Пети клас - 2017/18 - тема 2

  • 58 988
  • 743
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: leet
Аз пък да споделя между другото, че много ме дразнят тези модерни "заглавия" на предметите, почти всички двойни - човек и природа, история и цивилизации, физ. възпитание и спорт, технологии и предприемачество  Close Как се пише програмата в бележника, ужас просто! За какво е нужно, едно време при нас как беше, нали сме знаели за какво иде реч!

# 181
  • Мнения: 6 586
Аз пък да споделя между другото, че много ме дразнят тези модерни "заглавия" на предметите, почти всички двойни - човек и природа, история и цивилизации, физ. възпитание и спорт, технологии и предприемачество  Close Как се пише програмата в бележника, ужас просто! За какво е нужно, едно време при нас как беше, нали сме знаели за какво иде реч!

Аз много се смях на ,,технологии и предприемачество,, Laughing Като знам, че това си е някогашното ,,трудово обучение,, и се чудя , как го измислиха това,,предприемачество,, Sunglasses

# 182
  • Мнения: 47 981
Гледам https://www.youtube.com/watch?v=00ERO6ojrgc да видя има ли нещо от полза по въпроса ни

# 183
  • Мнения: 207
И ние така с раницата. Не съм я мерила, но я сложих на гръб и се разходих. Падна ми кръвното.
Да споделя опит от колеги, които са решили въпроса миналата година в едно училище в Лозенец.
Целият випуск е събрал пари и е купил един комплект учебници за 5 клас, така че по всеки предмет децата да имат по един учебник (напр. по БЕЛ) на чин и да не го носят в раницата. Учителят по съответния предмет или дежурният ученик ги слага на чиновете в междучасието.
Преговорите с учителите и директора са отнели около два месеца от началото на учебната година.
Още се чудя дали да мрънкам или да се хващам с организацията....

# 184
  • Мнения: 8 228
Това с двойните имена на предметите и за мен е странно и глупаво. Не може да е само "история", ами трябва да е "история и цивилизации". Малоумни са тези названия, но претръпнах още с човеците.
Вчера най-сетне получих всички учебни тетрадки, атласи и прочие ненужни според мен неща - около 15 парчета. Естествено, почти всички са с около 2мм по-широки от подвързиите, които имам. Добре че имах 2 пакета самозалепващо се фолио. Снощи имахме час по домашно творчество вкъщи. И понеже аз съм все още с контузена ръка, на баща му се падна късмета да облича с фолио учебни тетрадки.
Моят син е от завеян, по-завеян. Раницата му тежи, но това изобщо не му пречи да си носи и допълнителни неща, защото е забравил да ги извади. Тази сутрин щеше да отпраши с платненките вътре, въпреки че нямат физическо днес. Малкият пък е още по-тежък случай. Той има лично шкафче в училище, където може да си остави нещата, но не се сеща да го направи. В резултат разнася няколко дена големи скицници напред-назад. Накрая аз ги извадих от раницата и ги оставих вкъщи. Реших, че явно няма начин да стигнат до шкафчето му.

По рисуване и по музика нямат учебници. Или май имат, но са в училище. Поне тях няма да разнасят. По рисуване са им казали, че могат да ползват каквото искат. Ще ги предупреждават изрично, ако за някой час трябват водни бои. Понеже синът ми така или иначе има в несесера няколко цветни молива ще си ползва тях и ще трябва да си носи само блок (избрах по-лекички, с по-малко листи).
Входни нива направиха вече няколко, но още не ми е връщал резултати.
Единствено учебник по история още не са им раздали.

# 185
  • Мнения: 24 467
До тук раницата е средно между 6,5 и 7,5 кг. И нте носи физическо, ходи с анцуг. То остава и сак да помъкне!

Синът ми каза, че тази година било най-яко, в сравнение с досегашните. Точно защото учителите били различни и май засега всичките му харесват. Имат доста мъже, вкл. по география и по история и този, по география, разказвал много интересни неща от местата, които е посещавал, пък хич не били малко.
Входни са правили и ще правят. Това не го вълнува. Каквото сабя покаже там.

Още нямаме помагала. Срокът ще преполовим, докато дойдат. Иначе парите са събрани.
Още няма окончателна програма.
Абе личи си, че се прибрахме в България вече...
И повечето от имената на предметите са тотална смешка и откровена глупост. Но, както писах, усетихме, че сме си "у дома".

Последна редакция: чт, 28 сеп 2017, 14:55 от Judy

# 186
  • София
  • Мнения: 3 457
Ако са на кабинета система и се местят всеки час в различна стая,това с допълнителните комплекти учебници няма как да сработи....Между другото СНБМ преди време имаха сериозна инициатива и действия по темата с раниците,но изгубих нишката докъде стигнаха нещата.Може да потърсим съвет  и да си спестим някои вече направени действия...

# 187
  • Мнения: 24 467
Може, но аз писмото ще си го пусна. Родител съм. Не съм доволна от положението и имам конкретно оплакване с конкретни предложения.

# 188
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
И на моя петокласник за сега много му харесва. Стриктно пише домашни и чете уроци.
Върнали са им само входното по ЧП, има 6-ца. Това му е любимия предмет и е много доволен.
Утре очакваме последните помагала и ще тегля раницата от другата седмица.
По математика и те ще работят с книга на ученика на Архимед. А тя колкото е голяма... Дано не се налага да я носят всеки ден.

# 189
  • у дома
  • Мнения: 7 141

По математика и те ще работят с книга на ученика на Архимед. А тя колкото е голяма... Дано не се налага да я носят всеки ден.

По принцип с нея се работи по математика ИУЧ /избираем учебен час/-ако имат такъв час и учителката работи със сборника в час ще трябва да се носи...Иначе ако госпожата дава само от там домашно за у дома според мен преспокойно може да не се носи,защото детето не си пише домашните в училище,а в къщи.

# 190
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Благодаря, Светле! Simple Smile
Имат СИП и ЗИП математика. Новите им наименования отказвам да ги запомня. Laughing
Значи ще го носи два дни седмично, пак е нещо.
А в редовните часове по математика ще работят с учебник, учебна тетрадка и една обща т-ка за работа в клас и домашна.

# 191
  • у дома
  • Мнения: 7 141
Благодаря, Светле! Simple Smile
Имат СИП и ЗИП математика. Новите им наименования отказвам да ги запомня. Laughing
Значи ще го носи два дни седмично, пак е нещо.
А в редовните часове по математика ще работят с учебник, учебна тетрадка и една обща т-ка за работа в клас и домашна.
ИУЧ-избираем учебен час е вместо ЗИП
ФУЧ-факултативен учебен час е СИП.
Госпожата предполагам ще си каже кой ден какво да носите-дано да има кой да я чуе.
Моето втора седмица не е разбрало кои дни ще са БЕ и кои Литература  #2gunfire

# 192
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
И моя често е не чул и не разбрал или пък не успял да запише. Но пък много му помага групата във вайбър, която си направиха сами децата. Там си споделят (освен лигавщини и шеги  Mr. Green ) какво имат за домашна по различните предмети, какво да носят и всичко свързано с учебния процес. Интересни дискусии текат. И аз хвърлям по едно око от време на време...тайно. Blush

# 193
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Моето пък успя да затрие учебника по български. Уж питал съучениците да не е прибран по грешка - няма го. Вкъщи ще поровя, защото не съм търсила обстойно и другата седмица ще поръчам.
На родителската повдигнах въпроса за оптимизиране на програмата, за двойки часове, съответно по-малко на брой предмети. Не можело....имало някакви разпоредби от риокоз и не трябвало да се редуват "леки" и трудни предмети. Ще ме карат да се ровя и за втория срок да направят нещо смислено.

# 194
  • Мнения: 24 467
О, да, не им заверяват програмите, ако не отговарят на едни изсмукани из пръсти изисквания. Напр. не може по два разказвателни в един ден за техния клас. А по временната си програма днес, напр., имат два. И по двете - входни. Не че са проблем - все тая дали ще е входно или контролно или петминутка - който учи - си пише, който не учи пък толкоз го интересува.
То понеже най-здравословно е настоящото положение, та...
Иначе далеч по-добре са си блоковете часове.
Или нормални заключващи се шкафчета.
Или учебниците да седят вкъщи за учене.
Или...
Ма няма!
И нашите са с група във вайбър и там си кореспондират.
Чакаме сборника на Архимед, наред с останалите. По тази система сме, а лично аз я харесвам най-много от всичко, което съм виждала из нашенските книжарници по математика.

Общи условия

Активация на акаунт