.

# 347
  • Мнения: 24 467
Цитат
А вие изглеждате на космическо ниво.
И макар разликите в нивото на преподаване да са неизбежни, защото в случая децата са били с една програма по този предмет, мислих за разликите в материала (не в подговката), които идват от тези 2,5 час ИУЧ (ЗИП). Два часа повече по какъвто и да е предмет имат голямо значение, което прави напълно несъпоставими оценките на децата и нивото на децата.

О, не, не! Не е никак космическо. Просто от миналата година по музика са с нова учителка, тази година е същата. Тя има изисквания поне нещо да се учи конкретно по предмета.
Иначе малко не е адекватна откъм отношение с децата. Ама по този показател една, макар и минимална обща култура, поне има шанс да придобият.
На мен не ми допада неглижирането по повечето предмети по принцип в периода 5-7 клас и акцентирането само на математиката и БЕЛ. Никак не ми допада.
Всички предмети в основна степен за мен са важни. И се радвам, когато учител има претенции. За знания по предмета си, разбира се, не за други неща.  Sunglasses
Иначе от училище до училище и от клас до клас винаги е имало разлика Балкан. И затова, лично аз, винаги съм била твърдо против да се вземат оценките от годините по предмети като критерий за каквото  била и да било. Защото не са критерий обективен за нищо. При кандидатстване следва да има тежест само изпита. Който е еднакъв за всички. /Доколкото е възможно, т.к. и начините на провеждането му по места у нас са си жив фолклор./.

ИУЧ се решават година за година. Не се променят по време на учебната година, за когато вече програмите са одобрени и заверени. Но за следващата година може.
В нашето училище от много години са си заложени като БЕЛ и математика и така казаха, че ще продължат и занапред. Всички паралелки са с една програма и нямаме измислени неща, като "усилено изучаване на не-знам-какво-си", понеже имали един или два часа горница от нещо си, която горница иде от избираемите часове.

# 348
  • Мнения: 8 228
При нас всички паралелки са с зип 1 час БЕЛ и 1 час математика. По норматив обаче трябвало да са 2.5 часа. Та чуденката остана точно за този половин час. Нашият клас си избра информационни технологии. Сега първия срок имат 2 часа седмично ИТ - един редовен и един от зип. Вторият срок няма да имат зип по ИТ, защото ще са си направили норматива.

# 349
  • Мнения: 24 467
При нас просто втория срок ще имат един час горница ЗИП БЕЛ. Освен за БЕЛ и за математика други заявки не сме попълвали, така че това са тази година. Според директорката - и за следващите две години също.

# 350
  • Мнения: 47 980
При нас има 3 паралелки с математика и 3 с езици- съответно май немски, руски и не знам какъв друг. Тези паралелки са си с еднакъв зип от 5 до 7 клас и това е. Ако правилно разбирам въпроса. Паралелките с математика нямат и втори език, а другите имат.

# 351
  • Мнения: 24 467
При нас има 3 паралелки с математика и 3 с езици- съответно май немски, руски и не знам какъв друг. Тези паралелки са си с еднакъв зип от 5 до 7 клас и това е. Ако правилно разбирам въпроса. Паралелките с математика нямат и втори език, а другите имат.

Хепи, а всички часове по ЗИП ли са ви само един предмет, напр. математическите - само математика, езиците - само езикови часове?

# 352
  • Мнения: 5 160
Вторият чужд език е ЗИП/ СИП. И да, всяка година училището определя ЗИП/ СИП. Като залипсва някой учител по език и не го осигурят, както са казали в 5 клас - каквото подхванат децата- изкарват до 7 клас, ама не.
В гимназиален етап учебните планове се определят година за година  Close

# 353
  • Мнения: 3 048
Judy, напълно съм съгласна, че всеки предмет е важен и свръхфокусирането по математика и БЕЛ е вредно за общата култура на децата.
Не се радвам, че сме били така с музиката, още повече, че много често това, с което я заместваше нашата учителка, не носеше в този си вид полза и по другия предмет, но се замислих, че ако някой разговаря с моето и твоето дете, никога няма да помисли, че учат по една образУвателна система. Simple Smile

1,5 математика и 1 ч български сме ние. Това всички часове да са по един предмет не е лошо - математика, чужд език, български. 2,5 часа не са малко и наистина ще задълбочат знанията на децата по избрания предмет.Това от много по малко не ми харесва. Супер тъпо е и започнат децата с някой език и да го сменят след това, ама това е положението.

Последна редакция: ср, 04 окт 2017, 11:41 от solnichka

# 354
  • Мнения: 8 228
Получиха нашите вече и учебника по история. На Просвета е и хич не зиглежда зле. Все си мисля обаче, че моите уроци в 5ти клас (също изучавах история на стария свят) бяха доста по-подробни. Спомням си, че имахме и няколко урока за Китай, Япония и Индия.
Разгледах сега и електронния учебник на Просвета http://www.e-uchebnik.bg/book/viewBook/5064 Има доста анимации, тестове. Като за 6лв ми изглежда много добре.

# 355
  • Мнения: 24 467
Може би този проблем на практика се проявява най-вече именно с чуждите езици, т.к. там има голямо текучество на учители. По математика и БЕЛ май не е така. Поне на нас не ни се е случвало нито с големия, нито с малкия.
А и аз намирам, че за 1-2 часа седмично чужд език няма да се научи и ако това са часовете за втори език май предпочитам традиционните предмети.

# 356
  • Мнения: 3 048
Може би този проблем на практика се проявява най-вече именно с чуждите езици, т.к. там има голямо текучество на учители. По математика и БЕЛ май не е така. Поне на нас не ни се е случвало нито с големия, нито с малкия.
А и аз намирам, че за 1-2 часа седмично чужд език няма да се научи и ако това са часовете за втори език май предпочитам традиционните предмети.

А вторият чужд език съвсем е лишен от смисъл, според мен. Имах предвид ЗИП език да допълва часовете по първия изучаван. Така 4 + 2,5 вече дава някаква надежда. Това обаче не съм чула някое училище да го предлага (освен ако Хепи потвърди, че при тях е така).

# 357
  • Мнения: 47 980
Те тия часове по математика си остават до край, но на практика стигат само колкото да се вземе нормално материала, а не с препускане. Дъщеря ми беше в езикова паралелка в същото училище- да, постоянно текучество по учители по език, + това че учителката по мат отсъстваше доста и им заместваха други учители. За 1-2 години така изостанаха, че й се ревеше. За мен в този вид тия зип са полезни само ако са по бел или мат, само за да се навакса с огромния материал, по който не  се предвиждат часове за упражнение. Това си е лично мнение де. Зип по език...не научават кой знае колко, че да си струва. Някаква обща представа колкото да решат искат ли да продължат в гимназия с този език и това е.

# 358
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
В нашето училище няма втори чужд език. Учат само английски - 3 часа седмично.
ЗИП имат по математика и БЕЛ.
За СИП също избрахме МАТ и БЕЛ. Другите възможности бяха хор, тромпет и рисуване. Той няма никакви музикални и художествени заложби, та ги изключихме. А и самите часове бяха неудобни. Рисуването и пеенето по веднъж седмично, като пред час. А тромпета, забележете 8! часа седмично. Те в музикалното училище не знам дали имат по толкова. Laughing

За мен в този вид тия зип са полезни само ако са по бел или мат, само за да се навакса с огромния материал, по който не  се предвиждат часове за упражнение. Това си е лично мнение де.

И аз така мисля.

# 359
  • Мнения: 24 467
 Peace
Аз също залагам изцяло на ЗИП по математика и БЕЛ. Поне да си вземат задължителния материал.
Т.нар. засилени изучавания на разни неща ще си ги учат по гимназиите после. Дано им дадат само по-голяма свобода на избор тогава за вид и брой часове. 

Общи условия

Активация на акаунт